Cele 4 reguli de aur pentru intretinerea anvelopelor Ghidul soferului 20 August Cele 4 reguli de aur pentru intretinerea anvelopelor
Toate comentariile (6):
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Ne cerem scuze pentru articolul de mai sus. Am uitat ca suntem un site de tuning/sport. Ce vroiam sa spunem defapt este ca pentru motorsport presiunea este foarte importanta: 1. Presiunea mare pe spate (3-4 bari) sau cauciucuri mai subtiri (chiar mai subtiri decat recomandatul fabricantului) poate ajuta la inducerea driftului pentru cei ce doresc asta. Recomandat in special celor cu masini mai putin puternice si incepatori. 2. Cauciucuri mai late pe spate pot reduce supravirajul asa cum unele mai late pe fata pot reduce subvirajul (asta pentru masinile dezechilibrate) 3. Presiunea mare pe fata ajuta la o rigidizare a directiei pentru cei ce vor sa induca un derapaj controlat prin distributia de greutate a masinii. Aplicabil celor cu jante mici 15-16 si restul directiei deja pus la punct (suspensii, bucsi, etc) 4. Presiune mare pe toate 4 duce la scaderea consumului dar pierdere de tractiune, castig de tractiune iarna si pericol de uzura masiva pe centrul cauciuclui la drift. 5. Presiune joasa pe toate 4 nu ajuta la absolut nimic precum cauciucurile mai late decat recomandatele fabricantului fac mai mult rau decat bine masinilor cu motorul nemodificat. 6. Nu masurati cauciucul fierbinte sau inghetat decat daca aveti baze de comparatie. Un cauciuc fierbinte are presiune mai mare decat in repaos pe cand iarna este mai dezumflat (probleme eliminate cu hidrogen). Si regula numarul unu ramane valabila: verificati intotdeauna presiunea cauciucurilor, in special inainte de o competitie, tavaleala sau chiar un drum lung. Puneti bani impreuna cu alti 2-3 vecini si strangeti 100 lei si cumparati un compresor cu manometru adaptat la bricheta masinii. Orice critica este binevenita :)
20 aug 2012, 18:15
+8
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Nu avem ce critica , sunt sfaturi foarte utile , Multumim :)
20 aug 2012, 20:48
+2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Ziceam sa ma criticati pentru ca nu e 100% completa informatia, e doar ce am invatat pe parcursul timpului pe pielea si gumele mele... abea recent am invatat si eu cat de importanta e presiunea si cat de multi o ignora in motorsport.
21 aug 2012, 00:06
0
lancerX
1 comentarii 0 puncte
apropo de compresor , eu nu am vazut un compresor la bricheta care sa indice bine presiunea din roti pt ca la 100lei sunt numai chinezarii , in schimb eu am cumpaarat un manometru cu 20 lei care isi face toti banii(se gaseste in supermarket),bag aer cu compresorul (soricel ii zic eu :)) si dupaia verific cu manometrul.iar referitor la pus bani impreuna cu 2-3 vecini nu cred ca este o idee buna , fiecare va dori sa il aiba in masina permanent ,fiind un lucru foarte bun pe langa o masina , pe mine m-a ajutat de cateva ori sa nu schimb roata si sa ajung la vulcanizare cu ea daca a mai primit aer.
22 aug 2012, 09:57
0
79 comentarii 112 puncte
Sau presiunea la benzinarie, dai 2-5 lei la baiat si ti-o face el, nu trebuie neaparat sa cumperi compresor, eu aici ma refer la omv, petrom. La unele iti faci singur presiunea
20 aug 2012, 20:12
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
E ok si ce zici tu daca o faci regulat. Eu personal imi reglez cum vreau sa se comporte masina din presiune in functie de ce latime de cauciuc am pus, cata tractiune are guma respectiva, calitatea asfatului si ce tip de drift urmeaza sa fac :)
21 aug 2012, 00:03
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »