nu e vorba ca nu ar putea sa scoata mai multi cai; vechiul 1.8t avea si 225 cp; cel actual de 1.4 tsi ajunge la 180cp; in plus motoarele din grupul vag au mai multi cai reali decat cei declarati; de ex 1.8 tsi de 160 cp, are in realitate vreo 187 cp.
golful 6 gti de 211 cp are de fapt vreo 245 cp.
Ca sa vezi ce flexibil e acel 1.8T "vechi" 150-175-180-225 puteri stock apoi 200-215-245 chip si in afara de astea cu internele stock motorul rezista pana in 350cai depinde de turbo,presiune,racir e care variaza. Motoarele din fabrica sunt setate undeva la 75% din capacitate tocmai pt a nu compromita fiabilitatea, cunosc pe cineva cu un mk5 GT 1.4 TSI 205 cai DSG super masinuta si merge nu are treaba.
pai se pare ca vechiul 1.8t rezista cu internele stock si la 413 cp, cum e polo-ul gti de la revo oradea; si motorul de pe cupra 1p (2.0 t(f)si) ajunge la stage2+ (kit de inductie, evacuare, HPFP)la 360cp, fara probleme; ambreiajul rezista de-asemenea la 360cp.
la noile tsi, la stage1/resoftare golf 6 gti de ex. are puterea intre 260 si 282 cp doar in functie de benzina (95-98-100); bine si puterea reala e pe la 245cp, dar ei declara 211cp
Absolut correct :P (eu am stage2 setat pt benzina de 100 si am MBC sa reduc boost-ul pt 98 ca nu fac baie in $ :) ii dau in "gura" regulat cand am unde ;) si motorul este stock merge fara probleme!!! mentenanta conteza foarte mult la durabilitatea unui motor!!!
1.2 turbo 86cp ?
în 2009 eu aveam un Suzuki Splash cu motor 1.2 ASPIRAT de 86 cp. Nu are rost să zic de modelul 2010 de Swift care are 1.2 94 cp ASPIRAT.....
JENANT
e doar una dintre variantele de putere; 1.2 turbo are si alte valori de putere; daca tot au creat 1.2 turbo (grupul vag), mai avea rost sa faca si un motor de 1.4 aspirat? au preferat ca unui motor sa-i dea valori diferite de putere.
dupa ce ai condus un aspirat de 86 cai...condu si o supraalimentata de 86 cai..ce-a din urma are MULT mai mult cuplu la turatii MULT mai mici..masina se va simti muuult mai vioaie.
cred ca nu mie ai vrut sa-mi raspunzi, ci celui de sus (nu ma refer la D-zeu;-) ); eu, tocmai, prefer un motor turbo unuia aspirat (la aceeasi cai) din privinta cuplului... si nu numai atat a cuplului, cat si a plajei de turatii mult mai largi. si in plus la o resoftare, un motor turbo e mai avantajat de cresterile de putere...si cuplu
Dar la cate turatii? Motoarele de pe Swift sunt motoare de turatie, le duci la peste 6k rpm, pe cand la Seat se recomanda sa nu treci de 5800 rpm, adica zona de unde incepe zona rosie. Apoi 1.2 TSI e cu 8 valve, deci cu o singura axa. Acel aspirat e sigur cu 16 valve. Apoi acel motoras de pe Swift pariu un ca papa si cu 50% mai mult decat TSIul. In fine. Nu-i iau apararea niciunuia.
Si fiecare cu avantajele lui.
Desi am 1.2 TSI, acum parca as opta pentru un aspirat de 1.6. Stau cu teama ca poate/daca pica turbina. Dar pentru consumul care-l are, pentru puterea si felul cum e distribuita si-a meritat toti banutii.
De EcoBoost de la Ford de 1L - turbo ce zici?
E smecher,in general toate modelele de Seat sunt smechere si puternice.Era odata cu tata pe Dn1 si aveam vreo 170 km/h cu un opel astra g 1.4 de 90 cp si ne a dat unu flasuri cu un seat leon modelul vechi cred ca avea vreo 200 si ceva,ca a accelerat tata pana pe la 195 si era dus ala::::DDDDDD
E un model foarte frumos. Imi e greu sa inteleg de ce unora nu le place. Da! Este un soc initial cand vezi ca seamana atat de mult cu micuta Ibiza si restul gamei din noua generatie, insa e tot Leon. Timpul isi va spune cuvantul!