Am cautat prin Europa cativa ani un exemplar in stare buna si la un pret decent.Nu am gasit !
Masinile bune cu km putini(sub 100.000) sunt foarte scumpe,de la 20.000 euro in sus !
Am gasit rulate mult,dar aproape praf la mecanica sau electrica.Masina este foarte greu de intretinut.Motorul V10 "darama" cutia automata si transmisia spate !Cine si-a luat 850 ,nu l-a tinut in garaj.I-a spart "bordul" permanent !
Putine masini de serie ajung la 300 km/h in varianta stock.Asta poate!
Pe mobile.de un 850i cu vreo 40.000km incepe de la 19.900euro (tva inclus) si se mai gasesc ceva exemplare cu km putini si foarte intretinute, dar totusi, pretul pentru cel din articol mi se pare exagerat.....
The 830i was a prototype which did not reach production.[12][13] As the potential entry-level model, the 830i was to use the 3-liter V8 with 218 PS (160 kW; 215 hp) from the 530i and 730i, known internally as the M60B30. Eighteen cars were produced, 13 of which had an automatic gearbox fitted.[citation needed] The model was dropped in favour of the 840Ci and almost all of the 18 cars were dismantled; one car is in a BMW museum. scuze, era un prototip, nu stiu de ce credeam ca fusese scos...
p.s desi asta este una dintre masinile mele preferate si fara indoiala, este bmw-ul preferat, referitor la ce zicea s robert 373 hp si 2 tone, nu te duc la 300 kmh, am vazut si eu acele filme pe youtube, dar exista 2 explicatii: 1 ori este foarte modificata, pt ca multi au montat compresoare volumetrice pe motoarele astea, ori este o problema cu vitezometrul... avem masini mai puternice si mai usoare care abia daca ating viteza aia...
personal nu cred ca este posibil, am si condus un 850ci, 320 hp inainte sa-mi iau s-ul, iar diferenta de acceleratie dintre cele 2, este foarte mare,seria 8 este cam lenes... iar 50 de cai nu ar face prea mare diferenta...
sa nu mai vorbesc ca sunt anumiti detinatori care sustin ca 840-ul este la fel de rapid ca un 850, datorita greutatii...
Alea erau masini ? De ce nu gasesti nici una la vanzare acum , sau la colectionari ? Nu reprezinta nici o valoare acum.Pune un audi din vreamea aia langa masina de mai sus sa vezi diferenta .
Tinand cont ca in anii 90 te plimbai cu autobuzul sau cu 1310, pentru vremea aia, da, erau masini.
Vad ca un Audi RS2 sarit de 200.000 km se vinde pe mobile.de cu ~25.000 de euro.
Vad ca un Audi Quattro la 30.000 km se vinde cu 600.000 de euro, la 70.000 cu 250.000 de euro.
Iar variantele abuzate intre 30k si 100k euro. Destul de bine, Audi Quattro practic e tatal masinilor AWD moderne.
Oricum in prezent interiorul la Audi mi se pare mai premium ca la BMW. Si se pare ca urmatoarele M-uri o sa beneficieze si de tractiune integrala.
BMW seria 8 se gaseste in orice colectie respectabila.In viziunea mea nu pot compara BMW cu Audi.Audi in afara 2-3 modele(Wanderer ,SS si alea de curse quattro) nu este prezent in nici o colectie.BMW are o "herghelie" de masini de colectie.
maine as cumpara-o indiferent de pret....in starea aia mai ales e o bijuterie. sa nu uitam ca masin anoua era peste 100 000 de dolari...acuma este si de colectie deci merita in opinia mea daca esti colectionar....aia nu e masina de mers zi de zi cu ea.
Seria 8 reprezinta niste masini absolut superbe din punctul meu de vedere, avand tehnologie pe vremea aia pe care multe masini din ziua de azi nu le au si performanta de invidiat toate impachetate intr-o masina bine construita, cum sa nu iti placa ?
Singurul model BMW care imi place ca design ! Am avut sansa sa conduc unul v12 in Germania. Mergea destul de fain, dar ca masina "sport" e mult sub alte coupe-uri din anii 90. Unele din ele mult mai ieftine.
M-ai spart :).Sub ce coupe-uri stock din anii '90 este masina din discutie ?
Nu de alta,dar 850Csi(ce am cautat si as fi vrut sa-mi iau) este o racheta pe roti in varianta stock ! Are 380 cp si 550 Nm.850 Csi are un raport fenomenal cursa alezaj 80 cu 86,aproape de ideal !
Este grea,dar sa impingi un 850 pe autostrada la 300km/h,"nu-i de ici de colo".Deci are cu ce !
AWD ma incurca :)):))
La capitolul lux,are suficient pentru "pretentiile" mele: piele naturala-aka Bentley,(nu rahaturile ecologice din ziua de azi)clima automata,cutie automata(sau manuala-mai rar),computer bord,ABS,geamuri electrice,scaune reglabile electric,incalzite,iar daca mai ai si un diferential cu alunecare limitata,e un deliciu.
Mitsubishi 3000GT VR-4 (320 PS / 1450 kg), Nissan Skyline R32 din 1992 avea 313 Cp si 1400 kg, Toyota Supra 325 Ps si cam aceasi greutate (varianta europeana si americana) si mai sunt altele. BMW-ul 850 CSi are 2 tone asa ca degeaba are 380 Cp. Ca si feeling, daca compari un BMW 850 cu o Supra ai impresia ca conduci un vapor. Din punctul asta de vedere nici macar cu o Celica Gt Four sau o mazda RX 7 nu il poti compara. E o diferenta astronomica ! Masina sport nu insemna numai viteza maxima ci si feelingul pe care ti-l da ! Am zis ca imi place designul la BMW dar de aici pana la a il compara cu masini sport adevarate e cale lunga !
Nu prea intru in polemici ,dar hai sa vedem masinile enumerate ce puteri "stock" aveau:
Mitsubishi 3000gt vr 4-320 cp ,315 Nm cuplu .Detalii:http://www.diseno-art.com/encyclopedia/vehicles/road/cars/mitsubishi_3000gt_vr4.html
Skyline R32-280 cp,260 Nm cuplu.Detalii:http://www.jbskyline.net/r32/gtr/specs/
Toyota Supra turbo 1990-232 cp,344 Nm.Detalii :http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=16093
BMW 850 nu este si nu a fost gandita ca o masina de "street racing".
La ora actuala este o masina intrata in categoria celor de colectie,chiar daca mai are pana la "classic car".
Are un coeficient aerodinamic de 0,29.Lamborghini Murcielago,Koenigsegg Agera(2013),Mazda Rx 7,au un cx de 0,33.
Cea mai aerodinamica masina de serie este un Ford Probe V concept din 1985 ce are un cx de 0,137.
Probabil stii ce inseamna "vantul" de la 250 km in sus ! Cel mai mare inamic al lui Bugatti Veyron a fost vantul.Inginerii nu puteau sa treaca masina de 300 km/h.Asa ca au mai pus cativa cilindri la motorul W8 si l-au facut W16 pentru a majora cuplul.
Clar 850 pierde la demaraj in fata unui mitsubishi GT sau Skyline.Dar daca ambele masini ruleaza paralel 200 km la 290 km/h,motorul V12 se va comporta exemplar la 5300 rpm(turatia puterii maxima),fata de V6-le lui mitsu turat la 6200 rpm sau motorul in linie al Sky line-ului turat la 6800 rpm.Intotdeauna motoarele cu multi cilindri vor fi invingatoare in lupta cu motoarele mici "trase de urechi".Spun asta din experienta !
Am avut motoare mici supraalimentate si am ramas la V8 supraalimentat.Atat pot sa "duc".Mult mai fiabil un V8,V10,V12 compresor mecanic decat un V6 sau 4L cu turbocompresor antrenat de gaze
Motorul montat aproape sub bord ii confera un raport al maselor destul de bun,astfel masina cu cele 2 tone si rotile de 20 toli,pune o presiune excelenta pe asfalt si are o stabilitate si o aderenta de invidiat la viteze mari.Vezi pe you tube cum si cat timp ruleaza la 290-300 km ora un csi stock !
Vezi prietene ca tu confunzi marele cu perele ! Tu ai luat de pe wikipedia variantele de baza ala lui Supra si Skyline pe cand la BMW ai comparat cu "850 CSi" nu varianta de baza "850i". E ca si cand ai compara un BMW normal cu unul M. Cand faci astfel de comparatii ia variantele de top si de la celelate masini ! Stiu ca probabil ai visuri erotice cu BMW, dar mai documenteaza-te ! Alfa ca Skyline modelul de baza a fost trecut in cartea tehnica 280 CP ca sa se incadreze in anumite norme de impozitare, el in realitate venea cu peste 320 Cp. La fel aproape toate japonezele sport din anii 90.Vezi ca si la Supra ai luat datele la modelul din 1988...Deci nu tine vrajeala!