De unde stii ca cisterna era incarcata? Dupa usurinta cu care s-a rasturnat, logica ma indreapta sa cred ca de fapt cisterna era goala. Altfel, forma ovala a cisternei combinata cu greutatea lichidului nu ar fi permis desprinderea rotilor de pe asfalt (cel putin nu la viteza aia).
Parerea mea e ca cisterna nu era "plina", deoarece o cisterna cu compartimentele pe jumatate umplute e mai periculoasa in viraje decat una plina. Motivul? Lichidul creeaza mult mai mult balans cand are si spatiu.
Revenind la filmulet: Nu tot timpul e placut sa iti fortezi norocul.
Minte poate nu am dar stiu ca am si un tata care face asta zi de zi si sa ai ocazia sa mergi cu el, de bine de rau o sa ai ocazia sa vezi cum se comporta cisterna cand e plina si cand e pe jumatate goala.
90% de aici au lipsit de la lectile de fizica.EVIDENT CA CISTERNA E PLINA,ALTFEL NU SE RASTURNA ASA DE USOR.Evident ca e plina,altfel centru de greutate era mai jos pentru ca nu exista greutate sus care sa "traga" tiru intro parte cand ia curba.Simplu fapt ca ia curba cu 20-30 la ora ar trebui sa fie un indiciu suficient sa va dati seama ca e plina.Sa inventat sistemul fagure,care arata ca un fagure si e introdus orizontal in cisterna si taie "avantul" lichidului,de aici si reduce la 5-10% balansul creat de el deci se rastoarna mai greu.La fel greutatea lichidului nu ajuta cu nimic cisterna sa ramana pe roti decat daca era de 2 , 2,5 ori mai lata cisterna,altfel o mutat centru de greutate inafara rotilor tirului si astfel tiru so rasturnat.Fizica de a 7-a.Lasati-va de comentat decat sa scoate aberatii de genu pe gura