am citit un alt articol , cum ca se lucreaza deja la o versiune si mai puternica de aprox 177cp.... interesant.... cu vibratiile transmise caroseriei cred ca sa rezolvat, dar cu suntetul de la 3 cilindri care suna destul de nasol nu stiu cum vor face....
nu ma refer ca motorul sa sune ca la o masina sport, ce dimpotriva acel sunet de 3 cilindri la relanti sau in turatie joasa cum se va auzi... cel putin mie nu imi place zgomotul la relanti sau turatie josa la un motor de 3 cilindri...
Eu il vad destul de fiabil ! Lucreaza la fel ca un motor in 4 cilindrii de exemplu...Turbina e mica ...Deci nu as vedea de ce sa nu fie fiabil ! Sunt curios ce "gemete" are...!
Singura problema fata de un motor in 4 cilindri este ca e mai putin echilibrat si ma refer strict la contragreutatile arborelui cotit ,deoarece are un stelaj diferit fata de 4 cilindrii unde escte aproape simetric.Deci la 3 cilindrii apar in volant unele neregularitati(vibratii) care trebuiesc atenuate cumva.Exista si o turatie critica pe la 1100 de ture .Sunt curios cum au facut fata acesteia. In rest toata stima.
foarte interesant, eu totusi nu cred ca va fi atat de zgomotos pentru ca e pe benzina. nu stiu ce ar mai putea face sa ajunga la 177 CP, poate doar din modificarea presiunii din turbina, pentru ca deja motorul asta e destul de avansat, cu scobiturile alea in piston pentru optimizarea amestecului, injectia directa, 4 valve pe cilindru, distributia in baie de ulei.......legat de fiabilitate nu stiu ce sa zic, la puterea care o scoate cred ca e un motor de turatie mare, deci fiabilitate......
Treaba cu cuplu fata de cat de mare e motoru este relativa, de obicei motoarele cu turbina au cuplu mult mai bun si de la turatie mai joasa decat cele aspirate. Ceea ce ai spus tu se verifica la motoare aspirate. De exemplu 1.4 benzina aspirat de pe Logan are 75 de cai si cuplu de vreo 130 de Nm (dc nu ma insel) la peste 3000 de ture, in timp ce un 1.4 tsi de 125 de cai are 200 Nm constant intre 1500 si 4000 de ture. Deci pe langa diferenta de cuplu mai difera si plaja de turatie la care este valabil. Bine 1.4 tsi are cuplu si putere mai mare nu numai din cauza turbinei, mai sunt si alti factori cum ar fi injectie, evacuare si asa mai departe
am vazut filmuletul asta totusi poate mam obisnuit eu cu clasicul cu 4 cilindri motorul are toate argumentele pro dar deocamdata pana la test drive ramne numai de aproximat
AdrCos are mare dreptate. (apropo loganul 1.4 Mpi are numai 112 Nm la 3000 rpm.) Treaba cu cuplul si cu puterea este in felul urmator: Daca vorbim de aceasi tehnologie cu cat motorul are cilindree totala mai mare cu atat cuplul respectiv puterea sunt mai mari,dar un motor aspirat chiar daca are 2000cmc cu sistem de alimentate cu combustibil invechit mai ales cele cu carburator sau injectie monopunct de generatii mai vechi cum sunt K-jetronic KE- -jetronic etc. nu are cum sa fie mai puternic ca de ex. 1.2 Tsi(Twincharged Stratified Injection)de la VAG sau ca acest motoras ecoboost de la FORD. Noile tehnologii cum sunt DI (direct Injection),Distributia variabila si pe admisie dar si pe evacuare diferitele sisteme de supraalimentare fie acustice,mecanice sau turbocompresoare -mono-bi-tri-twin, cu geometrie variabila etc.au facut sa poate fi redus litrajul si marit cuplul respectiv puterea motoarelor cu avantajul cel mai mare de a reduce emisiile poluante care este primordial tuturor constructotilor de autovehicule!Daca vorbim de fiabilitate deocamdata sunt motoare noi nu se poate da un verdict corect dar in orice caz motorul in 3 cilindrii are si avantaje nu numai dezavantaje ma refer aici la stelajul Arborelui Cotit 360:3 care este un lucru f. bun in cea ce priveste rezistenta la uzura nu numai al AC dar si a mecanismului biela-manivela mai ales daca e si sistem dezaxat cum e 0.9 Tce de la Renault!
De faptul ca cei de la vw au desenat capul pistonului mai subtire decat ar trebuii ca sa reziste fortei gazelor produsa in interiorul cilindrului la 1.2 si 1.4 TSI nu spune nimeni si stiti de ce : ca firma vw scrie foarte mic in contract ca nu ofera garantie acestor motoare. A sta o spun din practica intalnita si aplicata.Un domn fotbalist cu scirocco 1.4 TSI a venit cu un piston crapat. Mai e de minca in proiectare si stiti cae-i paradoxul ca desenul de executie si fabricarea plus testarea si materialele alese ale unui piston sun cele mai scumpa de pe un motor .In rest sa auzim de bine.
Din cate vad eu are 2 fulii defazoare,ma intreb oare cat o sa tina fuliile respective.Nu am nimic cu ford sau ceva dar un motor mic se pune pe o masina mica si un motor mai maricel pe masinile mai mari sa zicem asa
Pai vibratiile depind foarte mult de suportii motorului.. la o masina gen matiz bineinteles ca vor fi vibratii iar la fiat sau alte marci care pun mai mult accent pe rafinament vibratiile vor fi mult mai putine... sunetul motorului e ceva care poate deranja cred dar acest motor de ford este foarte inovativ si cred ca va fi succes mai putin cu problemele legate de turbo... :)
Depinde de mecanismele de echilibrare, gen contragreutati, inca un arbore in paralel cu arborele cotit si poate si altele... gen motor cu 3 cil, dar in doi timpi(o solutie care in 2012 iese clar din orice ecuatie)
Un motor este mai echilibrat cu cat are mai multi cilindrii, dar un nr mic de cilindrii nu ar trebui sa fie totusi un impediment la cumpararea unui automobil, mai ales daca este dintr-o clasa mica. Vad ca asta e trendu.
daca mergi pe ideea de a "merge in 3" ca la motor in 4 cilindrii...sigur te inseli. din moment ce sunt proiectate sa fie 3 o sa mearga exact ca unul de 4
Am condus fiat 500 twin air.. in 2 cil si in afara de sunet nimic nu a fost deranjant... motoarele noi cu cilindri mai putin sunt cu mult mai rafinate decat cele vechi.. sa vedem cand iese asta cu 3 cilindri si vom vedea din feedbackul testerilor si cumparatorilor.
Parerea mea este ca industria auto este fortata de cerere. Cererea pentru motoare economice datorita preturilor carburantilor. Si totul este ok insa... fratilor ce motoare sunt astea ?
Cand motoarele astea or sa vada 200-300.000 km ? Raspuns: NICIODATA.Au inebunit de tot.... 3 cilindrii ?!
Tot respectul pentru puterea dezvoltata dar GARANTAT un motor supraalimentat ca asta, intretinut ca la carte an de an nu o sa apuce 300.000 km sau mai mult ca predecesorii sai.
Tintim consumul, eficienta si uitam de fiabilitate.Industri a automotiva se transforma in industrie auto de oras , de drumuri dese si scurte.
Timpul este singurul martor la fiabilitatea acestor motoare.Cu toate ca timpul asta cred eu ca o sa fie cam scurt.
e prima data cand vezi motor de 3 litri? Sunt zeci de modele cu motor similar deja pe piata... de exemplu de matiz si corsa ai auzit? crezi ca alea n-au 300k?
300 000 o sa apuce, cam aia e media la motoarele noi. are multe chestii noi fata de motoarele vechi si totul depinde de materiale, daca s-au folosit materiale adecvate poate sa dureze si 500 000 de km.
Ba,ba,ca tot zic unii ca e prea mic motorul,astea sunt motoare facute din aliaje mai dure,de exemplu daca pui turbo pe 1.2 aspirat,o sa tina mai putin decat 1.2 turbo original .
Bravo Ford !,motoare in 3 cilindri functioneaza pe masini decand lumea ,nu e cazul sa dam exemple ,nici vorba de vibratii,cu cat mai putiene piese in miscare cu atat mai multa fiabilitate .
Acest motor este raspunsul celor de la Ford la Twin air-air ul in doi cilindri al celor de la Fiat , s-a depasit e mult limita celor 100 de cai pe litru ,imi inchipui un motor de asta pus pe un Tico !Facem, speculatii degeaba un mare producator ca Ford nu arunca pe piata un motor netestat .Bani investiti cu folos in inovatie si cercetare .
motoarele astea vor fi viitorul si dacia are pe logy 1.2 tce pe cu turbo 115cai pe lant si oun sistem de ungere foarte evoluat si vor sa l puna si pe loganul nou care apare la toamna plus mai au un motor si de o.9 tot in tre icilindri ca fordu tot cu turbo de 90 de cai
Sunt curios cum se vor descurca fata de TSI-uri.
Eu nu inteleg de ce va deranjeaza sunetul motorului, atata timp cat iti faci treaba cu el.
Apoi trendul asta cu motorizari downsized e dat de "criza" si preturile combustibililor. E o noua metoda de marketing. Si functioneaza!
Personal cred ca atata timp cat un proprietar al unei masini cu un motor de 1-1,2L cu turbo (>100CP), nu va avea impresia ca se afla intr-o cursa de racing si va menaja motorul, se va putea bucura de el multa vreme. Cred ca in fiecare manual al autovehicului, scrie clar ca masina respectiva nu e destinata curselor, deci...?
Zic asta pentru ca TSI-uri au cazut in prostie la Skoda (din cauza programarii proaste a softurilor), apoi la VW, mai putin Seat(probabil din cauza numarului mic de vanzari, ca e pratic acelasi motor, doar soft diferit). Ciudat, nu? Apoi multi, dupa cum vedem si pe YT etc, se cred soferi de curse si forteaza motoarele la limite, iar apoi se mira ce de ce a cazut motorul/turbina. Duah!!! Oare de ce?
Deci fiabilitatea va depinde si de cine sta la volan, caci imi e greu sa cred ca cei care proiecteaza aceste motoare si le instaleaza pe modelele lor, isi permit sa piarda din imagine pentru a face economii sau stiu eu ce motive va ganditi. Iar cei care conduc zilele astea, cred ca au numai NFS-uri in cap, uita pe unde umbla. Ei fac "misiuni" inca...
Dar cum zicea cineva, motoarele cu ardere interna, cu piston, sunt invechite. E una din cele mai vechi tehnologii, care inca e folosita, fara sa evolueze conceptual foarte mult.
Oare cand vor fi la moda motoarele pe hidrogen sau cele electrice? Sau alta tehnologie inovatoare? Pai cand cei care au interes din industria petrolului, isi vor fi stapanit lacomia/foame de bani. Sau se vor termina resursele de combustibili fosili.
Abia apoi vom vedea tehnologii ieftine ca si intretinere si utilizare, ca normale in masinile noastre... Dar mai e mult pana acolo...
o singura precizare: downsizing-ul nu e dat de criza ci mai mult de normele de poluare din ce in ce mai stricte(ca asta inseamna si o reducere de cheltuieli pentru utilizator este un efect secundar, oricum pentru producator costa mai mult sa faca un motor mic cu turbo decat unul putin mai mare dar aspirat + cheltuielile cu testarea acestor motoare) ca sa nu mai zic cat de greu este sa reglezi un motor turbo pe benzina ca sa poti evita functionarea cu detonatie, care intr-un timp scurt distruge motorul. cum ziceai tu ca oamenii se cred in nfs, se pot crede linistiti, oricum aproape orice motor e limitat la un 75% din ce poate el pe bancul de teste la putere si sarcina totala.