Cum poti face puscarie daca NU ai anvelope de iarna? Ghidul soferului 6 Noiembrie Cum poti face puscarie daca NU ai anvelope de iarna?
Toate comentariile (40):
NTeodor
583 comentarii 561 puncte
Mi se pare corect. Pentru ca sunt multi tampiti in trafic care isi pun gume de iarna doar atunci cand ninge tare (ba poate nici atunci). Inteleg ca e criza si ca nu toti ne permitem dar daca pentru siguranta ta nu vrei sa platesti.....atunci pentru ce mai ai masina? Masina de azi nu e un lux sau un moft ci o masinarie super necesara. Si trebuie intretinuta zilnic. Suntem deja in noiembrie, e frig afara, iti pui gume de iarna pentru TINE nu pentru politist sau ceilalti. La gabor i se flutura de masina ta si de situatia ta financiara, nu il afecteaza pe el. Dar cand blochezi intersectia ca un prost sau faci accident pe autostrada si blochezi circulatia e o problema la creierul tau. Si e plin de oameni de genul asta. Cat de greu e sa schimbi 4 cauciucuri (indicat ar fi sa schimbi rotile si sa mai ai un set de roti pe care sunt montate deja cauciucuri de iarna dar nu toata lumea isi permite asa ceva)? Oriunde scrie CLAR ca gumele de iarna se pun cand e frig nu doar cand cade zapada :) Asa ca fa-ti un bine tie, familiei tale si celor din jur!
06 nov 2014, 14:11
+2
1298 comentarii 3108 puncte
Perfect de acord cu tine , eu de cand a inceput sa coboare ziua sub 10 grade temperatura constant ( noaptea fiind automat chiar si mai rece ) mi am montat setul de iarna pt a fi totul cat mai ok , ca oricum dupa lege fiind uscat si ne fiind zapada pe carosabil nu as fi obligat sa le montez , dar un sofer care stie cum sta treaba le pune pt siguranta lui si pt multe alte motive dupa acesta . Problema e cu legea , am impresia ca au facut o special ca sa poata sa te arda . Din ce stiu ,legea te obliga sa le ai doar cand e zapada ,polei, gheata si tot asa pe carosabil, in rest nu au treaba , dar daca eu sunt pe sosea, e totul ok afara si deodata incepe mare ninsoare ( cum sa intamplat acum ceva timp, cu acea ninsoare care a aparut brusc ) si te opreste cum ca circuli fara pneuri de iarna pe drum acoperit cu zapada ....acum dupa lege ar trebuii sa le ai mereu la tine ....ai zapada te dai jos si le pui ...nu mai ai ..le schimbi la loc ...adica legea mi se pare foarte prost facuta ( nu ca ar fi singura , dintr o sumedenie ) ca sa poata sa te arda cum vor ei , dupa lege au dreptate , dar nu prea.....
06 nov 2014, 15:56
+1
8 comentarii -10 puncte
Nea Moft de Roman Modern, tu ar trebui sa dai un exemplu compatriotilor si sa-ti schimbi masina cand e frig afara. Mai bine si creierul ca sa nu-ti inghete ala de vara. Si nu-ti face probleme re: accidente pe autostrada ca sunt inchise la prima zapada, pentru siguranta ta de roman mofturos.
07 nov 2014, 12:53
+1
223 comentarii 312 puncte
Ba nu stiu despre tine, dar am condus 12 ani cu anvelope de vara iarna si nu am facut nici un accident. Dar nu m-am crezut nici zmeu pe carosabil. In oras maxim 40 la ora, pastrat distanta si totul a fost bine. Niste gume de iarna roase sunt mai proaste decat cauciucuri de vara bune. Si cauciucuri bune am avut mereu. Nu zic acum ca nu are rost sa iti pui gume de iarna, dar nu vreau nici sa dramatizam ca facem bine familiei si mai stiu eu ce daca avem gume de iarna. Nu e reclama la medicamente. Nu iti permiti, daca ninge tare stai acasa sau condu foarte prudent. Sa nu mai zic ca multi habar nu au sa puna frana pe polei....... apasam pedala la fund si ne ducem sanie. Poti sa ai tu si mama cauciucurilor, daca esti bizon si bruschezi masina pe polei...... te duci ca vaca in gard.
07 nov 2014, 13:56
+2
41 comentarii -23 puncte
de acord cu tine domnu infected,,,eu am condus un bmw 528 rechin iarna patru ani cu gume de vara si tot asa nu am avut nici o treaba,,,nici un accident.....binenteles ca am avut gume de vara boboc.. toata treaba este sa sti putina conduita preventiva... condus atent pastrat distanta
07 nov 2014, 19:58
0
Shuba88
18 comentarii 41 puncte
Cu toate ca am cauciucuri de iarna cat se poate de bune si mereu am pus accent tema aceasta, propozitia: "folosirea unor anvelope de iarna uzate peste masura, este ca si cum ai folosi pneuri de vara" este TOTAL gresita. Poate sa aiba un cauciuc de iarna si 15mm tot nu te ajuta pe polei/gheata. Un cauciuc de iarna nici la minus 20 de grade nu isi pierde din elasticitate, in timp ce unul de vara se plastefiaza, devine tare, si aluneci cu el de nu te vezi. Deci prefer sa merg cu cauciucuri de iarna uzate, (acum sa nu va ganditi la unele din care au iesit si sarmele), decat cu unele bune de vara.
06 nov 2014, 14:24
+3
8 comentarii -10 puncte
4tuning sunt niste diletanti incompetenti care ofera mai multe 'truisme' decat Celentano, cu mai putin flair. Re: anvelope de iarna - interesant cum anvelope all season clasice de genul Michelin XWX si MXL sunt ok iarna si variantele moderne, nu. Problema si solutia sunt create de producatori si marketing pt. persoane cu impresia ca modern = mai bun.
07 nov 2014, 13:05
0
36 comentarii 5 puncte
TEST FRANARE:opel vectra c temperatura exterioara -10(minus zece),uscat gume vara michelin pilot exalto 215/55/16-distanta=39 metri gume iarna michelin primacy 215/55/16-distanta=43 metri MARKETING-gumele de iarna sunt mai bune pe zapada,gheata sau polei si...atat MULTUMESC,testul e facut real de catre mine impreuna cu un prieten,cuprinzand mai multe incercari(in nici una cele de iarna nu au franat mai bine)
12 nov 2014, 12:21
0
driverman
72 comentarii 27 puncte
Maestre Csaba, mai este o chestie cu anvelopele de iarna, chiar daca anvelopele de iarna nu au uzura, daca au mai mult de 5 ani parerea mea este ca nu mai sunt bune, cu cat trece timpul imbatranesc se rigidizeaza si devin dure astfel pierzand elasticitatea, astfel nefiind eficiente. Am schimbat amvelopele de iarna dupa 6 ierni cu unele noi si a fost ca si cand ai schimba si directia si suspensiile, mentionez ca sunt sofer profesionist si stiu cu ce se mananca soferia. Ca idee zilele aste am vazut o gramada de ML si X5 cu anvelope la piele de uzura, si binenteles ca ei nu vor patii nimic. Parerea mea personala este ca anvelope de iarna inseamna 20% faptul ca ne putem descurca mai bine iarna in trafic iar 80% TVA-ul dupa care tanjeste statul roman la vanzare anvelopelor.
07 nov 2014, 17:49
+2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
aici ai dreptate, eu in schimb, pot sa spun ca am simtit o diferenta enorma de franare... in detrimentul celor de iarna, dar nu ma pot pronunta, alea de vara sunt 285 spate si 255 fata, alea de iarna sunt 245 fata-spate, iar asta conteaza enorm... oricum, masina se opreste bine si cu alea de iarna... in caz de franare puternica, la mers normal, nici nu faci diferenta...
12 nov 2014, 19:07
0
1 comentarii 3 puncte
O prostie ca multe altele. Inteleg ratiunea potrivit careia cel care circula fara anvelope adecvate sa fie sanctionat, dar ca sa folosim o exprimare amuzanta: "ala nevinovat ce vina are??". Strict pe exemplul din text: soferii celor doua masini ce asteapta la semafor ce vina au? Trebuie acum sa ii sanctionam si pe ei? Pentru ca pana la urma asta inseamna; ei nu isi pot repara masina, trebuie sa se adreseze unei instante judecatoresti pentru recuperarea prejudiciului si au de asteptat cel putin un an pana sa se intample ceva! Deci? Putea fi aplicata o procedura mai simpla: firma de asigurari sa plateasca reparatiile, cum este si normal de altfel, ca de aia se numeste RCA, iar apoi sa-ti impute frumusel factura de la service. Dar nu, noi ne spalam pe maini, sub acoperirea unor legi/norme prost facute si lasa-i pe amaratii aia sa se descurce singuri. %$%@@^
06 nov 2014, 14:24
+3
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Daca in contractul RCA sau Casco semnat nu apare o clauza cu referire directa la tipul anvelopelor in cazul unui accident...este ilegal refuzul despagubirii...ii poti da in judecata. Exemplu: ai Casco....masina stationata pe marginea drumului in toiul iernii, dotata cu anvelope de vara....derapeaza un maimutoi si intra in masina ta.....asta nu inseamna ca cei de la Casco refuza despagubirea....iar in cazul exemplului din articol procedura este exact cea detaliata de tine in ultima parte.......O mare parte din articol se bazeaza pe zvonuri
06 nov 2014, 15:42
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
nu, chiar nu apare, am citit acum tot contractul, in schimb, masina trebuie sa respecte toate normele de siguranta, de exemplu, dak tu loveti pe unu din spate, iar asigurarea dovedeste ca din cauza franelor uzate peste masura, ai produs un accident, esti bun de plata. orice defect tehnic, care a cauzat un accient, asiguratorul, daca vrea, nu mai dezpagubeste... este o chestie logica, dar aici tine si de etica fiecaruia...
06 nov 2014, 17:07
0
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Aici intervine ITP-ul care se presupune ca l.ai luat cu brio si coronita....iar pana la a demonstra ca placutele tale de frana erau mult prea uzate....e discutie lunga....pune u o blonda cu un jeep sa iti raspunda cand sunt placutele uzate sau frana uzata....sa vezi atunci discutie...
06 nov 2014, 17:40
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
atunci cand cauzezi pagube, in unele cazuri, masina iti vine verificata, iar ca sa demonstreze ceva de genul, nu le trebuie mult... au fost cazuri in care masina nu era cum trebuia sa fie, iar proprietarul a platit pagubele...
06 nov 2014, 18:06
+1
Robbbitzu
64 comentarii 179 puncte
Si atunci ITP-ul ce rost mai are?.....il facem asa din dragoste pt service......ce spui u se face in cazuri total izolate( de obicei pt masinile de transport oameni sau marfa unde uzura este f rapida si necesita inspectii mai dese
06 nov 2014, 20:02
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
eu iti spun ca stiu cazuri ... era ceva legar de urma de pe asfalt lasata de cauciucuri. de aia si dadui exemplu cu franele...
06 nov 2014, 20:22
0
41 comentarii -23 puncte
si daca proprietarul nu are bani sa il despagubeasca pe cel nevinovat ce se intampla..ce poate sa-i faca...eventual o m,,,,e
07 nov 2014, 20:03
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
stiu cazuri in care au fost... sifonati, sa zicem asa, de catre pagubiti... pe cale legal, nu stiu ce sa-ti...
07 nov 2014, 20:34
0
5 comentarii 11 puncte
Vehiculul este incadrat ca defect tehnic doar de RAR, in urma verificarii pe standul lor, indiferent de cine cere aceasta inspectie. Se poate cere inspectia pe fiecare parte in parte, in cazul de fata, sistemul de franare si cauciucuri. daca ei zic nu este conform, atunci scoti banii din portofel. Polita Casco, acopera daunele produse vehicului pt care a fost emisa. Exista o clauza contractuala, daca nu ma insel, nu stiu cum...regres, prin care casco acopera dauna produsa de un alt sofer. Mai exact, firma la care ai casco, demareaza toate procedurile necesare pentru a-si recupera banii achitati in contul daunei respective.
07 nov 2014, 12:45
0
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Personal inlocuiesc anvelopele la trei sezoane sau 40.000 km care intervine prima.La uzura de 2mm/10.000 km anvelopele de iarna se duc in trei sezoane la cat conduc eu.Raman undeva intre 4-5 mm pe guma dar nu le consider bune,idem cu cele de vara.Daca se conduce in media de 20.000 km pe an nu vad o asa mare problema sa dai 1000 lei o data la 4 an pe niste gume decente.Daca ai trei nunti si doua botezuri pe an te duci in cap mult mai rau si nu prea intelegi nimic din banii dati,oricum.lol.Inconstienti sunt multi si nu pot decat sa sper ca nu ii vom intalni pe drumuri.Drive safe and enjoy the road.
06 nov 2014, 15:24
+1
free2hot4you
42 comentarii 9 puncte
la 225/55/r16 cu indice de viteza w oare te incadrezi cu 1000 de ron/set? mai degraba /bucata. ps: iarna, trec pe anvelope de sezon
08 nov 2014, 12:11
-1
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Sunt perfect de acord cu folosirea anvelopelor de iarna de cum coboara temperatura, dar pe bune, din categoria "poti face inchisoare daca" in cazurile date, s-ar incadra si "poti face inchisoare daca omori pe cineva cu un bolovan/ cu un cutit", nu? Cam LMC. Revenind la subiect, intradevar, multi merg pe principiul ca daca au gume bune de vara merg si iarna, sau ca "nu mi se intampla mie sa ma opreasca politia" pana cand le taie calea un pieton ametit si se lasa rau.
06 nov 2014, 15:24
+2
223 comentarii 312 puncte
mai oameni buni, ce aberati atat? Daca e un sofer responsabil in trafic, sansa de a produce un accident din cauza gumelor este foarte foarte mica. Poate vorbim de 1 dintr-o suta de cazuri. Vara cand pitzi scrie sms-uri la volan si da peste pieton? Cand se urca atatia beti si dau peste oameni si masini? Cand sunt atatia care zic ca nu adorm si isi fac perna dintr-un copac? Cand sunt atatia zmei care cred ca bulevardul e pista de curse? Cand sunt atatia care cred ca daca ai anvelope de iarna, poti merge linistit cu 150 km/h pe zapada si polei? Eu cred ca unul care e treaz, atent care se adapteaza conditiilor de drum, dar are cauciucuri de vara, nu este un pericol mai mare decat unu beat cu cauciucuri de iarna. Totodata acest sofer responsabil de care vorbesc sigur nu va iesi cu masina in conditii extreme.
07 nov 2014, 14:07
0
1014 comentarii 1115 puncte
Acum ce face, ne ameninta cu puscaria ca sa ne determina sa le facem vanzare? Sunt perfect de acord cu echiparea anvelopelor de iana pe masina dar totusi mi se pare cam scandalos acest articol. Puscarie faci si daca ai gume de iarna noi si se intampla sa omori pe cineva din culpa ... Doamne fereste. Puscarie poti face si daca iti sare un idiot in fata masinii. Nu combat ideea articolului, combat modul agresiv de exprimare.
06 nov 2014, 18:43
+2
3 comentarii 29 puncte
"Esti dat in judecata pentru niste sume colosale, nu ai bani sa platesti, ti se pune sechestru, faci munca in folosul comunitatii, dar, in cele din urma, ajungi la zdup. " Fals, nu se poate face inchisoare pentru neachitarea unei datorii civile daca nu ai posibilitatea materiala sa achiti daunele. In aceiasi ordine de idei, munca in folosul comunitatii este aplicabila doar sanctiunilor pecuniare penale.
07 nov 2014, 11:59
+2
19 comentarii 32 puncte
Eram convins ca e un titlu de tabloid inainte sa citesc articolul :) E total pe langa toata povestea...
07 nov 2014, 12:27
-2
8 comentarii -10 puncte
4tuning - niste babe neo-securiste si corporatist-aberante prostituate. Pozerii astia pana nu baga tot aspectul vietii in lege nu se simt impliniti. Birocratia masochista ii excita. Precum si furtul de proprietate intelectuala reimpachetata pe 4tuning cu reclame. Effin Losers!
07 nov 2014, 12:41
0
5 comentarii 11 puncte
Mda, inca un articol facut degeaba, cu informatii eronate si presupuneri.
07 nov 2014, 12:51
-1
70 comentarii 25 puncte
In fiecare an (toamna)exista aceesi discutie,despre cauciucurile de iarna Parerile specialistilor in domeniu sunt;DACA TEMPERATURA EXTERIOARA SCADE SUB 7 C,TREBUIESC ANVELOPE DE IARNA. In alta ordine de idei ,cei de la asigurari nu au competenta de astabilii cel fel de cauciucuri ai ! ca-si dau ei cu parerea asta este altceva .Ei gasesc orice motiv sa nu plateasca daunele(asiguratilor)
07 nov 2014, 15:51
0
5 comentarii -6 puncte
cei de 4 tuning sunt niste prosti cu diploma. nu aveți consilieri juridici care să va spună ce să scrieți? total de acord cu utilizatorul AB-01-SCH
07 nov 2014, 18:20
0
5 comentarii 1 puncte
Sunteti toti niste creiere spalate de guvernantii din ziua de azi....mancati orice ***** va dau ei, uuuaaaa....cata prostie cu cauciucurile astea de iarna, daca este polei sau gheata pe jos te pisi pe ele nu te ajuta cu nimic !!! Si nici pe apada nu este mare diferneta, putina conduita preventiva asta este tot ce trebuie labarilor !
07 nov 2014, 22:15
-1
driverman
72 comentarii 27 puncte
Bravo marYan, in mare ai dreptate, dar eu sustin, asta cu gumele de iarna 80% este o afacere destul de grasa, sa nu mai zic si de tva-ul pe care-l stoarce statul
07 nov 2014, 22:53
0
5 comentarii 1 puncte
La fel cum a fost si cu stingatorul si trusa medicala...
08 nov 2014, 10:01
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
mai putelor, dak te opresc carabinierii in italia si nu ai extintor si trusa medicala cu termen de vabilitate valid, o belesti cu ambele maini, ca sa nu mai vorbesc de ce ti se poate intampla in uk... cat despre cauciucurile de iarna, datorira a niste handicapati ca voi, noi astia "spalati pe creier", tre' sa stam cu masinile prin service-uri, ca voi va duceti ca sanuita cand franati, sau pierdem vremea prin trafic ca ati ramas impotmoliti. tampitilor, cauciucurile sunt unicul contact cu asfaltul, muilor, sunt facuti de oameni cu cap, nu de ponta, sunt cerute in toata lumea civilizata, iar oamenii le pun pt ca se gandesc intai la ei, dupa aia la pret si la eventuale afaceri ale statului, le pun pt ca trebuie sa le puna, nu pt ca spune legea, in zona lazio, nu esti obligat sa ai cauciucuri de iarna, dar in caz ca a nins, nu te lasa sa treci pe acolo, cauciucuri, sau lanturi. dar aici este o clima diversa, unde zapada e destul de rara... sunteti niste jeguri!!!
08 nov 2014, 21:12
0
70 comentarii 81 puncte
Amice, M+S inseamna Mud & Snow, nu Astfalt Rece & Polei/Gheata. Am mers cu pneuri de vara pe timp de iarna si in afara de situatia in care zapada trece de 5 cm, nu afecteaza mersul masinii mai mult decat il afecteaza pneul M+S. Contact patch-ul de care nimeni nu vorbeste este mai bun la un pneu de vara decat la unul de iarna (tip M+S) pentru ca nu are aceleasi striatii. Daca mai ai si low profile, fii sigur ca e mai bun pneul de vara pe astfalt rece decat cel de iarna tip M+S. Poate invatati sa faceti si voi diferenta si nu mai bagati panica in oameni aiurea doar ca sa cumpere pneuri.
08 nov 2014, 01:29
0
8 comentarii -10 puncte
Pe zapada mai mare scoate ceva aer din anvelopele pe axa de tractiune pt. mai multa aderenta.
08 nov 2014, 01:57
0
1014 comentarii 1115 puncte
Parerile sunt impartite, multi isi dau cu parerea, putini intradevar vorbesc din experienta. Sunt cazuri si cazuri. Iarna nu inseamna numai zapada, iarna inseamna si ger, polei, gheata, zapada afanata si/sau zapada tasata, inseamna zapada topita partial (flescaiala) sau poate insemna asfalt uscat. Principala caracteristica a iernii este frigul, mai exact temperaturile scazute care influenteaza proprietatile anvelopelor. Excluzand anvelopele de proasta calitate ale caror concentratie de cauciuc este foarte mica in comparatie cu materialul plastic si care au aceleasi avantaje precum schiurile, anvelopele pentru sezonul rece au doua particularitati specifice: cranelura sau striatiile partii care intra in contact cu carosabilul si compozitia materialului. Cand temperatura se raceste, obiectele se contracta si devin rigide. Proprietatile anvelopei de iarna au scopul de a nu se intarii/rigidiza la temperaturi scazute pentru ca, contactul cu carosabilul sa se faca cat mai bine, iar la franare/demaraj sa nu patineze foarte tare sau deloc. Cranelura ajuta foarte mult la deplasarea pe zapada, fie ea tasata, afanata sau topita partial. Concluzionand - anvelopa nu face minuni. Fara abilitatile si experienta soferului nu face foarte mult. Ex: daca circuli cu viteza mare sau bruschezi directia, poti sa ai si anvelope cu crampoane ... te dai cu sania. Va doresc tuturor o iarna lipsita de evenimente.
08 nov 2014, 09:23
+2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
ba ovidiule... un cauciuc de vara, mai ales cele cu profil jos, nu o sa aibe aderenta pe zapada, datorita urmatorului fapt: acel model, este facut sa fie aderent pe asfalt, sa aibe cat mai mult contact, cu modelul cat mai lat. cele de iarna, sunt facute special sa adune zapada in acele striatii, pt ca NIMIC NU ARE MAI MULTA ADERENTA PE ZAPADA, DECAT ZAPADA IN SINE. adica, acea zapada care ramane in striatiile cauciucului, ajuta la tractiune, nu modelul in sine, in alta ordine de idei, cu cat mai multa zapada retinuta de cauciuc, cu atat mai multa tractiune. deci, modelul de vara, nu aduna destula zapada ca sa ofere tractiunea... asta pt cultura voastra generala
10 nov 2014, 17:05
0
14 comentarii 5 puncte
Articolul este tipic unul de dezinformare: Lege nr 148 /28.04.1984 republicat in MOF isi pastreaza aceeasi forma CAP 1 ART. 3 " Utilizarea in circulatia rutiera a anvelopelor de autovehicule este permisa numai pina la atingerea limitei de uzura admisa. Limita de uzura admisa si modul de determinare a acesteia sint prevazute in anexa nr. 1. Anvelopele noi care, in urma rulajului, au atins limita de uzura admisa vor fi scoase din folosinta, resapate si reintroduse in exploatare. Anvelopele resapate care au atins limita de uzura admisa a noii benzi de rulare si care indeplinesc conditiile de resapabilitate vor fi supuse in continuare la o noua resapare. " Mai mult " i) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în cartea de identitate a autovehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa;" Art 237 Sectiunea 1 OU 195/2000 VaV de roata de rezerva,este legal sa circuli cu ea iarna, exact asa cum o aveti de la producator daca functioneaza DOAR pentru scopul pt care a fost construita : Alin 14 Sect. 3 Ordonanta de urgenta nr. 195 / 2000 privind circulatia pe drumurile publice " Sa ia toate masurile pentru înlaturarea defectiunilor survenite pe parcursul deplasarii, atunci când autovehiculul nu mai îndeplineste conditiile tehnice, iar daca nu le poate remedia pe loc, sa se deplaseze la cea mai apropiata unitate de depanare, cu o viteza care sa îi asigure evitarea oricarui accident." Asta inseamna ca daca sunteti opriti trebuie sa aveti in portbagaj pneul de iarna pe pana, si nu ati circulat cu el asadar respectati lit i la legea mai sus citata. Mai mult, roata de rezerva este o componenta a autovehicului care este inregistrata in cartea masinii NU LA PNEURI,ci prin numarul de omologare de tip. Asadar, chiar daca nu are trecute dimensiunile la pneuri, in omologarea de tip la data cand a fost scos in piata modelul, s-a facut conform RNTR2 Norme de aplicare RAR art 5.4.1 CAP A "Ve
10 nov 2014, 11:37
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »