Motorul cu 6 pistoane in linie vs. V6: care este mai bun? Ghidul soferului 11 Noiembrie Motorul cu 6 pistoane in linie vs. V6: care este mai bun?
Toate comentariile (45):
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
poate ca Mercedes a renuntat la L6 , dar urmatoarea generatie de motoarein 6 cilindri ce apare anul viitor va fi tot L6, inlocuind V6. ati spus ca un L6 nu poate dezvolta turatii inalte, dar cum ramane cu BMW M3 E46 CSL? ne intrebati pe noi romanii, care toata viata noastra am condus doar l4 sub 2000cmc, daca sa fie V6 sau L6? dati-mi o masina cu tractiune spate si oricare din aceste 2 motoare si va promit ca nu o sa ii vad dezavantajele.
11 nov 2015, 14:30
+15
865 comentarii 2568 puncte
Geniala si foarte corecta observatia.
11 nov 2015, 16:10
+5
8 comentarii 4 puncte
sustin ce scrie sergiu
11 nov 2015, 14:43
+5
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
DUPA CUM BINE SE STIE , MOTORUL L6 ARE UN DESIGN MAI "PRIMITIV" FATA DE UN MOTOR V6 , DAR ESTE MULT MAI REZISTENT SI FIABIL FATA DE UN V6 !RESPECT BMW CA NU RENUNTA LA AL SAU L6 !
11 nov 2015, 14:46
+3
cornel69
26 comentarii -5 puncte
eu am doua L 4....BMW...amandoua.....cu ocazia asta imi doresc si mai tare sa completez colectia cu un L 6.....macar de ambitie asa.....multumesc provocarilor......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13 nov 2015, 19:51
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Este o discutie ampla si pana la urma ajungem la chestii de preferinta. Eu prefer 6 cilindrii boxer :))
11 nov 2015, 15:00
+5
cornel69
26 comentarii -5 puncte
eeeeiiiiiii......este alta poveste cu boxerul..........e alta categorie......e cea mai "salbatica"
13 nov 2015, 19:53
+1
3 comentarii 3 puncte
VR6 ....tot L6 tracțiune fata
11 nov 2015, 15:32
0
25 comentarii 31 puncte
VR6 nu este L6. Nu este nici V6, este ceva intre, mult mai scurt ca L6-le, mai lat si putin mai lung ca V6-le.
11 nov 2015, 15:38
+2
3 comentarii 3 puncte
Ideea e ca tot o singura chiulasa folosește VR6/R32/R32....
11 nov 2015, 15:48
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
VR6 e un caz particular de v cu unghi mic, denumirea cred ca vine de la v + reihe (linie). Oricum arhitectura interna e de V doar ca au reusit sa-i puna o singura chiulasa.
11 nov 2015, 20:17
0
25 comentarii 31 puncte
Arborele cotit difera, la VR6 arborele cotit este similar celui L6 doar putin mai "inghesuit", ambele au 7 rulmenti, cel de V6 are doar 5. In cazul motoarelor VR difera si forma pistoanelor, deoarece, cum ai zis si tu, are o singura chiulasa si totusi exista un mic unghi intre cilindrii. Oricum, mi se par interesante si indraznete motoarele asimetrice cum ar fi VR5, 5 in linie si cele cu 3/5 supape per cilindru. Tot timpul m-am intrebat de la ce vine R-ul ala ("reihe").
11 nov 2015, 20:55
+2
3 comentarii 3 puncte
VR6/R32 inclinatia la 15 grade , R36 la 10.5 Printre cel mai frumos sunet de motor are ceva aparte mult mai frumos de cat V6 sau clasic I6 , daca mai este facut si turbo este vis.
11 nov 2015, 23:01
+2
300zxtt
81 comentarii 38 puncte
Vezi ca V6 nu are rulmenti, cum a copiat de pe cine stie ce site autorul textului , ci cuzineti. Iar V6 nu are 5, ci doar 4.
13 nov 2015, 14:44
0
25 comentarii 31 puncte
Volvo a avut cel putin un model de 6 in linie si tractiune fata ( S80 2.9 24V) . In ziua de azi produce modelul V60 cu un motor cu 6 cilindrii in linie si tractiune integrala.
11 nov 2015, 15:36
+2
liviuv
181 comentarii 396 puncte
corect. Volvo foloseste in continuare aceasta configuratie.
11 nov 2015, 17:26
0
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
daaa, si volvo cred ca a fost singurul ever care a montat un 6L transversal. nu imi imaginez cum am inghesuit si cutia pe acolo......
11 nov 2015, 18:42
+1
bmwgangster
38 comentarii 7 puncte
Masina mea are motor cu 6 pistoane in linie, si sunt tare multumit de prestatii, nu cred ca v6 ar fi inferior... Doar ca eu prefer un motor mai silensios si cu mai putine vibratii chiar daca consuma putin mai mult.
11 nov 2015, 16:01
+2
8iplex
39 comentarii 36 puncte
Intr-adevar, acum abia imi dau seama ca fara sa ma pricep foarte tare am ales atunci cand mi-am permis o masina la care nu indrazneam nici sa visez pana atunci. BMW-ul E39 530d tot cu 6L se dovedeste a fi puternic, silentios si nu foarte gurmand pe o masina de aproape 2 tone, 200 cai si veche de 15 ani. Comparand cu orice altceva similar mi se pare net superior chiar si dupa ce buzunarul meu a aflat cat de costisitoare este intretinerea unui astfel de motor de care altcineva nu a avut grija la timp...
11 nov 2015, 16:20
+1
liviuv
181 comentarii 396 puncte
Volvo nu a renuntat inca la L6 montat transversal si AWD. A se vedea Volvo XC70 3.2 sau T6. Dar eu votez pentru 6 in linie. De ce? Pentru ca Jaguar a facut modele exceptionale cu L6 - E-type. Pentru ca M3 aspirat L6 face unul dintre cele mai frumoasa sunete de pe planeta. Pentru ca Toyota Supra are 2JZ-GTE - L6. Pentru ca Nissan Skyline GT-R are RB26DETT - L6. Pentru ca eu am 6 in linie :)
11 nov 2015, 17:25
+4
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
nissan 350z v6...sunet criminal...mereu mi-a placut sunetul masinii aleia,suna chiar mai bine decat m3-ul e46...tot 6l am si eu,si suna si asta ff bine in sarcina,la drum intins e cancan....nu se aude nimic...(330i e92,traseu evacuare de fabrica)
11 nov 2015, 22:21
+2
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
si din nou ajungem la turatia motoarelor L6...rb26 si rb28 de pe GT-r 33 si 34, desi turbo ambele, aveau zona rosie incepand de la 8000 rpm , si puteau urca lejer in 8500
15 nov 2015, 11:24
0
300zxtt
81 comentarii 38 puncte
ajungeau si la 10.000rot.....
15 nov 2015, 19:09
0
Costi29
5 comentarii 8 puncte
Si 80% din romani au maxim 2000 cmc..:). Dar 5 in linie?
11 nov 2015, 18:25
+4
865 comentarii 2568 puncte
Pai poate nu stiai dar aerul din cilindri trebuie taxat mai mult pentru ca motive.
11 nov 2015, 19:14
+4
15 comentarii 2 puncte
si 5 in linie sint foarte raspindite dar nu le lauda nimeni le apreciem dupa ce dispar......volvo 850 2.0 cu 10 sau 20 de valve are 5 pistoane linie....pe urma a aparut pt. volvo 2.5 tutbo diesel tot 5 pistoane linie,ulterior preluat de vw T4 DOTARE SERIE LIMITATA PT POPULATIE si mai mult pt MAI.(jandarmerie, pol de frontiera,isu mai rar si cel mai mule ambulanta si smurd) avind tractiune integrala cu sincronizare permanenta a rotilor.....mai vechi ca model cu 5 linie a fost dotat si alfa romeo argenta si cred ca este printre primele turisme cu chiuloasa pt. fiecare piston in parte.......indiferent de motor un cuvint de spus il are si cutia de viteza si transmisia,eu am facut proba la t4 caravel sincro dupa ce am schimbat chitul ambreaj si am vazut cit pierde din cuplu si demaraj fara tractiune spare,cum am montat cardanul ALTA MASINA......
11 nov 2015, 19:20
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
Alfa Romeo Alfetta, Argenta e Fiat! Motoare cu chiulase independente sunt folosite la nave si stationare, iar VM, producatorul motorului diesel de pe Alfetta, 75, 90, dar montat si pe alte marci (Jeep de ex) e specializat tocmai pe aplicatii non auto.
11 nov 2015, 20:21
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Si 5 in linie e frumos, un TT RS 2.5 T si 340 de cai, balesc deja pe tastatura
12 nov 2015, 07:46
+1
Costi29
5 comentarii 8 puncte
2.5T pe Ford Mondeo, e facut de Volvo motorul....220 CP
16 nov 2015, 20:02
0
trooper
47 comentarii 83 puncte
w16 imi place da nu am bani de el asa ca raman la L6:)
11 nov 2015, 19:36
0
99 comentarii 68 puncte
"Rulmenti" ? Cu bile sau cu role, hehe... ? Vibratii ? Un V6 facut cum trebuie nu stii ca merge daca nu te uiti la turometru si uneori suna mai bine ca un V8. Motorul transversal este cea mai mare idiotenie dupa ora de vara si nu are decat avantaje economice pentru producator; de ce ar conta pentru noi? "Ultimele doua pistoane" ? Daca ar fi tratate diferentiat s-ar fi renuntat la ele de mult...le pastrau doar pe primele doua. V6 e scurt, nu compact, e o mare diferenta. Mai ales cel la 90 de grade care-i ca naiba de lat. Pistoanele fac miscari mai scurte la V? Nu zau, de ce ? Gata, ca ma doare capul. Ori e o traducere schioapa dupa un articol prost ori un articol prost pur si simplu. Nu inteleg cum si cine scrie aici.
11 nov 2015, 19:56
+4
john17
91 comentarii 87 puncte
Bloc din otel?! Probabil e o traducere tamplareasca... Dar nici V6 la 90° nu stiu sa fie.
11 nov 2015, 20:22
+1
99 comentarii 68 puncte
Scuzabil, poate nici eu n-as fi stiut daca nu as fi avut unul. Rover 75. Mai era candva si unul de Buick. De obicei sunt derivate din motoarele V8 (de unde si unghiul) si tot de obicei sunt si bune, cara dupa ele experienta dobandita la V8-ul tata. Unghiul "natural" la V6 e evident 60. Edit: ratiunile pentru care se aleg unghiurile la V sunt diverse, tehnologia de fabricatie, gabaritul, vibratiile etc. Teoretic poti sa faci orice V par la orice unghi daca adaugi elementele de echilibrare pe vilbrochen.
12 nov 2015, 01:09
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
Omul cat traieste invata :-) Interesanta idee, sa tai 2 cil dintr-un V8! Chiar o sa caut info despre motoarele in cauza, unghiul ar fi avantajos pt o aplicatie racing, la 60° fiind inghesuiala mare la admisii (itb), centrul de greutate ar fi mai jos, dar raman problemele de echilibrare. Si da, poti face orice unghi - teoretic cel putin. Tin minte cand am invatat despre arhitectura motoarelor in scoala si boxerul lipsea din clasificare ca profesorul mi-a spus ca nu e decat un V la 180°.
12 nov 2015, 07:28
0
99 comentarii 68 puncte
S-a intamplat deja, l-au folosit Lotus si Caterham. Nu stiu ce au reusit sa scoata din el. Varianta de pe berline (Rover 75, MG-ZT) avea intre 177 si 190 HP ceea ce nu-i grozav de mult.
12 nov 2015, 20:22
0
865 comentarii 2568 puncte
Un V6 nu o sa sune mai bine ca un V8 la o turatie mai mare.La ralanti poti sa le faci sa sune la fel...dar dupa 2500-3000 se aude diferenta.
11 nov 2015, 20:47
+1
john17
91 comentarii 87 puncte
Cu cat mai multi "copii la masa", cu atat suna mai bine - de la nr mai mare de aprinderi pe tura, un 8 cil la 6000rpm are tot atatea cat un 4 cil la 12000, un V12 deja face ca toate visele :-)
12 nov 2015, 07:37
+2
865 comentarii 2568 puncte
GM avea un V6 3.8 pe Camaro si Firebird prin 90 (era un v8 taiat) ce aproape prostea ca e V8.Cei care nu aveau bani de v8 il cumparau pe ala si minteau ca au masina cu v8... minteau pana pe la 3000rpm :) culmea e ca motorul ala e printre cele mai fiabile motoare facute vreodata (asta pana au inceput cu reviziile de arhitectura dupa 2000) https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_V6_engine#Series_II
12 nov 2015, 08:04
+2
john17
91 comentarii 87 puncte
La motoare se vb de numarul de cilindri, nu de pistoane! Astain domeniul tehnic. Vibratiile la V6 se datoreaza intervalelor inegale intre 2 aprinderi succesive, iar prelucrarea cilindrilor este mai dificila la orice V - intrebati la orice atelier de rectificari. Aia cu aerul care nu ajunge e o maaare gogorita!
11 nov 2015, 20:26
+1
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
exact la asta ma gandeam si eu...e o mare tampenie...
11 nov 2015, 22:26
0
2 comentarii 1 puncte
Am avut mai demult L6 de 2.5L iar acuma de ceva timp am un V6 de 3.0L, ambele aveau tractiune spate. Ambele sunt motoare bune si puternice. Sunetul e frumos la ambele dar oricum ar fi un L6 este mai bun. Am acceleratia de la 0-100 era mai buna in sensul ca nu trebuia turat peste 3000 pt o acceleratie buna, spre deosebire de un V6 unde cam trebuie sa fi pe la 3500 si peste ca sa simti calumea adrenalina :). Sunetul depinde f mult si de evacuare dar la L6 este un sunet adanc si agresiv, mult mai frumos ca la V6. Un alt plus foarte mare al L6 este ca ai mult mai mult loc sa schimbi orice piese de pe bloc. La V6 este ap o teroare, trebuie demontat mult ca sa poti aj la piesa in cauza. In concluzie, prefer un L6 fata de V6. Sper sa nu dispara aceste motoare.
11 nov 2015, 20:40
+1
6 comentarii 15 puncte
Am fost, sunt, si voi fi un fan al L6 ( posed un bmw 4 cil, dar sper la un 6cilindrii). Pe lange cele enumerate completez cu, ca "meloman", cu sunetul unui L6, inconfundabil si as zice eu, aproape - perfect...pe langa asta, un motor fff fiabil, versatil- permite instalatie de gaz- consumul este acceptabil totusi, dar pt un daily driven merge o inst de gaz performanta-- nu sariti pe mine puristii...
11 nov 2015, 21:43
+1
39 comentarii 49 puncte
2.8L, 6L....superb, desi o folosesc doar vara, ma bucur in fiecare secunda de acest motor. Ulei bun, schimbat la timp, lasat sa se incalzeasca la 90 de grade si ............6500 rpm.........poate tot ce-mi mai doresc este o turbina :).
11 nov 2015, 22:23
+1
hirig
609 comentarii 1017 puncte
Asta nu-i reclama tuborg, deci 6 in linie, si gata, am avut ocazia sa detin un astfel de exemplar, care nu este mentionat in "garajul meu".
12 nov 2015, 01:22
+1
5 comentarii 2 puncte
Inca un fel de reclama la BMW ... mi-as dorii ca pe viitor sa le adauge la masinile BMW cate o pu|a sa-i vad pe toti fanaticii cum presteaza..
18 nov 2015, 09:22
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »