Top 10 dotari ale masinilor de azi care vor disparea in cativa ani Top 10 20 Aprilie Top 10 dotari ale masinilor de azi care vor disparea in cativa ani
Toate comentariile (96):
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Pe masinile de zi cu zi nu vad treaba asta foarte devreme. Niste chestii care apar si nu sunt neaparat utile sau indispensabile, ci cauta sa justifice patrarea sau marirea unor preturi. Pot sa bag cheia in contact, sa imi asez scaunul si oglinzile cum vreau, imi place frana de mana, ambreiajul si cutia manuala.
20 apr 2015, 13:25
+11
3 comentarii 12 puncte
Foarte adevarat. Nu stiu ce fel de oameni retardati sunt astia sa scoata lucrurile cele mai placute la masina... Nici nu ma pot imagina conducand o masina fara cheie, fara frana de mana, si cu transmisie automata...
20 apr 2015, 16:52
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Îti recomand sa traversezi Los Angeles sau Schanghai (orasul Shanghai are la fel de multi locuitori ca întreaga românie) la ora de vîrf cu o masina cu cutie manula si-ti garantez ca vei avea bataturi în palma si gauri în papuci :-) )))
21 apr 2015, 12:22
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Aolo, iar asta frate, puneti ochelari, am zis imi place nu a deschis nimeni nicio discutie de traversat vreo supermetropola la varf de ora. Pe acolo exista metrou in astfel de cazuri, nimeni nu e nebun sa traverseze un astfel de oras la ora de varf, ca ajungi atunci cand se termina ora de varf in cealalta parte a orasului. :))
22 apr 2015, 18:46
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da ! Ai dreptate! De aceea sînt toate metropolele blocate la ora de vîrf cu masini bara la bara ore în sir pt. ca lumea foloseste metrou :-) ))) Ia uitatate cum folosesc toti metroul în Los Angeles. îi vezi ce frumos asteapta toti cuminti în statie sa vina metroul :-) ))) : http://1.1.1.5/bmi/madmikesamerica.com/wp-content/uploads/2011/09/obamatraffic1_092611-e1316913232186.jpg PS Hai sa ne uitam în poza si sa numaram nebunii. Ah.. am uitat.... ! Nimeni nu e nebun :-) )))
23 apr 2015, 09:56
-1
Senzu
54 comentarii 154 puncte
Inteleg stiinta si o apreciez in aproape orice domeniu , dar in opinia mea unele lucruri ar trebui sa ramana asa cum au fost de la inceput. Perfecte !
20 apr 2015, 13:37
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Acum cîteva saptamîni, vorbisem cu unul la mine în firma, tipul cam........ milionar :-) , posesor de imobile etc. Daca ar fi sa-l compar cu... Becali, ce are Becali pe cont e...... MARUNTIS de cumparat seminte la colt comparativ de asta. Tipul vine la mine cu un GOLF 1 reimport SUA vechi de cînd muma dar pastrat ca nou, sa-i lucrez ceva la masina. În discutie, îl întreb de ce nu-si compara ceva modern ca de bani nu duce lipsa la care el îmi raspunde: - Eu n-am nevoie de internet în masina si Knight Rider K.I.T.T. îmi place numai în film asa ca ramîn cu golful meu pîna... moartea ne va desparti ! Am tacut si..... I-am dat dreptate !
20 apr 2015, 13:41
+21
1298 comentarii 3108 puncte
Poate avea acasa 10 Bugatti pe culori diferite, daca pe om acea masina simpla il face sa se simta bine, sa simta " cum era odata ", asta e tot ce conteaza ! Cand ai multi bani, si iti permiti orice, toate supercarurile pe care le ai, case...bla bla bla si tot asa, devin lucruri normale, iar lucrurile banale pt noi cei simpli, iti devin chestii foarte rar intalnite, dar care prin simplitatea lor te fac sa te simti bine, pt ca le ai uitat si nu le ai mai trait de mult, de cand viata ta s a schimbat sau ( daca te ai nascut intr o familie plina de bani ) pe care nu le ai trait niciodata !
20 apr 2015, 16:42
+5
2947 comentarii 2978 puncte
îti garantez ca nu are. Îl cunosc cam de mult de aceea si stiu cum sta cu monetarul :-) )))) Golful ala vechi e singura lui masina si asta o foloseste zilnic, indiferent daca merge de acasa (vila) la sediul firmei sau sa serveasca cina la un restaurant. Pt. afaceri daca are nevoie închiriaza masina cu sofer cu tot si dac e la o adica închiriaza si un elicopter cu pilot cu tot daca trebuie sa traverseze tara cît mai repede. E un om foarte zgîrcit. Decît sa dea milionu pe un supercar, mai bine mai cumpara o vila si face bani cu ea. Apropo de SIMPLICITATE: Ieri, duminica fiind o vreme excelenta, mi-am bagat picioarele în ea masina, am scos bicicleta de la iernat si m-am plibat cu ea vreo 2 -3 ore. Pur si simplu i-am dus dorul! De mult nu m-am mai simtit asa de bine si azi noapte am dormit ca un prunc :-) )))) Cîteodata e bine sa-ti bagi pu** în ea de tehica si.... "Back to the roots", chiar daca e numai pt. 2 - 3 ore :-) Face bine la suflet !
20 apr 2015, 17:19
+1
1298 comentarii 3108 puncte
Exact ce spuneam, lucruri simple, dar care te fac sa te simti excelent !
20 apr 2015, 18:32
+4
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Din cel putin un punct de vedere tind sa spun ca vede superficial lucrurile: daca se baga un idiot cu o masina in el? Moare ca prostul.
21 apr 2015, 15:52
0
2947 comentarii 2978 puncte
Crede-ma ca nu vede nimeni nimic superficial si cine traieste permanent cu aceasta frica, sa renunte la masina si sa treaca cu încredere la RATB. Toate ghimicurile masinilor moderne, siguranta pasiva si activa te ajuta pîna la max. 50 km/h, si asta daca coliziunea respecta anumite conditii propice. Peste viteza asta nu te mai ajuta nici rugaciunile popii asa ca le ai degeaba. Cu vreo 2 ani în urma au dovedit americanii cu testele lor ca testele europene de crash nu îndeplinesc conditiile reale de trafic si sînt în mare parte egale cu zero. Poti sa ai tu supercarul lui peste cu enspe mii de sisteme de siguranta ca daca vine un bou si-ti plezneste una cu 150 km/h chit ca tu stai pe loc si citesti ziaru în masina, îti garantez ca ajungi exact ca el sa stai la orizontala 1 metru sub pamînt sa admiri cum cresc patlagelele de jos în sus. Ai vazut testul englezilor ce au dat cu ford focus în perete la 200 km/h în ce hal a ajuns cu toate sigurantele lui active si pasive? https://www.youtube.com/watch?v=vFYHovJEUBg Închipuieti acum ca iei un cap de pod cu o masina actuala în halul asta. Sa vedem mai scapi? Îti garantez ca nu. PS Nu zice nimeni ca inventiile si inovatiile actuale nu sînt bune. Sînt foarte bune dar nici ele nu pot face minuni si sa-ti cumperi o masina bazîndu-te numai pe asta mi se pare aiurea.
21 apr 2015, 17:58
-1
865 comentarii 2568 puncte
Vezi testele de la IIHS .Aia fac Euro NCAP-ul sa para amatori.Volvo a fost printre primii sa lucreze cu ei . Dupa 50-60km/h nu prea ai ce sa faci pentru ca nu ai cum sa incalci legile fizicii.Ce poti sa faci este sa intaresti masina sa nu iti striveasca cadavrul :)) dar de murit mori indiferent in ce esti.Oprirea brusca nu e compatibila cu viata.
21 apr 2015, 18:20
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Si exact aici este problema si se numeste MENTALITATE USOR INFLUENTABILA. Conform unor statistici DEKRA / ADAC, 80% din posesorii de masini (respectiv cumparatori de masini) cînd iau niste hotarîri în vederea achizitiei unei masini noi sau chiar SH din productie mai recenta, se bazeaza pe stelele masinii primite în Euro NCAP si asta e o situatie cît se poate de grava. Stelele Euro NCAP, ESP, ASR, TC nu te ajuta cu nimic cînd soferul nu stie ce face la volan deoarece viata de zi cu zi nu este N.F.S.-ul de pe monitor. Un exemplu: Find prin Wiesbaden cu o ocazie fara masina, iau un taxi si îi spun sa ma duca la o adresa anume. Goneste asta ca bou si intra prea tare în curba. Vad ca curu masinii încearca sa-l depaseasca si îi spun: - Hei nene ce faci? Las-o mai moale ! Îmi raspunde: - Fi fara grija ! E.S.P. rezolva problema ! Cu alte cuvinte, el conduce ca un bou deoarece se bazeaza pe siguranta activa a masinii. Trist e ca în ultimul timp cam acelasi lucru fac majoritatea si se învata asa deja din scoala de soferi. Daca i-ai da o masina fara sigurantele astea active si-l lasi sa conduca în aceasi maniera, garantat face o excursie în sectorul botanic de pe marginea drumului în primul km rulat si parcheaza pe capota cu rotile în sus.
21 apr 2015, 19:14
0
2947 comentarii 2978 puncte
PS Fiul meu a facut scoala de soferi în Germania pe Golf si BMW: (vezi imaginea de exemplu) http://www.academy-fahrschule-scholz.de/fahrschule/useruploads/images/vehicles/890.jpg Actualmente detine un Camaro SS din 2012. Un vecin detine un Citroen 2 CV oldtimer si asa ca chiestie l-am rugat sa-l lase pe fiul meu s-o conduca prn cartier. Zis si facut. Dupa nici 2 km, opreste fiul meu, tot rosu la fata si-mi spune: - Tata eu nu-s în stare sa conduc asta. Mi-e frica ca ma rastorn cu ea si abea tin volanu asta. Am zisca ma pis de rîs :-) ))))) Ulterior am avut cu el o discutie foarte serioasa în ceea ce priveste stilul lui de condus !
21 apr 2015, 19:25
0
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Ca spui tu aici nu are nici o relevanta. Nu poti generaliza ceva dupa o particularitate (in cazul de fata un semi-idiot la volan).
21 apr 2015, 21:27
0
2947 comentarii 2978 puncte
Un om tînar ce în viata lui nu a fost confruntat cu masinile din epoca de piatra a lui Fred Flinstone e normal ca prima data se uita ca un bou dar asta nu înseamna ca e semi-idiot. Ar fi cazul sa-ti masori putin cuvintele ca esti om în toata firea si eu nu te-am jignit asa ca te rog frumos, nu jigni nici tu.
22 apr 2015, 01:14
-2
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Nu ma refeream la baiatul tau, ci la postul cu taximetristul. Am dat reply la acel post, dar uneori vad ca se posteaza aiurea.
22 apr 2015, 07:24
+2
2947 comentarii 2978 puncte
OK. Am înteles. SCUZE ! Problema e ca pe aici cam multi gîndesc asa ca taxmetristul. Iarasi amintesc de statisticile anuale DEKRA / ADAC care spun ca din anii 90 pîna acum, accidentele mortale s-au triplat de cînd masinile sînt pline de "îngeri pazitori" electronici deoarece lumea se bazeaza prea mult pe ele. Deci, nu eu generalizez.
22 apr 2015, 11:11
-1
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Si vrei sa ma convigi ca daca se baga un bou in tine esti mai sigur in Golf1 decat intr-un S-Klasse? Eu nu ma gandeam neaparat ca vine bovina cu 200 la ora, ca atunci si-n Hummer o mierlesti, ajunge sa se bage in Golful ala obosit unul cu 60 la ora si "end of the game". Cand esti peste Becali, as spune ca e bine sa te gandesti si la acest aspect. Da ma rog, fiecare cu parerea lui, fiecare cu prioritatile lui.
21 apr 2015, 21:21
+2
865 comentarii 2568 puncte
Nu e nevoie sa fii peste Becali sa iti cumperi o masina mai zdravana...dar ca sa cumperi una mai zdravana nu iti da voie Ponta cu taxele lui deci ramanem la buburuzele de uras.Tuctuc-ul o sa fie in curand masina romaneasca .
21 apr 2015, 21:38
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu ! Eu nu vreau sa te conving ca Golf e mai zdravan ca S-Classe si nici nu genralizez ci vreu sa pricepi CE AI ÎNVATAT LA FIZICA ÎN SCOALA GENERALA! Daca un obiect de 1,5 t de plezneste cu 200 km/h, CRAPI ÎN S-CLASS exact asa ca în Golf fara nici o exceptie dar se pare ca ai chiulit la orele de fizica elementara ca alt fel ai întelege la ce ma refer si ai folosi o simpla FORMULA MATEMATICA sa realizezi ce se întîmpla. Nici daca stai în S-Classe sau AUDI-ul blindat a lui merkel nu sapi cu viata asa ca fa bine si nu mai îmi întoarce vorba în gura inutil numai asa ca sa te afli în treaba. PS O BOVINA cu suguranta nu vine cu 60 km/h ci garantat cu 160 km/h.
22 apr 2015, 01:06
-1
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Omule, hai sa o lasam balta: cand esti Donald Trump e naspa sa umbli in Golf oricum ai lua-o. Si nu ma lua pe mine cu fizica pentru ca te vei pierde pe drum. Tu ori nu pricepi ce am vrut sa subliniez, ori vrei sa ma convingi neaparat de nnoste lucruri duse in extrem. Peace si scuze ca s-a intels gresit cu baiatul tau, nu as jigni din senin un om pe care nu- l cunosc.
22 apr 2015, 07:31
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Poate ar fi cazul ca societatea asta SABLONATA sa priceapa ca sînt destui milionari, chiar si miliardari pt. care o masina nu are valoare si nu are nici un interes sa investeasca în asa ceva pt. asi etala statutul social si avutia. Nu scrie nici unde ca daca cîstigi 5 milioane € în loterie sau mostenesti 10 miliarde € trebuie repede sa fugi sa-ti iei lambo sau ferrari ca sa vada lumea ca te-ai ajuns daca pe tine te doare-n cur de masini si nu te intereseaza asa ceva. Fiecare om pe lumea asta are gusturile si punctele lui de vedere si ca sa discutam sa dam cu presupusu DE CE e asa si nu alt fel, e pierdere de timp.
22 apr 2015, 08:20
-1
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
Omule, iti spun pentru ultima data: nu e vorba de etalare, e vorba de viata ta si de respectul pentru tine. Sunt de acord ca exista miliardari care nu sunt interesati deloc de masini, da' aia cand au de mers undeva merg cu sofer si cu masina sigura nu cu o rapandula de 40 de ani. Ar mai fi vreo 2-3 excentrici de-astia (unul e IKEA dar ala macar are Volvo) dar nu-s sigur ca n-o fac din ratiuni de marketing. Si cu astea fiind spuse, ii doresc prietenului tau miliardar milioane de km fara evenimente in Golful lui MK1. Imi si inchipui ce misto e sa te dai jos intr-o zi de vara din el si sa te duci la o intalnire (atunci cand nu poate folosi elicopterul).
22 apr 2015, 08:39
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e prieten ci client si în ceea ce privste golful, am spus în primul comentariu ca este REIMPORT SUA si în situata asta, sa fie clar ca are cu totul alte dotari comparativ cu ce s-a vîndut în europa si asta începe cu locul pt nr. de înmatriculare care e 320 x 200 si nu ca ale noastre si terminînd cu cutie automata, clima, volan reglabil, geamuri si oglinzi electrice, pozitie în semnalizari, pozitii laterale în aripi (în fata galben si în spate rosu) etc. Fi convins ca vara nu transpiri în asa ceva de ajungi sa puti ca un dihor cum e cazul la versiunile europene din aceea vreme :-) PS Si eu mi-am luat între timp si o masina actuala dar nu pt. ca TransAm-ul meu de 25 de ani n-ar fi sigur sau pt. ca mie frica c-o mierlesc daca da un bou în mine ci din simplu moft sa fiu în pas cu "moda" chit ca de multe ori prefer TransAm-ul.
22 apr 2015, 09:30
-1
flaviuf
51 comentarii 117 puncte
In caz ca nu ai vazut ce inseamna un crush test intre o masina veche de clasa superioara si una noua, uite aici: https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs ...si e Volvo, una din cele mai sigure masini la vreamea ei. Ei, afla cum te simti in minunatul Golf USA in care vine un raiser cu o pisicuta de BG. Think twice, man!
22 apr 2015, 10:10
+2
2947 comentarii 2978 puncte
"Raisreri" de BG sînt cam peste tot. Riscul meseriei. Nu-ti doresc sa faci cunostinta cu "raisrerii" de TR domiciliati în DE ca sînt mai rai ca cei de BG. :-) Hai sa-ti arat ceva si mai frumos: https://www.youtube.com/watch?v=1_ptUrQOMPs Si asta ma priveste peronal deoarece e identica cu a mea (vezi profil), siguranta anilor 90: https://www.youtube.com/watch?v=JEKBHCxOODo Referitor la oameni de afaceri si calatoriile cu masina, hai sa-ti mai spun o treaba: Noi, aici, avem norocul ca traim într-o tara cu o infrastructura a transportului în comun foarte bine pusa la punct. Un om de afaceri, daca nu apeleaza la extremul "heli", , trebuie sa fie pur si simplu nebun sa apeleze la masina pt. calatorii interurbane indiferent daca cu cea personala sau limo service din moment ce are la dispozitie trenuri rapide ce o frig cu V max. 320 km/h. De ex. din Düsseldorf pîna în Frankfurt sînt cam 230 km. Cu ICE care pe traseul asta are cam 2 statii daca nu ma însel, într-o ora sînt acolo si în timp ce stau în trenul climatizat cu acces nternet si-mi beau cafeluta, îmi comand la Limo Service masina cu sofer care sa ma ia din gara, asta daca n-am chief sa apelez la un Taxi. Nici pe trasee scurte nu se renteaza. Daca fac Düsseldorf - Duisburg pe A 59 cu masina, îmi trebuie 40 de minute. Cu ICE 7 minute :-) )) Düsseldorf - Köln cu ICE cam 15 minute ca e rstrictionat la 180 km/h. Cu masina.......... ma doare capu ca sînt vesnic bara la bara si-mi drebuie 2 ore jumate.
22 apr 2015, 10:59
+1
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
te rog mult, fa proba cu impactul la 50 km/h, apoi la 60 si tot asa pana la 160. dar nu implica vreo "bovina", ci foloseste un zid (na, reducem pagubele). apoi revino pe 4 tuning si spune-ne impresiile: la ce viteza devin sistemele de siguranta ale unei masini inutile? nu de alta, dar din comentariile tale deduc ca ai destule masini sa faci toate testele astea. mai deduc si ca ai cam mult timp liber (sa postezi prostii) pentru cineva care sta in germania si face bani de camaro pentru fiu-su. dar stai... cascavalul poate vine de la barosanu' de mai sus cu golfu' de prima generatie care are nevoie de publicitate. nu vreau sa te jignesc, dar cineva trebuie sa "iti intoarca vorba", trebuie sa te anunte ca prea te dai ca le stii pe toate si cazi in penibil. ca tot iti plac PS-urile, na aici P.S.: mai decupleaza caps lock-ul ala. e deranjant. toate bune!
22 apr 2015, 22:12
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu ti se pare ca te cam amesteci în treburi private care de fapt nu te intereseaza si ma tragi la raspundere fara nici un drept? Asa pt tine, îti dau totusi informatiile necesare ca sa poti dormi linistit: Ca posesor de firma în domeniul auto de peste 20 de ani cu suficienti angajati, am posibilitati care altii nu le au si în domeniu am parte de informati în real life ce alti nu au, de insider informations nici nu mai vorbesc. Încerc sa lamuresc anumite treburi dar vad ca nu am cui deoarece uni nu vad decît în lungul nasului deoarece se lasa manevrati si manipulati de strategiile de marcketing. PS Daca tu consideri ca o masina plina de tehnica electronica si gadgeturi îti salveaza viata si-ti corecteaza propriile greseli, e OK. Fi fericit cu ea dar nu uita ca exista niste limite deoarece "pîna ajungi la dumnezeu, te manînca sfintii" si nici îngerii pazitori, fie ei si electronici nu pot face minuni.
23 apr 2015, 01:23
+1
alexwrc
43 comentarii 20 puncte
ca posesor de firma cu mii de angajati( si cu sute de masinii la activ pontiacuri,bmw -uri care nici nu sau fabricat vre-o data si multe altele)nu crezi ca ai prea mult timp la dispozitie sa postezi mii de comentarii de multe ori aberante?eu stiu ca cine are o afacere care merge bine este dedicat 100% acesteia ca sa o poata duce mai departe dar probabil ca tu ai cel putin 10 manageri angajati care iti fac treaba ta ca sa ai tu timp sa postezi pe net experientele tale cu supercarurile pe care le detii(cine le mai stie numarul ?) HAI MAI TAIE DIN ELE !!!!!
23 apr 2015, 23:24
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Da ce te fu** grija pe tine de viata mea si de timpul pe care-l am sau nu? Te-am întrebat eu de ce te scobesti în cur si de cîte ori? Nici acum dupa atîtia ani nu v-a iesit din cap prostul obicei de a controla si trage la raspundere pe altul ÎN STIL SECURIST de ce face cu viata lui?
24 apr 2015, 00:51
+2
alexwrc
43 comentarii 20 puncte
esti penibil,nu ma intereseaza deloc de timpul tau si de tine dar toate afirmatiile tale par mai degraba o poveste a baronului Munchhausen decat a unui om cu o afacere foarte profitabila .Oricum vad ca ai o gramada de mascarici care apreciaza postarile tale(felicitari).Daca nu esti capabil de un raspuns fara jigniri (cu scobit in cur)mai bine te abtii sau poate NU ca iti scade prestanta in fata maimutoilor care te apreciaza !!!!
24 apr 2015, 22:24
0
2947 comentarii 2978 puncte
Exista o vorba care zice: TONUL FACE MUZICA sau ASA CUM STRIGI ÎN PADURE, ASA AUZI ECOUL. Tu, UN NECUNOSCUT, n-ai nici un drept sa ma tragi pe mine la raspundere iar eu, nu sînt obligat sa-mi prezint viata particulara (sa-mi fac CV-ul) în internet în fata unor necunoscuti. Comparativ cu altii, da, am o firma de import la comanda de americane, reparatii si restaurare de americane în Düsseldorf, dar eu NU VREAU SA VÎND NIMIC AICI si nici NU VREAU SA-MI FAC RECLAMA deoarece eu nu fac afaceri cu România asa ca nu vad DE CE sa prezint anumite informatii care practic nu intereseaza pe nimeni. Ce m-a scos din sarite a fost întrebarea referitoare la timpul liber. Ce te priveste pe tine timpul meu liber si daca chiar vrei sa sti, nu am timp liber. Daca stau în birou sau noaptea pîna dimineata la 2 cu ochii în monitor si paralel cu treburile care le am intru din cînd în cînd pe 2 minute aici, unde-i problema? De ce stau pîna la2 pe net, ei bine, cei cu care eu lucrez sînt în SUA si cînd aici este noaptea acolo este ziua. Cînd în Düsseldorf e ora 2 noaptea, în Portland - Oregon de ex. e ora 9 sau 10 dimineata. E singura posibilitate de a comunica direct telefonic sau pe skype cu cei cu care trebuie sa comunic. Si acum ajunge ca si asa am spus prea multe, chiestii care de fapt nu te intereseaza. Oricum, eu nu apartin de categoria adormitilor ce umbla cu smartphone în mîna postînd prin oras pîna dau cu capul în stîlp sau sar în fata vreunei masini si nici nu sînt 24 de ore din 24 pe 4t.ro asa cum sînt marea majoritate actvi aici sau pe forum. PS Daca cineva e penibil, ei bine ala esti tu deoarece întrebarile pe care le pui tu, nu se pun unui necunoscut. Asa ceva e LIPSA DE RESPECT SI LIPSA DE BUN SIMT!
24 apr 2015, 22:47
+1
94 comentarii 260 puncte
Las-o balta amice, ca habar nu ai ce povestesti. Scurt pe doi, exista pe net, un test facut de DEKRA, daca nu gresesc, in care izbesc frontal un golf mk5, cu 100 km/h. Concluzia, picioare vanate/rupte, ceva vanatai si cam atat. In un S, doar vanatai. In *****ul ala obosit de acum 40 de ani, si la 50km/h te duci pe lumea ailalta, ca deh, are structura de rezistenta inexistenta. Dar ce vorbesc eu aici, si un amarat de Logan e de 10000000 de ori mai sigur ca un Golf MK1. Am lucrat la un moment dat ca inginer sef de departament daune auto-tinichigerie, la o reprezentanta auto. Am vazut mii de masini zdrobite, de la rahaturi de acum 30 de ani, la modele noi, de la masini de 2000 de euro la masini de 200 mii euro. Din gama premium, masini generatie noua, au scapat clientii cu viata, chiar si la accidente urate, la viteze de genul 150 km/h. Normal, maini/picioare rupte, spitalizare samd, dupa caz. Au fost si care nu au avut mai nimic. IN schimb, au fost horifice accidentele cu rable de ***** de pe vremea lui ceasca, unde si la viteza mica, multi au fost grav raniti/morti. Cunosc si eu cativa excentrici cu masini clasice, ce nu vor pur si simplu sa isi cumpere masini noi. Dar nene, aia au masini, nu ***** de golf mk1. Masini de genul Mustang MK1, GT40, Camaro MK1, 300SL samd. Dar astia si tin la viata lor, si desi masinile arata impecabil samd, au montate rollcage-uri, scaune adevarate, alte sisteme de franare si de directie samd.
28 apr 2015, 19:33
+1
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Salut , golf-ul 1 este stock ( adica este pe carburator ? ) Nu prea vad cum ar putea merge cu o masina pe carburator pentru ca se deregleaza foarte repede ... Si imi poti explica si mie cum se regleaza , as dori o masina veche dar imi e frica de problema carburatorului ... Dacia Nova ( Dublucorp ) are o problema reala cu dereglarea carburatorului , uite id meu : iionutel2000 , si facebook : Ionut Panduru , multumesc anticipat :)
22 apr 2015, 19:01
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Exista pe amazon si nu numai REPAIR MANUALS pt. diferite tipuri de masini unde ti se explica mot-a-mot tot ce ai de facut si în imagini grafice "exploded" unde vezi fecare surubel unde ai si absolut toate datele de reglaj necesare. http://www.fastcardirect.co.uk/home/index.php?main_page=product_info&cPath=35_36&products_id=476 PS Uite aici în PDF dar începîndcu MK 2 http://www.manualslib.com/manual/500397/Volkswagen-Golf.html#manual Pe AMAZON. UK, Srvice manual, Haynes Golf MK 1 pt 10,95 Lire: http://www.amazon.co.uk/Volkswagen-Scirocco-Petrol-1974-85-Workshop/dp/1850100977
22 apr 2015, 19:31
+2
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Problema e ca eu nu stiu sa le reglez , aflu de unde si cum dar nu stiu parametri optimi si corecti ( pentru o functionare cat mai buna si ecologica ) , la injectie este simplu o face ea singurica cat mai perfect , intrebarea e cum o pot face si eu cat mai perfect la carburator daca se deregleaza ( aceiasi nedumerire o am si la scutere )
24 apr 2015, 18:02
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Nu duc dorul bordului analog, nu duc dorul franei de manaclasice si clar nu duc dorul cutieei manuale. Cat despre oglinzi, o sa disparacu totul, nu doar reglajele, o sa fie inlocuite de camere si ecrane, deja au fost prezentate de unii producatori pe prototipuri gen s coupe si grannvision amg... deci, foarte probabil sa apara cat de curand. Personal imi plac si cred ca imbunatatesc aerodinamica si aspectul...
20 apr 2015, 13:48
0
2 comentarii -1 puncte
Nu vreau sa jignesc pe nimeni,dar senzatia pe care o ai cand schimbi manual si cand te joci cu frana de mana , pe timp de iarna e de nepretuit , si dupa cum zicea un user mai sus masinile sunt pentru a le conduce , si NU invers .
20 apr 2015, 18:21
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Nici eu nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar unu care imi spune ca prefera cutia manuala in locul celei automate, ori e nebun, ori nu a condus cu cutia automata... eu personal fac peste 100 de km zilnic, deci, tre sa fac cat mai putin posibil, inclusiv ideea de a se conduce singura ma incanta mai mult ca orice, am trecut de mult de faza cu masi o conduci, nu te conduce, daca vreau sa simt placerea condului, ma urc in masina si ma duc pe circuit... Deci, pt mine, directia in care de indreapta automobilul, este directia corecta, imi pare rau pt voi puristilor, dar eu dunt tot mai fericit la volan... Si la mine nu ninge, deci... :))
20 apr 2015, 18:34
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Cutia automata este una din cele mai utile inventii de cînd s-a inventat automobilul dar nu stiu DE CE trebuie o masina sa fie permanent accesata la internet si DE CE trebuie sa vad în meniul sistemului multimedial emblema de FACEBOOK, pt. ce are nevoie o masina de ALTIMETRU, indicator "G" de gravitatie si alte tîmpenii ce sînt eventual utile într-un avion dar în nici un caz într-o masina, tîmpenii ce eventual îti distrag atentia în mod inutil ? Siguranta activa într-o masina este foarte OK la fel ca unele functii de confort dar între timp se întrece masura cu fel de fel de tîmpenii pe care le platesti dar nu-ti trebuie si nu au nici o legatura cu siguranta activa a unei masini si nici nu îmbunatatesc confortul cu nimic. În afara de asta, multe functii de siguranta si confort precum lumini de curba unde farurile se misca o data cu directia, suspensia reglabila hidraulic sînt chiestii aplicate în industria auto acum 50 de ani. Ca atare nu e NIMIC NOU ci ... REDESCOPERITE, practic constructorii si-au adus aminte de ce au construit acum 50 de ani. (vezi Citroen DS fabricat din 1955 pîna în1975)
20 apr 2015, 20:12
+4
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Daca nu s-ar cere, nu ar exista... Cel care a avut masina inaintea mea, a avut grija sa puna tot pe ea, nu exista optiune care sa fi fost disponibila pe pachetul designo vmax care sa nu o cumpere... Iar omul era destul de batranel, din 58 daca nu ma insel... Deci, desi multi nu recunosc si fa pe nebunii, daca le dai o masina de genul sa stea cu ea o luna, ghiceste daca isi vor schimba sau nu parerea? Eupun pariu ca da... chiar daca nu le folosesti toate optiunile, eu nu folosesc mai nimic in masina asta in plus de ce as folosi in logan, exceptand distronic si masajul, care sunt mana cereasca.... dar stiu eu ca le am acolo si sunt multumit, nu se stie cand o sa ma atace cineva si o sa trebuiasca sa folosesc camera cu infrarosu, care, sincer mi se pare o tampenie...sau poate ca vreau sa vizionez cursa de fomula1in masina, sau cand ma plictisesc incep sa schimb culorile luminii ambientale, care de obicei sunt stinse... oricum, frumos este ca masina face multe fara ca tu sa sti ce face, iar comfortul este sublim chiar si cu suspensia in cea mai rigida setare.... asta e important, sa stai bine in masina, si sa ai mereu surprize noi" hmmm nu stiam ca este si asta acolo" :))
20 apr 2015, 20:51
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da. Fac chiar prea multe dupa metoda: BIG BROTHER IS WATCHING YOU ! E.T. IS CALLING HOME ! :-) De un timp îmi pun întrebarea, oare cîte miliarde plateste Facebook, Google si NSA industriei auto pt. a introduce în sistemele multimediale auto toate cretinitatile astea de IDIOTIZARE ÎN MASA A NATIUNII cu care individul poate fi spionat, supraveghiat, interceptat pas cu pas la tot ce face fara ca el sa stie? ADIO SFERA PRIVATA !
20 apr 2015, 22:51
+2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Exista optiunea deconectarii... dar sincer eu nu am vazut asta cu conectatul pe facebook... nici macar nu am cautat prea adanc in sistemul info... Intradevar, mijloacele astea de spionaj sunt omniprezente Cert este ca eu personal sunt in perfecta armonie cu evolutia masinilor, chiar si faza cu parcarea din telecomanda ca la viitorul seria 7 ma incanta :))) Sa nu crezi ca sunt un devorator de tehnologie, inca folosesc un samsung s3. Dar masinile trebuie sa aibe si optiunea de dus pe marte unde sa examinexe solul. Nimic nu e prea mult, iar faza cu multe computere si keylrssgo, ca cedeaza si alte aberatii, vi-o spun din experienta, nici la vechiul s500 nu am avut probleme, dupa 300k de km nu mi-a dat o eroare electronica, inca o folosesc sa ma deplasez in timpul saptamanii, masina aia cred ca nu are moarte, nu pt ca sunt eu fan clasa s sau cl, nu pt ca le am, ci am vazut pe pielea mea, inclusiv vestita legenda cum ca faimoasa cutie electronica o sa sara din viteze sau o sa se blocheze intr-o viteze si nu o sa mai iese... total fals, cutia asta este identica cu cea din 65amg, maybach si slr, cu tot cu computerele ei, nu a picat, singura problema, suspensiile, cam firave, si cam scumpe... in rest, sfatul meu, cimparati astfel de masini ca trebuiesa le aveti, nu stiti ce pierdeti si mai rau de atat, nu stiti ce vorbiti si aveti temeri nefondate.
20 apr 2015, 23:26
-1
2947 comentarii 2978 puncte
S3 ? Vorbesti de lucruri sfinte :-) Daca ma crezi eu am un OK triband cu display alb / negru si lanterna integrata ce e incapabil sa acceseze internetul. Nici macar W@P nu poate. :-) )) http://1.1.1.4/bmi/www.inside-handy.de/img/handies/gallery/gal18829.jpg Ca sa-mi cumpar un smartphone, trebuie eventual sa ma mai nasc o data :-) ))) Conectrarea la FB este lamulte masini noi produse în ultimii 5 ani de cînd a luat aploare porcariaasta de socializare. Google cu g+, google talk e la ordinea zilei si de google maps nici nu mai vorbesc ca 99 % din sistemele de navigare montate fix în masina o folosesc cu GPS cu tot asa ca daca "BIG BROTHER" vrea sa stie în ce punct al lumi opresti sa te pisi, e chiestie de cîteva secunde. Daca pîna nu de mult masinile depindeau de smartphoneul posesorilor ce trebuia setat cu masina via B.T., masinile actuale au propriul lor SIM ce se poate sincroniza cu SIM-ul telefonului tau preluînd toate datele de pe el via CLOUD. BMW între timp testeaza comandarea masinii prin voce via ceas de mîna iWatch. Practic vorbesti cu masina si îi spui sa parcheze singura pe comanda vocala prin microfonul ce se afla în ceasul de mîna asa cum facea Hassellhoff cu KITT în serialul din '86. Da !Stiu ! Am prostul obicei sa compar masinile actuale cu masina din serial deoarece featuresurile alea fanteziste din film, devin între timp tot mai mult realitate. KITT exista actualmente în proporte de 70% în masinile noi ce le vedem pe strada. În 30 de ani va fi 100% exceptînd trecutul prin pereti si saritul peste obstacole :-)
21 apr 2015, 00:36
+2
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Personal ma plictisesc daca conduc o masina automata , si asa cand merg pe nationala o bag intr-a 5a si acolo o uit ... Fiecare cu placerile proprii :D
22 apr 2015, 19:07
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Automata este foarte utila în oras unde trebuie sa te concentrezi sa fi cu ochii-n patru dupa fiecare bou ce trece strada aiurea, la fiecare puradel ce se joaca pe marginea drumului, la fiecare proasta ce-i cu ochi pe facebook în loc sa se uite pe unde umbla, plus sa fi atent la trafic, seme de circulatie, semafoare, alte vehicole etc. si-ti descongestioneaza putin obligatiile fizice lasîndu-te sa te poti concetra fara sa mai trebuiasca sa te ocupi de selectarea treptelor de viteza. Cu alte cuvinte, îti face viata putin mai usoara în traficul urban dar sînt exagerat de plictisitoare la drum lung. Daca faci 2000 km dintr-un sut cu o automata, îti trebuie exces de cafea sau o galeata de Red Bull ca sa nu-ti pice ochi-n gura de plictiseala si sa nu risti sa adormi. Parerea mea este, ca cele mai practice cuti sînt actualele secventiale cu dublu ambreiaj ce pot fi folosite SI CA AUTOMATE datorita asistentei electronice. Astfel poti în oras sa folosesti modul automat si în afara modul manual. Dezavantajul la secventiale sînt costurile de întretinere si reparatii. Cînd primesti nota de plata, începi sa plîngi.
24 apr 2015, 13:38
+2
865 comentarii 2568 puncte
Automata in oras era cerinta in SUA de aia americanii aveau cutii automate inainte sa aiba motoare la masini :))) In New York spre exemplu iti faci praf fie mana fie cutia daca il traversezi cu o masina cu cutie manuala.Exista o limita cat mesteci in mamaliga pana iti cedeaza ceva.
24 apr 2015, 13:50
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Si acuma, 70 de ani mai tîrziu, s-au desteptat si europenii ca automata e utila în oras (cînd s-a ajuns si aici la riscul aglomeratiei si sufocarii de trafic) :-) Acu pe bune...... Sa traversezi N.Y. (cum zici tu) sau L.A. cu o manuala, nu ai numai batatur în palma dar si gaura în papuci :-) )) Mai si risti ca la mîna dreapta sa ai muschi ca Popaye Marinarul :-) )))
24 apr 2015, 16:00
+2
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Deci va rog frumos oameni buni Rocrido a decretat ca trebuie sa fi nebun sau sa nu fi condus cutie automata, ca sa iti placa manuala. Clar eu propun sa ne vindem toti masinile manuale si sa ne luam automate ca nu se mai poate, adica ori suntem nebuni, ori necunoscatori. Prietene dc tot zici ca ti-a trecut faza cu placerea condusului si vrei doar sa ajungi din punctul A in B de ce nu folosesti alt mijloc de transport sau mai bine cea mai economica masina de pe piata dc asta e scopul. Pana acum o ardeai cu am nu stiu ce Mercedes cu motor cat casa si acum o dai in "am trecut de faza cu placerea condusului". Iti sugerez un Polo 1.2 TDI :)) ( Cred ca am exagerat un pic, in fine numai bine)
22 apr 2015, 18:56
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Ca si pe forum, vesnica discutie, automata vs. manuala dar treaba e vechie. Cutiile 100% automate precum si cutiile 100% manuale vor dispare cu desavîrsire deoarece se etableaza pe piata tot mai mult secventialele mixte cu ambreiaj dublu ce pot fi folosite obtional în sistem automat sau manual ca atare fiecare îsi poate alege stilul preferat în mod instant. În oras slectezi automat ca sa nu faci bataturi în palma si gauri în papuci de atîta schimbat din semafor în semafor si în afara îi dai pe manuala ca sa ai joc de picioare ca la hora si mestecatu în oala ca mama în bucatarie, terapie anti plictiseala la drum lung, si toata lumea e fericita! :-)
23 apr 2015, 07:45
+2
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Cosmin, acum am un motor cat 2 case, iar faza cu preferintele se trag tot din folclorul romanesc, lumea fuge de ele pt ca au auzit ei pe nu stiu cine, ca masina automata face nu stiu ce si ca nu accrlereaza si ca plm. daca te duci sa alergi cu ea pe circuit e altceva, dar cand tu o folosesti din punctul a in punctul b, dimineata cand nici nu stii care sunt pedalele de somn, sau cand te intorci de la munca rupt in gura de oboseala, trebuie doar sa incerci o cutie automata. Si da, pt mine masina trebuie sa fie echipta bine si neaparat v8, transportul in comun nu furnizeaza asa ceva. Pt mine masina este atat o utilitate cat si multumire de sine fata de ce am realizat. Dar din curiozitate, cat timp ai petrecut intr-o masina automata? Sau da-mi un motiv intemeiat pt care preferi cutia manuala, aia cu pasiunea pt condus pica, si proprietarii de logan o pot confirma :))) fara sa jignesc.
23 apr 2015, 13:27
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Exact cum tu ai spus ca pentru tine masina trebuie sa fie echipata bine si sa aibe V8 asa si pentru mine trebuie sa aiba manuala. Adica tu nu trebuie sa te justifici, dar eu da. Cum vine asta ? Hai sa iti dau si motive: automata in 90% din cazuri are consum mai mare, masina este mai scumpa la achizitie, dc apare vreo problema cu cutia reparatiile sunt mai scumpe. Si ca o parere personala daca sa apesi 3 pedale in loc de 2 este o mare greutate ? Foarte comozi oamenii din ziua de astazi. Incep sa ii inteleg pe oamenii care le este lene sa se duca pe jos 4-500 de metri pana la magazinul din cartier, pornind de la premiza asta. Parerea mea este ca pentru mersul de zi cu zi nu este absolut necesare o cutia automata. Ca iti place tie - foarte bine, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fi nebun sau necunoscator in cazul in care ai o manuala. Numai bine
23 apr 2015, 14:48
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Nu vazusem comentariul asta... Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar statisticile si evolutia cutiei de viteze te contrazic. Cat despre costuri de intretinere... Iti spun doar ca un convertitor de cuplu pt un s500 costa in jur de 450 de euro la Mercedes... Si cel Putin 200 000 de km nu o sa ai probleme. Pe tine cat te costa un kit de ambreaj si cat dureaza? Si inca ceva: Cutiile nu schimba viteza cand vrei tu, dar schimbarea in sine este foarte rapida si mult mai Putin momentum pierdut. Evident nu ma refer la cele antice. Si mie imi plac masinile cu cutie manuala, mai ales cele setate bine, dar ce imi spuneti voi sunt basme inventate si transmise pe cale orala, din care fiecare a inteles ce a vrut. Cutia automata este... Sa-i zicem cutia suprema, drept urmare se cutia manuala e pe cale de disparitie. Nu exista "nu imi place cutia automata, imi place cea manuala" si o sa va dati singuri seama, cand o sa vreti sa recunoasteti. Cui nu ii place comfortul?
05 iun 2015, 17:57
+1
48 comentarii 105 puncte
Cu atat o masina este mai dichisita de electronica(calculatoare , senzori), cu atat ii scade si fiabilitatea... de la o porcarie de senzor poti sta frumos sa te uiti la masina ta cum nu porneste sau merge in şuturi ... si sa ai parte si de niste costuri de reparatie mari .
20 apr 2015, 14:48
+7
3 comentarii 12 puncte
Exact. Se strica prostia aia de chestie care iti deschide masina singura exact cand trebuie sa pleci urgent undeva... si te-a rezolvat.
20 apr 2015, 16:54
+2
512 comentarii 988 puncte
Uitate la seria 7 E38, bomba electronica pe roti, are vreo 10 calculatoare si toata lumea fuge de ea acum. La vremea ei era echivalentul a 150.000 de euro , inovatie domnle, viitorul. Acum asta care umbla pe drum in mare au electronica functionala pe jumate, ca de schimbat preturile is...masina de 150.000 de euro, piesele originale nu se devalorizeaza
20 apr 2015, 17:18
+3
1014 comentarii 1115 puncte
Cam asa este si Opel Vectra C ... are vreo 7 calculatoare ... abia gasesti un mecanic care sa spuna, da, ne uitam la ea. Toti se feresc de ele.
21 apr 2015, 14:16
0
2947 comentarii 2978 puncte
La masnile cu ECU ai nevoie de MECATRONIC si nu de mecanic, un meserias ce stie sa umble cu un tester OBD. Un MECANC e....... TUFA cînd e vorba de electronica auto.
22 apr 2015, 01:11
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai asta este si interesul strategic al constructorilor, sa nu mai poti tu singur sa-ti repari masina, sa te duci în service pt. fiecare mizilic sa lasi sutelede euro. De ex. la primele modele de SMART trebuia demontat botul masinii ca sa schimbi becul la far. Pt. ca sa schimbi un bec ce costa 3 € aveai costuri de manopera de 150 € La frînade mîna, în loc de mîner + cablu de otel ce costa 50 € ai sistem electronic cu electromagneti + buton ce costa 400 € dar face ce face 50 € si costa în reparatie de te sparge ca daca ti se blocheaza sistemul nu te mai poti baga sub masina sa deblochezi sistemul ca pe vremuri ci chiemi remorcarea cu platforma sa ti-o ridice si s-o duca în service ce ar mai costa vreo 300 € pe lînga costurile de reparatii. Pe lînga asta nu fiecare posesor de masina are testerul OBD în portbagaj cu el sa-si faca diagnoza motorului pe marginea drumului cînd începe sa "tuseasca" ci sta si plînge lînga ea chiemînd remorcarea.
22 apr 2015, 16:22
+1
lovenady
49 comentarii 112 puncte
Prea multa tehnologie pe masinile noi. Tot mai bune raman cele vechi. Poate daca ar reveni la ideile mai vechi dar cu siguranta actuala in caz de impact ( sa le imbine )
20 apr 2015, 15:46
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Ai dreptate ! Multi uita de vorba aceea: - UNDE NU-I NIMIC ÎNAUNTRU, NICI N-ARE CE SA SE STRICE !
20 apr 2015, 17:23
+3
865 comentarii 2568 puncte
Chiar e nevoie de scaune electrice.Aranjezi scaunul cand urci prima data in masina si dupa nu mai folosesti sistemul ala niciodata dar il cari dupa tine .Cata lene poate exista intr-o persoana care nu isi poate aranja scaunul manual?Chestia asta se face o singura data (cei mai multi nu dau masina pe mana altora).
20 apr 2015, 16:01
+6
3 comentarii 12 puncte
Nu stiu daca ai vazut filmul Wall-E. Asa sunt oameni acum, ca in filmul acela. Le e lene si sa deschida usa... ar vrea sa li se deschida singura... sa ii si duca la destinatie masina singura... Masina e sa o conduci tu, nu sa te conduca ea pe tine...
20 apr 2015, 16:56
+8
2947 comentarii 2978 puncte
Primii ce au avut scaune, geamuri si oglinzi exterioare electrice la masini au fost americanii. Ulterior le-au bagat si europenii ca obtiune aditionala si între timp e chiestie de serie care o primesti bagata pe gît indiferent daca vrei sau nu vrei la fel cum e mai nou capacul de portbagaj ce-l deschizi via senzor bagînd piciorul sub bara din spate ca si cînd i-ai da masinii un sut în cur, un feature aiurea ca nu carecumva sa lase careva plasele de cumparaturi sau ... lada de bere din mîna. Geamurile electrice sînt OK ca fiecare s-a plictisit sa dea la manivela si daca vrea sa închida geamul din dreapta sa se întinda dealatul masinii. Oglinzi exterioare electrice sînt OK. Daca oglinda din stînga o reglezi manual ca e laîndemîna, la cea din dreapta e... circ fara bani ca ori pui pe careva sa ti-o regleze de afara în timp ce tu stai în pozitia de condus si îi spui ce sa faca, ori te întinzi tu dealatul masinii sau te dai jos de 20 de ori pîna îi gasesti pozitia ideala. Fiind ambele la buton, e simplu sa-ti pozitionezi oglinzile dupa dorinta dependent de pozitia ta la volan si dependent de manevrele pe care le faci în mod instant. Scaune electrice sînt practic o tîmpenie inutila. La TransAm cel putin, mi-am reglat scaunul ultima data acum vreo...... 5 ani :-) ))))) Închiderea centralizata telecomandata e OK atîta timp cît mai ai si închidere mecanica controlabila vizibil si o mai poti deschide în sistem clasic cu încuietoare la fiecare usa în caz ca-ti pica sistemul. Hai sa vedem ce face unu ce are numai sistem electronic de închidere si îi pica siguranta care e sub bord? Chiama remorcarea s-o duca pe platforma la service sa i-o deschida platind cam 300 € pt.transportul masinii + manopera de deschidere a masinii si schimbarea sigurantei înca vreo 150 € = 450 € pt. o siguranta ce costa 0,10 € ? :-) )))
21 apr 2015, 12:04
+1
512 comentarii 988 puncte
Pai nu au toate masinile moderne cheie clasica ascunsa in telecomanda si posibilitatea de a desface manerul usii avand acces la o fanta in care sa bagi cheia si sa deschizi usa? Sa zicem ca esti plecat cateva luni, te intorci, bateria e moarta, cum drequ deschizi masina?
22 apr 2015, 11:48
+3
865 comentarii 2568 puncte
Buna intrebarea....probabil spargi geamul sau suni la hoti :)))
22 apr 2015, 14:02
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Ford, Suzuki parca si înca cîteva nu mai au cheie clasica ci numai telecomanda si recunoastere a amprentei cînd pui mîna pe clanta usii si se deschide. S-a golit bateria, stai si te uiti. La unele chiar ca nu stiu ce-i în capul constructorilor. Poate mai are sistemul de încuiere un fel de acumulator tampon, ceva ca în genul bateriei de BIOS de pe placile de baza ale PC-urilor. Habar-nam. La treaba asta trebuie sa ma documentez. Oricum, trebuie sa existe un sistem de siguranta paralel cu batria masinii ca alt fel sistemul e dezastru.
22 apr 2015, 16:12
+2
865 comentarii 2568 puncte
Vezi la mythbusters cam cat de usor e de prostit sistemul ala cu amprente.Oricum daca ramai fara baterie nu il mai prostesti decat cu ranga :) pe classic industries era un butuc de usa care era garantat sa reziste 10 minute la fortare...iti faci masina seif. Il prins pe infractor ostenit langa masina :))
22 apr 2015, 17:02
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Pîna la urma ne cumparam tancuri LEOPARD, dam jos turela cu tunu (înlocuind-o eventual cu o caroserie de masina sa avem confort) si le facem STREET LEGAL ca sa rezolvam problemele gimic vs. siguranta activa vs. anti furt ca sa nu mai avem dureri de cap cu stelle Euro NCAP :-) ))))
22 apr 2015, 17:40
+2
512 comentarii 988 puncte
O masina/incapere e la fel de sigura ca cel mai slab rezistent element. Degeaba ii pui butuc de 10 minute cand cu un ciocan de ala de urgenta pt spart geamuri spargi geamul instant si deblochezi din interior.
05 iun 2015, 06:34
+1
180 comentarii 260 puncte
Atunci o sa ne amintim de zicala 'There was a time when cars were cars and men were men' :) Prima mea incursiune in S Klasse model 2013-2014 (penultimul in orice caz) s-a soldat cu cautarea timp de 10 Minute a diferitelor comutatoare pt functii banale. Precum si studierea / invatarea lor. Drace, prefer Käffer :)
20 apr 2015, 16:42
+2
865 comentarii 2568 puncte
haha o sa fie nevoie de un an scolar doar pentru a invata masina.Parca la examinare pentru permis aveau "cunoasterea rahaturilor de pe bord" ....sa vezi examene acum :)))
20 apr 2015, 17:09
+2
2947 comentarii 2978 puncte
O sa ajungi sa-ti iei o luna de zile concediu fara plata ca sa citesti cartea masinii. :-) )))) Daca cartea masinii va fi din hîrtie si nu PDF pe stik USB, o sa ai în brate o caramida mai groasa ca biblia din biserica :-) )))) PS Peste vreo 30 de ani o sa ajungem sa dam 20.000 EURO pe o Dacia 1300 fabricata în ani 70, fara servo, fara butonase, fara ghimicuri si daca avem norocul sa gasim una, o sa sarim în sus de bucurie zicînd: DOAMNE AJUTA !!! ÎNSFÎRSIT AM OCAZIA SA SIMT CA CONDUC O MASINA !
21 apr 2015, 00:42
+3
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Serios crywolf?! Ultima acizitie este un cl din 2010, si nu am avut probleme de genul, totul pus la indemana, si mai important, usor de anticipat, cu "idrive-ul" sunt mici probleme pt ca se ocupa de prea multe, dar dupa ce ai setat ce ai de setat... nu te mai mai bagi prin submeniuri... eu cred ca este perfect facut, la fel si seria 7 din 2013...
20 apr 2015, 19:01
0
1298 comentarii 3108 puncte
Cu cat e masina mai blindata de tehnologie cu atat e mai usor de " spart" ! Un baiat destept ti o " hack uieste" de ti o fura din 2 apasari de buton si ti o face sa danseze dupa soare....altii acum mii de ani faceau capcane de au rezistat atata timp si atata timp nu a patruns nimeni in locurile respective, capcane mortale, iar acum astia sparg o banca in 5 min :))))...asa si cu masinile astea pline de tehnologie !
20 apr 2015, 16:51
+4
512 comentarii 988 puncte
Usor nu, toata treaba e pana ii gaseste punctul slab, dupa, da, e usor. Faza e insa ca fiind legate la internet compania mama daca nu ii doare in pl de clienti emite repede update care rezolva problema. Masinile devin ca smartphone-urile si pc-urile. Problema ii ca e perioada de tranzitie, gen windows-ul acum 10-15 ani cand incasa usor virusi si se bloca dupa 2-3 luni, cam asta e nivelul smartcar-urilor. Oricum electronica a marit enorm siguranta. La o masina moderna nu mai merge prea usor treaba hai ca o suim pe platforma si plecam cu ea, au localizare, control de la distanta, camere video.
20 apr 2015, 17:31
-1
1298 comentarii 3108 puncte
Au intr adevar siguranta asta e si ideea acestor sisteme, si tehnologia e buna la ceva, dar pana intr un punct, hoti cu adev hoti ( nu gainari ) o vor fura oricum, nu exista ceva inchis sa nu poata fi deschis, inca nu e nivelul ca la pc-uri cu hackerii care sunt pe pc, dar cum altii sparg baze de date de la FBI, NASA si altii, asa de usor cu timpul vor fi de hack-uit aceste masini...evident ca nu e usor pt oricine, vorbesc de hoti meseriasi nu de ala care da in cap la batrani pt 10 lei ....
20 apr 2015, 18:36
0
1014 comentarii 1115 puncte
Am placerea sa imi dau si eu cu parerea vis a vis de unele lucruri: "Evolutia dotarilor are ca principal scop economia de carburant" - ce legatura au cheia, frana de mana, reglajul scaunelor, ceasurile, comenzile din bord, stergatoarele si oglinzile automate cu consumul? 1. inlocuirea cheilor clasice - o inovatie interesanta, dar ce se intampla cand ramai fara baterie si nu poti descuia manual? 2. reglajul automat al scaunelor - este o comoditate, dar nu vad cum ar putea sti scaunul daca astazi eu vreu sa stau mai relaxat la volan sau ma doare spatele si vreau sa stau intr-o pozitie diferita sau vreau sa retrag scaunul pentru a oferi mai mult loc in spate. 3. cutia automata si ambreajul - este extrem de buna si confortabila la condus. Dar sunt si momente unde simti nevoia controlului sin ambreaj. Iarna pe zapada sau polei, pe teren mlastinos sau nisipos, e cam anevoios sa pleci de pe loc. + nu tot timpul cutia automata face economie de combustibil. 4. Inlocuirea comenzilor din bord - fata de bordurile masinilor din anii '80, se vede o mare imbunatatire prin inlocuirea anumitor comenzi clasice. Comenzile pe volan sunt o inovatie deosebit de practica. Insa nu tot timpul asocierea acestora sau inlocuirea cu touch este o solutie. Ca si la alte gadgeturi cu touch screen, cu timpul acesta se uzeaza si atunci va fi o adevarata aventura sa dai o comanda. O comanda clasica intotdeauna este mai sigura si mai durabila. 5. Inlocuirea jantelor metalice - ideea este buna, dar sunt curios cat de rezistente sunt jantele acelea din materiale plastice, pentru ca sa reziste vara la peste 50 grade fara sa se deformeze, sa reziste la calarit borduri si la drumurile pline de gropi din tarile unde infrastructura este distrusa.
20 apr 2015, 22:54
+4
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Mercedes iti da si o cheie normala care inchide torpedoul si in caz de nevesitate o folosesti si cand ramai farà baterie ca sa deachizi/ inchizi Masina. Nu sunt chiar atat de idioti, stiu si ei ca se poste intampla sa ramai farà baterie... Si cred ca toti producatorii care folosesti genul asta de sisteme iti dai o cheie metalica pt cazuri de urgenta.
05 iun 2015, 17:41
0
1014 comentarii 1115 puncte
6. reglajul oglinzilor laterale - aceasta inovatie cred ca este menita sa completeze indiferenta soferilor. Ma refer la aceia pentru care oglinzile sunt doar un accesoriu de decor. Oare pentru soferii care condus cu oglinzile stranse, se vor deschide singure? 7. inlocuirea stergatoarelor - daca industria aeronautica inca considera necesare stergatoarele, cand viteza aerului care se loveste de parbriz este extrem de mare, nu vad ce "sistem de aer cald care sufla cu putere" pot inventa constructorii de masini, pentru indepartarea apei abundente de pe parbriz ... in special atunci cand ploua torential.
20 apr 2015, 23:00
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Majoritatea niste balarii, iar treaba cu cutia automata este dupa preferinte si necesitati, mor cand vad pe unii care au cutie automata si se cred asa de superiori. In viata reala cutia automata inafara de confort si de faptul total irelevant ca schimba cu vreo juma de secunda mai repede decat tine (asta intr-un caz fericit cu o cutie performanta, dc e ceva vechi schimb tu mai repede pe manual mai ales la kick-down), are numai dezavantaje: pret mai mare la achizitie, consum mai mare, placute de frana care se uzeaza mai repede, probleme iarna cand ramai blocat (cam greu de facut balans).
22 apr 2015, 19:05
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Orice cutie automata, pîna si banalul HIDRAMATIC american poate fi schimbat MANUAL în treptele inferioare asa ca iarna, atîta timp cît nu esti în "D" poti face cu ea acelsi lucru ce faci si cu o manuala. Masina cu cutie automata clasica e mai scumpa în achizitie dar mai ieftina la întretinere deoarece aici n-ai ambreiaj ci o banala turbina de ulei si nimic mai mult. Da ! N-ai frîna de motor si actionezi mai des frîna de servici dar daca ai placute de calitate si nu A.M. ieftin sau chinezarii, le schimbi la fel de des ca la una cu cutie manuala. În cea ce privste kick-down'ul, asta este reglabil. Daca sistemul de ventile ce actioneaza treptele, în kick-down sînt prost reglate, e vai si amar de capul ei. Ca sa reglezi ventilele trebuie sa dai jos baia de uleia cutiei si sa te orientezi dupa punctele de reglaj de pe patul de ventile. Ai cel putin 300 de combinatii disponibile în corelatie turatie motor vs. vitezade rulaj si astfel îti poti regla cutiadupa bunul plac. Eu mi-am reglat-o astfel: Treapta 1 : de la 0 la 40 km/h Treapta 2 : de la 40 la 80 km/h Treapta 3 : de la 80 la 130 km/h Treapta 4 : de la 130 la 150 km/h Treapta 5 : (overdrive) de la 150 la 200 km/h Turatia limita de schimbre a treptelor e la 1700 rpm. (e motor V8) Setare de....... OM BATRÎN :-)
22 apr 2015, 23:04
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Deci tu intra doua nu poti sa mergi cu mai putin de 40km/h sau ce sa intelegem ? Si treaba cu uzatul placutelor de unde ai scoso ? Cum nu ai frana de motor ? Nicio cutie automata in momentul in care ridici piciorul de pe acceleratie nu trece pe liber, stiu ca multi in conceptie se gandesc la frana de motor ca trebuie sa dai neaparat inferioara, dar ea exista si fara sa dai inferioara (tot incetinesti mai repede decat pe liber). Treaba cu uzatul placutelor era in momentul in care faci manevre de parcare si mergi incet (adica lucrezi din pedala de frana). De exemplu in trafic aglomerat dc ridici piciorul usor dupa frana masina pleaca fara sa apesi acceleratia, dar franele sunt inca usor active. Si din nou toti producatorii se lauda cu cutii automate cu dublu ambreiaj, iar tu vi pe aici sa ne vinzi gogosi ca cutiile automate nu au asa ceva. De unde le scoti frate ? Nu vreau sa intelegi ca am ceva cu tine, departe de asa ceva, dar sa incearca comentezi la subiect si numai devia la 100 de km de el.
23 apr 2015, 12:06
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Ba da ! Pot sa merg cu mai putin de 40. Setarea este pt a schimba în treptele superioare. Este setarea de memorie a ventilelor de activare pt. CÎND si în CE CONDITII sa schimbe UP. Dupa ce accelerez si ajung de ex.la 50 si sînt în a 2-a, oricînd pot sa reduc la 30, ea ramîne în a doua si turatia motorului e pe undeva pe la 900 rpm. Frîna de motor în comparatie cu manualele este de regula mult mai slaba. Trebuie tinut cont si despre ce cutie vorbim. De TH (Turbo Hidramatic) sau de Tiptronic. Cutiile cu dublu ambreiaj nu sînt cutii automate. Nu am spus asa ceva. Sînt cutii SECVENTIALE si pot fi folosite CA O AUTOMATA datorita sistemului de dublu ambreiaj ce e asistat electronic. Scuze daca m-am exprimat gresit !
23 apr 2015, 12:46
+2
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Pai eu ziceam asa:sa diapara bordul cu totul ca e inutil.o pereche de ochelari inteligenti sa preia informatiile utile si sa le afiseze direct pe retina.Nici parbriz nu ar mai trebui ca vom avea camere video performante ,si deci vom putea conduce in timp ce socializam in masina sezand comfortabil intr-o canapea,deci va-ti prins nici de scaune nu mai avem nevoie.De ce 4 roti?2 in diagonala total suficiente,prin noul algoritm de mentinere a stabilitatii masina stie cand si cum sa balanseze.un singur bec multifunctional in blocul optic,care preia functiile de pozitie,semnalizare sau lumina de drum.si ce atatea manere de usi,chiar si keyless ?comenzi vocale tata.un panou lcd in loc de numar de inmatriculare care sa afiseze si alte informatii utile precum daca "soferul"este barbat sau femeie si un soft care sa alterneze injuraturi si semne obscene .**** ..de ce mai cumpar masina atunci?Ca doar pt 50 km pe zi pot sa bag bicicleta la treaba sau sa ma obosesc sa iau autobuzul.:))))
21 apr 2015, 08:06
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Nici asta n-ai sa mai faci ! O sa stai numai acasa în fotoliu si ai sa telecomanzi un CLON ce arata 1:1 identic cu tine prin putere telepatica ca în filmul Surrogates cu Bruce Willlis :-) )) Clonul fiind robot, poate sa mearga pe jos ca în fond e robot si nu oboseste si daca chiar e sa ajunga undeva mai repede, nu-i problema sa aiba în corp integrata vreo propulsie ca IRON MAN :-) ))) Asa ca............ nu ne mai trebuie nici transport în comun si nici bicicleta :-) ))))
21 apr 2015, 12:18
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Bine ca-mi adusesi aminte,saptamana asta e avengers age of ultron la cinema, uitasem... :))
21 apr 2015, 19:19
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da serialul cu Avengers agents of S.H.I.L.D l-a vazut? Prima sesiune a rulat la RTL 2, fiecare sînmbata cîte 2 episoade. LOLA masina din serial !!! https://www.youtube.com/watch?v=PoY3SmM38oc Daca asa arata si viitorul automobilistic, VREAU SI EU ! :-) ))))
21 apr 2015, 20:17
+1
121 comentarii 127 puncte
Sincer sa fiu ...din afara ..mi-au placut foarte multe masini ...bmw seria 7 ..s-class ar fii ex cele mai bune .....dar cand m-am urcat in ele ...efectiv m-am scarbit instant..stateam sa caut de unde sa schimb vitezele la seria 7 ..la s class zici ca esti in naveta spatiala ..nspe mii de butoane multe fara nici un rost ...noroc ca atunci cand dai sa pleci dupa loc cu frana de mana trasa ti-o deblocheaza din soft chiar daca nu apesi tu pe buton ..ca stateam sa o caut si pe aia 20 de min ...Sunt niste masini foarte complexe ..si niste chestii fara rost ...ideea unei masini este sa o CONDUCI TU nu ea pe tine ..ea face ce ii zici tu ..nu invers ...Cutia automata ..eu unu nu o suport ..prefer manuala tot timpu si din cauza costurilor dar si a simplicitatii ...Jentile de tabla sa dispara? E o gluma buna ...sa ramanem cu ce? cu jenti de aliaj care la prima groapa mai serioasa o faci 8? Ceasurile de bord mecanice sunt disparute de prin anii 90 ..ce e acum pe masini e electronic ...dar daca ar fii sa dispara si astea si sa avem lcd-uri ca la ultimu S class...mi se pare o prostie cat casa de mare...o sa te urci in masina si o sa zici ca defapt esti la pc si te joci ...Daca am ignora preturile ..as prefera oricand un w124 full pe langa un mercedes nou ..sau un m5 e34/e39 pe langa f1..din cauza look-ului a calitatii ..si a senzatiei care ti-o ofera ..
21 apr 2015, 19:27
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Hai sa va dau cîteva exemple elementare de functii auto modernizate în mod inutil ce au numai menirea de a scutura clientul de bani (la achizitia masinii si întretinere) fara sa aiba vreo logica clar definita: 1 - Pedala de accleratie. Cablul de otel al acesteia ce ducea la carburator / clapeta de aer a fost înlocuit cu un potetiometru ce da impulsuri la ECU iar acesta deschide clapeta de aer via motor electric. S-a eliminat un cablu ce costa 3 EURO fiind înlocuit cu un sistem ce costa peste 1500 EURO. Numai potentiometrul pedalei de acceleratie ce se afla montat de aceasta în podeaua masinii costa între 500 EURO si 700 EURO dependent de tipul de masina. 2 - Tempomatul. Un sistem de pompa de vacum actionata cu un motoras electric cu mentinere care la activare selecteaza viteza dorita prin crearea de vacum în pompa, pompa ce misca un cablu de otel paralel cu cablul de acceleratie. Sistemul costa cam 200 EURO si poate fi montat si pe Dacia 500 Lastun daca e la o adica. Acesta a fost înlocuit cu un sistem electronic sofisticat ce costa aproximativ 2800 EURO (!) 3 - Frîna de mîna Un sistem de fixare a masini arhicunoscut unde o maneta mecanica cu un buton de siguranta trage de un cablu de otel ce activaza saboti (placutele) de frînare la rotile din spate. Sistemul costa în montaj cam 50 EURO + / -. Acesta s-a înlocuit cu un sistem electronic bazat pe electromagneti si activare de mentinere la buton ce costa aproximativ 1800 pîna la 2500 EURO. Sa mai amintesc ca la masinile cu cutie automata ce au pozitie "P" (Parking) în selectie ce blocheaza rotile de tractiune si nici la tractare fortata nu se misca, frîna de mîna este inutila, transformîndu-se într-un moft legislativ.
23 apr 2015, 12:48
+1
8 comentarii -4 puncte
Hai sa imi mai iau niste minusuri :)) Alt articol scris damp...a! In 10 ani o sa dispara din masini si ma-sa aluia care a scris aricolul, o sa fie inutila, prea stafidita si consuma si masina prea mult ca ii atarna ciolanele greu. Altfel o sa cam dispara combustibilul fosil deci posibil sa mergem cu masini pe apa care deja au fost inventatate dar care, daca ar fi produse in masa, ar da un mare sut in 00le companiilor petroliere. E foarte bine ca dispar butoanele si apar taciscrinurile ca poti fi mai atent la drum.... Cum? Habar n-am - butonul ala care porneste aerul conditionat sau ala de pornesti sau dai mai tare ''casetofonul'' e inconfundabil si cu ochii inchisi, in schimb pe taciscrin trebuie sa intri in 99999 de meniuri sa dai on la aer, la muzica sau mai stiu eu ce in tipm ce ''drumul vireaza brusc la stanga''... aaa dar stai, o sa fie masinile care o sa se conduca singure si ca orice sistem poate avea si un fail si sa te vezi trosnit intr-un copac pentru ca pe acolo a vazut ala senzorii plantati in asfalt :)) Nu sunt contra a tot, dar ne indreptam intr-o zona idioata a evolutiei, in plus toate sistemele noi ingreuneaza masina cu mult = barca Legat de evolutie, vezi Tesla Model S sa vedeti cate belele are cu tot cu ecranul ala mai mare decat TV-ul meu.
23 apr 2015, 13:14
+2
2947 comentarii 2978 puncte
+ 1 Knight Rider K.I.T.T. ! Asta-i viitorul :-) Sti................ bunica avea o vorba: Baiete, sa sti si tu ca........ MODERN SE DUCE LUMEA DE RÎPA ! Mare dreptate avea ! :-)
23 apr 2015, 13:30
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Fratilor subiectul este altul,nu cine ce rabla conduce,cum o conduce si ce preferinte are. Care este mai sigura sau care nu?Siguranta la volan depinde de gradul de responsabilitate a fiecaruia.Nu s-a construit pana azi masina care sa te scape de moarte.Daca nu iti este frica de masina pe care o conduci,esti un prost.....mort,dar nu-ti dai seama inca ! Un "driver" bun,stie sa conduca de la tractor,trabant pana la Bentley.Trebuie sa simti masina,sa o conduci in siguranta nu la limita aderentei sau a "vietii" ! Cand ti-o fi sa mori, te duci rapid.Nu te scapa masina! La ora actuala producatorii auto sunt interesati strict de profit.Asftfel echipeaza rablele cu toate gadget-urile de ultima generatie.Masina este mai scumpa si mai nou o repari numai la ei !Au inceput sa personalizeze soft-urile si testerele clasice nu fac fata la masinile de ultima generatie.Deci cu cat este mai complicata,caruta cu atat mai bine ! Evident vor fi clienti ce vor prefera o cutie manuala ce are zeci de avataje si altii ce vor prefera automata ce are alte zeci de avantaje. Producatorii vor dori sa multumeasca clientii si sa-i tina aproape,sa nu mearga la concurenta.Drept urmare le vor oferi masina comandata ! Fiecare isi cumpara si isi echipeaza masina,strict dupa ce are in "punga". Preferintele....sunt la numar cati soferi exista.Fiecare isi lauda iapa si spune ca nu ar conduce alta masina ! Momentan in Romania iti trebuie masina sa tina cu "casa".Ieftina la intretinere,sa consume putin,sa fie spatioasa si la 3-4 ani sa o poti schimba.Oricum infrastructura nu exista,radare sunt cu miile peste tot,nu iti este de folos V8 ,pentru ca media rulajului in Romanica este de maxim 40-50 km/h !
02 iun 2015, 23:23
+2
6 comentarii 10 puncte
Multe din dotarile astea sunt de ani buni... Detin un Scenic 2 din 2003 si are keyless (practic cartela o tin NUMAI in buzunar), are frana electrica (se cupleaza/decupleaza automat la plecare/oprire - se poate sa o cuplez si manual daca doresc), bordul e digital complet, navigatie, cutia de viteze e manuala e drept (puteam sa iau si cu automata si sincer regret asta), deci chestiile astea sunt aparute de multicel...nu vad ca pe ceva wow. Adica tehnologii vechi care sa fim seriosi nu reinventeaza apa calda.
05 iun 2015, 00:22
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »