Maine are loc la Brasov Intalnirea Dacia Clasic 2015! Evenimente auto 8 Mai Maine are loc la Brasov Intalnirea Dacia Clasic 2015!
Toate comentariile (22):
1014 comentarii 1115 puncte
Dacia - este o istorie cu care se mandreste tara noastra, Romania.
14 apr 2015, 23:01
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Da! Se mîndreste cu ce nu-i apartine (ca deobicei) RENAULT 12 (DACIA 1300) nu este un produs românesc ci frantuzesc SUB LICENTA asa ca......... hai sa nu ne mai mîndrim cu ce au gîndit altii :-) PS Da! ............ Patriotismu-n cur ma-npunge :-) ))))
08 mai 2015, 16:21
+1
mariano
8 comentarii 10 puncte
Chiar daca a fost hulită, chiar si de către subsemnatul, Dacia a trecutvproba timpului. Fara performante notabile, fara un finisaj de excepție, fara materiale de calitate, Dacia a scris istoria acestui neam. A carat porc, cartofi, mireasa păpușă pe capota, a plimbat bucile nevestelor secretarilor de partid, a dus copii la grădiniță, a indurat cozi la benzina când toti aveau bani de plin dar aceasta din pacate nu se găsea .....
15 apr 2015, 14:30
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Exact ! Precum masina asa si istoria, precum masina asa si ..... viitorul........ PONTALGIC rau de tot :-)
08 mai 2015, 16:39
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
On_Off
227 comentarii -36 puncte
Esti idiot.
16 apr 2015, 01:54
+5
330 comentarii 94 puncte
...
16 apr 2015, 02:25
-1
2 comentarii 1 puncte
sustin cele spuse de colegul mai sus! mare idiot...si putin analfabet...nu poti sustine o masina ramaneasca,atata timp cat nu stii sa scrii romaneste
17 apr 2015, 00:24
+1
512 comentarii 988 puncte
Daca ma bazam pe romania, da, cu r mic, acum mergeam ca majoritatea tinerilor de 21 de ani...cu autobuzul. Asa ca putin imi pasa daca am sarit vreo litera, cratima sau vreunspatiu. Parerea mea despre Dacia mi-am formato din amintirile cu Dacia tatei si discutii cu diversi fosti proprietarid e Dacie, unii dintre ei au avut posibilitatea sa si-o cumpere noua pe vremea lui Ceausescu si dupa cateva mii, NU zeci deja au intampinat probleme grave.
17 apr 2015, 01:07
0
330 comentarii 94 puncte
Amice esti idiot! Taica-meu nu stia nici sa sufle in jiclorul de ralanti dar se "aventura" la sute de km de casa...Si nu stiu sa fi ramas vreodata cu ea in drum....dar problema nu era masina, problema era romanul idiot care nu-i facea revizii, care nu schimba uleiul, care o ducea la tot felul de "mecanici" care o reparau prin metoda: "Oare ce face surubul asta? ia sa vedem!", etc....da' ce-mi bat eu capul cu timpiti ca tine...esti probabil un pusti de 20 de ani care crede ca masina s-a inventat in 2000.
16 apr 2015, 02:30
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Adevarul asta e ! Nu numai ca masinile erau proaste, CIOBANITE DIN FABRICA dupa normele nomenclaturii comuniste da mai erau si mecanicii........... DE NU SE POATE ! Cred ca sti (esti cu 10 ani mai mic ca mine), la R 12, cilindri (botezate camasi) stau în bloc pe niste garnituri foarte subtiri, usor confundabile cu hîrta dar erau garnituri speciala cu rezistenta termica si lubrica. Deoarece se gaseau foarte greu, mecanicii nostrii destepti de pocneau, le înlocuiau cu hîrtie, garnituri facute cu foarfeca din hîrtie de BLOC DE DESEN. Hîrtia asta nu numai ca sugea ulei în ea dar nici nu rezista termic si se descompunea în timp record. Rezultatul: Joc de cilindru în bloc, pierdere de compresie, pierdere de etanseitate, APA ÎN BLOC = Motor fu** :-) Alta cretinitate era încalzitul cuzinetilor pe aragaz ce e o tîmpenie de nedescris. Cuzinetii se monteaza cu doua degete fara tratamente termice. Astfel de cretinitate numai în România poti sa întîlnesti :-) si mai nostim, curatatul locaselor cuzinetilor cu peria de sîrma. Astfel se zgîrie tot suportul cuzinetului si în momentul cîndmotorul se încalzeste (METALUL SE DILATA) cuzinetul capata JOC ÎN SUPOTRT = Motor fu** :-) Si mai nostim, montatul pistonului cu SURUBELNITELE. Bagau segmentii pe piston si ca sa intre în cilindru (camasi) se împingeau segmentii în strîngere de un prost cu doua surubelnite diametral opus si al doilea prost batea cu ciocanul în capul pistonului si nici dra** nu tinea cont de pozitia pistonului. La actiune adsta aveau de multe ori surpriza sa rupa vreun segment. De zgîrieturile în camasa nici nu mai vorbesc. Cam asa se lucra în mioritica de marii meseriasi pe vremea aceea si asta înca în dosul blocului :-) ))) Nu mai spun ca schimbul de ulei se facea pe marginea drumului direct deasupra gurii de canal. Protectia mediului ? Ce-i aia?
08 mai 2015, 18:14
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ _Speed Îti mai aduci aminte cînd îi pica demarorul ca trebua dat jos numarul si DAT LA MANIVELA ca în evul mediu. A mea a fost facuta în 1976 si era înca cu piese originale de Renault si multi ani n-am avut treaba cu ea dar jafurile ulterioare comuniste facute dupa expirarea licentei, erau vai de mama lor. Un vecin, prof de româna, mare bucurie pe capul lui cînd m-a rugat sa-l însotesc sa mearga la I.D.M.S. sa-si ia masina. Nici bine n-a iesit de pe portile I.D.M.S.-ului, a mers 500 metri si i-a picat motorul din ea cu cutie cu tot. Suruburile ce tineau motorul nu erau strînse. Erau filetate numai diua rotituri si suportul cutiei, brida aceea de tabla nu era fixata deloc. Au uitat sa-i puna suruburile. I-au pus numai pe cel din mijloc ce tine brida aia de fixare în traverse de cutia de viteze. De lavibratii cedasera suruburilede la motor, acele doua ture de filet si ZBANG motorul pe jos de RÎSUL CURULUI :-) )))) Duminica se circula cu si fara sot dependent de numar. Cei ce nu aveau voie sa circule, îi vedeai toata duminica bagati pe sub masini la reparat. Urmatoarea duminica era rîndul celorlanti sa cîrpaceasca.
08 mai 2015, 16:32
-1
330 comentarii 94 puncte
Se vede clar ca si pe vremea comunismului se facea reclama "mascata" in filme :D .
16 apr 2015, 02:30
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Asta realizezi abea acum? :-) ))) Asta fac toate firmele de cînd s-a inventat automobilul. Oricum, pe americani nu-i întrece nimeni. Aia sînt meseriasi la reclame ascunse :-) )))
08 mai 2015, 16:23
+1
trooper
47 comentarii 83 puncte
pe viteza asta la nascut mama lui in bmw:-)))))
18 apr 2015, 19:35
-1
2947 comentarii 2978 puncte
+ 1 Gaudy :-)
08 mai 2015, 16:37
0
18 comentarii 17 puncte
Ce timpuri.....Ce mandru eram cand tatal meu a cumparat acea Dacia.A fost noua. Eu eram copil.Si era misto.Mergeam la bunici, cu portbagajul plin cu paine si cartofi.Ne intorceam cu porc si alte minunatii. Pentru acele vremuri.Am crescut, iar acea masina inca functiona.Dupa aceea am invatat de la tatal meu cum sa curat carburatorul,cum sa schimb bujiile si platina.Dupa aceea au urmat pivotii, planetarele,ambreiajul,demarorul.Tin si acum minte,cum trebuia sa scot demarorul.Si cum trebuia sa-l Montez. Avea o anumita pozitie.....Daca nu stiai cum sa-l manevrezi, in veci nu puteai sa-l pui la loc.Dupa aceea,au inceput problemele cu motorul.Schimbam setul motor la fisecare 6luni. In fata blocului, cu prietenii, scoteam motorul.In bucatarie schimbam bolturilre de la pistoane. Incalzeam bielele pe aragaz, samd..... La ora actuala, pot sa-i multumesc acelei ordinare Dacii.Datorita ei,mi-am facut un drum in viatza. Mecanica aia facuta pe marginea drumului, m-a ajutat mai departe in viata de pa alte meleaguri. Respect Dacia!
30 apr 2015, 12:28
+5
2947 comentarii 2978 puncte
E de nu se poateeeeeeeeeeeeeeeeee................ !!!!! :-) )))))))) Cea mai perfecata masina la care trebuie sa-i schimbi setul motor "la fiecare 6 luni" !!!! Hey, you made my day !!!!! :-) )))) Sa am o masina la care trebuie sa-i schimb setul fiecare 6 luni, asi arunca-o în proxima rîpa si i-as da foc dra**i sa ma scap de ea. Pîna si la o masina din anii 20 tine setul mai mult :-) ))) Traiasca Dacia, la trecutu-ti mare, mare, mare...........BULLSHITT :-) ))))
08 mai 2015, 16:44
-1
18 comentarii 17 puncte
@mrCyber....,daca tu aveai posibilitati in acele vremuri, sa-ti iei o alta masina in afara de banala dacie, inseamna ca erai un fel de cineva important din partidul unic. Nu stiu de unde ai adunat atata ura.Ma rog, este doar problema ta. nuaspus nimeni caeramasinaperfecta,darera masina pe careen-o puteampermite( cu greu) in acele timpuri.Povestile tale cu cuzinetii incalziti si periile de sarma, motoare cazute samd, eu nu le-am auzit.
09 mai 2015, 08:54
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da tu citesti ce scriu? Am scris clar de tot (în raspunsul dat lui _Speed) ca am avut DACIA 1300 fabricata în 1976 si ca am avut noroc ca înca avea piese frantuzesti. În afara de asta este aici în portal în articolul PRIMA MASINA si o poza vechie ALB / NEGRU cu masina mea de atunci, numar de înmatriculare 1 - CS - 8373. Masin era rosu 27 facuta cu negru în bot, spate si rama geamurilor de la usi cum era moda pe atunci si avea 4 halogene în bot. Am vîndut-o în 1990 cînd am parasit România si avea aproape jumatate de milion de km rulati si înca mai merge si în ziua de azi! Stiu ca masina exista si e perfect functionala deoarece în 2013 cînd am fost în tara în concediu, am vorbit cu cel care a cumparat-o de la mine în 1990 si am si vazut-o cum merge! Eu n-am fost exceptie pe vremea aceea. Ba din contra. Finnd NEAMT DISCRIMINAT în colimatoriul securitatii pot spune ca am dus-o chiar FOARTE PROST, mai prost decît cum îti poti închipui. :-( Si nu! Nu urasc Dacia. Dacia nu e de vina ca a intrat pe mîna unor prosti si asta înca din fabrica dar ma irita nostalgicii care exagereaza peste masura deoarece viata ATUNCI nu era asa de "roza" cum cred ei si cum relateaza prin comentarii! Din punct de vedere tehnic, Dacia de atunci e o masina foarte simpla si rudimentara unde se poate aplica vorba: - UNDE NU-I NIMIC ÎNUNTRU, NICI N-ARE CE SA SE STRICE! Daca e la o adica îti arat dacii exportate în fosta RDG ce si în ziuade azi sînt CA NOI si merg perfect ceea ce dovedeste ca masina a fost OK chit ca nomenclatura comunista nu respecta normele de licenta. În România, boul care le-a distrus si ciobanit a fost posesorul. Vorba aceea.... CAR OUTSIDE, IDIOT INSIDE !
09 mai 2015, 11:11
0
18 comentarii 17 puncte
Ai mare dreptate @cyber. Era atat de frustrant cand te pregateai de un drum mai lung. Jumatate din portbagaj era plin de scule. Dacia pe care a avut-o tatal meu era din 1978.A fost destul de ok, dar deja nu mai avea nimic frantuzesc pe ea.Tot timpul se intampla ceva la ea.Nici nu stiu cati pivoti am schimbat la ea.Cel mai mult ,m-au tinut pivotii facuti la ICA Ghimbav.Facuti de un prieten. Ce asmai putea spune? Ne-am batut joc de toate innainte de 89, ne-am batut joc si dupa,ne batem joc si mai departe. Si ne miram de ce romanii sunt asa de veseli si saraci....Numai de bine!
09 mai 2015, 22:54
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Întreabal pe tatal tau daca-si mai aduce aminte de BATERIILE DE BISTRITA care erau capsate si daca tinea6 luni de zile fara sa se umfle ca un balon, si sa facascurt în ele, era o REVELATIE. Baterii de ACUMULATORUL BUCURESTI ce erau demontabile cu celul separate în cuve etansate cu smoala, nici nu se mai gaseau. Ca sa evitam bateriile împutite de Bistrita, colectam acumulatoare defecte facute de ACUMULATORUL BUCURESTI de pe la gunoi si le reparam. Scoteam din cuve pachetele de placi de plumb, le înlocuiam prin sudura cu plumb, bagam izolatori noi între placute, spalam cuvele celulelor, resudam puntile, reetansam cu smoala, bagam acid si apa distilata sa avem densitatea 1/28, le formatam si astfel aveam baterii ca noi ce tineau lejer 5 ani. Cine nu se descurca sa-si faca singur astfel o baterie buna, schimba bateria la dacie din 6 în 6 luni. Eu la întretinera masinii la un moment dat am avut mare noroc cu neamurile de aici din germania care cînd au vazut în ce situatie traiesc au început sa pompeze valuta moment cînd îmi întretineam Dacia numai cu consumabile luate din SHOP (magazinele speciale pe valuta forte dedicate numai strainilor unde puteai cumpara numai pe DM si $). Cînd am pus pe Dacia baterie VARTA si am bagat în motor ulei CASTROL se uita tot cartierul ca la urs. Un vecin îmi ceruse sa-i vînd bidoanele goale de Castrol. Vroia sa se spele sa si le puna în vitrina pe lînga cutiile goale de bere TUBORG ce le avea în colectie. I le-am dat gratis ca si asa le aruncam. Eram vai si amar de capu nostru !!!! PS POZA cu daciameaavuta în România: http://oi57.tinypic.com/jv2fwk.jpg
10 mai 2015, 01:14
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »