Franele pe tambur sunt mai eficiente decat cele pe disc..DAR...ele au un foarte mare neajuns:Datorita capacitatii mai mari de franare (datorata suprafetei mai mari de frictiune decat in cazul placutelor) si incalzirea este pe masura ,caldura ce este disipata extrem de greu datorita formei inchise a tamburului,motiv pentru care s-a trecut la frane disc,mult mai facil de racit. In plus nu uita ca raportul de franare de regula e ~ 60% pe fata 40% spate
Nu este chiar de 7 locuri. Ultimul rand este pentru copii de max. 10 ani. Sunt acelasi stil de Renault back seats care vin din podea. Navigatia este defapt ca un gps extern care l-ai montat acolo. Deci pretul este unul decent, exact cam cat ar costa sa iti cumperi tu din magazin un gps. Per total raportand la pret, este chiar un best-buy!
La cat de mare pare masina, atata de mici par rotile. Imediat raportul dintre dimensiunea masinii si rotile o sa fie ca si la Daewoo damas (sper ca am scris corect :P )
dacia cu pilot automat....mda....in orice caz pretul de 9.500 este fara toate aceste optiuni. cu optiuni ajunge pe la 17.000 si ceva sau cat au anuntat. ok un pas destul de mare pt dacia, sincer felicitari. insa de banii astia iti cumperi altceva nou. insa din clasa ei recunosc ca este cea mai buna si ieftina.
...intrebat domnul Thomas Dabruel,de stele la impact,acesta se blocase,,mda e la fel de sigura ca si celelalte modele dacia"...dar un crash test ??? aaaaaa nu ,ca nu ...ce le trebuie siguranza la cei cel cumpara?
scuza-ma, la ce sunt bune stelele alea?! vorbim ce cognac, de grade de generali...?! sa nu-mi spui ca ti-ai cumparat masina dupa smecheria asta de marketing?! am si o veste proasta! smecherii astia modifica standardele anual, astfel incat daca "tancul " tau avea 5 cand l-au testat acum cativa ani, s-ar putea sa aiba acum 1 sau 2 mai putin! Ce faci, o vinzi ?!
asta se numeste progres ca au pus un gps si scaune incalzite? poate schimbam si noi ceva la motorizari , platforme , materiale .... totusi nu inteleg daca totusi au acordat un pic mai multa atentie dotarilor de confort , de ce nu sunt in stare sa puna un climatronic? nemtii aveau asa ceva prin anii '80... poate vrem prea multe de la dacia , totusi mi se pare ca e ok la pretul asta , poate un pic cam mare fata de proiectul initial dacia (masina de 5000 de euro) dar totusi pentru o masina noua cu toate dotarile este ok. Cred ca vrem prea multe de la o masina care are pret de pornire 9500 de euro , dar de ce nu fac si un model premium , care sa coste mai mult , sa vedem o dacie pe care sa vrem sa o cumparam cu totii , sa ne faca mandri ca are sigla dacia!
14500 e varianta full nu intelegi.S-a anuntat de mult..Ti se pare mult pentru un monovolum?Pai drq concurenta pleaca de la 16-17.000 cu dotari de *****.Merita sa dai diferenta aia pentru marca?Nu cred
Pentru toti astia de nu stiu, cu ce se mananca sistemele de franare, ati auzit in viata voastra de sistemul de franare cu disc deschis, prevazut cu pistonase si garnituri de frictiune (voi stiti decat frana pe disc) sau sistemul de franare duplex, duo-duplex sau uni-servo, toate cu saboti (voi stiti decat de frane cu tambur), iginerii n-au pus de prosti sistemul asta de franare, poate cand o sa aiba un motor mai puternic o sa vedeti la Dacia si ce va doriti voi, in privinta franelor!
Am fost la test-drive! Intotdeauna procedez asa, ca sa nu mai iau dupa concluziile "specialistilor" care nici macar nu merg sa vada, dara-mi-te sa testeze... Pentru target-ul Dacia, masina e ok, si o poti cumpara dupa pretentii si buzunar; dar numai daca ai 2-3 copii si pleci des cu ei la plimbare! Daca nu ai (e si cazul meu) nu-ti trebuie, asa ca ar fi bine ca aceia care n-au nevoie sa nu comenteze. E foarte spatioasa, mai ales varianta cu 5 scaune, caz in care potbagajul e imens. Nu comentez performantele motorului din 2 motive: masina avea cativa zeci de km parcursi, deci nu e lasat si logic consumul si performantele nu sunt cele mai bune (cine a avut o masina de noua stie despre ce vorbesc); testul s-a facut in oras, in conditii foarte lejere, fiind duminica la pranz, dar nu m-as gandi la o astfel de masina pentru liniute sau drift, sa fim rezonabili! Sunt surprize placute, ca dotari: navigatie, tempomat, ESP, butoanele geamurilor sunt pe usa... Mi-ar place sa aiba si altele, dar logic ar mai trebui ceva bani in plus, iar Renault/Dacia nu asta si-a propus. Va avea vanzari, in special in tarile arabe si in occident, unde exista piata pentru astfel de masini. La noi, mai putin, si cred e primul motiv pentru care se monteaza in Maroc si nu aici. Transportul costa! Normal ar fi s-o comparam cu Grand C-Max, Picasso, dar sunt la alte niveluri de pretentii si dotari, asa ca comparatiile pot fi, logic, strict de gabarit, habitabilitate, poate confort... Mie mi-ar placea jante pe 16, ca astea sunt prea mici (asa par), climatronic si niste canalizatii de ventilare pentru locurile din spate, unde nu stiu daca AC va fi eficient... Astea sunt din alt film, care costa peste 25000 de euro, fara TVA, la concurenta... Un lucru nu mi-a placut: rezerva sub caroserie! Dar sunt marci premium care adopta solutia...
F adevarat ce zici de motor, cei cu masina noua si mai ales diesel stiu treaba asta. Bine punctata si faza cu aerul pentru ca este o masina lunga si ii trebuiau duze de aer si in spate, dar primesti ceea ce platesti. E clar ca e o alegere low-cost.
vba ........ m am saturat de toti ciocarai care isi dau cu parerea despre o maaina ..ai nu numai dacia ( si ei deabia au vreo solenta sau bmw pisica care dava nu stiati e mai putin sigur decat o daci duster ....) ...nu mai comm fratilor daca nu eati in mas de a critica ceva ...
Sa iti spun cev Solenza este cea mai buan DACIE fabricate vre odata , credema aici nu are cum sa ma contrazica nimeni , mai spun eu prostii dar Solenza face cat 10 loganuri , asa ca ... ne dam cu parerea dar cu lucruri concrete , sigur ca nu stim cum va fi viitoarea masina dar ne-am condvins de la modelele precedente si anume Logan , Sandero , Duster , Si acum alta paguba Lodgy
Solenza este asa `fermecata` pentru ca este mai buna ca orice dacie pana in prezent , este mai fiabila , calitativa , piese mai durabile stabilitate ,consum este mult peste logan sau sandero etc plus ca solenza ajunge pana la 350.000 km fara sa iti bagi nasu la motor .
Degeaba iti explic , tot ce iti spun e atat e mai fiabila , consuma 7 % si loganu ia 14 % , mai calitativa plus ca nu arata ca un dulap pe patru roti si este si foarte stabila , plus ca un logan 1.4 nu atinge viteza pe care o atinge solenza si culmea solanza consuma si mai putin ( acuma nu intelege gresit , nu am solenza dar iti spun ca e cea mai buna , numai bine sper ca nu te superi pe mn dar nu o sa mai comentez la acest `post` pt ca deja imi e mie rusine ca stau sa ma cert pentru NIMIC , crezi ce vrei fiecare are parerea lui , scz dak te-am deranjat ......
:))) cica 14 % :))) Eu in oras am cu 1.6 8v 9% pe gaz,afara sub 7..... Si atinge si loganu 1.4 170 kph,lasa ca si solenza pe talon arata tot 162,degeaba are 220 pe ceas.Are 74 de cai motorul si are 70 cai per tona,loganu 72 de cai are 1.4 si 75 cai per tona.
Da , prima Dacie care a descoperit `dotarile` pe care le are un mercedes , bmw din 84 s-au mai vechi , oricum am inceput sa urasc dacia pentru ca numai este romaneasca ca,cumperi o Dacie ori un Opel tot bani la straini ii dai asa ca nus care este motivul pentru care se cumpara dacia pt ca noastra numai e , asa ca singurul motiv ramane Programul rabla s-au pretul scazut al unui logan .
@ionut_x Am si eu cateva comentarii la cele spuse de tine: 1)cate merc-uri sau bmw-uri din 84 aveau navigatie?; 2)(de fapt cred ca trebuia sa fie prima) de ce compari o masina de buget cu clasa superioara? prin conceptie sunt facute fiecare sa satisfaca necesitatile a doua clase diferite de oameni; 3) Dacia poti spune ca nu mai e romaneasca, dar muncitorii din fabrica si din cele furnizoare, da, si atunci, daca patriotismul ar fi criteriul tau principal te-ai putea gandi la ei, ca au de unde manca o paine, ei si familiile lor. Corect ar fi sa compari Dacia, asa cum era acum 22 de ani si acum! Skoda era altfel?! Poti compara un bmw seria 3 - 2012 cu unul din '84?! Seamana siglele si mai ce? Ce siguranta avea masina aia si una de acum?! Carcoteala e cea care nu ne lasa sa dam inainte, pentru spre deosebire de altii, la noi, daca vecinul si-a luat masina noua, musai trebuie injurat, pizmuit si tras o cheie pe lateral, ca sa se invete minte! Nimeni n-ar face munca aluia, dar masina i-ar lua-o imediat!
Poate ai dreptate , dar mercedes are tot ce are Dacia asta in prezent in afara de navigatie , iar daca vrem sa cumparam cev sa ajutam si muncitori romani macar sa cumparam Ford nu esecuri din astea de masini ( imi cer scuze pt cei care au loat o masina din asta ) dar asta ii adevarul este un kitchi .
in sfarsit am progresat6 si noi, acum nu suntem decat cu 30 de ani in spatele industriei auto germane, dar macar ii fabrica la noi,aaaa adica la marocani, dar partea buna ii ca ii proiectata de noi, pardon de francezi, hei de la noi ii numele de Dacia... inca.
Mie imi plac masinile vechi. Imi conduceam masina germana al carei an de fabricatie este 1980 si imi era ciuda ca e prea usoara directia...e prea "NOUA"