prietene...lasa-te de articole, ca asemenea idiotenii nu am auzit niciodata toate la un loc. sau scrie despre plante, ca la masini e clar ca nu te prea pricepi
Faza cu uitatul pe youtube si pe forumuri e cel mai bun sfat pt orice possesor de masina.
Am salvat mii de euro din cauza unor oameni ce sau straduit sa faca ceva la masina lor si sa posteze pe internet.
Internetul e cea mai buna unealta cand ai probleme la masini.
In rest...as sugera sa ii faci schimbul de ulei la masina des si de calitate buna,cam ciudat ce zice articolul in privinta asta.
12 apr 2013, 21:47
+12
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
De ce as avea incredere in tine? Cu siguranta iti expui parerea ta personala iar sansele ca tu sa fi un chimist care lucreaza in industria auto sunt foarte, foarte mici.
foloseste cu incredere ulei floriol , e in oferta la Kaufland.
Fiecare motor cere niste specificatii bine precizate pentru ulei . Ce sa faci , niste idioti de ingineri nemti,americani,japonezi,italieni asa au vrut sa fie uliul dupa muschiul lor.
:) Da, partea cu uleiul e cea mai amuzanta si aberanta. Articolul trebuie sa faca clientul sa priceapa, ca o cheltuiala putin mai mare 1 DATA PE AN, iti asigura o mai buna functionare a masinii si o durata de viata mai mare. Asa ca, 1 Data pe an, la revizie, cumpara produse de calitate, ca tot pe bani sunt si alea proaste....
si daca eu fac schimbu de ulei la fiecare 2luni pentru ca fac km multi? Crezi ca toti producatorii de ulei au rafinarie in spatele casei sa le faca lor un ulei mai special? :)) e acelasi unei in majoritatea cazurilor dar cu alta esticheta si cu asa zisii aditivi minune inventati de fiecare firma in parte. Mentenanta masinii nu se face la revizie se face cand se constanta ca s-au efectuat un numar de km si/sau se constata uzura unei piese sau a unei consumabile. In articol nu a spus nimeni sa cumperi produse proaste ci unele mai ieftine dar in mintea romanului ieftin este prost si scump este bun.
Tu chiar crezi ca ce bagi tu este ulei scos din pamant si tras prin ciorap? Ca e atat de simplu de rafinat si aditivat ca toti o fac la fel? Tu ai idee cate departamente sunt intr-o astfel de fabrica si cum orice imperfectiune poate distruge produsul si sa ti-l livreze tie? Tehnologia/chimia e mult mai complexa decat crezi. E vorba de zeci de ani de cercetare si miliarde de dolari investiti... si tu vrei sa cumperi de la nea Petrica?
Banii aia care ii dai nu ii dai degeaba ca toti vor sa vanda mai ieftin; mai ieftin gasesti uleiuri pt ca ei au taiat anumite colturi.
Nu la asta ma refer ci gandeste ca ei( majoritatea ) nu sunt producatori de ulei pt ca nu au o rafinarie ci cumpara produsul brut de la marile rafinarii, dupa care isi urmeaza fiecare procesul tehnologic prin il fac compatibil cu motoarele termice si dupa isi dauga fiecare aditivul pe care ei considera ca este mai bun si imbunatateste performantele. Nu zice nimeni sa cumperi ulei de 3 lei dar daca e sa intrebi care este mai bun dintre marii producatori respunsu meu este ca toti au primit aceleasi aprobabri calitative si nici unul nu iti va strica motorul daca este facut pt el. A ca au ei cine stie ce aditivi... ala e 50% marketing 50% adevar, dar intr-un scenariu real nu o sa simti diferenta, singura diferenta e pretul. In tarile civilizate exista scrise pe aticheta anumite standarde in care uleiul se incadreaza si care fac dovada calitatii lui, dar la noi nu am prea vazut dar iti spun sigur ca firmele de care a auzit tot poporul nu iti vor strica motorul chiar daca sunt mai ieftine unele fata de altele toate au trecut prin teste obligatorii de calitate.
ps. mi-am aminiti de filmuletele astea care explica chiar foarte bine ce este uleiul de masina si cum reactioneaza.
https://www.youtube.com/watch?v=lshd7WR-a6I
si
http://youtu.be/3zEBI1QndPo
nu am primit nici un sfat care sa fie compatibil cu realitatea :) cauciucuri de 40k poi la noi se merge pana se rupe ceva la ele sau daca nu se rupe nimic, pana la sarme, cauciucuri vara/iarna sa il vad pe ala ce are cauciucuri vara 1 set, iarna 1 set si toamna/ primavara 1 set :))), bujii NGK .... mai bine pui de Sinterom :))))
daca la tine pe ulita se merge pana la sarma sa sti ca exista si oameni civilizati care circula pe asfalt. Un procent foarte mare din oameni au 2 seturi de cauciucuri pt fiecare sezon. Vorbesti de parca traiesti in fundu padurii.
ce c***t de articol...aberatii....nu stiu daca gresesc sau nu,dar cu anvelope all seazon iti iei amenda iarna,treaba cu uleiul e cat se poate de eronata.. si mai indicat ar fi sa schimbi la 10.000km sau an,eu am bagat numai castrol in masina ,nu aral(de care nu am auzit niciodata)si am fost multumit,altceva nu ma incumet sa incerc,plus ca imi miroase a reclama mascata.alta reclama este si la bujiile NGK...se poate si mai bine decat ngk si la pret accesibil.Cand vine vb de masini de bg(da si eu am masina de bg) sariti in sus ca sunt jafuri(desi e mai intretinuta decat 3/4 decat masinile pe ro) si ca nu plateste asiguratorul,dar indrumati romanul sa isi faca cea mai ieftina asigurare,de parca nu sunt destui care se vaita de carpatica,euroins sau mai stiu eu ce...alt articol mai prost nu am vazut pe 4tuning.
1. allseason sunt legale iarna.
2. daca nu ai auzit de aral e clar ca nu te pricepi la ulei dar ai dreptate schimbul se face cat mai des.
3. daca e reclama sau nu e problema autorului, fara aceste reclame nu s-ar putea plati hostingul si mentenanta siteului. Este doar o sugestie si trebuie tratata ca atare, banuiesc ca atunci cand vezi reclame la tv nu urli de nebun in casa "ASTA E RECLAMA" ci treci mai departe avand in subconstient o informatie care te poate ajuta candva. Total deacord ca bujiile scumpe nu dau mai mult de 1% in plus la performanta si asta in cazurile foarte speciale.
4. masinile pe bulgaria in general sunt carucioare de butelii dar sunt si exceptii dar asta nu scuza pe nimeni sa nu aiba o asigurare valabila. Chiar daca faci la cea mai ieftina firma din romania tot iti iei ceva bani de la asigurator doar ca atunci cand e ieftin este si foarte strict si nu iti repara nimic inutil, iar daca ai o coaja veche e clar ca valoarea ei este foarteeeee mica si iti iei dauna totala de cateva milioane pt ca piesele ar fi prea scumpe.
Ordonanta 5 din 2011 prevede obligativitatea echiparii masinilor cu cauciucuri de iarna atunci cand acestea se deplaseaza pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Deci, daca circuli pe un drum uscat - nu ai nicio problema, daca ai intrat pe unul cu gheata sau zapada - risti amenda. "RAR ne-a comunicat ca pot fi folosite si cauciucuri all-season, insa numai dca au mentiunea speciala de tip M, M+F,MS sau M&S", precizeaza seful Politiei Rutiere.
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/ghid-de-evitare-a-amenzilor-daca-nu-ai-anvelope-de-iarna-10852.html
Se vede ca esti nou pe aici, deja te contrazici cu toata lumea. In fine nu vreau sa intelegi ca am ceva cu tine, dar singurele cauciucuri allseason care au M+S pe ele(din cate stiu si am vazut) sunt de offroad sau chiar semi-offroad. In rest eu nu am vazut
Ordonanta 5 din 2011 prevede obligativitatea echiparii masinilor cu cauciucuri de iarna atunci cand acestea se deplaseaza pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Deci, daca circuli pe un drum uscat - nu ai nicio problema, daca ai intrat pe unul cu gheata sau zapada - risti amenda. "RAR ne-a comunicat ca pot fi folosite si cauciucuri all-season, insa numai dca au mentiunea speciala de tip M, M+F,MS sau M&S", precizeaza seful Politiei Rutiere.
Pentru mai multe detalii vizitati-ne la: http://www.4tuning.ro/legislatie-auto/ghid-de-evitare-a-amenzilor-daca-nu-ai-anvelope-de-iarna-10852.html
pentru TheADX. Adica tu mergi cu cauciucuri de iarna, vara ? Este cel mai prost lucru pe care poti sa il faci si iti soun si de ce:
1. Le uzezi mai repede
2. Nu ai aceiasi aderenta pt ca devin prea moi
3. Sunt zgomotoase
4. Iti creste consumul de carburant
Deci practic, ce iei pe mere dai pe pere si nici nu ai aceiasi performanta
Si in paranteza ce scrie? (< fr. maintenance)
Bun, ai dreptate, exista cuvantul si la noi chiar daca-i imprumutat de la altii... dar foloseste si tu cuvintele noastre, e mai simplu si nu e imprumutat de la nimeni. INTRETINERE. Poate mi se pare doar mie, dar cand iti citesc textul si citesc cuvantul mentenanta, suna cam aiurea. :) Cheers mate!
Articolul asta parca l-a scris bunicu. Nu ii nevoie de aia, nici de aia, schimbi ce ai nevoie la masina in fata blocului cu un patent si o sarma si pune cele mai ieftine produse, eventual ulei SH daca gasesti. Aveam pretentii de la 4tuning.
Mai omule, daca tot tu esti ala de a scris articolul cu masinile SecondHand, te rog apuca-te de orice altceva dar nu de scris in domeniul auto.
Cum sa schimb cap de bara dupa tutorial de pe youtube ?
Cum sa schimbi placute singur daca nu ai macar cunostinte elementare de mecanica si nici atunci ?
Cum dreaq sa dai silicon pe o curea care de multe ori e 30lei ?
Articolul e o prostie de la cap la coada.
Te salut cu respect!nu stiu dc tii partea celui ce a scris aticolul, dar acum cateva zile spuneau in alt articol sa nu cumparam masini de la proprietari saraci(carpaci) si acum ne indeamna sa facem ”carpeli” la masini, deci eu cred ca site-ul asta se duce de rapa cu moderatori astia!!!
salut, nu tin partea celui care a scris ci a continutului din articol care ofera sfaturi utile celor cu bani putini. Din partea mea fiecare face ce vrea dar sa spui ca ce se scrie in articol sunt minciuni este aberant. Oamenii de aici cand comenteaza o fac fara argumente si asta e deranjant pt mine cel putin pt ca nu gasesc aici comunitatea de acu cativa ani in care majoritatea stiau despre ce este vorba si daca nu erau deacord cu ceva din articol comentau si argumentau parerea. Dar acum ce sa vezi? plin de oameni care stiu sa fie gica contra la tot ce se posteaza pe 4Tuning dar care nu aduc argumente. Nu mai vorbesc de cei sub 18 ani...
Articolu nu spune sa carpesti ci sa nu arunci banii inutil. In articol se ofera alternative de calitate buna dar la un pret mai mic. In romania consumatorul a ramas cu o proasta idee ca tot ce este schump este neaparat bun , iar ce este ieftin nu se compara cu cel scump si asta chiar daca 80% din cei care aupostat aici nu au comparat in realitate produsele din articol ci se multumesc sa traga concluzii din principiul de mai sus.
Daca ma intrebi pe mine... articolul este bun doar cei care comenteaza revoltati nu il inteleg. Nu vreau sa cred ca pe acest site/forum nu mai exista comunitatea din anii trecuti dar constat cu stupoare ca au renuntat sa se mai lupte cu morile de vant iar asta strica mult pt ca cei care stiu ceva despre masini nu mai comenteaza din pricina celor care comenteaza aiurea si nu vor sa inteleaga nimic.
Aceste discutii trebuiesc moderate de cineva capabil sa distainga aberatiile de adevar.
@ autorul articolului
Daca tu ai Dacie de pe vremuri, sau vreun alt cotet comunist, atunci fa ce ai scris.
Daca nu, scuteste lumea de ideile tale de 2 bani.
Cu ce sunt de acord, insa, e sa iti faci singur intretinerea.
Eu unul fug de reprezentante ca *****l de tamaie. Fara nici o discutie, cei mai prosti mecanici precum si cei mai mari hoti.
DAR, DACA NU STII MECANICA, NU TE BAGA LA NIMIC LA MASINA. DAR CHIAR LA NIMIC.
Inclusiv schimbul de bujii, daca nu stii cum, si strangi prea tare, crapi chilouasa.
Si sa vezi atunci distractie $$$
Tutoriale de pe youtube ?
La sistemul de directie/franare ?
Esti cu capul ?
Pai daca nu faci bine schimbul de placute/lichid de frana si ramai cu aer in instalatie, poti sa mori, ca la prima apasare mai puternica a pedalei de frana, poola frane.
Esti chiar atat de prost ?
De umblat la sistemul de directie fara sa ai habar e de la sine inteles de ce e o idee extrem de proasta.
INSA, daca tot vrei sa iti faci singur intretinerea (UN LUCRU FOARTE UTIL DACA STII), citeste carti de specialitate si stai pe langa un mecanic de cartier bun, daca vrei sa inveti ceva).
Eu imi fac singur cam toata intretinerea (in afara de schimbul de ulei la cutia automata, pt ca nu am aparatura necesara, precum si inca cateva lucruri extrem de complexe, gen suspensia pneumatica).
Daca stiu bine mecanica, atunci prefer sa imi fac singur intretinerea.
Iar cu uleiul si filtrele, prostie mai mare nu am auzit de cand sunt.
15000 km cu un schimb de ulei si de filtre ?
Unde ***** te crezi, in vreo tara scandinava, unde nu gasesti praf, gropi, si benzina/motorina e de o calitate exceptionala ?
10000 km/revizia mica e recomandat in Romania.
Ulei no name = moartea prematura a motorului.
Bujii no name = consum mare.
5 litri de ulei CASTROL EDGE 5W-40 costa 160 lei.
Acum, de ce pt 20-30 lei diferenta sa pui ulei prost calitativ?
La fel, diferenta dintre un set de filtre de calitate, Bosch, Mann etc si unul no name nu e mai mare
e 150 ron un cablu si programele lor le gasesti toate pe net. E mai ieftin sa cumperi cablu decat sa dai 200 lei la reprezentanta. Poti face resetare de airbag sau km la fel cum o pot face si ei.
Gasesti inclusiv in romana, doar trebuie putina rabdare pana gasesti exact ce ai nevoie
1. producatorii de ulei nu sunt rafinarii ci cumpara toti uleiul brut la care isi pun fiecare aditivii "miraculosi" si ii seteaza vascozitatea.. Conteaza foarte mult sa respecti vascozitatea, in rest nici unul nu face minuni ca sa isi justifice pretul.
2. atata timp cat sunt lafel de eficiente ca cele de origine nu conteaza cat de ieftine sunt.
3. trebuie sa fi prea paralel cu masina sa nu sti sa schimbi un ulei si o placuta de frana.
4.Tutoriale de pe Youtube sunt foarte utile pentru cei care nu stiu in ce parte se desface un surub si deci le recomand celor care nu stiu sa schimbe uleiul.
5. La reprezentanta te duci cand esti obligat de garantie si cam atat, la noi in reprezentante se fura mai mult ca la serviceul din colt. ( vezi articolul cu AUDI A7 ).
6. Instalatia GPL este o alternativa buna doar pt cei care merg constant cu masina si fac KM multi, nu pt soferii de weekend.
7. cred ca tot prostu stie asta dar e foarte bine de repetat.
8. cand vine vorba de bujii trebuie sa se tina cont numai de cele spuse de producatorul motorului pt ca ala stie foarte bine cu ce a fost optimizata aprinderea. Degaba bagati bani in bujii scumpe ca nu optimizati nimic.
9. allseason pt buget redus si 2 seturi pt cei care vor un plus de performanta dedicata suprafetei de rulare.
10. foarte mare dreptate, dar trebuie tinut cont si de faptul ca un cauciuc care are vechime, chiar si fara uzura isi pierde peste 50% din aderenta din cauza degradarii compozitie de cauciuc.
11. chiar si la 2 saptamani. O presiune optima inseamna consum si performante optime atat pt masina cat si pt uzura cauciucului.
12. nu trebuie schimbata pana nu da semne de uzura dar trebuie avut o rezerva in masina pt ca unele au defecte si se rup fara a prezenta semne de uzura.
13. asta se aplica si inainte de acizitia masinii, daca esti documentat sti ce probleme au in general si esti mai atent cu verificarile in acele zone.
Un articol foarte bun dar sunt putini care stiu cum functioneaza masina si cu
Tu fa ce a zis autorul, si vezi unde o sa ajungi.
Citeste celalat comentariu al meu.
1. VRAJEALA IEFTINA.
2. VRAJEALA SI MAI MARE. Daca erau la fel de eficiente, de mult se lasau de fabricat filtre producatorii de renume.
3. Uleiul e foarte foarte usor de schimbat, dar nu recomand nimanui sa umble la sistemul de franare/directie fara sa stie foarte bine mecanica.
4. ALTA VRAJEALA
CARTI si sfaturi de la MECANICI BUNI, nu aiureli de pe net.
5. DE ACORD. CEL MAI BINE, NU VIZITEZI NICIODATA REPREZENTANTA. Hoti nenorociti si mari incompetenti. Te futi in garantia lor ca oricum nu acopera nimic, pe deasupra te duci cu un defect si te trezesti cu inca 10 dupa ce umbla "mecanicii lui peste".
6. DISCUTABIL.
7. DISCUTABIL, nu e intotdeauna asa.
8. VRAJEALA.
9. PORCARIE, all seasons sunt cele mai proaste anvelope ce exista pe lumea asta. Decat un set nou de asa ceva, mai bine 1 set de vara si unul de iarna, SH, daca nu se poate noi.
10. GRESIT ! In momentul in care face bolfa/e ciupit in lateral, la gunoi, indiferent ca avea 10 km sau 10000 km
11. UN SFAT BUN.
12. Pai daca strangi din buci pt 20-30 lei cat e o curea de accesorii, exista bicicleta si transport in comun.
13. UN SFAT BUN.
Per total, o porcarie foarte mare acest articol.
va dau eu un sfat legat de cauciucuri ca eu cumpar lunar la cate frec la drift: cumparati intodeauna SH ca alea noi nu te ajuta cu nimic ca au carne mai multa. Bagati unghia in ele (in zimti) si daca sunt moi sunt bune; daca sunt tari sunt coapte de timp sau forjate. Gasiti ceva moale si apoi le inspectati de galme sau cuie... apoi negociati: bucata pe la 50-70% MAXIM 60 lei pana in ceva aproape nou cu dungile inca pe ele MAXIM 100 lei bucata.
PS: NU MERGETI SINGURI, va strangeti 4 clienti si mergeti toti si cumpara unu singur si cand cumperi 16 gume ii sclipesc ochii lu ala si lasa MULT la pret (40-50 lei gume BUNE)
nu merita noi vorba lu soulshreder ca dai cu ea de bordura/groapa si te caci pe ele... si daca lovesti una tre sa cumperi 2
de la depozite, in general 195-215 cu taloane cat mai mici 65-50 pe 15 si 16... pe 16 gasesti si cu 15-20 lei bucata daca iei cate 2 diferite din 2008+ (eu asa le iau pt ars).
Cauciucul SH trebuie sa fie cat mai moale posibil pentru a fi de calitate. Un cauciuc tare nu poate intra in toate porozitatile din asfalt ci doar merge pe varfurile acestuia pe cand cel moale are o suprafata de contact enorma ca se lasa in toate depresiunile microscopice... alt dezavantaj e ca cele tari/vechi se exfoliaza (zboara bucati din ele)
Ce rost are sa iei noi cand peste 2 ani tot cu SH umblii? Care preferi 10 mil in 2 ani sau 2 mil din an in an?
sa stii ca eram adeptul sh-ului dar mi-am luat noi si parca merge masina altfel, e adevarat ca nu e economic dar eu merg foarte mult cu masina circa 40k km pe an si cred ca e mai sigur pt mine asa
Si daca acea firma de ulei iti scrie pe ulei vascozitate 40 si iti pune in bidon 20? Conteaza si calitatea/garantia ca produsul este ok. Nu este titei din pamant tras prin stramp. E incredibil de complicat sa faci un ulei bun
Poti sa pui ce ulei vrei tu in masina ta daca nu-ti pasa de ea. Pe mine un schimb de motor ma costa maxim 15 mil cu toate anexele pe el (admisie, evacuare, electronica) si tot nu ma zgarcesc la ulei. Folosesc ce a recomandat producatorul pentru ca ce fac eu cu motorul este considerat regim de competitie... foarte rar merg cu ea normal pe strada( 100km lunar in conditii relativ normale).
Nu are rost sa-mi bat joc de motor si sa-mi fac de lucru aiurea pt 50 de lei. Ce zici tu acolo ca toate sunt la fel nu o poti dovedi asa ca merg pe recomandarea celor care stiu ce fac (cei care au facut motorul) si pe vechia zicala "cati bani dai, atata face"
poate ca omul nu are familie si merge singur cu masina .........deia schimba singur :placute de frana, capete de bara, uleiuri si multe altele nu se gandeste ca poate pune in pericol si alte vieti....si daca scartaie cureaua de distributie sa dati cu silicon de bord pe ea ..succes
si cam ce se poate intampla daca iti pui singur placuta de frana? crezi ca intra in alt fel? e ca mufa de USB e ca la prosti, intra doar intr-o pozitie si nu e foarte greu de conectat. Poti schimba orice de pe masina iar daca umbli la directie o poti face cu usurinta ca oricum te duci cu ea la reglaj dupa, idea era sa nu dai banii pe manopera la 2suruburi.
Un sfat prietenesc: cauta alt articol, nu te lua dupa asta... ideea e ok de a-ti face singur masina cat timp ai vazut un tutorial e ok ca inveti cu timpu chiar daca la inceput strici ceva. Important e sa-ti cumperi scule si sa incepi incet incet ca asa am plecat si eu de la bujii/placute si acuma iti desfac toata masina pe intuneric si o pun la loc.
Te costa sculele cat manopera tine minte... La sfarsit ramai cu sculele si cunostintele! Toate restu manoperelor vor fi gratis, ba chiar poti face un ban cinstit sau favoruri prin vecini
de exemplu un ceas cu care testezi compresia te costa cat manopera in sine... mergi la cineva sa-ti faca sau inveti si tu ceva nou si dupaia ramai cu ceasu si cunostintele?
Tu vorbesti serios cu punctul 4 si cu punctul 12?
4 necesita musai geometrie si nu trebuie sa explic de ce, nestiutorii si curiosii pot folosi google.
12 poate rezulta intr-un cost imens daca se rupe cureaua "data cu silicon"
Ia mai verifica-ti sursele inainte sa dai cu firma de bordura.
Cureaua de la accesorii nu este cea de distributie si prin urmare daca se rupe nu se intampla nimic grav. La directie poti face ce vrei tu ca oricum te duci dupa la geometrie cu masina si o regleaza aia, idea era sa nu te duci in service pt a schimba o piesa cu 2 suruburi.
Tu ai idee cand spui ca nu se poate intampla nimic daca se rupe cureaua de accesorii? In primul rand ramai fara directie, sa te vad cum reactionezi daca rupe si trebuie sa virezi...
mai sunteti multi asa destepti pe aici? Ce banana maimutei sa se intample ramai fara servo tragi mai grau de volan, ramai fara AC si transpiri sub limba. A si daca esti atat de prost ca nu auzi sau simti cand se rupe cureaua, alternatoru nu iti mai incarca bateria. Ce trompa elefantului e asa grav? Nu stiu dc naiba mai comentati daca nu aveti havar nici ce e ala motor.
prietene am mers 3 luni fara pompa servo si sunt inca viu... si masina la fel... merge mai greu si atata tot (poti inclusiv sa dai de volan pe loc din servomuschi ca nu se strica nimic)
vorbesc de un e36 din 1991, nu de masina noua... se stricase pompa ca nu stiam ca n-am voie sa turez cu volanu maxim. Asta e, traiesti si invati... mai degraba trebea facut un articol cu ce sa NU FACI ca sa previi cheltuieliile aiurea cum am patit eu din lipsa de cunostinta
este o mica sansa ca ceva anume sa nu fie strans si pe laser sa iasa corect... nu ti-l strange nimeni daca e la linie.
ps: daca ti se desprinde un capat de baza nu mori decat in situatii extreme unde oricum ai fi meritat sa mori... roata netinuta isi mentine directia de mers cu mici abateri ca doar roata iti indreapta volanu, nu volanu roata. Daca esti in curba si se rupe exterioru te va trage masina in exterior (nu grav, ai timp sa franezi)
rotile fata sunt inclinate spre fata iar cand iei de volan masina iti urca putin de bot. Gravitatea este ce care iti aliniaza rotile inapoi prin cadere si iti trage de volan deci daca raman deodata libere nu ti se va duce roata brusc la 90 de grade ;)
Eu cred ca a inteles!Poate a gresit la unele dar sunt si unele bune!Mai greseste omu'.Ganditi-va si la el...a muncit ca sa scrie asta.Ii zice unu',doi,dar chiar toti?Mai ganditi-va si la el!
Toti cei care nu cred asta sa imi dea cate 50 dislike-uri fiecare!PUNCT!
Stiu ca esti ironic dar cu ocazia asta iti explic si dc scartaie frana.
1. din cauza placutelor ecologice
2. din cauza lipsei de carne pe placuta atunci cand fierul iti mananca din disc.
Suntem printre putinii oameni de pe pamant care mai inteleg aceste lucruri... Prietene un proverb Chinezesc spune astfel " profesorul apare atunci cand elevul este pregatit". Degeaba incearca cativa sa trezeasca majoritatea adormita si obedienta corporatiilor. Nu putem face decat sa le plangem de mila, doar ei singuri se pot trezi si intelege natura fireasca a lucrurilor. Faptul ca ei sunt ignoranti la sfaturile noastre este din cauza ca sunt limitati in a intelege si a face anumite lucruri, deci nu este vina lor. Rolul lor este, acela de a intretine prin contributia lor baneasca un intreg sistem bazat pe o economie de consum.
placutele se ung pe spate cu vasilica speciala de temperatura daca tot veni vorba (vorbesc serios)... pacat ca in tara noastra nu a auzit nimeni de asa ceva si nu exista de cumparat pe cand dincolo se face asta oriunde... uite de exemplu cumpara kit placute bmw sa vezi ca-ti da o pungulita cu vaselina
unele sfaturi utile, altele mai putin...
desi e criticat sfatul cu uleiul, mie mi se pare ok. motul (care nu e nici pe departe cel mai prost ulei) pentru cineva care nu tureaza in fiecare zi pana la rosu cred ca e f ok.
nu e vb chiar de un ulei no name.
GPL cred ca e o investitie cat se poate de buna.
cu distributia nu m-as juca (doar pentru ca o curea poate sa tina 100k nu inseamna ca va tine)
la directie nu cred ca merita sa te joci.
schimbat placute... se poate si fara a apela la service.
youtube poate fi foarte util (dar trebuie sa ai niste cunostinete de mecanica si sa apelezi si la alte surse)
bujiile ngk in general sunt bune. deci cine spune ca bujiile proaste cresc consumul, probabil nu vorbeste de ngk (eu nu cred ca sunt proaste, dar nici foarte ieftine)
Cureaua de la accesorii nu este cea de distributie si prin urmare daca se rupe nu se intampla nimic grav. La directie poti face ce vrei tu ca oricum te duci dupa la geometrie cu masina si o regleaza aia, idea era sa nu te duci in service pt a schimba o piesa cu 2 suruburi.
poi... depinde de fiecare. eu personal stiu multi "meseriasi" care sau jucat la directie si nu au mers sa faca geometria.
din graba, si citind posturile mi-a scapat faza cu cureaua...
daca crapa cureaua de la accesorii poti eventual sa ramai fara alternator si sa mergi pe baterie. si daca ai bafta sa ramai noaptea in mijlocul campului fara curent, te poti numi un om "cu adevarat norocos".
acum... cureaua de la servo directie de ex, nu e tot curea de accesorii? pentru ca daca e, si ti se rupe in mers cand te astepti mai putin, si stai cu o mana pe volan si te astepti sa faci un viraj cu podul palmei, ai puso.
daca nu auzi si nu simti cand se rupe cureaua meriti sa ramai fara baterie iar in cazu in care invarti volanu cu palma in mers meriti sa ramai si fara servo :)) In rest nu se intampla nimic ci vei de mai greu umpic de volan pe loc ca in mers nu sunt probleme.
e drep ce spui dar post-ul e facut pentru cei care mai deschid capota din cand in cand si se mai uita la curea , mai asculta daca nu scartie rola sau daca nu cumva patineaza cureau cand accelerezi.........Eu nu am mai dat pe la mecanici de 4 ani. Chiar si cei mai buni mecanici nu respecta toate indicatiile din manualul de service. Nu va mai spun service-ul care m-a determinat sa-mi repar eu masina.
Omul care a scris tutorialul are dreptate ....dar trebuia sa mai precizeze ca la noi in tara s-a boierit lumea si ca nu mai stie sa faca nimic...este greu sa schimbi placutele de frana sau cauciucurile in fata blocului???( inainte nu existau vulcanizari iar cauciucurile aveau si camera sa va vad atunci ce facea-ti daca ramanea-ti in pana). Eu imi schimb si cureaua de distributie singur, asta e... cine nu pune mana sa dea cu banu !
felicitari ca poti face asta,la noi in tara s-a prostit lumea si nimeni nu mai stie cum se desface un surub... cam asta e problema si cam toti cred ca ce e scump este si bun... In articol se vb clar despre cureaua de accesori si toti au crezut ca este cea de distributie iar asta ma face sa imi dau seama cam ce cunostinte au cei care au comentat. De frane nu mai zic ca parca ii pui sa schimbe un piston iar cand vine vorba de directie dezamorseaza bombe de parca nu oricum te duci cu masina la geometrie dupa. Deh asa e romanau, nu gandeste inainte sa deschida gura.
Bai fratilor se vede k voi nu prea va omorati cu mecanica...economisesti timp si bani facand schimbul d ulei singur sau o banala placuta de frana...nu treb sa fii geniu. Cu bani economistiti bagam combustibil k si asa e scump k ****. Eu fac asta de ani buni si nu am vazut la nici un mecanic,doar la tata knd robotea la raposata Dacie. Problema este k lumea a devenit excesiv de comoda,am ajuns o planeta de grasi unsurosi
Tara in care toata lumea se pricepe la toate. O sa ajungem sa ne operam singuri:ca de!ce mare lucru intri pe un forum si putin pe youtube si gata!
Oameni buni,exista multe meserii si pt asta se face scoala si practica.Am ramas cu mentalitatea de la dacie se repara la bordura!Habar nu aveti de mecanica dar hai sa o facem!ce *****!O tara de destepti,dar la benzinarie nu stim sa folosim o pompa.
Ar fi fost bine ca pe forumurile noastre sa intre sa discute mecanici sa schimbe opinii nu orice soferica de duminica.
In lagatura cu filtre si piese ieftine spor la cumparatuti! :)
Prietene si sa gatesti iti trebuie cunostinte dar se invata...eu sunt de parere ca nu toti trebuie sa facem cursuri de bucatari ca sa facem o ciorba buna. (Talentul si inteligenta nativa nu se invata) Referitor la ideea ta cu ;sa ne operam singuri; eu sunt de parere ca mai bine este sa previi decat sa ajungi la doctor, mai pe intelesul tuturor doctorul elimina prin operatie doar efectul, cauza va ramane, schimbandu-ne modul de viata eliminam cauza. Cel care a facut tutorialul nu a mentionat ca putem sa ne planam singuri chiuloasa , sa ne reparam cutia automata, etc., era vorba de lucruri simple pe care ti le poti face singur, dar se pare ca pentru unii sunt foarte complicate. Aceste articole testeaza foarte bine piata si le spun celor care le fac cati inca isi mai pot face o simpla mentenanta. Trist este faptul ca creand confuzie si disperare, noi avem de pierdut iar corporatiile numai de castigat.
PS: Cum poti sa te gandesti ca anumiti mecanici sau doctori ar veni sa te invete sau sa ne arate noua ce este bine sa faci sau sa nu faci??? Ar insemna ca mai putini oameni sa le treaca pragul. Din pacate dragul meu traim vremuri intunecate in care corporatiile ne conduc viata si ne dezbina.
Adevarul este luat drept minciuna iar minciuna drept adevar.
reactiile pe baza articolului arata cat de multa lume e paralela cu tot ce inseamna masina dar si ca toti sunt soferi si se pricep la masini dar nu stiu sa desurubeze o piulita. =)) In rest tot prostu invarte de covrig.
Ce corporatii ai in cap eu nu stiu? Ai fost concediat recent?
Ce zici de service-urile care sunt pe piata si vor sa prospere?
Ce zici de firmele mici care platesc contributii la stat sa poti tu sa mergi la spital cand ai probleme si sa iti primesti pensia la batranete?
Voi prin ce ziceti aici, eliminati micii intreprinzatori legali, care sunt cei mai impotranti in tara asta si din ce in ce mai putini.
Ce faci daca nu pui bine capul de bara sau nu faci aerisirea la frane?
Umbli la borkerii de asigurare care ii recomandati voi aici sa iti faci amiabila sau, in cel mai rau caz umbla rudele tale sa-si ia banii din pensia privata!
Nu mai fiti naivi si asa porniti pe sistem, ca de bine, de rau sistemul va intretine si va ofera siguranta.
Toate sunt facute cu cap si sunt menite sa asigure continuitate si buna desfasurare.
Daca fiecare face ce il taie capul si cum il taie capul ar fi dezastru!
Nu zic sa nu te orientezi spre alte variante AM care sunt poate mai eficiente decat OEM si mai ieftine.
Dar de acolo pana sa iti faci tu service-ul in fata blocului e cale lunga.
Uleiul Motul este in opinia mea un ulei foarte bun si deocamdata nu se fabrica decat in Franta, spre deosebire de Castrol sau altele care sunt fabricate in UE. HAI SA VA MAI SPUN SI ALTCEVA: SI SA FACI DRAGOSTE CU PRIETENA SAU SOTIA ITI TREBUIE CEVA CUNOSTINTE. Daca se face un tutorial pe tema asta multi isi vor da seama ca habar nu au, si atunci trebuie sa apeleze la un specialist. Cand faci banii usor si ai fost crescut in puf este greu sa mai inveti ceva, pana si nodul la cravata ti se v-a parea foarte complicat. Este adevarat ca pentru a face lucrurile mentionate in articol trebuie sa te mai duca si capul, dar macar o parte din ele se pot face fara a pune siguranta nimanui in pericol. Acum depinde si de cati neuroni are fiecare, cine nu are da cu banu...
PS. youtub-ul este o foarte buna sursa de informatii. Eu de acolo am invatat foarte multe lucruri utile ca de pilda: sa pun faianta, parchet, sa imi schimb ecranul la Iphone, si multe altele. Poti afla foarte multe lucruri despre anumite produse fara a le cumpara. Forumurile sunt de asemenea foarte bune, multe sfaturi poti afla si de acolo, depinde doar de capacitatea fiecaruia de a procesa anumite informatii si aptitudinile sale.
2 sfaturi sunt total CRETINE!
8-Schimba singur bujiile! - Iti trebuie cheie de bujii, daca rupi o bujie in chiuloasa ce faci inginere?! Te p... pe ea, iti spun eu!
12-cureaua duce si 100k! - Si mergi la risc, nu?! pentru 100 de lei risti sa indoi supape, rupi biele si alte lucruri!
Cel care a scris articolul sa faca el asa masinii lui, restul lasati-l in prostia lui!
taticu tu sti ce e aia curea de accesorii? ce treaba are ea cu supapele. Mama ei de fizica quantica. Si daca esti atat de nepriceput incat nu sti sa desurubezi o bujie eu cred ca nu ar trebuii sa te apropii de capacul unei sticle de cola ca poate ii strici filetu. Cam cat de prost trebuie sa fi sa nu sti sa insurubezi o bujie? Asa rau a ajuns poporul roman? Asa specimene respira acelasi aer cu mine?
14 apr 2013, 00:12
+9
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Mama nu e specimen pt ca stie sa insurubeze o bujie si nici nu a facut facultate pt asa ceva, cred ca are puteri paranormale ca altfel nu imi explic.
Si referitor la ce ai spus tu... deci la Transporter daca se rupe cureaua de accesorii se rupe si cea de la distributie nu? =)) Pe tine ori te minte cineva grav ca sa te jumuleasca de bani ori nu prea te pricepi si dai vina pe alte piese cum fac toti mecanici amatori. Chiar sunt curios sa imi explici procesul prin care ruptura curelei de accesorii a provocat ruptura celei de distributie la acel transporter.
In alta ordine de idei, articolul se refera la masinile normale si la omul de rand nu la cele foarte rare care au curea de accesori ascunsa.
Pentru cultura ta am avut acest incident de mai multe ori mai multi baieti au venit cu problema asta la mine, printre care un t4 cu ambele curele rupte si 4 supape indoite, cureaua de accesorii era infasurata pe cureaua de distributie, zi-mi tu mecanicule *****-a produs incidentul!
De ingineri ca tine am tot dat, si sper ca in viata mea sa nu mai vad vreunul!
Fasii din cureua de accesorii intra pe langa fulia sub capacul distributie si produce acolo un macel . Intalnesc lunar cateva cazuri de distributii decalate/motoare distruse pe o gama detul de larga de motoare.
Era vorba despre cureaua de accesorii, cea care antreneaza alternatorul, pompa de apa, pompa de servo, AC.
Si aceasta daca se rupe prin sfâşiere si este agatata, la masini la care are o lungime considerabil de mare, cu un traseu complex, prin mai multe role intinzatoare, CAUZEAZA pagube foarte mari.
Caz concret: Audi A6 2003 - pagube in valoare de ~400 Euro (cei cu cunostinte mai elaborate in domeniu isi pot imagina acest scenariu nu tocmai placut; pentru restul, nu are rost sa intru in detalii)
Poate sa te lase pe tine in prostia ta , cum sa fii atat de inept incat sa nu stii sa schimbi niste amarate de bujii cat despre cheie iti spun eu ca te va costa mai putin decat sa o duci la service sa ti le schimbe , la cureaua de accesorii intradevar duce pana la 100k! o poti verifica sa vezi daca are crapaturi sau ceva si nu umblii cu nici un morcov , dar te lasam in prostia ta , bravo celui care a scris articolul :) !
Bravo!!! Un articol foarte bun. Majoritatea sfaturilor pot fi urmate, de exemplu, pentru mine sunt ok sfaturile 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 12, 13 - acum depinde de fiecare...