Evolutia estetica a Chevrolet-ului Camaro. O istorie in imagini Old School Cars 27 Martie Evolutia estetica a Chevrolet-ului Camaro. O istorie in imagini
Toate comentariile (38):
2947 comentarii 2978 puncte
Din pacate prezentarea voastra este foarte OK dar INCOMPLETA. Unde este Camaro Z 28 din 1979 ? http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200702/1970-chevrolet-camaro-21_1600x0w.jpg
27 mar 2015, 14:49
+4
32 comentarii 77 puncte
Prezentarea nu e incompleta pentru ca au ales un exemplar mai reprezentativ din fiecare generatie. Au fost 5 generatii in total (cu tot cu facelifturi majore sau minore - cele minore se faceau si anual in cazul unor modele). Urmeaza a 6-a generatie :-) care alaturi de Corvette C7 se va vinde in continuare in Europa de Vest (chevrolet.de). A 5-a generatie a fost un succes in Europa avand cateve mii de vanzari anual. Asta in conditiile in care doar V8-ul 6.2L era disponibil. Daca vin si cu un motor tubo pe benzina de pana in 2.5 care sa concureze cu Ecoboost-ul 2.3 al Mustangul-ui nou (Mustang e la prima generatie comercializata oficial de Ford in Europa) vor avea un succes si mai mare ca in trecut.
27 mar 2015, 15:41
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Faceliftul din '79 este unul din cele mai importante dar totalmente ignorat. La motorizari nu ma mai bag ca-i pierdere de timp. În dealungul a 60 - 70 de ani au fost "X" combinatii unde s-au implementat de la 6 cilindri în linie pîna la V6 tip LT1 preluat de la Corvette, la modelele dupa 1982. Istoria s-a repetat si la fratele FIREBIRD / TRANS AM cînd în 1991 s-a trecut la Bahnsee, si asta complet ignorat. În fine...... Firebird / Trans Am e alta poveste chit ca e practic aceasi masina dar cu design diferit si alt nume.
27 mar 2015, 16:11
+4
32 comentarii 77 puncte
In '79 din pacate toate automobilele americane nu mai erau ca in urma cu 10 ani...Problema mare a fost criza petrolului la care s-au adaugat si normele de poluare mai drastice. Rezultatul a fost ciuntirea motoarelor de sute de cai si eliminarea motoarelor de litraj foarte mare (>7L). Gandeste-te ca ajunsesera prin '75 ca un V8 de 5.7L sa sa aiba doar 150cp...Probabil ca din cauzele respective au ales pentru generatia a 2-a modelul 1970.
27 mar 2015, 21:53
+4
2947 comentarii 2978 puncte
La finele anlor 70 au bagat motoarele de 350 cui de 5,7 Litri TBI, TPI si MPI pe injectie si la capitolul poluare corespundeau normei europene EURO 1 introdusa în europa cu 25 de ani mai tîrziu. :-) Faceliftul din 79, a fost prioritar ca schimbare radicala a designului, trecearea la modelul ascutit (F-BODY) din 1982 iar modelul din '82 cu ale lui 4 faruri corespundea atunci normei europene EURO 2 :-) ))) Modelul din 1996 cu designul lui complet EUROPENIZAT a fost un veritabil FLOP din toate punctele de vedere (la fel ca si Firebird / TransAm din aceasi generatie) motiv de ce s-a si oprit productia pîna în 2010 cînd au scos retro stile-ul SS cu un promo fantastic în filmul TRANSFORMERS. (Metoda de reclame în filme e pt. americani ceva tipic). La capitolul motoare, hai sa fim sinceri, chit ca iubesc americanele, dar un motor V8 BIG BLOK de 7 litri care suge peste 30 litri via carburator quadrocorp gen Holley / Edelbrock sa scoata NUMAI 150 CP e de rîsul curului chit ca are un cuplu mai mare ca fadroma de pe santier. Zis sa fim realisti!
27 mar 2015, 22:32
+4
865 comentarii 2568 puncte
Motorul ala TPI este undeva la orinile LS-ului de pe Corvette-ul de azi.Motoarele alea cu turbo scot peste 7-800 cai(nu mai pun cuplul ca multi habar nu au ca acel cuplu motor e ce te intereseaza) fara sa le stresezi.Care spune ca au fost slabe habar nu are treaba cu mecanica.
29 mar 2015, 06:35
+4
865 comentarii 2568 puncte
P.S.originile nu orinile :))) Motorul ala de 7 litri era suficient pentru a te duce la 180kmph unde aveau sa fie limitate oricum.Cuplul da puterea nu invers.Motorul ala de 150 de cai este mai puternic decat motorul de 320cai v6 de pe Camaro din 2015.
29 mar 2015, 08:01
+3
2947 comentarii 2978 puncte
De acord cu tine. Nu m-am legat de cuplu. Am spus clar ca au un cuplu MAI MARE CA LA O FADROMA. E foarte OK si FOARTE BINE. M-am legat de consumul lor exagerat cum erau ATUNCI Da motoarele TBI (TPI / MPI) provin din Corvete. TransAm-ul meu tot Motor de Corvette are, motor tip LT1. De cînd le-au bagat motoare din astea a scazut consumul +/- cam egal cu europenele din aceasi clasa din aceasi perioada. Referitor la viteza limita de 180 km/h, în SUA ai speed limit de 70 m/h (cam 130 km/h) si tot ce s-a produs dupa 1980 cu motoare pe injectie sînt limitate în ECU. Ca sa scoti lmita trebuie sa schimbi chip-ul din ECU ca alt fel, în Europa, "îti moare caruta-n drum." Chiar si asa, majoritatea aveau cuti automate. Camaro din 82 (ca si Firebird / TransAm) aveau cutii automate hidramatice tip TH 700 R4 si erau niste catastrofe. Cu o TH700R4 la o liniuta te facea de rîs si o dacie 1300. Ce s-a fabricat înainte de 1980, ce era pe carburatie, majoritatea aveau cutii automate cu numai TREI TREPTE si erau limitate din cutie. Erai într-a 3-a (D), pedala blana si abea îsi ducea sufletul. Multe abea ajungeau la 95 m/h. Ca sa folosesti toata puterea motorului trebuia s schimbi cutia. Astfel s-au nascut si firmele precum T.C.I. ce faceau cutii automate gen competition / Street Fighter. Modele cu cuti manuale se faceau de regula numai pt. export ca americanul e prea lenes sa schimbe viteze si cele manuale, pîna în 1979 erau si astea cu 3 trepte si dupa 1980 cu 4 si 5 trepte. Abea dupa 1996 le-a venit mintea la cap si actualmente au pîna la 6 su 8 viteze depinde de versiune.
29 mar 2015, 12:04
+3
865 comentarii 2568 puncte
Nu te face nici o dacie cu 700 R4 (nu in overdrive) cand are in fata motorul TPI .Bati masini sport noi cu ala de 5.7 si 700R4.Normal ca adevarata performanta vine daca pui un T56 pe ala de 5,7...aia deja e supercar la bani de dacie. motorul ala LT1 consuma mai putin decat un V8 din Europa...este printre cele mai economicoase v8-uri si este inceputul erei LS.Este un motor foarte performant cu mici modificari ajungi la 4-500cai usor....nu uita asta e motor din 80 ce il cumperi cu 2000$ maxim.Nu mai pun ca am vazut in germania oameni care au reusit sa incadreze masinile Euro 3 ...masina din 80 euro 3 in europa.
29 mar 2015, 12:31
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Eh......... vorba vine "dacia 1300". Am vrut doar sa arat ca TH 700 R4 sînt extrem de puturoase. Nu gedeaba am schimbat-o la mine cu o TCI Tip Daytona Street Fighter în 5 + Overdrive (TH 700 R4 de competitie) :-) )) Cînd bag picioru în ea, urca viteza 1:1 cu turatia motorului. A 4-a si-o ia abea la 130 cu weelspin daca nu-s atent si a 5-a pe la 160 :-) Pe Overdrive, mai devreme si intra pe economic. La o viteza de croaziera de + / - 160 kmh am abea 2500 rpm pe motor :-) )))
29 mar 2015, 13:19
+3
865 comentarii 2568 puncte
Pana si mititelul 2.8 litri (ala mpfi nu carburatie) era destul de tapan la cuplu mai ales daca era combinat cu cutia manuala T5 si diferential 3.42.Problema la ala era ca ajungea sa consume aproape cat v8-ul .
29 mar 2015, 13:48
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Pai fica-mea are un Pontiac Fiero din 1986 cu motor de 2,8 litri V6 MPI si 136 CP, motor montat transversal în spate, siuge si se duce de-l gasesc dracii. Eh........... Masina de femei :-) )))) Motorul V6 de 2,8 suge iarna si 19 litri / 100 km rulati în oras. V6 de 2,8 si 3,1 sînt la ele un flop. Decît sa cumperi asa ceva mai bine pune banii într-o galeata si da-le foc. Decît sa cumperi o americana cu V6 mai bine renunta. Ori V8, ori deloc.
29 mar 2015, 15:20
+3
512 comentarii 988 puncte
Ala din '67 e cel mai superb, dupa toate au fost urate cu spume pana la varianta 2010 care arata si ea destul de bine. Personal totusi as prefera oricand un '67 restomod fata de un '10 . Noul Z/28 totusi e foarte impresionat ca performante si prin prisma faptului ca poate pune la respect multe europene si in viraje, domeniu relativ nou pt americani.
27 mar 2015, 18:53
-1
32 comentarii 77 puncte
Superb nu are grad de comparatie :-) iar aprecierea design-ului fie el interior sau exterior e pur subiectiva. Tine de educatia estetica/vizuala a fiecaruia, de pregatire si de multi alti factori legati de educatie in general si de calitati native de a aprecia frumosul. Ceea ce tie ti se pare urat cu spume poate altora li se pare extraordinar si invers.
27 mar 2015, 21:58
+5
2947 comentarii 2978 puncte
@ _Speed Ai s tu preconceptii? Pt. a le elmina, serveste un Cadillac din 1967, un Eldorado din ala de 7 metri lungime si 2 metri latime, baga-te cu el pe trnsfagarasan si ai s vezi ce frumos îl duci prin curbe cu doua degete fara probleme. Ulterior ai sa-ti schimbi parerea si ai sa realizezi ca virajele nu sînt un domeniu nou pt. americani.
27 mar 2015, 22:18
+5
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Eu am un soft spot pentru a 3-a generatie. In special IROC-Z convertible. Linii simple si o masina superba.
27 mar 2015, 20:31
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Softul tau merge si la Firebird / Trans Am gen. 3 deoarece au acelasi ECU. Interesant e defapt softul de la HIPERTECH pt. CHIP TUNING unde nu numai ca înlocuiesti chipul CPU al ECU complet dar scoti implicit si blocajul de viteza limita deoarece toate sînt blocate la 120 m/h chit ca pot mult mai mult.
27 mar 2015, 22:21
+3
52 comentarii 62 puncte
Mare prostalan mai esti =))))))))))))))))))))))
30 mar 2015, 10:26
-2
865 comentarii 2568 puncte
Masina aia inca arata actuala pe strada.Daca o arati unui necunoscator nu spune ca e model 82-92.Imaginile de acolo nu fac dreptate. @MrCyberCSX Multi habar nu au cat de actuale sint masinile alea.Toti se uita la top gear si habar nu au ca americanii avea suspensie independenta din 70 sau ca Firebird /Camaro existau ca sa bata Mustang iar uneori bateau COrvette si Porsche dar GM nu dadea cifrele adevarate pentru motoare pentru a nu scade vanzarile la Corvette sau ca prima caroserie care sa ajunga la 300mph stock a fost de pe un Firebird generatia a 3-a. Printre primele masini sa aiba cod(rezistenta aia electrica) la cheie sau push start (urechile contactului) dupa ce VATS citea cheia.Multi o ard cu prejudecati si dupa ii vezi cum isi sucesc capul pe strada cand vad una (vezi intalnirele musclecar cu Fabi si Fester)
29 mar 2015, 06:26
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Americanii nu-ti dadeau nici consumul unei masini. Darmite restul. În 1991, cînd mi-am adus TransAm-ul meu din SUA luat NOU direct din pagzinul de prezentare al GM din Detroit un TransAm ce era printre ultmele serii produse înainte de faceliftul Bahnsee si AM FACUT GRESEALA sa întreb de consum asa cum e prostul obicei în Europa, VÎNZATORUL MI-A RÎS ÎN NAS spunîndu-mi ca el vinde masini de 15 ani dar sînt primul lui client ce-mi pune o astfel de întrebare si ca nu stie sa-mi raspunda, trebuie sa-si sune seful sa întrebe. De atunci m-am învatat minte sa nu mai pun astfel de întrebari tîmpite. Referitor la cheia de contact, aia nu e rezistenta ci e un microcip pe care este memorataseria masinii. Cînd bagi cheia, ECO verifica datele si abea ulteror da OK-ul de pornire. Pe vremea cînd americanii au introdus la masini asa ceva (ANTI TEFT SYSTEM), în europa se porneau masinile înca cu manivela :-) ))))
29 mar 2015, 12:19
+2
865 comentarii 2568 puncte
haha da stiu .Tocmai pentru ca se furau in draci ...necesitatea mama inventiei.Totusi dupa americanii au evoluat la furat masini si chiar si in ziua de azi se fura cu platforma :)) Consumul este pentru motorul LT1 5.7 @15 in oras.Scoti si 20 daca conduci ca bolnavul dar pentru un mers obisnuit 15 este consumul .Nu poti spune ca este un consum rau pentru un motor de 5.7.
29 mar 2015, 12:41
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Consumul nu e deloc rau. Cunosc destule europene din anii 80 ce consuma la fel de mult chit ca au motoare în 4 cilindri. Ca americanele începînd cu anii 80 consuma mult este o MENTALITATE PRECONCEPUTA inventata de necunoscatori care în veci nu au facut cunostinta cu asa ceva ci stau cu ochii în TopGear si viseaza la cai verzi pe pereti.
29 mar 2015, 13:42
+2
865 comentarii 2568 puncte
Tocmai asta spuneam.Am avut o Leganza cu motor de 2 litri ce consuma @11 litri...motor 4 cilindri 2000cmc .15 litri la suta chiar nu mi se pare mult mai ales la cuplul urias pe care il primesti .
29 mar 2015, 13:46
+3
2947 comentarii 2978 puncte
CORECT ! Dar încearca sa- i lamuresti cu argumentele astea pe PIPETARII EUROPENI OBSEDATI , care merg pe considerentul ca FIAT PANDA e FERRARI ÎN MINIATURA iar VW GOLF un Bugatti Veyron ECO BOST ca risti sa-ti dea cu ceva în cap si te mai si trezesti BANED USER de pe forumuri. :-) ))))) PS Eu în dealungul anilor, m-am plictisit sa tot lamuresc PROSTIMEA NEMTEASCA din jurul meu, sa le tot dovedesc ca masinile americane sînt PE TERMEN LUNG cele mai economicoase masini la capitolul întretinere, unde nu numai uzura mecanica e cu cel putin 40% mai mica comparativ cu europenele dar si preturile de piese de schimb sînt foarte mici si nu ma refer la contrafacute sau A.M. ci la piese originale.
29 mar 2015, 14:23
+2
865 comentarii 2568 puncte
Pai nu prea cred ca exista ceva contrafacut de la GM pentru ca deja sunt ieftine rau.Problema in Europa (nu romania ca aici sunt bolnavi cu taxele) e daca lovesti masina sau spargi un geam si ai nevoie de componente mari.Costa o gramada sa aduci un geam spate de Camaro/Firebird .
29 mar 2015, 14:55
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Nu trebuie sa aduci nimic din SUA. Iei de la KTS AMERICAN PARTS (reprezentanta oficiala europeana pt. US CARS) din Hamburg si e livrat în 48 de ore cu UPS. Nu stiu daca livreaza si în România. www.kts.de Daca nu ma însel un parbriz de spate pt. Camaro / Firebird Generatia 3 costa cam 400 EURO cu curier cu tot. Trebuie s ma uit în catalog (baza de date preturi) ca nu stiu exact. În afara de asta, ebay-ul nemtesc e plin de piese de schimb unde unii tîmpiti demonteaza masinile si vînd piesele din ele. Gasesti practic tot ce vrei pe preturi de nimic. Ca exemplu, 249 EURO parbriz de spate pe ebay: http://www.ebay.de/itm/Chevrolet-Camaro-Pontiac-Firebird-Heckscheibe-82-92-/140525689694?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item20b7fbdb5e
29 mar 2015, 15:15
+2
865 comentarii 2568 puncte
Nu stiu cat o sa mai dezmembreze ca vad ca si alea v6 s-au scumpit mai peste tot in Europa.M-am jurat ca daca mai vad una prin germania @1000euro (cum au mai fost) o cumpar pe loc ....si da o inmatriculez in Bulgaria deci daca ai una @1000-1500 anunta ca ma ai pe cap :))) mai aducem un suflu nou la comunitatea de musclecar din romania.
29 mar 2015, 15:27
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Nu este V6 la preturi din astea nici la mine. Eu nu am masini pe stoc de vînzare. Eu repar si aduc pe comanda din SUA cu livrare la usa clientului. Da ce zici de un CAMARO V6 SUB 5000 EURO de la amicu din Duisburg? http://home.mobile.de/INTERSTATE-MOTORS#des_191437558 Firebird V6 gasesti pe mobile la 1000 EURIO dar în ce stare sînt...... nici nu vreau sa stiu ca mi se face greata: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/pontiac-firebird-hamburg/206286437.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=5&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20000&makeModelVariant1.modelId=6&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1 Oricum, decît sa dau banii pe asa ceva mai bine renunt. Asa ceva poti sa iei eventual s-o demontezi pt. piese si ce nu-ti trebuie bagi la ebay.
29 mar 2015, 15:52
+2
865 comentarii 2568 puncte
exact asta spuneam ca acum 2-3 ani era plina germania de modele la 1-2 mii de euro ,acum pana si v6-urile s-au scumpit. Aia la 1000 chiar daca e buna necesita o culoare non taxi :)))
29 mar 2015, 16:17
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Da dar fi atent cu cît se vinde un CAMARO din 1979, cel cu faceliftul de trecere la noua genertie. 11.800 EURO Negociabil: http://ww3.autoscout24.de/classified/268659204?asrc=pl|as&top=1 Camaro Z 28 E cel mi ieftin 4300 EURO http://ww3.autoscout24.de/classified/266694877?asrc=st|as La Camaro e si mai grav. V6 cu 1000 - 1500 EURO nu gasesti nimic. PS Camaro MONZA - OFICIAL PACE CAR (Oldsmobile Starfire)din 1978 cu V6 la 4.444 EURO http://ww3.autoscout24.de/classified/264329201?fromRecommendation=true
29 mar 2015, 17:04
+2
865 comentarii 2568 puncte
Asta pentru ca odata cu generatia a 5a toti au auzit de Camaro si vor ca atunci cand ii intreaba cineva "ce masina ai" sa spuna camaro .Firebird ramane varianta "scumpa" a camaro.
29 mar 2015, 17:15
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Din Pacate Firebird nu mai exista. Exista însa un grup de fanatici Firebird în SUA ce transforma actulul Camaro în Firebird si sa fiu sincer, nu arata rau. În Europa nu au aparut înca aceste "clone" dar cred ca multi s-ar uita cu gura cascta la el si s-ar transforma într-un MUST HAVE ce ar crea unora insomnii: https://www.youtube.com/watch?v=UawY0nwLQJo PS Fiu-meu are un Camaro SS din 2012, cumparat practic nou în ianuarie 2012) si a cam iesit din garantie. Tare ma bate gîndu (daca el e de acord) sa-l transform într-o clona din asta. Momentan îl bate gîndu sa-l vînda
29 mar 2015, 19:44
+2
Philophobic
205 comentarii 347 puncte
Happy Days: https://www.youtube.com/watch?v=NchC5kWbEEg
29 mar 2015, 08:43
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Motorul de pe el e de Corvette ca la TransAm GTA
29 mar 2015, 12:20
+2
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Trecand peste motorizari si vorbind de design modelele pana la cel din 96 sunt superbe.Americanii aveau damblaua sa schimbe totul pe acelasi model de masina.Incepand de la volan,plansa de bord,manere,manete...nici-un model nu prea semana cu anteriorul.Era perioada aia nebuna si frumoasa cand cumparai o masina pentru cum arata nu pentru marca,fiabilitate,bla bla.E pacat ca globalizarea asta cretina a dus la moartea masinilor frumoase.
29 mar 2015, 11:52
+3
2947 comentarii 2978 puncte
La care se adauga ca aveai butoane STRICTUL NECESAR si nu erau asa de aglomerate cu fel de fel de tîmpenii, chit ca si portbagajul se deschide de la buton si cînd îl închideai, se închidea motorizat si nu manual, Sisteme electrice de închidere si deschidere a capacelor de portbgaj cum era la Camaro (si Firebird / TransAm) din 1982, se aplica la masinile europene abea acum, 30 DE ANI MAI TÎRZIU.
29 mar 2015, 12:24
+2
865 comentarii 2568 puncte
Sistemul ala de inchidere avea o explicatie geniala si simpla...ca sa nu creezi presiune in masina au pus motorul ala (care pare mai mare ca ala de pe Matiz :))) ) ca sa inchida portbagajul progresiv.Geamul ala de pe spate prinde mult aer in el daca incerci sa trantesti portbagajul. eu am crezut ca e lux pana mi-a explicat un nene de pe 3rdgen .org nene ce a lucrat la GM in 80. Trans Am-ul cu bordul ala electronic avea multe butoane .Oricum Firebird-ul avea interior mult mai reusit decat camaro.Interiorul de pe Trans Am cred ca arata bine si dupa standardele din ziua de azi in timp ce camaro arata "vechi" ...cel putin asta e parerea mea.
29 mar 2015, 12:35
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Capacul de portbagaj (portbagaj numai cu numele ca abea reusesti as bagi o geantade voiaj) cu parbrizul ala peste 2 m² e amuzant mai ales daca ai versiunea TARGA cu T-ROOF (cum e a mea), cele doua elemente de plexiglas detasabile si umbli cu ea fara ele, practic pe semidecapotabil. La 100 km/h începe sa ai un vîrtej de aer în masina de zici ca-ti zboara creierii acolo în spate. Bordul electronic la TransAm e numai pe GTA ANIVERSARY. Pe celelalte este bordul 1:1 identic ca la Firebird cu diferenta ca are comenzile pt. radiocasetofonul cu CD Player si egalizator AC DELCO pe volan integrat. Primele TransAm / Firebird din 82 / 85 aveau numai 2 ceasuri de bord - turometru si vitezometru (nu 4) si un set de 8 becuri martor plasate pe doua coloane (apa, curent, benzina, ulei, teft, headlights etc.). PS Exista chit-uri de electronizare si a bordului clasic cu 4 ceasuri si atunci arata astfel: http://www.markscustomkits.com/newgreen.jpg Chitul din imagine îl poti adapta practic pe orice masina. Chiar si pe Dacia 1300 daca renunti la turometru.
29 mar 2015, 13:28
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »