In Germania masinile cu tobe sport sunt confiscate: asa trebuie si in Romania?

In Germania masinile cu tobe sport sunt confiscate: asa trebuie si in Romania?
Romania nu invata multe lucruri de la cetatenii germani. Nu invata cum sa administreze eficient orasele sau banii publici. Nu invata ce inseamna sa ai politicieni care sa-si faca treaba in loc sa fure. Si nu invata nici ce e aia siguranta rutiera sau politie bine pregatita si legi normale. De ce ar invata ceea ce vedeti in filmul urmator?
Distribuie pe Facebook

In Romania, numai cei de la RAR pot spune daca o masina este sau nu sigura si conforma din punct de vedere al circulatiei pe drumuri publice. Insa nu pot opri autoturismele in trafic fara ajutorul Politiei Rutiere. La randul lor, politistii, pot sa ia masuri impotriva soferilor care au probleme la sistemul de iluminare, daca au anvelope nepotrivite sau daca au folii pe geam. Dar cam atat... Asa ca, pentru a verifica si amenda soferii care conduc automobile problematice, este nevoie de ambele institutii in trafic.

Nu si in Germania, acolo unde politistii fac de toate si sunt bine echipati. De exemplu, circula in autospeciale fara insemne si opresc masini care par a fi tunate. Politistii, fara ajutorul unor ingineri de la TUV (RAR), masoara nivelul de decibeli si au competenta necesara sa verifice din punct de vedere tehnic masina oprita. Iar daca se dovedeste ca un Audi are o evacuare mai galagioasa decat prevedere legea, acea masina se confisca. Simplu si la obiect.

In Germania legea este lege pentru toata lumea, fara diferente. Legea este facuta sa fie respectata. Daca legea spune ca iti trebuie certificat pentru noua evacuare sport, atunci inseamna ca trebuie sa obtii acel certificat. Legea spune si ca acel certificat expira si ca soferul trebuie sa aiba mereu unul valabil. Daca nu ai asa ceva, ramai fara masina si primesti o superba amenda de aproape 1000 de Euro.

Cum ar fi daca am intalni si in Romania politisti bine pregatiti, care sa faca asemenea verificari in trafic? Ar insemna ca nu ar mai avea timp de altceva. Pentru ca 8 din 10 masini au probleme. Pe langa cele cu actele, ba ca e un ITP sau RCA expirat, sigur au becuri arse, probleme la frane, anvelope, jante neconforme, tobe galagioase, noxe peste limita legala si asa mai departe. Problema este ca in Romania, politia nu este echipata cu aparatura necesara sa faca... ceva, orice. In Romania, autospeciala are girofaruri si stickere specifice. Atat. Suntem la 1000 de ani lumina distanta de ceea ce inseamna aplicarea legii de alte tari, cum este Germania.

Tie cum ti se pare?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Curse Ilegale DATA PUBLICĂRII: 18 Februarie 2019