mda... in romania nu prea poti sa faci astea,ori vine un taran invidios ca ai masina noua sau ai vopsit masina integral ori deschide vreun badaran sau o necioplita usa si o tranteste in a ta plus ca daca ar fii sa faci pasii de mai sus ca sa ai grija de vopsea ajungi la pretul unei vopsele noi ....in timp asta....
chestia asta cu pastratul vopselei in starea originala este imposibila oriunde ai fi daca masina circula si nu sta toata ziua in garaj(oricat ai avea grija de ea daca circuli apar zgarieturi destul de mari, in functie de norocul fiecaruia), in plus cum a zis si blade18 in timp toate ingrijirile astea ajung la pretul unei vopsele noi, deci cam odata pe an merita ingrijita, dar fara exagerari ca dam faliment:))
foarte interesant articolul!!!
cea mai buna forma de protectie a vopselei este sa iimbraci toata masina in folie(ieftin, durabil si chiar protejeaza)
sunt 3 situatii in care masina necesita polish :
1. masina a fost vopsita iar pe suprafata sa se afla mici impuritati , vopsea neuniforimizata,sau alte defecte succedate vopsirii;
2 . masina prezinta zgarieturi superficiale care pot fi inlaturate pana intr-un anumit punct (daca dai cu varful unghiei pe ea si te agata , sau se vede celalalt strat aplicat inaintea vopselei adio..)
3. vopseaua masini este matuita datorita mai multor factori ( o speli ca melteanu xu galeata de apa in fata blocului , la spalatorie carpa cu care iti este stearsa masina nu este curata si nu ma refer la jeg ci la nisipul care se strange in ea , anul de fabricatie) . Masina o poti polisha de foarte multe ori daca vopseaua e de fabrica pt ca lacul aplicat este destul de gros si ca sa-l patruzi te chinui ceva. Daca polishezi o masina care are zgarieturi circulare care seamana cu panza de painjen ( pune un bec deasupra capotei si uita-te in reflectia lui pe capota sau plafon si ai sa obeservi ce zic eu ) poti folosi abrazivul P2000 si P3000 ( eu sunt polishator si folosesc pastele si materialele necesare polishari 3M) si pe urma o iei cu pastele : verde abraziv se aplica de 3 ori pe fiecare piesa , neagra - fina care inaltura urmele lasate ulterior de cea verde, galbena -extra fina pentru a ii da luciul , mov si rosu pt holograme in cazut culorilor inchise. Ca si sfat daca v-ati vopsit masina sau e noua si vreti sa-i pastrati luciul , nu o mai spala frate la galeata in fata blocului ca o zgarii de o ia ***** si daca o duci la splatorie vezi de unde scoate ala carpa sau pielea cu care o sterge de apa ca poate sa fie plina de nisip , iar cand ti-o sterge sa nu mai faca miscari circulare , el trebuie doar sa dea jos apa nu sa frece masina cu ea..
Nu crezi ca folosirea hartiilor de granulatie P2000 sunt prea agresive pt a inlatura acea panza de paianjen? Totusi eu spun ca se foloseste prea mult abraziv in aceasta etapa si vopseaua unei masini nu este chiar asa de groasa precum se spune (intre 80microni pt masinile japoneze-cu lac moale ; 100-120 microni pt masinile cu lac normal si tare si bine inteles masinile cu lac ceramic)...Eu as spune mai bine sa se inceapa cu cel mai putin abraziv si vazut daca trebuie trecut la o etapa mai abraziva !
Apropo gasesti pe la noi hartie 3M de 2000-2500-3000 ? Intreb ca eu nu am gasit nicaieri !
P2000 nu este mare ca si granulatie pentru ceea ce zici tu,P2000,P3000 adica Trizac se gasesc si la noi si 3M,iar cel bun polish il da daca este cazul il da vopsitorul care a vopsit masina pentru ca el stie cate maini de lac sau de vopsea 2K a dat si stie cat sa insinte ca sa nu ajunga unde nu trebuie(asta in cazul unui vopsitor ok)
Deja alea nu mai sunt clasica panza de paianjen(Pig tail \ Swirl marks) ,la P2000 eu zic ca vorbim deja de defecte adanci si pronuntate (RDS-ri - random deep scratch)...Ca sa corectezi un element care prezinta doar acea panza de paianjen cu P2000 e prea mult, zic eu !
Trizac-ul e trizac, acelea sunt discuri , eu intrebam de foi de smirghel gen Meguiar`s ; Nikken daca se gasesc !
Oricum folosirea hartiei de smirghel nu trebuie folosita in exces si mai ales pe fiecare masina !!!
daca n-ai garaju tau degeaba, vorba aia...nimic nu tine la infinit...daca noi nu, vopseaua aia dc ar tine?...si cum au spus-o si altii, daca o lasi parcata pe undeva, sunt atatia invidiosi care ti-o face cu cheia sau blonde care deschid usa ca "blondele" si ti-o ciobesc,etc...daca n-ai garaj e pecetluita masina cu tot cu vopsea...da nu ne permitem toti garaje...
Cu toate pitipoancele si prostii prin trafic si pe deasupra la toate, cu drumurile ce le avem in romania, nu prea se merita o asa investitie in vopseaua masinii.
salutare baieti pe mine ma intereseaza cu ce fel de paste,polishuri etc.. sa o tratez ca sunt atat de multe si diferite incat nu stiu cu ce sa o ingrijesc!
culoarea masinii e Black Sapphire Metalic si e FOARTE pretentioasa,dupa ce o spal frec la ea de-mi ies ochii sa arate cat de cat bine.
am observat ca ii trebuie o polishare pentru ca e plina de mini zgarieturi de la spalare si nu stiu cu ce sa incep sa nu-i fac mai rau..
Care stiti marci bune de paste abrazive curatare ceruire va rog sa lasati un comment daca se poate.
Multumesc!