Foarte bun articolul, si foarte util, chiar am un prieten cu un focus 1.8TDDi, si masina nu trage deloc, si i-am sugerat sa se uite la filtrul de aer, si de un an de zile tot ma rog de el, cred ca de ziua lui am sa ii fac cadou un filtru de aer...
cel mai important la masini cu turbo e sa ai un filtru bun ca daca trece prafu iti strica turbo si dupa aceea pierzi mai multi cai decat castigi cu un filtru sport de proasta calitate chear si cu un filtu normal daca e murdar si nu il schimbi
tu zici ca nu e recomandat, daca in programu de la K&N este Dacia Logan DCI si iti arata ce model de filtru merge pe el..masi insela sa vorbeasca prosti cei de la K&N..si am dat si o gramada de bani pe filtru deci eu zic ca se poate pune filtru sport pe ori ce motor dar sa fie un filtru calumea nu un filtru de 30 ron din targ...
filtru normal in carcasa originala a masinii!?! E foarte clar, ai un motor de 1.6, orice filtru sport i-ai pune nu iti va da decat o senzatie de "deja-vu", nu iti va spori puterea sau performantele.
Foarte bun articolul, poze, bine formulat, util......bravo.
La Citroen C5'ul unchiului meu am avut probleme din cauza filtrului, intre anumite turatii se simtea un "gol" adica masina parca nu mai voia sa traga, si in general se simtea ca ceva nu e in ordine. Ne-am dat de ceasul mortii mult timp sa aflam problema, dupa ce a schimbat filtrul de aer, masina si-a revenit, a mers normal, nu a mai avut probleme. Apropo unele filtre chiar si de la firme de renume nu sunt mai bune decat cele din fabrica, adica lasa sa patrunda mai multa mizerie in motor.(ma refer la masinile noi)
iar cei ce vor sa vada cum e cu filtru sport, asta in cazul in care aduce acei 1-2cp, sa lase acasa bancheta, roata de rezerva si ce nu le e de folos prin masina.
un articol bun dar SE PUTEA SI MAI BINE! legat de filtrul de aer sport.....nu forma e totul. Dau un exemplu la Filtrele K&N. Intr-o oarecare masura conteaza si forma daca e conic trage si prin con si prin exterior.....dar cheia la aceste filtre este materialul prin care se filtreaza aerul ce intra in motor. Materialul folosit de K&N este bumbacul. Bumbacul stim foarte bine ca permit aerului sa treaca foarte bine prin el....si este facut intr-un mod n care nu lasa particulele de praf sa intre prin el exact ca la un filtru de carton. Deci atunci fiind din bumbac va respira foarte bine motorul, un plus de putere, si o filtrare a aerului foarte buna. 4TUNING multumim pentru astfel de articole foarte bune si utile si asteptam in continuare.
ce inseamna placebo, da-mi te rog o definitie exacta si domeniile in care este utilizat acest cuvant, eu evit sa-l folosesc in alt sens pentru ca nu mi se pare adecvat, in opinia mea acest termen a fost deviat de la adevaratul lui sens si domeniul folosit. Adica nu pot folosi un termen din cercetare, proceduri terapeutice, experimente sa ii dau alt sens, cel putin asa cred eu. Daca e gresit si stiu gresit corectati-ma!
Deja vu, deja vazut, este un fenomen greu de studiat pentru ca apare spontan, dureaza putin si nu are manifestari fizice, nu are o definitie exacta, ci fiecare din cei ce ai studiat fenomenul i-au dat o alta explicatie. Din ce am citit, una din teorii m-a lasat sa cred ca deja-vu, poate fi atunci cand atentia ne este distrasa de la o anumita activitate, intelegem, dar nu constientizam.
in tara noastra, la orice masina personala, daca vrei sa ai grija de ea si sa-ti protejezi bunul, faci revizia la 10.000km!!! Schimbi filtrul de aer,filtru de polen, filtru de ulei la FIECARE 10.000km, nu mai mult! O spun din proprie experienta, eu schimb mai devreme de 10.000km si filtrele sunt de schimbat, nu vreau sa ma gandesc cum arata un filtru la 15.000km. Pe langa asta, hartia aia are niste proprietati, la fel si uleiul, care se pierd la schimbari de temperatura, frig,cald,umezeala, prin urmare e bine sa fie schimbate anual in cazul celor ce folosesc masina rar si nu fac cei 10.000km pentru o revizie. Stiu ca la unele masini, revizia se face la 15k,20k, chiar si la a mea scrie asa in carte, dar nu e indicat, acele indicatii sunt general valabile pt toate tarile, dar nu neaparat si aplicabile oriunde.
hartia nu are nici o proprietate!!!
filtrul pe care il cumperi tu sta intr-un depozit 5 ani si nu-si pierde nici o proprietate.
calitatea uleiului si combustibilul conteaza.
:)) tu glumesti, nu? ai habar putin de ce vorbesti? Iti dau un simplu exemplu de hartie ce isi pierde propritatile: hartia unei carti, filele se ingalbenesc si se rup usor, dar tu probabil nu ai pus mana pe asa ceva pentru a afla ceva nou. Iar ca sa stii si tu, hartia dintr-o carte este mult mai densa decat cea din filtrul de aer, cea din urma lasand aerul sa treaca.
Slab articol! Pe langa faptul ca intr-o poza (cea curat/murdar) sunt niste filtre de habitaclu (de polen adica) mai sunt si aberatii gen "suplinirea lipsei de aer prin surplus de benzina"! De fapt efectul este unul similar clapetei de soc la mot cu carburator - depresiunea mare creata absoarbe mai multa benzina prin pulverizator. La injectie functioneaza ca un restrictor, scade cantitatea de aer aspirat DAR debitmetrul + intreg sistemul de control al amestecului asigura proportia corecta! Aer mai putin + benzina mai putina, clar performante reduse.
La motoarele turbo depresiunea creata "trage" uleiul din lagarul turbinei si astfel o "oboseste" prematur.
Filtrele sport din bumbac sau spuma si care, f important, necesita intretinere (spalat + aplicat ulei) frecventa pot degrada debitmetrele cu film sau fir cald - se depune ulei + mizerie pe elementul cald si, pe langa masuratoarea incorecta, acesta se supraincalzeste (nu mai e racit de fluxul de aer) si ceeaza.
Cam asta imi vine la repezeala in minte.
Data viitoare, contra unei sume modice, va scriu eu articolele!
Multe cuvinte de adevar in comnetariul lui john.
Un articol mediocru cu influente infantile. Cu filtru sport nu se castiga putere. Din cele scrise in articol, filtrul de dacia 1300 este un veritabil filtru sport, ceea ce este o ineptie. Citirea acestui articol este o pierdere de timp.
cei mai multi dau xxx euro pe un filtru "sport" si il pun direct si expus in compartimentul motorului unde temeperatura urca lejer la 60 de grade. Un filtru trebuie intotdeauna bagat intr-o carcasa cu priza de aer prelevata dintr-un loc ferit de caldura si de presiuni sau depresiuni.
Ceea ce face producatorul e sfant dar multi se cred mai destepti.
Bravo, cum rasar desteptii dupa ploaie.
Sunt deja scarbit de romanii care vor sa dea altora exemple de cat de destepti is ei, dar miticilor eunuci sa scrieti un articol din asta nu sunteti in stare nu? Ca de voi sunteti fani NOS si Guta, nu?
Ia tu un Renault clio de 60 de cai si arata-mi cum il duci la 120 (se poate) pana atunci orice comentariu stupid legat de filtre si admisii va fi privit simplu si fara ura: niste papagali undeva, candva...
Banuiesc ca te referi la filtru in carcasa originala. Filtrul de aer original, cel ce vine direct de la producator nu este facut de marca masinii, adica si el e facut de un producator aftermarket. Daca pui filtre de aer bune calitativ Mann, Mahle, Knecht si ce-or mai fi nu este absolut nicio problema. Si filtrul din cutia originala este facut de unul din acesti producatori, valabil si pentru restul de filtre. Eu am pus unul langa altul unul original si unul Knecht si erau identice, textura, culori, absolut identinice, acum depinde de marca cine pe produce, dar ti-am zis, nu este nicio problema cat pui un filtru bun. Daca pui un filtru conic, asa zis sport, e posibil sa sa nu simti nicio diferenta sau comportamentul masinii sa se schimbe in rau datorita unei pozitionari incorecte.
pe ambalaju de la filtru meu K&N era scris ca este ulti filtru ce trebe cumparat pentru masina mea, asta se refera la calitatea filtrului...
in schimb pe cel de la targ ar trebui sa scrie ca este ultimu filtru cumparat pentru masina ca nu o sa mai ai pe ce pune ca se distruge motoru...:))
am un bmw 316 benzina an 2000 cand e clima inchsa imi merge intrerupt la relante cand e deschis imi merge bn la relanye si se ude un fasait inauntru in masina de pe unde ese aereu unde este cutia unde este filtru lipsete furtunu dau ce este acolo care duce spre radiator datimi un sfat