Fabrica Ford din Bucuresti: ce masini cu motoare V8 se construiau in Floreasca Istorie auto 18 Aprilie Fabrica Ford din Bucuresti: ce masini cu motoare V8 se construiau in Floreasca
Toate comentariile (35):
Tripp
1 comentarii 2 puncte
superb articol! are cineva idee ce este acum?
18 apr 2014, 19:34
+2
60 comentarii 61 puncte
mai nimic, automatica e cladire de birouri, probabil fabrica va fi daramata pentru a se construi locuinte de "lux" pe locul ei, avand in vedere ca e situata in floreasca, deh, zona de fite in bucuresti ...
19 apr 2014, 01:44
+3
2 comentarii 4 puncte
Cladirea exista si astazi doar o parte din ea adica fata este langa Spring Time Floreasca. Pe vremea lui Ceausescu aici era 'Intreprinderea Automatica'
18 apr 2014, 20:48
+3
GAGARIN1965
6 comentarii 5 puncte
Multumim pentru precizari
06 aug 2014, 13:49
+1
paulmotor
247 comentarii 242 puncte
Interesant articol.Cam de atunci a inceput Romainia sa piarda pana in anul 1936 eram pe locul 6 in lume si ni se spunea "Bujorul Balcan" si acum suntem de rasul curcilor!
19 apr 2014, 01:26
+14
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
andi_cimpean
125 comentarii 283 puncte
Da, că tu eşti de origine extraterestră şi te dezici de poporul român, nu? :)) Dacă răspunsul este "da", atunci ce mai cauţi să frecventezi forumurile româneşti? Doar să faci pe troll-ul?
19 apr 2014, 09:56
-4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
andi_cimpean
125 comentarii 283 puncte
Iti cunosti prea bine naravurile si caracterul "patriotic" si nu are sens sa te mai descriu eu. Pe cate forumuri ti-ai luat banned definitiv? :))
19 apr 2014, 12:32
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Care sînt alea? Cunosc unul singur si asta pt. ca i-o deranjat pe unii ca am pus prea multe poze cu colectia mea de miniaturi auto la scara 1:24 si nu din alte motive :-) ))))
19 apr 2014, 12:33
0
LAV77
81 comentarii 103 puncte
Mda, foarte bine spus, chiar pana prin finalul lui '47, lucrurule mai aveau un "sens", parlamentu si opozitia functionau total diferit ce ceea ce se intampla in prezent. Injurati monarhia, iubiti comunismul, capitalismul "actual", tiganii (manelele) si pe conducatorii nostrii (care stiu istorie la fel de multa ca si autorul articolului - de altfel foarte reusit cu mici exceptii "cronologice"). Suntem de rasul curcilor datorita noua tuturor, inclusiv noua celor ce ne revoltam doar "din tastautra".
22 apr 2014, 11:27
+3
63 comentarii 45 puncte
In primul rand, te rugam sa nu mai faci politica aici. Site-ul asta este, multumim Domnului, destinat altor scopuri. Si in al doilea rand, nu monarhia e responsabila pentru Romania antebelica ci intregul popor. Care sa stii, nu s-a schimbat in mod esential de atunci. E drept, si albinele, daca ar avea presedinte in loc de regina n-ar face miere ci alta substanta maronie si cu mult mai urat mirositoare. Asa cum picioarele nu-s vinovate ca te ratacesti ci capul care nu stie sa se orienteze, tot asa, nu oamenii sunt vinovati de ce se intampla ci cretinii care ne conduc. Stiu, o sa zici ca tot tugulanii i-au votat. Da. Pe baza concordantei intre ce-si doreste oricine si ce au zis aia ca pot sa realizeze. Eu unul dau vina pe Armata. Ne-ar fi prins bine cativa ani de dictatura militara care sa ordoneze nitel un popor altfel bland si usor de condus. Dupa aia, toate-ar fi mers struna!
30 apr 2014, 20:34
+2
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Nu-i iubesc catusi de putin pe conducatorii "nostrii" (a se scrie si citi NOSTRI) dar esti la fel de analfabet ca aia care au nationalizat fabrica in '48 si ai caror nepoti ne mananca noua ficatii acum...
04 mai 2014, 04:48
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
1939, pe 1 septembrie a inceput al 2-lea Razboi Mondial. Fiti mai serios atenti la date si lasati articolele despre gagici ce isi iau Audi TT din videochat.
19 apr 2014, 08:54
+8
84 comentarii 198 puncte
România nu a participat în niciun fel la război până pe 22 iunie 1941. Pentru noi, în 1939 nu a început nimic, doar s-a continuat. S-au continuat măgăriile începute în 1938 de un oarecare Rege Carol al II-lea.
29 feb 2016, 15:48
0
11 comentarii 31 puncte
A mai existat si o alta fabrica care producea autoturisme in Romania.Este vorba de Uzinele Malaxa care au produs autoturisme pana a fost oprita productia din ordinul marelui prieten de la rasarit{a se citi URSS}
19 apr 2014, 20:31
+6
paulmotor
247 comentarii 242 puncte
A mai existat si celebra uzina Aro care o stim foarte bine ,dar americani au cumparato si au distruso.De ce ?? faceam masini prea bune cu un pret rezonabil care concurau direct cu masinile lor cu motoare imense! Pacat...
19 apr 2014, 23:02
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Cu ce-s devina americanii daca politicienii vostrii mult iubiti sînt niste cretini corupti pe care nu-i mai satura nici dra** si au distrus tot ce-i bun în România? @ Y_B_O Malaxa s-a produs la Resita, orasul meu natal.
20 apr 2014, 00:03
+3
7 comentarii 18 puncte
stiam eu ceva ca s-ar fi produs o masina la noi la Resita dar nu stiam cum se numeste, ms
23 apr 2014, 16:09
0
2947 comentarii 2978 puncte
Resita a fost cîndva un oras de nota 10 dar acum îi plîng de mila. Tot ce a fost bun acolo, tot e distrus, în oras, în industrie si în turism. Daca se continua tot asa, nu va mai dura mult si se transforma în sat cu blocuri. În fine....... e alta poveste.
26 apr 2014, 00:32
0
1 comentarii 0 puncte
http://www.opiniatimisoarei.ro/primul-automobil-100-romanesc-din-istorie-a-fost-produs-in-banat-cum-arata-si-cine-era-constructorul/16/08/2014/
15 sep 2014, 19:41
0
2947 comentarii 2978 puncte
Ce HOT ROD-uri destepte cu motoare actuale s-ar putea face din vechiturile astea!
20 apr 2014, 11:34
-1
11 comentarii 31 puncte
Totusi ar fi pacat sa taiem modificam asemenea bijuteri
22 apr 2014, 14:16
+1
2947 comentarii 2978 puncte
O masina bine pastrata în stare originala si completa e OK sa fie pastrata asa cum e dar una incompleta, distrusa sau plina de improvizatii ce nu se poate reconditiona / restaura, e OK sa fie transformata. În tara de origine a HOT ROD-ului tot asa se face. Nimeni nu distruge un oldtimer 100% functional si în stare originala.
22 apr 2014, 18:18
+2
11 comentarii 31 puncte
Asa doream sa spun si eu
22 apr 2014, 19:30
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Eu daca asi gasi una din asta darîmata , incompleta si nerestaurabila, asi demonta-o, asi restaura caroseria perfect si asi pune toata tehnica de pe un Mustang GT 500 din 2012 pe ea. Ar fi un lup în piele de oaie asa frumos cum îmi place mie. :-) ))))
26 apr 2014, 00:30
+2
11 comentarii 31 puncte
Cat despre comentariul domnului O TODDRAN referitor la mandria de a fi lucrator la uzinele Ford imi vin in minte amintirile spuse de un fost coleg de munca din perioda anilor 85 can am inceput lucrul la o filala a IAP-ului pe atuncim care preluase s[atiile de productie ale industriei locale din Mun Pitesti preluate la randul lor de la "vechi asupritori ai clasei muncitoare de atunci" a se citi patroni din acele timpuri.Persoana respectiva imi poveste ca luase o "bataie parinteasca" de la patronul respective uzined[intreprinderi de atunci.Ce se intamplase de fapt.Uzina respectiva se ocupa cu producerea de obuze de tun{prin ani 35-40/partea metalica.Pentru usurarea muncii angajatiilor[ a se citi a clasei asuprite]patronul amplasase niste palane mecanice care venea pana langa fiecare strung.Pe aceste palane se aduceau fiecare obuz brut pana la universalul strungului ca asupriti[a se citi muncitori]sa nu se oboseasca sa transporte obuzul neprelucrat/prelucrat la /de la strung.Persoana respectiva bazandu se pe tineretea si puterea sa a luat un obuz neprelucrat si l a pus cu forta bratelor in univrersalul strungului[dispozitivul care prinde piesa de prelucrat der axul masini.Ghinionul sau a fost sa fie vazut de patronul respectivei intreprinderi.Ce a urmat.Cateva palme parintesti dupa ceafa si cuvinte pline de "duh " din partea patronului.Ce ba esti nebun .Vrei sda ma faci sa ti platesc concediu medical.De ce aia mati ai palanul la dispozitie .Ca sa cari cu el obuzul neprelucrat.Deci pe timpul acela asupritori aveau grija de asupriti.Ase citipatroni de angajati.Int un coment anterior am pomenit de automobilele Malaxa.Asupritorul"Malaxa avea scoala de ucenici in intreprinderile sale avea un program de sprijinire a muncitirolior care doreau sa continue studiile in domeniul industrial..Deci este normal ca tatal dumneavoiastra sa fie mandru ca poarta salopetele uzinei Ford.Putrin stiu ca inca mai circula pe sine in ziua de azi automotyoarele produse de Uzinele Malaxa.Ct despr
30 apr 2014, 21:30
+1
25 comentarii 94 puncte
Sunt eu singurul care crede ca era "four door" in loc de fordor? :)))
20 apr 2014, 18:50
+2
Liviu95
21 comentarii 62 puncte
da
21 apr 2014, 01:02
+2
25 comentarii 94 puncte
Corect, greseala mea.
22 apr 2014, 09:13
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Eu nu înteleg un lucru: Daca tot a existat fabrica asta FORD, de ce palaria mea s-a apucat FORD sa produca la Craiova si n-a preluat fabrica asta care defapt e a lui?
26 apr 2014, 00:51
-2
11 comentarii 31 puncte
Dupa parera mea pe can se producea Ford la Bucuresti era alta tehnologie decat cea din ziua de astazi.Pe atunci se punea accent pe productia manuala pe cand astazi se pune accent pe tehnologia robotica[ca sa zic asa]
26 apr 2014, 14:08
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Irelevant! Hala exista, liniile de productie sînt schimbabile. Cred ca nici la Craiova nu se mai lucreaza cu liniile de montaj folosite la Oltcit / Rodae si nici la Mioveni nu se folosesc pt. Logan, Sandero, Duster etc. liniile folosite la 1100 si 1300.
27 apr 2014, 14:50
0
63 comentarii 45 puncte
Tatal meu a lucrat la Fordul Roman, e drept era doar ucenic la galvanizare, si apoi la tinichigerie, in anii 1934-1945 daca imi amintesc eu bine. Imi povestea de salopetele galbene cu sigla Ford brodata cu rosu, pe care le primeau toti lucratorii. A fost foarte trist cand a fost inchisa fabrica. Dar a invatat mecanica auto si tinichigerie acolo.
30 apr 2014, 20:30
+1
84 comentarii 198 puncte
La Ford Bucureşti şi-a făcut instruirea ca mecanic auto Regele Mihai (care, pe atunci, nu era încă Rege). Bursa zvonurilor spune că intra cu o legitimaţie pe care scria "angajatul nr. 128" (fără nume).
29 feb 2016, 15:51
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »