Cred ca mulţi dintre cei care citesc acest comentariu vă mai aduceţi aminte de articolul despre maşinile electrice în România.
Din acel articol puteai trage foarte uşor concluzia ca nu eşti încurajat sa cumperi maşini electrice si sa te crezi un mare ecologist.
Ei bine,acest articol mi-se pare a fi o reclamă subtilă la Renault.
Dacă trebuie sa plătesc si bateria pe care oricum o voi schimba în 5-9 ani de utilizare,trebuie să o las la încărcat minim 8 ore,nu pot pleca în afara oraşului fără a mă gândi ca rămân pe drum fără baterie,si sa aud la propriu un motor de ventilator sub capota mă descurajează total10
Cu acei bani imi cumpăr o maşina cu un motor decent (peste 2000 cc) si dorm liniştit ca distrug zi de zi 1/10 dintr-un copac în timp ce alţii au timp ce milioane de copaci ajung anual sifonirre si parchet.
Daca nu exista acea chirie lunara de 79 de euro , si costurile totale ale masinii erau 15-16 mii de euro , atunci era un best deal . Dar asa , cu 79 de euro lunar , un Diesel modern iti ofera autonomie crescuta , putere , spatiu si confort .
m-as p_sa pe ea ,dar mi-e frica sa nu "fur curent" .
nu numai ca dai 79euro lunar x12luni = 948 euro (in doi ani imi cumpar baterie de motostivuitor cu 3 ani garantie :)) ) ,dar mai platesti si curentul (incarcarea) . credeti ca un 1.3jtd ,1.4hdi sau 1.5dci (motoare cu putere asemanatoare )nu sunt mai economice ? si mai poti sa te si plimbi in voie pe unde-ti pare .
Articolul nu prea e complet, ca pe multe alte siteuri. Chiria bateriei incepe de la 79 de eur. Dar pretul asta e valabil doar daca inchiriezi bateria pe o perioada cuprinsa intre 36-84 luni si nu faci mai mult de 12500 km pe an. Adica dupa ce ca platesti chirie iti limiteaza si distanta cu care poti merge...
Chiria te costa anual intre 948 și 1.944 de euro, în funcție de tipul de abonament ales pentru baterie.
Renault Clio IV, 1.5 Energy dci, condus 10.000 km pe an acum are 27.000 deci masina strict de oras, medie consum (vorba vine, defapt e consum urban) de 4.0 l/100, vede cam 150 de lei motorina pe luna. Auzisem mai demult de inchiriatul bateriilor de catre Renault dar nu am crezut ca e vorba de 80 de euro pe luna...astia is tampiti? Sa dau 80 de euro doar sa am dreptul sa incarc afurisitul de acumulator...pe luna?!!!! Astia is tampiti...din nou. Avem doua Renault'uri in familie adevarat ca unul din ele e din anii 80 si inafara de caroserie nu mai e nimic Renault pe el dar ma consider un fan al marcii (mai mult pentru modelele vechi, pre 95) dupa ce am aflat asta ma simt jignit, ce om in toate facultatile mintale ar da banii (nu putini) pe asa ceva?!!! Chiar si cu "masina de drum lung" cum e situatia noastra, pur si simplu nu se merita, pentru ce ? ECOLOGIE?!...dute si salveaza o dacie de la remat, constructia unei masini presupune foarte multe resurse cu atat mai mult a unei electrice.