Masinile diesel ar putea fi interzise Tehnica Auto 20 Octombrie Masinile diesel ar putea fi interzise
Toate comentariile (55):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Valeriu93
25 comentarii 35 puncte
Prietene, fiecare persoana isi achizitioneaza "masina" dupa posibilitati! Ii apreciez pe cei care detin un autoturism cat mai nou si cu cat mai putine emisii, insa nu toti avem posibilitatea sa achizitionam astfel de autoturisme. Asta ar insemna ca cei cu venituri sub media nationala sa nu aiba dreptul sa se deplaseze cu masina persoanala din cauza faptului ca emite prea multe noxe masina?! Aiurea! Omul nu si-a permis ceva mai bun si isi face in continuare treaba cu ce are! Pana atunci, tu spera in continuare sa conduci ceva pe hidrogen...momentan sunt mai mult realist decat sunt visator!
20 oct 2014, 16:46
+6
steffannn
17 comentarii 44 puncte
La cum ai comentat presupun ca ti-a dat taticu' bani de un BMW nou sa agati la semafor si sa depasesti pe linia continua "rablele" acelea de care iti e scarba. RESPECT proprietarilor de masini vechi si NO SMOKE NO FUN !!!
20 oct 2014, 20:48
+2
1014 comentarii 1115 puncte
Ai 20 ani, parintii si-au permis sa iti cadoriseasca o masina moderna, insa masinile anilor '80-'90 o vor ingropa pe a ta datorita rezistentei si durabilitatii in timp. Si mai mult decat atat, si taxa de mediu este mai mica.
20 oct 2014, 20:55
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Da tu cîti ani ti o masina de vorbesti asa de masinile din anii 80 - 90? Tu mai traiesti înca în era daciei 1300 unde stateai 6 ani la coada la IDMS si o cumparai sa tragi de ea 30 de ani sau traiesti în secolul 21 unde O MASINA ESTE UN CONSUMABIL care dupa 3 - max. 5 ani se arunca? Nu confunda masinile CONSUMABILE DE UZ ZILNIC cu masini de epoca de colectie cu care se mai circula din an în paste.
23 oct 2014, 00:08
+1
titus15
1181 comentarii 2336 puncte
Nu-i nimic, trecem pe ulei si se schimba radical situatia:)
20 oct 2014, 14:07
+7
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Perfect de acord! Sa imi plateasca service-ul si componentele, sa imi schimbe motorul de 2.2 diesel cu unul de 2.2 benzina. Si ca sa arat cat de bine imi pare imi pun GPL din banii mei ca sa mai menajez mediul.
20 oct 2014, 14:25
+6
36 comentarii 5 puncte
nu te plange,sigur ai ales dieselul din ratiuni economice,chiar daca dieselul de la vectra este cel mai silentios in clasa sa,ramane un diesel.asta imi place in romania,nimeni nu se gandeste la confortul lui,doar la economie.am avut diesel cativa ani(pt.ca toata lumea avea)si am revenit la benzina.nimic nu se compara cu...linistea din habitaclu cand conduci un benzinar.iar cei 1,5 litri la 100 in plus fata de diesel sunt o taxa mult prea mica fata de confortul oferit.imi plac englezii,au cea mai mare densitate de motoare pe benzina din europa si cea mai mare densitate de masini puternice din europa.nu tu merturi si bmw-uri dar extrem de multe ford focus st,astra opc si restul cu motoare de la 2,5 in sus.
21 oct 2014, 15:33
+2
19 comentarii 3 puncte
Acum exista si sisteme GPL pentru motoare diesel, care promit arderea completa a compusilor nocivi. GPL-ul se aprinde de la diesel in piston si arde si compusii acestia. Problema e ca in Ro, desi exista firme care deja ofera GPL pt diesel, tehnologia nu e inca omologata. Pe de alta parte, exista un tip in US care a inventat un sistem de catalizare cu un anumit tip de fibre ce capteaza eficient particulele de NOx. Solutii ar fi, numa sa vrea statele si furnizorii de piese sa le aplice. Aici Ro are de invatat: am cumparat Bora mea din 99 euro 3, cu TDI de 116 cai si filtru de particule suplimentar (care in Germania e obligatoriu sa il aiba masinile euro 3 pt a intra in centrele oraselor). Bineinteles, statul roman nu il recunoaste, asa ca singurul beneficiu pe care il am e ca sunt mai impacat ca nu fumega la fel ca un euro 3 normal. In plus, compusii emisi de dieseluri sunt direct influentati de stilul de condus. La o accelerare progresiva si liniara vor rezulta mult mai putini decat daca te arunci pe pedala :-)
20 oct 2014, 14:33
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Si cît costa o instalatie GPL pt Diessel? Cît dai pe masina + cît dai pe o instalatie GPL, cu banii astia iei o hibrida si nu te mai doare capu ca în oras mergi pe curent si chiar daca e sa o încarci peste noapte la priza, tot îti pica mai ieftin ca o diessel pe GPL. Kilowatul de curent costa 19 centi. Litra de GPL costa 64 de centi (preturile sînt nemtesti - nu stiu cît costa în România) si acuma spune-mi care-i mai ieftin pt. frecatul în oras din punctul de vedere al costurilor de combustibil? Hibrida sau diesselul tau cu GPL unde mai trebuie sa alimentezi si motorina care costa cît nu face aproape cît benzina? Tu nu faci trasee în oras mai mult de 40 km pe zi iar o hibrida buna (de ex. Toyota Yaris), are conform datelor tehnice cam 61 km autonomie cu bateriile încarcate. Mai punem consumatorii (clima audio si alte acareturi ce consuma) si reducem autonomia la + / - 50 km si tot îti ajunge. Daca circuli 80% numai în oras, ajungi sa iei benzina din an în paste ca sa iesi din oras la sfîrsit de saptamîna :-) ))) PS Ca sa-ti spun sincer, ma pis pe mediu, pe eco si alte abureli de genul salvati planeta. Pe mine ma intereseaza sa-mi reduc consturile de combustibil la minim posibil si sa-mi ramîna cît mai multi bani în buzunar.
23 oct 2014, 00:01
+2
19 comentarii 3 puncte
Sorry, n-am trecut pe aci de cateva zile:-) Intai , tare partea cu statiile. Lindicesti rocks :-DDDD Sincer sa fiu, nici nu stiu inca pretul pt o inst de GPL la Diesel. Cred ca maximul pe care as fi dispus sa il platesc pt asa ceva s-ar cifra in jurul a 1000 euro. As face treaba asta daca la momentul in care s-ar omologa as considera ca vreau sa imi pastrez actuala masina, de care sunt relativ multumit, in ciuda faptului ca am avut probleme cu etanseitatea (datorate in principal VW si fostului proprietar), pe care acum le-am rezolvat. Asta nu inseamna ca nu mi-ar placea un Prius, mai ales in cond. in care am gasit in Ro o firma care vinde si Priusuri second cu garantie si revizii gratuite timp de un an. La urma urmei, din ce am aflat pana acum despre ele, battery pack-ul ajunge si la 500k km in cond. de exploatare rezonabile, iar cand se duce, nu se duce tot, ci pe elemente, care pot fi inlocuite individual, ceea ce nu pare asa de dificil (cred ca un atelier specializat ar putea face asta la un pret rezonabil). Pe scurt, da, daca din motive de rentabilitate sau daca voi considera ca va fi venit timpul sa dau mai departe masina actuala, as lua in considerare si achizitionarea unui Prius second hand, iar dupa acesta (stiu, hopeful thinking, da cine stie) o masina full electric. La urma urmei si noi, ca soferi, trebuie sa mergem in pas cu vremea. Om trai si om vedea :-)
24 oct 2014, 08:46
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Cam asa. Între 1000 si 2500 EURO dependent de gradul de complexitate, tip de masina si calitate. Problema se pune rentabilitatea. Daca circuli putin, masina e vechie, rentabilitatea cam lasa de dorit deoarece se devalorizeaza masina mai repede decît se amortizeaza suma investita. În ceea ce priveste hibridele, ofertele devin din ce în ce mai diversificate si preturile încep sa cada. Daca nu ma însel exista între timp pe piata si hibride cu motoare diessel. Parca Hiundai a scos ceva. Nu stiu exact. Trebuie sa ma documentez. Decît sa investesti mii de euro într-o vechitura, mai bine iei o hibrida noua pe leassing sau rate mici unde sti ca ai 3, 5 sau chiar 7 ani garantie si nu te mai doare capu. În oras îi dai pe curent, ajuns la servici cît esti la lucru o agati de priza la încarcat, extraurban îi dai cu termicu care-ti si încarca bateriile în timp ce te deplasezi economisind astfel o caramida de bani. Daca stai sa te gîndesti, indiferent daca benzina sau motorina, preturile cresc fara oprire iar o masina este un consumabil cu o investitie pe termen lung. Daca continua sa creasca preturile în halul cum cresc acum, în 3 - 5 - 8 ani, ajungi sa dai 2 EURO pe litrul de motorina si atunci ce faci? Si pretul GPL urca. Nici ala nu stagneaza sau se ieftineste si în situatia asta rentabilitatea unei hibride creste. În ceea ce priveste electricele, astea sînt rentabile daca ai în orase o infrastructura de statii de încarcare cît de cît bine pusa la punct asa cum este de ex. în SUA unde ai la tot pasul dar ce faci cu asa ceva în România unde stai la bloc si ai 3 statii în tot bucurestiul si alea sînt ocupate de cocalari ce parcheaza deampulea? Scoti de la etajul 10 prelungitor pîna în parcare? Hai sa fim seriosi ! Daca electrica, în România poti eventual sa-ti iei un Renault Twizy si sa-l parchezi în casa scarii folosind rampa pt. handicapati agatîndul la încarcat de tabloul central de sigurante :-)
24 oct 2014, 11:05
+1
1 comentarii 1 puncte
unde ***** vom vedea camioane cu motoare pe benzina :D ... sau locomotive euro 6 cu filtru de particule. trebuie sa se justifice cumva aparatul stufos de la M.UE
20 oct 2014, 14:36
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Cred ca ar trebui sa diferentiezi între utilitare gen locomotiva, TIR, fadroma, buldozer, tractor, bascula si masina COCALARULUI DE LA BLOC ce se da viteaz la semafor ca idiotul din poza si în afara de asta, PICKUP TRUCK - HEAVY DUTY USA exista si cu motoare pe benzina, hardomnului destule. Nu mai e nevoie de MASINA TARANULUI AMERICAN si pe motorina. Motoarele pe motorina ar trebui strict interzise la turisme (inclusiv VAN, SUV, PT). Avem destule benzinare si hibride ca alternativa. Diessel ar trebui permis în exclusivitate numai la utilaje, transport greu si feroviar. În Germania de exemplu se fac primii pasi la INTERZICEREA DIESSEL. Tot ce nu are placheta de mediu (UMWELTPLAKETTE) verde (ci rosu sau galben) nu mai poate fi înmatriculat, indiferent în ce an e produs, indiferent ce filtru de particole are sau nu are deloc si e foarte bine asa. Pt. a putea înmatricula în Germania un Diessel trebuie sa aibe un filtru de particole nu mai vechi de 3 ani din punct de vedere tehnologic si sa îndeplineasca legislatia în vigoare.
20 oct 2014, 14:54
+2
5 comentarii -4 puncte
lasa-ne cu particola ta
20 oct 2014, 17:28
0
2947 comentarii 2978 puncte
Pai va las ca la voi si asa se aplica metoda: UNDE-I FUM E SI CALDURA :-) ))))))
20 oct 2014, 18:50
+3
20 comentarii 6 puncte
Si tu ar trebui sa faci diferenta intre masina cocalarului de la bloc si masina omului obisnuit care e nevoit sa faca naveta intre servici si acasa ~30km/zi si care prefera sa faca asta cu un consum de 5.5-6L/100 motorina , nu 10L/100 benzina. Mai mult de atat ar trebui sa faci si diferenta intre salariu' mediu care-l ia o persoana in Germania si salariu' mediu care-l ia o persoana in Romania si apoi sa te apuci de comentat despre ce ar trebui interzis si ce nu.
20 oct 2014, 17:58
0
2947 comentarii 2978 puncte
Ca alternativa, ti-as propune o HIBRIDA unde nu ai nici macar 5 litri motorina consum ca alea 30 km naveta, le faci pe curent. O YARIS HIBRIDA costa cît o dacie. Singurul inconvenient e ca nu scrie pe ea BMW - SA VADA VECINII iar în ceea ce priveste salariul mediu, ei bine afla ca sînt destule tari în lumea asta unde oamenii o duc mai prost ca în România dar nu se vaita atît si se gîndesc cît de cît la sanatatea lor.
20 oct 2014, 18:49
+2
12 comentarii 5 puncte
Eu am o honda civic din '96 cu motor de 1.4 benzina pe care am dat 400 de euro si exact atat consuma 5.5 mediu. Nu-i musai sa fie diesel sa consume putin. Ii drept ca nare cuplu da dizal.
21 oct 2014, 08:49
+1
2947 comentarii 2978 puncte
CORECT ! Ca sa mergi în oras bara la bara la servici, cumparaturi, sa duci nevasta la coafor si copii la gradinita, nu-ti trebuie cuplu de Diessel si nici de V 8 american. În fond nimeni nu e RACER ce-si petrece viata de zi cu zi pe pista de curse!
21 oct 2014, 10:56
+1
36 comentarii 5 puncte
daca nu ai bani de naveta poti incerca cu abonamentele pt.mijloacele de transport in comun.in grecia nu exista diesel decat la firma.privatul are benzinar.referitor la diferentele pe care le afisezi,da-mi voie sa te contrazic,diferenta de consum dintre un diesel si benzina este de maxim 1.5 l/100,iar asta o poti aranja din ce masina iti cumperi.tractorul de la passat consuma in medie cat 1.4 benzina de la opel.sau cumpara-ti un clio de 1.2 si ai castigat,consum mic,piese ieftine,fiabilitate maxima,dar desigur rade lumea de tine ca e renault(adica e frantuzoaica nu nemtoaica) cultul nemtilor e la mare cautare doar aici,in romania.
21 oct 2014, 15:43
+1
2947 comentarii 2978 puncte
De cîte ori ai folosit în România mijloacele de transport în comun? Anul trecut în 2013 cînd am fost în tara în concediu, am luat de curiozitate Tramvaiul în Timisoara cîteva statii si credema ca am zis ca vomit si ce am mîncat în 1980 :-) ))) Vara pe o caldura infernala si o putoare infernala de transpiratie, besini, picioare nespalate, resturi de mîncare alterata, parfum ieftin dat în exces amestecat cu miros de pi*da nespalata, miros de usturoi, ceapa degerata etc. un public calator indisciplinat, obraznic, vulgar, nu cred ca trebuie sa mai amintesc tiganii cersetori si hoti de buzunare. Dupa cîteva statii, mi-a ajuns si cînd am coborît am tras aer în piept asa din plin ca am zis ca ma sufoc, de parca asi fi scapat dintr-o camera de gazare. Înainte de coborîre s-a pus o fufa în fata mea ce s-a spalat pe cap cu detergent ARIEL si era tare mîndra ca miroase asa frumos :-) ))))) Oare cît faci fata la o naveta zilnica în astfel de conditii? Sa ma apuc sa-ti mai povestesc s cum e în trenuri unde trebuie sa ai grija cînd urci sa nu calci în vreun cacatoi de tigan cînd treci dintr-un vagon în altul + mirosul penetrant de MOARE DE VARZA prin compartimente? Nu cred ca e cazul. În Resita, daca urci într-un autobuz în Govîndari si mergi pîna sus la Nera, zici ca ai facut baie în Motorina datorita gazelor ce scapa în interior si daca te asezi pe un scaun si nu esti atent sa-r putea sa ai o pata de vaselina pe curu pantalonilor deoarece domnul mecanic ce a reparat autobuzul si-a pus sculele mizerabile pe vreun scaun fara sa-l curete ulterior. E posibil ca nu peste tot în tara sa fie asa de mizerabil dar în marea parte, cred ca nu exista în Europa un transport în comun mai mizerabil ca în România.
23 oct 2014, 12:39
+1
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Partea buna este ca vom avea si noi drumurile facut ok, din taxa de la pompa, chiar daca asta va fi dupa ce vor fi masinile interzise in 2050.
20 oct 2014, 15:55
+7
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
2947 comentarii 2978 puncte
Poate ai vrut sa spui YOU LOVE SHITT ON WHEELS ! :-) )))))
21 oct 2014, 10:59
+1
226 comentarii 483 puncte
Si parca vad ca singurele masini diesel vor fi cele de politie...
20 oct 2014, 18:25
+3
21 comentarii 14 puncte
Au loc deversari de petrol si deseuri in oceane, centralele nucleare vechi trebuie rase de pe suprafata pamantului si se invoca fel de fel de 'catastrofe naturale' (tsunami, cutremure, uragane etc), padurile se defriseaza in prostie fara ca nimeni sa ridice nici macar un deget (mai ales la noi in Romania), de plantat nu se planteaza nimic, iar noua ni se interzic motoarele diesel la autoturismele personale. Iar la final noi suntem principalii 'vinovati' ca circulam cu motoare diesel si noi suntem primii vizati. Trebuie sa fim 'ECO' in ziua de azi, peste tot suntem invatati cum sa cirulam astfel incat sa consumam cat mai putin, dar un remediu pentru problemele de mai sus nu se va gasi niciodata. Pentru ca nu se va dori asa ceva. Dar 'nu e panica, man'... atat timp cat maselor de oameni (adica noua) li se impune trendul 'ECO', dispar motoarele de cilindree mare (sau cele diesel, dupa caz) planeta va fi salvata...
20 oct 2014, 18:43
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Planeta va fi salvata abea atunci cînd specia umana CARE S-A ÎNMULTIT MAI RAU CA SOBOLANII se va autodistruge DIN PROPRIA PROSTIE. Pîna atunci..................... FRECTII LA PICIOARE DE LEMN din toate punctele de vedere.
20 oct 2014, 18:53
+2
nickos05
46 comentarii 45 puncte
ti-as da 100up-uri pentru raspuns dar nu am cum *** perfect punctat, nu masinile polueaza planeta asta !!! ci industria si mai ales industria din tarile subdezvoltate gen africa si india , asa ca luati aminte toti cei de pe aici cu trendu ECO-p(a)ula mea
20 oct 2014, 21:34
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e vorba de poluarea planetei! Vesnic se fac confuzii între poluarea planetei si poluarea speciei umane. Planeta se curata singura dar NOI NU! Noi ne curatam eventual de pe lume ! Emanatiile industriale se retrag în marea parte spre stratosfera afectînd stratul de ozon dar emanatiile masinilor se trag ÎN PLAMÎNII TAI si exact aici e problema. CO2-ul de la benzinare se duce în sus dar funinginea de la motorina e mai grea si o inhalezi în cantitate mult mai mare comparativ cu CO2 iar particolele de funingine ce le inspiri ajung în sînge ducînd la LEUCEMIE numit si cancer în sînge! SANATATEA NOASTRA e mai importanta decît pomii din....... Tanganica si tufele din Catanga !
21 oct 2014, 11:04
+3
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Aceasta zvonistica nu este decat preambulul la o noua marire a taxelor de poluare, un fel de-a zice: "deocamdata va mai las sa circulati cu astea poluante dar pentru binele vostru sunt nevoit sa va taxez".
20 oct 2014, 20:05
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Asta nu e zvonistica ci realitate. Intr-un comentariu de mai sus am citat procedura germaniei si asta a avut un scop anume ! Sa nu uitam ca Germania este considerata TARA ETALON pt. multe tari europene, INCLUSIV ROMÂNIA, tari ce copiaza CA MAIMUTELE toate procedurile de taxare nemtesti mai ales în domeniul auto. Ca atare te poti astepta la orice. Daca MERKEL va pune taxe pe..... PREZERVATIVE, în timp record vei plati în România ACCIZE DE UNICA FOLOSINTA si TAXA DE MEDIU pt. prezervetaive. Cam asa stau lucrurile.
20 oct 2014, 20:32
+5
4U4me
60 comentarii 53 puncte
Eu nu fac referire la marirea taxelor in ROmanistan, ci la nivelul UE, si asta atat la diesel cat si la benzinare, si asta conform acestui articol in care este sustinuta ideea ca se tinde spre emisii zero. Poate cineva crede ca se doreste cu adevarat renuntarea la industria petroliera?, ...eu nu cred. Eu sunt "benzinar" convins, si totodata sunt convins ca se doreste doar marirea drastica a taxelor de poluare la nivelul UE, in rest totul este diversiune de moda veche.
20 oct 2014, 21:05
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Pai chiar aici e problema deoarece FANATISMUL - ZERO EMISII a pornit de la nemti iar restul tarilor europene îi tin isonul si o copiaza ca niste maimute dar NU SE TINE CONT de salariul mediu pe economie din diverse tari, de numarul populatiei si de parcul auto a diferitor natiuni. Daca Germania are 80 milioane de locuitori, 60 milioane de turisme private si peste 120 milioane de utilaje ce folosesc combustibili fosili + turismul si tranzitul traficului greu, vorbim de + / - 200 milioane de vehicole ce sînt zilnic în miscare pe cînd în România la 23 milioane de locuitori, un parc auto ce se poate numara pe degete + utilitarele + tranzit, nu se ajunge nici la 40% a parcului auto nemtesc ca atare si gradul de poluare este mult mai redus. Daca în Germania nu s-ar folosi filtre de particole, ne-am asfixia dracului mai rau ca chinezii ce umbla cu botnita si am fi plini de leucemie. Deci, nu se poate compara dar politicienii din România nu tin cont de asta si nici cei din Bruxel. Bruxelul îi baga pe toti în aceasi oala avînd pretentii de taxe ecologice si dotari tehnice la unison asa cum e în Germania fara sa tina cont de puterea de cumparare a consumatorului iar varza ce se produce o simte fiecare la buzunar. Paralel, nu vad ce ar vorbi CONTRA DEZVOLTARILOR TEHNOLOGICE? Mi se pare pur si simplu aberant si fara logica sa refuz categoric noua tehnologie hibrida si s-o tin mortis sa folosesc o tehnologie diessel învechita chit ca noua tehnologie cade la pret si este la fel de accesibila pt. consumator. Asa ca exemplu: Nu vad de ce sa dau pe piata SH aprox. 8000 EURO pe un Mercedes sau BMW pe motorina, cînd cu aceasi bani pot lua de ex. o Toyota Prius Hibrida cu care merg în oras pe curent si în afara pe benzina facînd astfel economii enorme la combustibil, taxe si întretinere.
21 oct 2014, 00:39
+2
21 comentarii 17 puncte
Pentru ca... automobile! In primul rand la noi romanul tipic ce isi ia o masina de 8k se sperie si daca-i zice cineva ca tre sa de 10-15 milioane sa reconditioneze turbina, daca vorbim de schimbat injectoare deja masina sta pe dreapta o perioada asa ca ce sa mai vorbim de schimbat bateriile care in state costa 4000$, probabil in europa 4k de euro+manopera o mai platesti inca jumate si ai ajuns sa dai 12k pe o masina cu 100 si un pic de cai si cutiva ani in spate. Apropo de baterii, daca va uitati la km masinilor de vanzare si la cat sunt garantate bateriile se vede lejer ca in curand vor ceda de tot si ca sigur nu mai au capacitatea initiala deci nici consumul nu va mai fi ca la inceput. La banii astia iei o masina destul de ok SH mult mai performante decat priusul , iar daca asta nu te intereseaza ci doar economia nici aici Prius-ul nu sta super mega extra, din punctul meu de vedere. Consum la oras zic ei ca e de 4 dar in ce conditii nu zic, adica daca cu bateria plina, si pun pariu ca asa e. Daca e cu bateria plina , energia aia nu a venit gratis, ori ai cumparat-o de acasa ori ai folosit benzina ca sa incarci bateria. Sa luam cifre oficiale, la banii astia avem un prius generatia 2 cu urmatoarele date: - consum mediu 5 - garantie baterie 100k mile=160.000km Daca scapi cu 4k de euro (probabil ca nu) inseamna ca mai platesti din start echivalentul a 2.5-2.7 tone de combustibil, deci daca tii masina 150k km "simti" un consum mediu de 6.5-7, pai 7 am eu mediu la 2.0d de 10 ani dar cu ceva caluti in plus. Toate aste dupa datele INITIALE. Era sa uit, nimeni nu pomeneste despre consumul cu AC.
21 oct 2014, 09:50
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Daca e sa ne luam dupa garantii, nu mai cumparam masini SH de nici un fel. E adevarat ca hibridele din primele serii sînt PIONERAT si au o groaza de probleme dar si astea s-au cam terminat. Referitor la Prius, vad între timp tot mai multe TAXI pe aici. Unele au deja jumatate de milion de km rulate cu bateriile originale si în oras merg 90% pe curent. Daca cumperi o Prius SH ce a rulat prin Germania ca TAXI, e clar ca nu mai are viata lunga dar de la un particular ce circula din an în paste, mai ai ani buni fara probleme deoarece un particular nu ruleaza cît un TAXI. În afara de asta, tu cîti ani ti o masina? 3 ani? 5 ani? În medie nimeni nu tine o masina mai mult si la o Prius ce abea e rulata în primii 5 ani de viata, te mai tine lejer înca 5 ani fara sa-ti faci probleme în ceea ce priveste bateriile. Alternativ ar mai fi ideea (depinde de buget) daca e hibrida cu motor termic clasic (NU DIRECT INJECTION), poti sa-i mai bagi si o instalatie de GPL luata SH si cînd mergi pe termic în afara orasului, îi dai GPL. La masinile noi, daca îti iei în leassing, nici atît nu trebuie sa-ti bati capu. Sa mai amintesc ca unii oferitori de hibride si electrice merg pe principiul masina ieftina + baterii închiriate cu service inclus (vezi RENAULT). PS În ceea ce priveste întretinerea si reparatiile unei masini în România, mi-e clara situatia deoarece marea parte a românilor cumpara masini peste posibilitatile lor financiare (CA SA VADA VECINII) si la capitolul asta n-are rost sa filozofam. Parerea mea este ca fiecare sa se întinda cît îi ajunge plapuma si sa se mai lase de statutul social ca-i va merge mai bine.
21 oct 2014, 10:40
+1
19 comentarii 3 puncte
ca tot vorbim de Prius (care de curand a intrat si pe radaru meu de next cars, la sugestia unei cologe de serviciu), am zis sa impartasesc cu voi o gluma de pe net. PS: a nu se intelege gresit, mie Priusurile mi se par foarte faine, sper sa am ocazia in curand sa conduc una si sa imi fac o impresie first hand despre ele, da la gluma de mai jos am ras cu lacrimi :-)))))) http://9gag.com/gag/a9ME3vZ
21 oct 2014, 13:59
+1
2947 comentarii 2978 puncte
It's great to drive araund in a vagina but not with a Prius. Take a SUBWAY TRAIN and you have 3 stations: BUZESTI LINDICESTI FUNDENI :-) ))))))
21 oct 2014, 16:59
+2
1014 comentarii 1115 puncte
Citind acest articol, am impresia ca se doreste sa se afle,reactia soferilor la astfel de idei ... de regula, inainte de a elabora o lege se face un sondaj de piata. Dar nu pe fata, ci prin diferite stiri aparute in mass-media. Asta se face pentru ca sa vada reactia publicului, pentru a evita o revolutie, pentru a evita ridicarea opiniei publice si altele.
20 oct 2014, 20:28
+3
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
si daca tot òe trece prin cap ideea asta ar fi o solutie de ieftinire pretul la benzina
20 oct 2014, 21:09
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai nu vezi ca se ieftineste? Cel putin în Germania a cazut pretul în ultima saptamîna la benzina cu 10 centi pe litru si la motorina cu 6 centi pe litru. Sper s-o tina tot asa ! :-)
31 oct 2014, 11:15
+1
ven
530 comentarii 1515 puncte
Sa vezi ce sentiment placut ai la 7 dimineata cand deschizi geamul din casa pe B-dul Mihai Bravu si te loveste un miros imbietor de motorina arsa. "Ahhhh, ce tara de tractoristi suntem!" Parca te gandesti la aspiratia muritorului de rand (pe langa termopane si gresie noua in casa), cum pe vremuri cel ce detinea tractor era cu adevarat respectat in sat.
20 oct 2014, 23:38
+1
19 comentarii 3 puncte
Problema noastra ca tara este ca infrastructura de transport (nu doar cea rutiera, ci si cea feroviara) este la pamant. Desi ar trebui sa avem alternative la transportul auto privat, de cele mai multe ori ele nu exista sau sunt prea slab conturate incat sa corespunda nevoilor noastre. In orasele din strainatate exista retele de autobuse si troleibuse mult mai bine puse la punct, iar retelele de metrou sunt mai degraba regula decat exceptia. Plus ca la periferia oraselor exista parcari unde iti poti lasa masina proprie ca sa nu fi nevoit sa intri in oras, cand poti sa iei transp. public. Plus ca exista piste de biciclete bine implementate samd. Mai mult, oamenii au alta mentalitate, fiind obisnuiti sa se foloseasca de mijloacele de transport in comun/biciclete, in timp ce la noi astea sunt vazute ca fiind sub nivelul nostru. In concluzie, schimbarea tre sa vina din noi, atat ca shimbare de mentalitate (sa fim pregattiti sa nu luam masina proprie pt drumurile prin oras) cat si dinspre cei ce ne conduc (sa se renunte la coruptie si la numirile politice in regiile de transport, sa se incurajeze concurenta loiala intre mai multi operatori de transport inclusiv in orase, pentru a se putea dezvolta retele de transport in pas cu timpul si nevoile noastre). Or pana acolo, din pacate, mai e cale lunga si daca vine Pontescu, o sa fie si mai lunga. Citez de pe un banner facut la misto: "VICTOR PONTA: PENTRU CA ILIESCU NU MAI ARE VOIE"
21 oct 2014, 08:23
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Foarte bine punctat !!!!!! Cu tramvaie si autobuze casate de prin germania vechi de 60 de ani nu se face treaba iar trenurile....... vai de mama lor. Cred ca în curînd România va trece dinou la LOCOMOTIVA CU ABUR si TRAMVAIUL TRAS DE CAI.. Apropo! Cînd se va introduce în România primul ICE sau TGV ce va merge de ex. Timisoara - Bucuresti cu 400 km/h ? În secolul 25 ? Care a avut ocazia sa mearga prin Franta cu TGV stie la ce ma refer ! Nu exista nimic mai frumos decît sa stai într-un tren ce merge cu 400 km/h, sa-ti bei cafeaua si sa admiri pe geeam cum lasa în urma un LAMBORGHINI ce o frige pe autostrada paralela în speed limit :-) )))))
21 oct 2014, 10:47
+3
1 comentarii 0 puncte
mi se pare o prostie eu sunt fan diesel
21 oct 2014, 08:47
0
10 comentarii 29 puncte
Motoarele diesel ard integral 400 m.l. combustibil din fiecare litru. Motoarele pe benzina ard complet doar 300 m.l. la fiecare litru. Restul de gaze 600m.l. respectiv 700m.l. sunt arse de catre catalizator. Astfel la capacitati cilindrice identice motoarele diesel sunt mai economice cu 2 -3 litrii /100Km fata de benzinare si au cuplu motor mai mare, adica putere mai mare de tractiune la turatie mica. Motorina contine biodiesel in cateva procente 3 ; 5 ; 7 % care nu este nociv. Benzina pana acum vreo 10 ani continea tetraetil de plumb care din atmosfera trece in plamani si apoi in sistemul osos. Acum contine alte produse chimice la fel de cancerigene. Ca sa arzi complet cu folos combustibilul trebuie sa-l amesteci cu hidrogen. Astfel combustibilul de orice fel arde in capul pistonului in proportie de 98%. Asa creste randamentul motorului, scade consumul de combustibil fosil, noxele se duc spre 0 , creste puterea. Motorul cu apa exista din anii 70 dar e tinut la secret de catre Iluminatii care conduc societatile petroliere si guvernele de pe aceasta planeta. Cel care a dat publicitatii reteta cu hidrogenul a plecat subit din aceasta lume dupa vreo 48 ore de la postarea pe internet a instalatiei. La diesel poti baga 100% biodiesel fabricat din diverse uleiuri vegetale noi sau uzate cu conditia sa fie filtrat bine de apa prin silicat de magneziu. La motoarele diesel commonrail mai putin de 1 picatura de apa in combustibil le strica injectoarele. Din pacate biodieselul este interzis de vreo 2 ani la vanzare catre populatie. Cei care aveau instalatii de fabricatie au fost bagati in insloventa de catre statul roman prin slujbasii de la ANAF ca sa nu faca concurenta fiindca era 3 sau 3,5 lei / litru la vanzare. "Alege sa nu te pierzi si priveste lumea detasandu-te de ea!"
21 oct 2014, 09:35
+2
12 comentarii 5 puncte
mai citeste ca esti prastie la mecanica. vezi ce face o sonda lambda si cauta prin dictionar ce inseamna catalizator.
21 oct 2014, 21:31
0
21 comentarii 17 puncte
Nu stiu de unde ai auzit tu cifrele astea. Numai daca te uiti la randamentul global al motorului inseamna ca ambele transforma absolout toata energia celor 3/400ml in lucru mecanic... deci putem sa renuntam la sistemele de racire ca sunt in plus.
22 oct 2014, 07:26
0
bugatti.cristian
6 comentarii 1 puncte
Pe scurt , motoarele cu ardere interna au eficienta de maxim 40% , restul energiei se pierde prin caldura (60 procente , motorul arde combustibil gen soba) . Nu inseamna ca sunt 600 ml de gaze :)) la fiecare litru . Cat polueaza o masina e exprimat in mg de co2 ,si nu trebuie sa te chinui tu sa calculezi deoarece aceste date sunt oferite de fabricant .
24 oct 2014, 01:20
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Asta nu we nimica nou si nu ar trebui sa mire pe nimeni. Sa nu uitam ca la motoarele ce folosesc combustibil fosil (PUTREGAI LICHID VECHI DE SUTE DE MII DE ANI) indiferent de tip, sînt niste inventii vechi de peste 150 de ani la care nu s-a schimbat nimic în principiul de functionare ci doar s-au îmbunatatit componentele mecanice si s-au cocotat pe ele componente electronice în exces. Motoarele actuale indiferent daca benzinare sau diesel, indiferent daca pe carburatie, imjectie MPI, TBI, DI, TDI sau naiba mai stie cum se numesc sînt niste VECHITURI ANTICE. Tare asi fi curios cît timp va mai trage omenirea de vechiturile astea, cît va mai dura pîna omenirea va descoperi / inventa un sistem de propulsie independent de combustibilii fosili trecînd vechiturile astea la muzeu.
26 oct 2014, 01:04
+1
Ripper
50 comentarii 292 puncte
Ma seaca fraza asta "zero emisii", mai ales cand se refera la vehicule electrice. Productia acumulatorilor e foarte poluanta si costisitoare. Iar energia electrica pentru incarcare nu vine de la termocentrale? Un consum de energie mai mare, inseamna poluare mai mare. Ar trebui sa se faca ceva cu marii poluanti: vapoare, avioane, trenuri...
21 oct 2014, 11:05
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Energia electrica nu vine numai de la termocentrale ci vine si de la centrale atomice dar LA O HIBRIDA îti încarci tu bateriile în timp ce mergi în afara orasului cu motorul termic. Practic pusti doi iepuri deodata. Încarci bateriile + te deplasezi de la A la B si aici e diferenta fata de electrice. În ceea ce priveste vapoarele, trenurile si avioanele, tot NOI sîntem de vina ca polueaza de le sar dracii. Daca NOI MOFTUROSII PU*II ce vrem tot IEFTIN daca se poate GRATIS BAGAT ÎN CUR, ne-am vedea putin de lungul nasului, nu s-ar mai transporta grînele si fructele INUTIL peste mari si oceane, cai ferate, avioane cargo etc. MERGI LA PIATA si ai sa-mi dai dreptate. Spunemi cîte rosii, ardei, vinete, mere, struguri fragi etc. vezi din productia autohtona si cîte sînt MADE IN CHINA aduse cu vaporasul CARGO ce consuma tone de pacura ? Taranul român MOARE DE FOAME CA NU-SI MAI POATE VINDE PRODUSELE datorita ieftinitatilor gunoi aduse din pampa chinezeasca plimbata cu vaporul în jurul planetei!
21 oct 2014, 11:14
+1
Ripper
50 comentarii 292 puncte
Stiu de unde "vine" energia electrica. Dar cu o hibrida tot arzi "gazul"... De ce nu se mediatizeaza motorul ala de mergea cu azot? Fiindca si in energia electrica e o mafie la fel de mare ca si in cea a combustibililor. A fost la un momentdat un episod, la Top Gear parca, in care s-a demonstrat ca noul S-class era mai ecologic decat Prius.
21 oct 2014, 11:21
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Mafia cea mai mare e ceea a energiei fosile si asta pe plan mondial. Retine te rog ca întregul sistem economic al speciei umane se bazeaza într-u 95% pe energie fosila si daca asta pica, avem ANARHIE IREPARABILA asa ca tot ce este alternativ este din punct de vedere economic FRECTIE LA PICIORUL DE LEMN - PLACEBO DE A STOARCE CLIENTULUI CREDUL BANII DIN BUZUNAR DIN PUNCT DE VEDERE POLITIC. Hibrida si electrica sînt utile pt. tine ca posesor deoarece în anumite tari se dau subventii, ai impozite extrem de mici (cît dai pe o lada de bere) si curentul e mult mai ieftin ca benzina / motorina si aici chieltui tu mai putin. Episodul din T.G. l-am vazut si eu. Acolo era vorba de Prius din primele serii ce erau UN DEZASTRU dar cum am mai mentionat, asta A FOST si nu mai este, este un test depasit. diferenta între priusurile vechi si cele actuale este ca între cer si pamînt. eu am dat prius ca exemplu deoarece este o masina de clasa medie, de familie si nu masina mica gen YARIS si AURIS care si ele sînt în versiuni hibride. Personal prefer hibrida fata de electrica deoarece GAZUL CARE-L ARD cînd ma deplasez cu termicul de la A la B îmi si încarca bateriile si nu trebuie sa ma agat de priza ca sa trag curent din termocentrale si atomice asa cum e la electricele gen TESLA, E-GOLF, AMPERA (Chevy Volt) etc. Motorul cu azot e OK dar nu pt. largul public la fel ca si povestea cu hidrogen. În Germania cel putin ai sa vezi tot mai multe autobuze ce merg cu hidrogen. Düsseldorf, Köln, Frankfurt, Bonn, Duisburg, Wessel, Dortmund, Essen, Wupperthal e plin de ele. am mers de curiozitate cu unul aici în Düsseldorf. Sînt extrem de silentioase si fiabile. O albina zumzaie mai tare ca un autobuz din asta. :-) ))))
21 oct 2014, 12:13
+1
246 comentarii 222 puncte
mama ta de 4tuning cu click bait-urile voastre... vorbiti prostii!!!
21 oct 2014, 18:22
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »