Ghid de evitare a amenzilor, daca nu ai anvelope de iarna Legislatie Auto 12 Octombrie Ghid de evitare a amenzilor, daca nu ai anvelope de iarna
Toate comentariile (70):
46 comentarii 172 puncte
Sa vezi cum iasa la ciupit pestii dupa 1noiembrie..
12 oct 2011, 18:21
+17
roberTDH
166 comentarii 504 puncte
Sa iasa, de parca nu sunt deja iesiti, "noroc cu incalzirea globala" ca nu prea a nins anu trecut si sper ca nici anu asta sa nu ninga.
12 oct 2011, 18:46
+1
adrianviperdodge2012
252 comentarii 219 puncte
noroc pe o partea cu amenzile si dezastru naturat pe cealalta parte
12 oct 2011, 19:14
+2
hirig
609 comentarii 1017 puncte
Am u un ghid simplu, luati-va gume de iarna....sau sa nu iesiti in zapada daca nu aveti, acolo de da amenda, daca te prinde in zapata/gheata.
12 oct 2011, 21:18
+5
146 comentarii 141 puncte
Lasa sa iasa,k asa mai scapam de soferii de ocazie care ies cu masina pe 24 dec sa-si faca cumparaturile si raman blocati pe drum.Din punctul meu de vedere nu ar tebui o lege pt a-ti echipa masina de iarna,ar trebui sa o faci tu ca sofer pt siguranta si linistea ta in primul rand si pentru siguranta altora in al doilea rand.
12 oct 2011, 19:02
+44
RobertGadau
343 comentarii 462 puncte
Bine punctat. +1
13 oct 2011, 08:27
+4
44 comentarii 90 puncte
da da!!
13 oct 2011, 10:37
+4
78 comentarii 57 puncte
Asta ma gandeam si eu! Intotdeauna am avut cauciucuri de iarna! +1
13 oct 2011, 11:33
+3
29 comentarii 71 puncte
o sa sariti sa imi dati voturi negative probabil. Nu am avut cauciucuri de iarna niciodata pana in acest moment pentru ca nu am avut banii necesari pentru a le achizitiona dar anul acesta mi-am luat din timp un set cu tot cu jante. Ce vreau sa spun este ca niciodata din 2005 de cand am masina nu am fost impins, tractat sau dezapezit de cineva.Iarna trecuta am urcat la Rezervatia naturala Sf Ana pe drum inzapezit si nu a fost nici o problema.Nu am cauzat nici un accident ba mai mult chiar am fost lovit usor din spate de o masina condusa de o domnisoara cu cauciucuri de vara montate doar pe fata. SUNT TOTAL DE ACORD cu aceasta lege pt ca nu toti au capul pe umeri si conduc in functie de conditiile de drum DAR principalul vinovat pentru evenimentele din timpul iernii nu este cauciucul ci soferul!
13 oct 2011, 13:01
+9
16 comentarii 0 puncte
Sunt total de acord cu tine , mai putin ultima afirmatie . Daca CNADR ar dezapezi toate drumurile (ca de aia platim rovignieta si taxe de drum in carburant ) la ce bun anvelope de iarna ?
15 oct 2011, 06:13
-1
gus
gus
487 comentarii 824 puncte
astia nici ei nu stiu ce sa mai creada.....ba iti trebuie cauciucuri de iarna, ba merg si alea all season.....ba sunt obligatorii, ba decat daca intalnesti drum cu zapada.....pana la 1 noiembrie se mai schimba deciziile de 50 de ori.......deci fiecare merge cum a mers si pana acum.....noi sa fim sanatosi
12 oct 2011, 19:04
-2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
exact de ce nu vine nici un investitor la noi ca la noi bat legile ca vantu
12 oct 2011, 19:12
+1
16 comentarii 0 puncte
Tehnic vorbind cauciucurile de iarna sunt o frectie la picior de lemn , dar economic , in anul asta de criza , TVA-ul din ele este aur pentru guvernul roman . Partea tehnica este praful in ochi sa nu vedem padurea (de interese economice )
15 oct 2011, 06:17
+2
146 comentarii 141 puncte
Ai dreptate in felul tau dar eu cred ca interesul este al importatorilor mari.Legea asta ii avantajeaza din toate punctele de vedere.Ganditiva cate anvelope o sa achizitioneze MAi-ul pt masini si de acolo va dati seama cam ce profit au.Interese,interese interese......
15 oct 2011, 08:30
+1
maf
56 comentarii 82 puncte
da, bv 4t, asa, puneti articole de astea, ca la iarna sa intre unu cu gume de vara in mine pt ca nu a putut oprii .... mai bine faceti un articol in care sa prezentati pericolele de a umbla iarna cu gume de vara!
12 oct 2011, 20:05
+14
55 comentarii 45 puncte
+15 dar nu pot numai +1
13 oct 2011, 01:01
+4
78 comentarii 57 puncte
dar exista si un asemenea articol aici pe site! mai vechi, dar exista!
13 oct 2011, 11:35
+1
11 comentarii 16 puncte
Asiguratorii au spus ca nu vor acorda despagubiri in cazul accidentelor provocate de masini neechipate corespunzator pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei. Ce ocazie buna au gasit cei de la asigurari care au si legea de partea lor... Deci in afara de amenda daca faci un accident poti plati si pentru pagube si ale tale si ale celuilalt (sa nu mai vorbim daca accidentu e mai serios...) Hai puneti pe cantar si vedeti merita sa dai citeva milioane pt cauciucuri sau sa platesti dupa aia daune daca fereasca dumnezeu se intimpla o nefericire?...
12 oct 2011, 20:25
+7
106 comentarii 113 puncte
In tarile civilizate era de mult timp legea asta cu anvelopele. Este printre putinele legi bune din Romania, pacat ca este ca si celelalte, la fel de confuza.
12 oct 2011, 21:00
+11
16 comentarii 0 puncte
O lege simpla ar suna asa : Da la data de 01.11.pina la data de 01.03. toate autovehiculele trebuie sa aiba toate rotile echipate cu anvelope de iarna . Asa simplu , fara exceptii , fara loc de interpretari .
15 oct 2011, 06:21
0
780 comentarii 1141 puncte
Daca intra unu cu cauciucuri de vara in tine si te face praf, trebuie sa-ti faca masina si daca nu are bani, il dai in judecata si in 4-5 ani recuperezi banii! De ce mai platim asigurare? De ce nu-ti face firma de asigurari masina si sa-l dea in judecata ea pe vinovat? Si daca Vinovatul moare?
12 oct 2011, 23:39
+11
YCEE
557 comentarii 995 puncte
welcome to romania...
13 oct 2011, 00:09
+9
106 comentarii 113 puncte
exact asa e si in Germania. Daca masina nu era ok din toate punctele de vedere, asiguratorul nu mai da banii. Diferenta e ca acolo pagubitul recupereaza banii imediat de la vinovat, pe cand la noi in cativa ani.
13 oct 2011, 10:20
-1
misublu89
15 comentarii 13 puncte
e o clauza la asirom (sper sa nu fie considerata reclama ) in care dak esti lovit tio repara ei imediat si dupaia se judeca cu asigurarea celuilalt pana isi recupereaza banii, si costa cam cu 1-2mil mai mult peste RCA.
13 oct 2011, 20:52
+1
128 comentarii 304 puncte
Am anvelope de iarna cu fulg pe ele Matador, noi, in fine. Problema e ca sunt desenati pe ele 3 fulgi dar nu scrie M+S si am vazut la ProTv ca trebuie sa ai obligatoriu M+S pe ele.
12 oct 2011, 20:59
-1
146 comentarii 141 puncte
Au prostit poporul cu televizorul!
12 oct 2011, 22:01
+5
AndreiHTX
57 comentarii 58 puncte
cele 2 insemne M+S si fulgii de nea sunt obligatorii pe anvelopele ce pretind a fi intermediare!
13 oct 2011, 09:21
+1
b13
459 comentarii 800 puncte
de ce trebuie sa gasim o solutie sa evitam amenzile? este adevarat ca un set de cauciucuri de iarna costa, dar viata ta sau a unuia nevinovat, care in cazul unui accident moare sau ramane cu sechele, are un pret?
12 oct 2011, 21:10
+4
themadboy
167 comentarii 78 puncte
"Ghid de evitare a amenzilor, daca nu ai anvelope de iarna"... simplu: CUMPARA-TI anvelope!
12 oct 2011, 21:16
+14
289 comentarii 170 puncte
cumparati, se scrie corect, dar bine zici...
13 oct 2011, 08:59
+1
themadboy
167 comentarii 78 puncte
oops... sorry, gresala mea
13 oct 2011, 10:34
0
71 comentarii 404 puncte
corect gramtical e cumpara-ti . ti=pronume pers.
13 oct 2011, 20:34
+2
1 comentarii -2 puncte
Mai treci pe la scoala, citeste o carte de gramatica, Incearca sa scrii cu litera mare la inceput de propozitie, sa pui virgula acolo unde trebuie, sa inveti ce este un pronume personal, apoi revino aici si scrie comentarii...
14 oct 2011, 00:05
-2
YCEE
557 comentarii 995 puncte
Pai si pana la urma eu daca le am pe alea de anu trecut...de unde iau hartie ca sunt bune ? :-| plus de asta...primele zile de zapada o sa stau acasa...ca toti gutzanii si gutzancele o sa iasa pe zapada ca acum au cauciucuri de iarna si o sa se creada cu senile... sa vezi bubuieli cu idioti :))
12 oct 2011, 21:17
+3
308 comentarii 421 puncte
Sal., Rog un moderator 4tuning sa deschida un subiect pe tema CERTIFICATULUI DE CONFORMITATE in care sa fie atasat si un astfel de document. Eu am luat ieri anvelope de iarna Nokian si cand i-am intrebat de acest CERTIFICAT au spus ca este doar un zvon media si nu trebuie asa ceva. Multumesc, Astept raspuns aici sau un link cu noul articol. O seara buna.
12 oct 2011, 21:19
+5
darck_angel64
55 comentarii 33 puncte
exact, citit legea...
13 oct 2011, 08:42
+2
86 comentarii 337 puncte
Nu trebuie niciun certificat domne. A declarat si ARR si subcomisarul sef al Politiei ca nu este obligatoriu acest certificat.Sunt suficiente insemnele de pe cauciuc si starea lor sa fie buna sa se incadreze in limite in caz de verificare!
13 oct 2011, 11:54
+1
b13
459 comentarii 800 puncte
nu e nevoie de certificat, arr sau rar pot verifica si singure daca ai cauciucuri ce corespund, iar garcea nu are ce **** manca in lipsa unei constatari arr sau rar. Anvelope de iarna sa ai pt binele tau.
13 oct 2011, 15:48
0
501 comentarii 1117 puncte
Una se zice pe net, alta se zice la televizor, alta iti zice vecinu' si tot asa... e jale cu legea asta.
12 oct 2011, 21:38
+2
82 comentarii 120 puncte
=)) Ce bulangii Eu am masina de un an jumate, si am si gume de iarna pe ea. De unde ceapa caprii masii sa le dau eu certificat? Le dau un certificat peste ochi, de nu o sa il poata duce
12 oct 2011, 22:01
+3
Lupes
541 comentarii 852 puncte
"Ghid de evitare a amenzilor, daca nu ai anvelope de iarna" : Stai acasa
12 oct 2011, 22:06
+1
78 comentarii 57 puncte
Buna asta! Doar pe jumatate! Trebuia spus "ghid de evitare a accidentelor si amenzilor, daca nu ai anvelope de iarna"
13 oct 2011, 11:39
0
rover_cabrio
771 comentarii 1022 puncte
NU EXISTA ASA CEVA !! certificat ROTI de IARNA !!! anvelopele vin STANDAR in CERTIFICATUL masinii ..ai dimensiunile acolo ,,,,ele sunt totodata OMOLOGATE din FABRICATIE !!! nu are cum sa se ia dupe aceasta ...METAFORA !!! cum multi asculta si se sperie asa e ROMANU !! ORICE da la TELEVIZOR este LEGE ..ca si BULGARIA !!! PANICATILOR !!! ESTI OBLIGAT ca pe portiunile cu ZAPADA GHEATA si POLEI sa ai roti de IARNA DOAR pe ROTILE motoare !! de ex tractiune FATA doar FATA , tractiune SPATE doar SPATE , 4x4 masina mica TOATE 4 , 8+1 toate rotile , Dubele mai sus de 3.5 tone TOATE 4 SAU 6 depinde puntea si obligatoriu si LANTURI !!
12 oct 2011, 22:10
0
alyn88
32 comentarii 19 puncte
scrie in lege autovehiculul echipat, nu puntea motoare, adica mai pe romaneste la autoturism toate 4 rotile. si chiar daca pui doar pe puntea motoare te ajuta la tractiune ca la franare vai de noi. am avut asta iarna doar pe fata si la franare sa vezi ce frumos pleaca spatele. pana la urma urmei e pentru siguranta noastra. cne vrea sa isi puna ok cine nu vrea iar ok.
13 oct 2011, 11:47
-1
rover_cabrio
771 comentarii 1022 puncte
nu va mai panicati atat !!! si oricum ....se evita ARR cu statia EMISIE RECEPTIE care mai toti romanii au asa ceva ... bineinteles ca pe 1 IES domnii de la RUTIERA sa ...vada daca vati echipat ..NU are pe ce sa dea amenda !!! si o sa mai apara ceca ....SACUL de NISIP , LOPATA ...o tara de COMUNISTI asta suntem!
12 oct 2011, 22:12
-3
sega09
19 comentarii 26 puncte
normal ca are politia bani de anvelope pt masinile lor de la atatea amenzi si legi date in pauza de masa :)) we live in Romania!
12 oct 2011, 22:17
+2
5 comentarii 3 puncte
Am si eu o intrebare , e obligatoriu sa iti dotezi toate cele 4 roti sau e de ajuns doar rotile de pe fata ( in cazul masinilor cu tractiune fata ) !?
12 oct 2011, 23:26
-1
sega09
19 comentarii 26 puncte
toate cele 4!!!
12 oct 2011, 23:39
+1
780 comentarii 1141 puncte
Din pacate [financiar]toate4; din fericire pentru siguranta, daca cele din spate sunt de vara, te rasucesti cu masina in timpul franarii. Nu stiu daca ai numai doua daca iei amenda intreaga sau doar jumatate???
12 oct 2011, 23:45
+1
16 comentarii 0 puncte
Legea in Romania este greu de citit . Este facuta de juristi pentru uz propriu . Ordonanta de guvern care modifica si aproba o alta ordonanta de guvern , care modifica Regulamentul de circulatie in care se face trimitere la o Directiva europeana care precizeaza ca la un autovehicul este obligatoriu ca toate anvelopele sa fie de acelasi tip (iarna / vara / all season) si mai mult pe punte da fie identice .
15 oct 2011, 06:30
+1
780 comentarii 1141 puncte
A vazut cineva in Romania, in timpul iernii, drumuri fara zapada si gheata ca in sectorul 5 mai avea un pic si o prindea 1mai? Cred ca o cumparase Vanghelie pentru economate si nu a mai avut unde sa o puna...
12 oct 2011, 23:49
+4
SyrCosmin
34 comentarii 60 puncte
Lege nelege, daca ne gandim si la siguranta noastra macar o secunda si daca tinem la propria viata macar putin, cu sacrificiu am putea achizitiona 4 gume noi sau sh de iarna, si astfel nu vor mai fi probleme. Simplu. Eu am folosit mereu gume de iarna si pot spune, din experienta, ca se simte diferenta.
13 oct 2011, 01:28
+1
360 comentarii 207 puncte
un set de anvelope de iarna 12-20 milioane. Viata ta si a celorlalti participanti la trafic de nepretuit.
13 oct 2011, 02:00
+3
146 comentarii 141 puncte
Parca esti de la vreo banca ceva...
13 oct 2011, 07:45
+2
360 comentarii 207 puncte
daca ai lovii pe cineva mortal din cauza ca nu ai putut evita accidentul neavand anvelope de iarna pe zapada nu cred ca ai mai spune ca sunt de la vreo banca. Si eu ca si multi altii lucrez din greu pt a-mi castiga painea, dar daca am o masina am si responsabilitatea sa o echipez corespunzator pt sezonul in care circul.
13 oct 2011, 23:59
+1
15 comentarii 5 puncte
Extrem de ambigua legea asta. Personal am folosit mereu iarna gume de sezon dupa ce am facut praf o masina pe zapada, echipata fiind cu gume de vara. In toate tarile civilizate unde exista obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna este o perioada bine definita in care trebuie sa ai asemenea gume, nu ca daca ninge in aprilie sau in iunie trebuie sa le ai. Ex. de la 1 nov. pana pe 15 apr. Cu certificatul, nah, e cu du-te vino, pt ca romanii sunt inventivi si ce s-au gandit, hai sa punem simbolul M+S pe gume de vara. Dar, cate hartoage sa care omul la el? Nu toti ofera certificate de conformitate sau, s-a pus problema, daca unu' ia masina SH si are gume, cum dovedeste?? Personal, nu am cuvinte. Totul este tipic romanesc... ca de obicei.
13 oct 2011, 09:00
0
343 comentarii 52 puncte
Si totusi , ca sa mergi 2 km pana la cumparaturi si inapoi , vi se pare normal sa obligi pe toti sa dea 10 milioane pentru a schimba cauciucurile ? In Bucuresti sau alte orase , daca este zapada de 1 metru , clar ca nu iese nimeni din casa . Deci care este " Ghid de evitare a amenzilor, daca nu ai anvelope de iarna " ????? In afara de faptul ca un politist singur nu poate sa dea amenda fara un RAR langa el , cum poti evita amenzile ???
13 oct 2011, 09:12
0
74 comentarii 10 puncte
dar tie ti-se pare normal ca un bou ce merge doar 2 km sa iti faca masina praf si sa nu fi despagubit pentru ca nu are cauciucuri de iarna?se intampla accidente si la unii care doar ce au iesit din garaj sau curte etc-ce nu ai vazut si asemenea situatii???daca mergi doar 2 km ori iti iei bicicleta ori iti permiti sa ai masina si sa respecti dreptul la viata al celorlalti participanti la trafic omule,tu spui ca si cum daca X are masina poate sa mearga ca doar ce naiba poate sa nu aiba nici permis daca merge 100m,parerea mea e ca mai trebuie sa respectam regulile,si daca ne plangem de bani luam un taxi sau troleul
25 sep 2012, 11:50
0
74 comentarii 10 puncte
raspunsul nu este personal,drumuri bune si fara ceva nasol iti urez,numai bine
25 sep 2012, 11:51
0
74 comentarii 41 puncte
Cel mai mult m-a distrat faza cu asiguratorii care nu vor sa plateasca in cazul in care esti lovit de o maina neechipata cu cauciucuri de iarna... Deci daca intra nea Caisa cu Dacia 1300 intr-un SLS si il aranjeaza pe jumatate.... Domnul pagubit trebuie sa-l ia pe Domnul Caisa si sa-i vanda rinichii, plamanii.. inima... ca sa-si acopere dauna :) Eu prosteala mai mare ca asta nu am vazut niciodata.... oricum .. Romanii pe langa umor au si timp sa gandeasca prost :))
13 oct 2011, 10:14
+4
RaTzOi
83 comentarii 135 puncte
felicitari 4tuning pt articol :)
13 oct 2011, 10:27
0
16 comentarii 7 puncte
Mai nou politia nu iasa ,in caz de acident, numai daca sunt victime. Acuma intreb si eu ,cine controleaza ca cel care te-o lovit ,avuse gume de iarna sau nu??? se completeaza hartile si merge toata lumea acasa. Eventual cel vinovat monteza un set de gume de iarna SPRE DRUM ACASA.
13 oct 2011, 11:49
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare