Programul Prima Masina 2015 a inceput: de ce nu se inghesuie lumea? Vanzari / Economie 31 Martie Programul Prima Masina 2015 a inceput: de ce nu se inghesuie lumea?
Toate comentariile (24):
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Cat de prost sa fii sa iei creditul asta? :)) Cat de prost sa fii sa stai sa te jupoaie de viu doar ptr a avea o masina noua? Cu SH ce are daca mergi la sfert din costuri?
31 mar 2015, 16:48
+8
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e numai jupuitul la datorii dar sa retinem ca o masina SE DEVALORIZEAZA, dependent de tip / model, unele mai mult, altele mai putin. DE EXEMPLU: Pe piata europeana, daca iei o dacie noua (Logan / Sandero) dependent de obtiuni, te costa cam 12.000 EURO. În 3 ani de zile cît ai garntie la ea, dependent si de km rulati, scade valoarea ei aproapa la JUMATATE. Deci, masina are o valoare de 6000 EURO dar tu platesti 5 ANI (sau mai mult) cu dobînda cu mult mai mult de 12.000 EURO. Ca atare, indiferent cum o dam, afacerile astea cu masini cumparate pe datorii este DAUNA TOTALA LA BUZUNAR, esti NUMAI ÎN PIERDERE! O masina noua, ori o cumperi CASH, ori ÎTI IEI GÎNDUL si (cum ai spus si tu defapt) apelezi la SH si chit ca sti ca te consta întretinerea si nu ai garatie dar cel putin mergi la sigur ca nu ai o GAURA SAC FARA FUND ÎN CONTUL BANCAR. În afara de asta, pe perioada anilor de DATORNIC VÎNDUT LA BANCA, se pot întîmpla multe. Ce se întîmpla daca te îmbolnavesti sau intri pe somaj si nu mai poti plati ratele la banca? Daca n-ai ASIGURARE DE CREDIT ce mai costa 1500 EURO supliment de viteza pe lînga pretul masinii + dobînda, vine banca îti ia masina, ramîi si fara bani, folosind ulterior cu încredere RATB! Faina afacere....... ce sa mai zic !
31 mar 2015, 17:08
+4
233 comentarii 594 puncte
Aici nu discutam "Masina noua vs sh". Eu de exemplu, vreau o masina noua pentru o lista intreaga de motive. Nu Logan, sau ceva la 10 mii. Ma gandesc la ceva mai scump putin: 15-20 de mii. Dar asta e irelevant, din nou, nu discutam daca sa cumparam masina noua sau sh, asta e ceva subiectiv. Pe de alta parte, toata vrajala asta cu "Prima masina" mi se pare RELATIV ok pana vine treaba cu RCA. Daca n-ar fi fost RCA asa mare, eu zic ca ar fi fost ceva destul de ok. Nici bancile nu pot lucra pe gratis pana la urma(PS: nu lucrez la banca). Dar asta e doar parerea mea. Nu vreau sa incep flameuri pentru ca stiu ca aici lumea e foarte sensibila cand ai o parere diferita fata de ceilalti.
31 mar 2015, 19:53
0
2947 comentarii 2978 puncte
Scuza-ma dar cred ca nu m-ai înteles! Nu e vorba de SH. Ce am vrut eu sa scot în evidenta sînt DATORILE LA BANCA PE TERMEN LUNG deoarece trebuie tinut cont de niste factori. Si o masina SH se poate cumpara în rate. Nu e vorba daca NOU sau SH ci e vorba DE CE-TI POATE BUZUNARUL. O masina s-o cumperi e simplu dar întretinerea te omoara. 1 - Datorii la banca 2 - Asigurare obligatorie 3 - Asigurare casco fara contributie personala 4 - Întretinere (cauciucuri, combustibil, manopera de lucru în service la întretinerea de garantie), combustibil. 5 - Taxe si impozite 6 - Ce siguranta ai sa-ti pastrezi locul de munca cu un salar stabil pe perioada ratelor la banca 7 - Ce COSTURI FIXE ai pt. traiul tau de zi cu zi (chirie, curent, apa, gaz, comunicati - internet/telefon) 8 - Ce obligatii ai fata de persoane terte (daca ai - pensie alimentara, nevasta casnica, alte datori la banca) 9 - Cîti bani consumi LUNAR pt. almentatie, îmbracamnte cosmetice (cosmetice îti trebuie chiar daca esti barbat ca în fod te speli, te barbieresti etc.) 10 - Cîti bani consumi LUNAR pt. a iesi undeva ca doar n-o sa stai 24 de ore din 24 între 4 pereti. POTI SA LE PLATESTI TOATE DIN SALARIUL TAU? La întrebarea asta trebuie sa-ti poti raspunde cu "DA", ÎNAINTE de a merge la banca (finanta o masina), indiferent daca e masina noua sau SH, indiferent daca e Leasing sau Credit bancar ca e vorba de rate pîna la 72 de luni (în România poate chiar mai mult - nu stiu). PS Eu de peste 20 de ani aduc masini din SUA la comanda cu livrare la usa clientului si astea 10 ÎNTEBARI i le pun fiecaruia care-mi povesteste ceva de datorii la banca, de finantarea masini pe care vrea sa i-o aduc indiferent daca e Noua sau Oldtimer din anii 50 - 60.
31 mar 2015, 21:25
+4
233 comentarii 594 puncte
Eu ma gandesc ca daca imi iau o masina o iau pentru 8-10 ani. O folosesc 10 ani sau 200 de mii de km. In 10 ani oricum valoarea de revanzare conteaza putin spre deloc. Parerile sunt impartite dar si subiective. Parerea mea sincera e ca 4tuning scrie articole numai sa dea cu nasoale in Victor Viorel. In general imi aduc aminte de politica doar odata la cativa ani cand trebuie sa ma duc sa votez, in rest mi se rupe, oricum numai oameni nenorociti. Dar si sa dai intr-un om numai asa ca sa dai..si numai in acelasi om dai e clar ca cineva e platit sa faca asta. Habar n-am daca Ponta e rau sau bun. Dar in fine.. probabil ca o sa-mi fie sters comentariul.
01 apr 2015, 00:12
-1
2947 comentarii 2978 puncte
La asta nu ma bag. Nu locuiesc în România, nu cunosc situatiile astea si la capitolul bani, fiecare trebuie sa stie ce face cu banii lui si cu viitorul lui financiar, fiecare trebuie sa-si faca propriul management financiar cum crede el de cuvinta. Eu nu fac politica si nici nu încerc sa dictez nimanui ce sa faca cu banii lui dar încerc sa dau un sfat, o recomandare, încerc sa pun oameni pe gînduri, sa se gîndeasca bine cînd iau niste hotarîri în viata la capitolul finante si asta indiferent daca interlocutorii mei sînt via internet în alta tara sau stau fata în fata cu mine în birou. Sa folosesti o masina 10 ani, e OK daca tu asta doresti. Eu am doua masini ce au 24 de ani, au aproape jumatate de milon rulate si merg perfect ca în prima zi, sînt foarte întretinute deoarece sînt în domeniu, n-au fost niciodata avariate în vreun fel si nu le voi vinde niciodata. Le va vinde eventual fiul meu cînd eu voi ajunge sa admir cum cresc patlagelele de jos în sus.
01 apr 2015, 00:42
+1
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Totul tine de calcul. Nimic nu e aiurea. Totul trebuie calculat. In principiu programul era menit sa ii ajute pe tineri cu venituri medii sa isi ia o masina noua cu un mic ajutor in ceea ce priveste finantarea/garantarea astfel incat sa nu mai aduca pisici obosite si sa moara infipti in pom cu ele. Daca stai cu frica ca se devalorizeaza prea repede atunci nu mai cumperi nimic. Ei nici nu s-au gandit atat de departe.... Ei au gandit ca iei o masina, o folosesti vreo 5-10 ani dupa care iei alta prin rabla sau buy-back.
01 apr 2015, 13:32
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da! Totul e chiestie de calcul si daca nu s-au gîndit la devalorizare, e deosebit de trist. Daca iei o masina pe datorii ce dupa 3 ani are jumatate din valoarea cumpararii, în timp ce tu platesti de te spargi, vine un bou si-ti paleste una, e DAUNA TOTATA ca ti-o calculeaza la VECHIME x KM RULATI / PRET DE LISTA. Eu cînd am scris de devalorizare, nu m-am referit la o vînzare a masinii cu un pret cît mai bun ci la problema în caz de accident. Indiferent cum o dai esti numai în deficit. EU PERSONAL, daca asi mai avea 20 de ani si ar fi vorba sa fac datorii, asi face datorii sa-mi platesc o facultate, sa-mi fac un viitor si nicidecum pt. un rahat de CONSUMABIL PE ROTI indiferent de ce superconditii mi-ar oferi banca sau ce programe dezvolta politicienii sa ma convinga sa-mi iau masina. În România poate ar fi mai indicat sa faca programe si sa dea subventii pt. a dezvolta infrastructura oraselor si pt. a face autostrazi asa cum trebuie. Degeaba ai masina daca mergi mai încet ca cu bicicleta cu ea ca vesnic esti bara la bara în orase ce sînt SUFOCATE la un pas de INFARCT RUTIER. Politicienii români ar trebui întîi sa faca drumuri si apoi sa prostesca cetatenii cu fel de fel de subventi si programe sa-si ia masini, si nu invers. E parerea mea.
02 apr 2015, 01:15
+2
2 comentarii 0 puncte
Mai MrCyberCSX, Eu cred ca tu traiesti de mult afara. Nu mai ai nici un fel de contact cu viata din tara. Altfel ai sti ca tinerii de la noi dupa ce-si termina studiile si considera ca au un viitor asigurat, ma rog cat de cat, se gandesc sa-si cumpere masina. Iar despre ce ar trebui sa faca politicienii sa stii ca noi astia de aici stim mai bine ce trebuie ei sa faca.
07 sep 2015, 18:19
0
48 comentarii 66 puncte
sa isi ia creditul si sa il bage unde nu bate soarele
31 mar 2015, 17:04
+3
hirig
609 comentarii 1017 puncte
"ASADAR, TU DE CE CREZI CA NU SE INGHESUIE LUMEA SA-SI CUMPERE O MASINA NOUA PRIN ACEST PROGRAM?" Ahahaha, ce intrebare! Banca singur e durere, apoi mai amestecati si guvernul, sigur este benefic si ajuta cetateni =) doua cuvinte care nu pot asocia cu banca si guvernul.
31 mar 2015, 17:06
+2
58 comentarii 60 puncte
concluzie : Prima Mea Masina NOUA = un BMW E39 (pe Bulgaria)
31 mar 2015, 19:48
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Sa ne laudam acuma cu masinile noi? OK. :-) Prima masina noua = Pontiac Firebird Trans Am GTA A doua masina noua = Pontiac Firebird Trans Am Standard A treia masina noua = Chevrolet Camaro SS (model 2012) A patra masina noua = BMW i8 Hibrid Toate cumparate CASH fara datorii la banca. Na? Multumit?! :-) Si........... nu e vorba de asta ci e vorba ca STATUL ROMÂN vrea sa bage clientel tînara ÎN DATORII FARA ROST!
31 mar 2015, 21:41
+2
2 comentarii 0 puncte
Chiar si pentru SH, de unde aveti voi bani?
07 sep 2015, 18:21
0
1014 comentarii 1115 puncte
"ASADAR, TU DE CE CREZI CA NU SE INGHESUIE LUMEA SA-SI CUMPERE O MASINA NOUA PRIN ACEST PROGRAM?" ...pentru ca nu este nimic spre folosul cetateanului, ci numai spre paguba acestuia. Un program de jecmanit tinerii.
31 mar 2015, 22:46
+3
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Nu se inghesuie nimeni pentru ca primul nostru ministru traieste pe alta lume.Salariul mediu din tara asta e infim si este grevat deja de foarte multe datorii.Un tanar foarte posibil are deja un credit cel putin in desfasurare,al doilea pentru o masina,deja e o decizie riscanta financiar.Apoi este insecuritatea locului de munca ,hotia sistemului bancar.Nu in ultimul rand conditiile aberante cu revizia obligatorie in reprezentanta,nu multi au timp sa zaca 4 ore pt un amarat de schimb de ulei.Si apoi mai este si categoria de masini pretabila la credit.Hai sa vad un tanar de 19 ani ca saliveaza dupa un Logan 1.6.
01 apr 2015, 08:35
0
UGA
19 comentarii 27 puncte
Ideea este simpla,vrei masina si sa pui tu conditii o platesti cash! Vrei ca altul sa-ti plateasca masina ( asta e defapt creditul prima masina) si tu sa dai pe luna o anumita suma,accepti conditiile celui care o plateste ( respectiv institutia creditoare) Si ultimul lucru...NU TOATA LUMEA TREBUIE SA DETINA O MASINA! de aceea exista RATB ,Metrou ,Maxi Taxi etc
01 apr 2015, 10:43
-2
Cristian@2,3T
828 comentarii 1088 puncte
Care altul care sa plateasca in locul tinarului ??? Creditul il faci pe numel tau, dar statul roman te gireaza pentru jumatate din suma. Si cam aici se termina avantajul. Platesti la RCA si casco, comisioane, rate, alte cheltuieli pana te iau toti dracii aia marii. Nu punem la socoteala ca fix de cheltuielile de care fug romanii care vor masina noua sunt aici puse la rang de "must have" si anume service numai in reprezentante si cu piesele agreate de acestea. Bai, ai innebunit? :)) Ai idee in ce hal se umfla devizelel la reprezentante ? :)) Ai dreptate, masina nu e pentru oricine si nici creditul sau permisul auto. Dar ideea programului era incurajarea tinerilor care nu dispun de multi bani sau de vreo rabla (programul fiind gandit initial ca o alternativa la programul rabla) sa cumpere o masina noua fara sa mai aduca in tara rable sau carute din alte state europene. Doar ca au gandit programul ca si cum ai renunta la achizitia unei "torpile" pentru a cumpara un Logan 1,2. Costurile sunt incredibil de mari!
01 apr 2015, 13:10
0
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Este o tampenie... O tentativa politica de a fura ochiul lumii (si voturi)... Personal o spun, daca nu era 4 tuning Sa despice firul in 14,cred ca ma bagam in rahatul asta... Ponta&co mizau ca tinerii sunt disperati dupa o masina noua... Si pac o sa impuste 2 iepuri... 1. Voturi... 2.bani la stat mai multi... Care la ei in buzunar ajung...
01 apr 2015, 12:03
+1
neymar
423 comentarii 244 puncte
De 50.000 lei numai janghine de masini gasesti noi , cine e prost sa plateasca 500 de milioane vechi pe o cazatura low cost noua care in 2 ani e dusa se strica tot la ea fiind low cost cand isi ia second limuzina premium mai veche dar in stare f buna . Pune la alegere ori second ori noua nu obliga sa cumpere noua ca era clar ca nu are nimeni bani sa cumpere ,un proiect tampit la fel ca cei care ne conduc.
01 apr 2015, 13:49
0
79mario79vrs
73 comentarii 2 puncte
Nu stiu cum gandesc altii...dar.. Este normal sa platesti dobanda la bani imprumutati,ca doar nu ti-i da tac-tu. Iarasi e normal sa te oblige sa faci CASCO unde vor ei,adica la o firma de unde isi pot recupera paguba nu la GIGI INSURANCE.. Revizii obligatorii la reprezentanta cat e in garantie..inteleg..dupa nu prea.. Un astfel de program nu se adreseaza celor ce castiga 1000 de lei pe luna. Asigurare obligatorie platesti si daca ai un cazan de 20 de ani. Si nu in ultimul rand..de unde necesitatea asta de a detine o masina? La munca poti ajunge cu multe mijloace de transport..
01 apr 2015, 18:36
0
2947 comentarii 2978 puncte
Exact! În România, lucrezi la botul calului, trei statii de metrou de casa si nu faci naveta ca neamtu 200 km zilnic la lucru si 200 km retur sa fi dependent de masina. Neceseitatea unei masini în România e în cazul în care te duci lunar sa cari varza si cartofi de la tara, la oras............. eventual.
02 apr 2015, 01:22
+1
VwV~GLF~
260 comentarii 337 puncte
Pentru ca e hotie la drumul mare...program de ghips ! Puie Monta !
01 apr 2015, 20:25
0
1 comentarii 0 puncte
si salariul minim zis de dl ponta cate e? 1000 din ianuarie 2015 . poi cum sa platesc eu masina asta daca nici macar nu castig bani destui , am masina noua si nu am bani de benzina ce sa mai zic de strictul necesar ,ce sa mai zic daca vin si copii si alte greutati in viata sa isi plimbe ei burtile pline cu masini noi asta e interesul lor ii votam an de an s ei ne fura
01 apr 2015, 21:50
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »