Razboiul hot-hatch-urilor: Ford Focus ST versus Volkswagen Golf R Versus 28 Decembrie Razboiul hot-hatch-urilor: Ford Focus ST versus Volkswagen Golf R
Toate comentariile (41):
DjFuN
7 comentarii 35 puncte
Arata mai bine ST-ul
28 dec 2012, 19:11
+13
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
Si e mult mai bun pe circuit! Bravo Ford!
28 dec 2012, 20:04
+11
10 comentarii 22 puncte
Este genial testul, compara un hothatch 4x4 cu o masina cu tractiune fata care nu e "matura" desi a ajuns la a 3-a generatie... Si dupa ce isi da respectivul gigel cu parerea, compara ST-ul pe circuit cu o masina cu tractiune spate. Pe bune? Am avut focus 1, 1.6 100 cp, focus 2 1.6 115 cp (pe care inca il mai am) si am avut si ST, a 2-a generatie si mi se parea o masina foarte matura, mai matura decat toate celalalte echipari ale focusului din aceeasi generatie, desi era portocaliu si urla ca o fiara. Dupa ce atat focusul 1 (despre care se putea spune ca nu este o masina matura) cat si focusul 2 au fost laudate de presa de specialitate, mi-e greu sa cred ca a 3-a generatie de ST nu se bucura de acest atribut. :| Legat de maturitatea tehnica a VW-ului, pentru ca Jetta sa se bucure de suspensie independenta spate, cei de la Volkswagen au angajat inginerii de la Ford... asta in conditiile in care, inca de pe vremea Sierrei fordurile vin cu acest gen de suspensie pe spate. Cine nu crede, sa caute Volkswagen Jetta pe Wikipedia.
28 dec 2012, 21:08
+9
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
TRUE !!! Insa cei de la VW au angajat inginerii Ford de la Golf MK 5 incoace, de atunci Octavia, Leon, Altea, Touran au cam aceleasi platforme. Si MQB este doar o evolutie (a nu stiu cata) a platformei pe care Vag o foloseste de la MK 5 incoace.
28 dec 2012, 23:35
+7
27 comentarii 55 puncte
N-am inteles nici acuma de ce se mai iau in considerare parerile "criticilor" americani auto, si nu numai americani. Cu o vechime de aproape 36 de ani, Top Gear e singura emisiune auto care e luata in considerare de producatori, restu is amatori. Revenind la tema, chiar nu inteleg ce vrea sa prezinte tipu aici, Ford-ul imatur? Pai frate, Golf si-a pierdut numele de la a III-a generatie, ca fiind hot hatch, si el vorbeste de Ford. Repet, singura parere in domeniul auto e a celor de la Top Gear si pe locul 2 ar fi Tiff Needell, restu sunt doar comentatori de pe banci.
28 dec 2012, 22:19
+5
365 comentarii 326 puncte
criticii americani incearca din rasputeri sa-si promoveze masinile. cu vreo 2 ani in urma au ajuns la concluzia ca un crysler 300c e mai bun din toate punctele de vedere ( si pe circuit) decat un m5, cu o alta ocazie au "demonstrat" ca mustangul( cu suspensia aia antica pe spate) era mai bun ca m3-ul. intradevar vw a gresit ca nu se pot dezactiva sistemele de siguranta. eu unul nu mi-as cumpara niciodata FWD cu 250 de cai, e o chestie de gusturi, aprecieri, etc. va salut
29 dec 2012, 16:45
+6
27 comentarii 55 puncte
Ai dreptate, desi pe site-ul asta numa review-uri de la emisiuni sau firme de care nu e nimeni curios vezi. Nu e nimic serios, totul parca e la caterinca. Imi pare rau sa o spun, dar asa-s treburile.
29 dec 2012, 23:23
+1
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
ar fi trebuit sa conduceti un Focus in stare buna de functionare si cu putere mica si ati fi inteles de ce Focus St este de comparat cu VW Golf R: in teorie Golf R se vrea cea mai sportiva din gama VW si Fordul este momentan cea mai sportiva din gama Ford, cu prestatii de circa 5-7% inferioare vechiului RS. Dci da, se poate face comparatie, pt ca exista segmente samd unde lucrurile nu sunt atat de "fiscale" cum am vrea.
28 dec 2012, 22:25
0
steffan
67 comentarii 55 puncte
a spus ca st-ul este imatur mai degraba pt ca este foarte inzorzonat si portocaliu si combinatia de culori din interior, plus ca ofera un feeling aparte si se adreseaza mai degraba celor cu suflet de pustani, dornici de distractie. golf-ul este mai matur pt ca are o prezenta sobra, stearsa, foarte serioasa, senzatia de la volan nu este una iesita din comun. eu sunt posesor de ST si stiu ce inseamna asta, mai ales bucuria de a conduce unu in fiecare zi, ca abia astept sa-l pornesc si sa plec la drum
29 dec 2012, 02:10
+6
Zen
18 comentarii 64 puncte
Cine naiba i-a bagat in seama pe americani, sa ramana la linutele lor, daca era focus-ul conceput de americani sigur avea motor v8 sa obtina aceeasi putere:))
29 dec 2012, 14:27
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
adica dintre Golf R si Focus St ai alege Megane? Succes! N.B. Nu eu ti-am dat minus !
29 dec 2012, 18:19
+6
48 comentarii 19 puncte
Da, as alege rs-ul care nu se regaseste in aceasta comparatie. Cei care au avut de ales un hothatch, stiu f bine de ce au ales megane 3 RS... Iar pt cei care n-au fost pusi in aceasta situatie sa mai caute sa afle performantele megane-ului RS...sunt destule teste comparative! :) Stai linistit ca nu dau 2 bani pe minus/plus :) ala e un frustrat care nu stie sa comunice.
29 dec 2012, 19:42
-2
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
Iti inteleg preferinta insa o masina care este cea mai rapida pe circuit nu e neapearat o masina mai buna. Exceleaza la un capitol, in detrimentul tuturor celorlaltor aspecte, de regula. Megane nu este o masina buna in viata de zi cu zi, nici nu este atat de rafinata precum un Focus(ma refer cu precadere la cum este reglata suspensia focusului care stie sa fie aproape la fel de rapid ca megane dar infinit mai comod), ca sa nu mai spun de un Golf VI. Testele comparative le stie toata lumea, dupa cum ziceam, sa urli in gura mare cum face meganul ca stii sa faci sarmale nu inseamna ca esti cel mai bun bucatar din lume, daca-mi permiti metafora. In plus sunt sigur ca stii ca o masina care scoate timpii cei mai buni si deci are o aderenta maxima in majoritatea situatiilor pierd extrem la factoru fun-to-drive. Zic si eu asa.
29 dec 2012, 20:52
+6
27 comentarii 55 puncte
Am mai zis-o la un clip si o zic din nou, mereu posesori de Renault se trezesc sa iasa din canale, de sub masini, din beciuri, la orice "VS" de hatch-uri unde nu e Renault. Cand o sa aiba Megane-ul reputatia ce a avut-o Ford la Escort si dupa aia cu Focus-ul si care a avut-o Golf-ul cu prima si a doua generatie de GTI-uri, atunci o sa merite sa va deschideti gura pana atunci inapoi in barlog, deja sunteti de-a dreptul enervanti, daca nu e masina voastra aici sau nici nu aveti nici o treaba cu cele doua modele la ce mama prostiei mai comentati?
29 dec 2012, 23:19
+8
nicholas
97 comentarii 62 puncte
Bravo Ford. Nu ma asteptam.
30 dec 2012, 10:51
+4
Zen
18 comentarii 64 puncte
Mi-as cumpara megane RS doara daca as avea mult timp liber incat sa stau sa repar la ea in fiecare zi:)) e adevarat, e potenta pe circuit, dar pe drumurile noastre e... megane 2 rs a avut probleme mari, caseta de directie care se schimba odata cu uleiul din motor, articulatie care tot timpul se auzea ceva la ea etc etc, plus ca e masina extrem de conservatoare, nu detine un ecu la fel de meleabil ca golf-ul, iar motorul ala daca vrei sa-l urci putin peste 300 de cp sunt sanse ft mari sa sara-n aer:)) Renault Megane e cel mai cheap hot hatch si toate astea isi pun amprenta asupra fiabilitatii...
30 dec 2012, 13:46
+6
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
27 comentarii 55 puncte
Hai sa privim si din perspectiva unui copil de 7 ani, daca e sa luam la caterinca treburile, (mai nou astfel ruleaza treburile pe acest site), care dintre cele 2 (3 in cazul obsedatilor de Megane) apare si in reclama de la NFS Most Wanted 2012? facand o mica referinta ca ar fi cea mai "happy" dintre toate? Happy - ceea ce suplineaza una dintre criteriile unui Hatch sa fie Hot-Hatch. :)
31 dec 2012, 11:45
-2
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
eu chiar nu stiu raspunsul la asta :D Cum ziceai tu, or sa raspunda copii de 7 ani, dar acuma ca au vazut avertismentul se vor feri. Nu te supara, ai omorat limba romana cu "suplineaza" ala... ceva mai simplu si fara pretentii era ok, mai ales ca nu ai fi gresit. E "Suplineste" forma corecta, scuze de observatie
31 dec 2012, 12:20
0
27 comentarii 55 puncte
E Focus-ul... nu ma supar, dar sincer nu cred ca am omorat limba romana cu o greseala, comparativ cu ce personaje mai scriu pe aici, maxim am ranit-o usor :) http://www.youtube.c om/watch?v=kKlFNIU7c_ M
31 dec 2012, 16:46
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Mai rentabil e fordul si la designul interior e mai fain decat golf,dar frontalul fordului e putin ciudata,parca mai fain e la golful la frontal,dar fordul e la pret mai mic.
02 ian 2013, 12:43
+6
d_a_v_i_d
76 comentarii 6 puncte
Ambele masini sunt faine ...ce faine super...insa Volkswagen e peste ford...Golf VI 2.8 biturbo 0-100 in 3.1 secunde cred ca ati vazut . Bafta!
03 ian 2013, 15:28
-3
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
cred ca stii ca o masina e un pachet complet de variabile, si acceleratia pana la 100kmh nu spune foarte multe. Sunt de acord, amandoua sunt super.
03 ian 2013, 15:40
+3
d_a_v_i_d
76 comentarii 6 puncte
eu cred ca mai si conteaza o acceleratie ... am uitat sa precizez...Viteza maxima este de 300 km/h a acestui golf...acum fiecare cu gustul lui ... eu sunt cu volkswagen am mers si cu golf si cu focus ...nu prea se compara parerea mea :)
03 ian 2013, 15:47
-3
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
au doua target-uri diferite, Golf-ul VI de care zici tu, mai mult ca sigur e ceva engine swap voodoo acolo, dar raferitor la ce vrea fiecare, VW merge pe increderea pe termen lung pe care vre sa o inspire, de aceea si imaginea oarecum justificata de marca oarecum pt persoane fara imaginatie si originalitate, e cand Ford este mult subestimata, mai ales focus-ul, care dupa parerea mea, din 98 de cand a aparut a avut cel mai inteligent sasiu din clasa, ca dovada elemente ale acestuia au fost Imprumutate de VW pt ale lor pe intreaga gama cu succes. Am Focus 2004 si tatal meu are un passat tdi, normal, deci nu am niciun interes sa tin nici cu una nici cu cealalta, ford-ul iti da o incredere si un chef de viata, de cindus si joaca de nu-i adevarat. Passat-ul e un cal de bataie, calitate pe termen lung, o masina de incredere care stie sa faca bine multe lucruri, nu exceleaza in nimic. Bine, este altceva, nu neaparat relevant vis-a-vis de videoclip cat este de relevant vis-a-vis de ideea de imagine de marca ale celor doua. Golf IV, am condus mult, ma plictiseste de ma impusc in boase, dar ingrijit este tare ca un ciocan. Am gasit mai interesant un Stilo 3 usi, de exemplu. Desigur, niciuna nu se compara cu Alfa 159, o alta masina muuuuuult subestimata.
03 ian 2013, 16:09
+1
d_a_v_i_d
76 comentarii 6 puncte
De alfa 159 nu am ce sa reprosez e buna! ;) Dar in oricecaz passatu ...fara suparare nu poate fii comparat cu focus...primul focus nu mi-a placut dar dupaia a doua generatie da mi-a placut si acest focus e rezistent bun si puternic...dar ford nu este in momentul de fata peste VW :)
03 ian 2013, 16:18
-2
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
Asta este relativ, poate ai dreptate. Dar cred ca in testul de fata inteleg de ce castiga Focusul ST. Si daca ti-as spune ca am facut 100 de mii cu focusul 1.8 TDCI in 5 tari, din care Romania cu cele mai multe gropi, viteze, crede-ma...ametitoar e si cu chip pe el de 90 de mii de kilometri? E tanc, iti spun eu, la passat, calitatea e exprimata in atentie la detaliu, daaaar, planetarele cedeaza tot la 50-60 de mii, suspensiile(amortizo arele) la 80 deja merg pe apa sambetei, si suspensiile mai ales spate zici ca-s imprumutate de la caruta lui bunicu-meu, fie iertat, nu filtreaza denivelarile nici sa-i platesti slujbe. La focus in 100 de mii nu am schimbat nicio bucsa, nicun pivot, niciutelescop, nimic, decat consumabile si un senzor de ax cu came, 40 d euro. Si crede-ma, nu merge taica-meu cu passatul cum merg eu cu focusul, ca sa nu mai spun ca am cauciucuri cu talon pe 40. Trebuie sa adaug ca Ajm-ul lui taica-meu e oricum dupa mine fenomenal, nu stiu daca e reusit el din moment ce aud multi ca povestesc de probleme, dar al tatalui meu nu scoate fum, nu da rateuri, nu a trebuit curatata turbina odata, nu consuma o picatura de ulei, si pe autostrada la 140 ia 5,3% la viteza cinstanta incarcat. Are 250 de mii reali si ruleaza cu precadere in afara Romaniei.
03 ian 2013, 16:40
+2
d_a_v_i_d
76 comentarii 6 puncte
stai linistit ...passatu normal fara probleme TDI are consumul sub 4 daca mergi normal cu el 90-100.Eu am mers cu Passat 2.0 TDI berlina 140 de cai la o viteza la 130-140 km/h pe autostrada si am avut consum de 4.2 % nu vb daca mergeam cu 90-100.Ma rog aici focusul fata de passat are un avantaj, acest avantaj fiin pretul/calitate.Si Ford este o masina buna insa sa nu exageram am mai spus, peste VW la momentul de fata nu este :) Numai bine,succes!
05 ian 2013, 16:43
-2
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
dada, asa este, absolut, nu am nicio problema sa recunosc, the point is... prefer Focus St fata de Golf R, r-ul nu-si trage sportivitatea decat din caii putere pe care ii detine, Focusul, repet, este mai centrata pe plusurile target-ului de utilizatori ai nisei din care fac parte cele doua. Cand am dat argumentele respective, dupa cum ziceam la un moment dat, vroiam sa subliniez ca diferenta nu este asa mare cum ar parea, calitativ vorbind intre cele 2 marci, si Ford este o marca subapreciata, Ford Europa, cu precadere.
05 ian 2013, 18:27
+1
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Ba da ,din fericire sunt masini peste vw la consum,renautl 2.2 dci iara are consum foarte mic,asta nu e nimic sa te uiti la honda ;)
05 ian 2013, 20:46
+3
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
problema lor este ca sunt 2.2, ceea ce le scoate din limita aceea impusa de legile fiscale ale multor state europene, iar ceea ce consuma in minus fata de alte agregate se inmulteste cu 10 daca aduni ce platesti in plus la impozit si asigurare. Ceea ce face oarecum efortul constructorilor inutil, ceea ce inseamna ca trebuia sa se gandeasca mai bine, ceea ce inseamna ca nu sunt chiar atat de bune, sau de bine plasate, la urma urmei o masina este un produs plasat pe o piata cu variabile printre care contextul fiscal asigura gradul de vanzare a masinii. Ei stiu asta, deci puteau evita sa treaca de 20000 cmc.
06 ian 2013, 10:44
0
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Da, ai dreptate.... Eu cel putin nici nu sunt interesat de motoare mai mari de 1.6 si ai vazut ce motoate de 1.6 sunt si ce putere. :)
06 ian 2013, 11:10
+3
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Si da si vw e bun la consum,nu neg asta. :)
05 ian 2013, 20:48
+1
d_a_v_i_d
76 comentarii 6 puncte
Da Ottaviano_m ,fiecare cu gusturile lui...insa pe satanic6war6master6 il pot contrazice umpic ...Vw polo este o masina ff economica ...undeva la 3 % deci sub renault ...si ce pot zice si Ford e peste Renault ... de VW si Honda nu mai vorbesc :P ...La o masina conteaza in primul rand cosum sa nu ceara bani,tabla etc
05 ian 2013, 23:58
0
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
nu cred ca tine de gusturi cand eu as avea mai mare satisfactie sa conduc Fordul decat tine sa conduci Golf r-ul, intelegi ce vreau sa zic? Poate o sa ai plasticuri mai bune, interior mai sobru, asamblari mai atente, tractiune integrala(care o sa te ajute doar cand mergi drept) dar testul asta are ca prim parametru placerea de a conduce, acolo Golf R nu mai are intaietate. Da, Polo este f economica Satanic, cu conditia sa fie TDI in 3 pistoane.
06 ian 2013, 10:39
0
d_a_v_i_d
76 comentarii 6 puncte
da asta asa e...nu numai 3 pistoane conteaza mult sa fie 1.4 TDI :) ti-am mai spus nu ma repet ...majoritatea oamenilor aleg calitate+putere+rezi stenta...Mna acum fiecare :P si specialistii o spun ...si ford are comfort rezistenta si pe primul loc pretul care este scazut fata de Volkswagen ...Eu am spus gata nu ma mai repet :P eu am mers si cu Ford si cu VW :) si mna nu se compara :D
06 ian 2013, 11:47
0
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
dada, asa este, inteleg ce zici, stai linistit nu e nevoie sa te repeti, ne intelegem
06 ian 2013, 12:25
0
satanic6war6master6
1117 comentarii 896 puncte
Deja s-a demonstrat in multe lucruri ca nu e obligatoriu ca un lucru sa fie bun daca e scump. :)
06 ian 2013, 13:05
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »