Top 10 piese ale masinii diesel care se strica cel mai repede
- Termoflot
- Filtru particule
- Supapa EGR
Romania este o tara in care automobilele diesel sunt mult mai numeroase ca cele e benzina. Pentru ca avem o tara in care carburantul este scump, iar un consum redus e foarte important. Insa posesorii de masini diesel trebuie sa stie ceva: un motor pe motorina are mai multe piese predispuse la a se strica. Iata cateva.
Termoflot
Ai auzit vreodata de aceasta piesa auto? Ei bine, daca ai o masina diesel sunt toate sansele sa o ai. Este, de fapt, un racitor de ulei. Un racitor care se foloseste de lichidul de racire al motorului. Practic, uleiul trece pe langa lichidul de racire pentru a se putea raci si sa ajunga la temperatura antigelului, uleiul fiind mult mai incins. Acest termoflot are o diafragma care desparte antigelul de ulei, dar se oxideaza in timp si asa apare antigel in ulei si invers. Nu toate masinile diesel au aceasta problema, dar sunt multe la care se strica.
Filtrul de particule
Din cauza ca Romania nu prea are autostrazi, soferii de masini diesel nu au unde sa mearga la drum intins cu viteze mari. Majoritatea soferilor de masini diesel circula numai in mediul urban, ceea ce duce la infundarea filtrului de particule. In strainatate, aceasta problema nu apare, deoarece, oricat ai merge in aglomeratie, tot ajungi pe o autostrada cel putin o data pe saptamana. Viteza face ca temperatura motorului sa creasca si sa curete depunerile din filtru. Altfel, se infunda si singura varianta este inlocuirea, deloc ieftina.
Injectoare
Tot in Romania, o problema majora a motoarelor diesel este defectarea injectoarelor. De fapt, mai bine spus, infundarea lor. Deoarece motorina de la pompa, oricat de mult ar lauda-o companiile petroliere ca are aditivi si ca rezista la temperaturi negative, este de o calitate slaba. Multi soferi spun ca atunci cand alimenteaza din vest, masina parca merge altfel. Motorina proasta duce la depuneri si la infundarea injectoarelor care incep sa contribuie la un consum mare si la un mers neregulat.
Suport motor
Motorul diesel este mai greu si are vibratii mult mai zdravene ca un benzinar. Iar asta duce la defectarea suportului de motor sau cel al cutiei de viteze, suportul fiind cu bucse cauciucate. Nu la orice masina diesel cedeaza suportul de motor, dar la foarte multe. Partea buna este ca aceasta piesa nu este costisitoare si se inlocuieste destul de usor. Dar e si usor de identificat, atunci cand se strica: motorul tremura tare si se aud niste lovituri nefiresti.
Volantul
Unele masini au volant cu masa dubla, altele cu o singura masa. Volanta dubla preia socurile mai bine si face ca schimbarea treptelor sa se faca mai usor. Indiferent de tipul ei, volanta, sau mai corect spus, volantul, la un motor diesel va avea mai mult de suferit decat in cazul unui benzinar. La unele automobile, cartea tehnica mentioneaza clar ca atunci cand inlocuiesti kitul de ambreiaj trebuie sa schimbi si volantul. Iar daca acesta est si cu masa dubla, cheltuielile vor fi si mai mari. La un motor pe benzina... volantul nu prea se schimba niciodata.
Turbina
O piesa care se strica extrem de des la motoarele diesel este turbo-compresorul. Mai toate motoarele diesel moderne sunt acum de tip turbo, pentru a avea o eficienta mai buna si pentru a obtine emisii conforme cu cererile UE. Insa o turbina se strica daca nu este folosita corespunzator. Fie ca oprim motorul brusc dupa ce am mers in forja, fie ca acceleram cu motorul rece, fie ca circulam cu ulei vechi, cert este ca o turbina la modul de mers din Romania se poate strica usor. Apar scurgeri de ulei cand cedeaza un semering, circulam fara filtru de aer si intra praf si asa mai departe. Mereu trebuie sa verifici turbina la masinile diesel second-hand.
Racord flexibil
Motorul diesel are foarte multe vibratii, atat in mers, cat si la ralanti. Iar aceasta este principala cauza a defectarii mai multor piese auto. Printre ele se numara si racordul flexibil din diferite parti ale evacuarii. Imediat dupa galeria de evacuare, sau cel care leaga catalizatorul si filtrul de particule, sau chiar cel de la toba finala. Din fericire, vorbim de o piesa ieftina, usor de schimbat, dar care poate provoca neplaceri. Cum ar fi zgomote sau chiar pierderea evacuarii pe carosabil in cazuri extreme.
Releu bujii
O piesa electronica dispusa la a se strica in cazul unei masini diesel este releul de la bujii. Adica un releu care controleaza pornirea si oprirea bujiilor incandescente pentru ca acestea sa se incalzeasca. Sunt masini ceva mai destepte care au un computer legat la un senzor de temperatura si care activeaza bujiile in functie de temperatura. Daca e cald, nu le activeaza sa se incalzeasca, iar daca e rece, la o anumita temperatura, le aprinde. Un releu stricat va strica la randul sau bujiile, deoarece nu stie cand sa le dea drumul si cand sa le opreasca.
Bujii
Asa cum spuneam si mai sus, bujiile sunt o piesa vulnerabila la masinile diesel. Mai ales in sezonul rece ne dam seama ca bujiile incep sa cedeze, atunci cand ne chinuim sa pornim motorul. Din cauza diverselor depuneri, bujiile nu mai incalzesc cum trebuie in momentul pornirii camera de compresie si ne trezim ca dam la automat de ne vine acru. Problema cu bujiile incandescente este ca nu merg reparate, ci doar inlocuite.
EGR
Valva EGR este valva care face ca o parte din gazele de evacuare sa reintre in admisie pentru o ardere mai completa. Numele vine de la Exhaust Gas Recirculation si preia o partea din gazele de esapament pe care le reintroduce in admisie, realizand astfel o poluare redusa. La masinile diesel aceasta valva se blocheaza sau se infunda din cauza calaminei, lucru care nu se intampla la motoarele pe benzina. Asta duce la un consum crescut si la oscilatii ale ralantiului, dar si la noxe crescute.
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw passat gmo 2017 11900 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €