Povestea stramosului Daciei noastre romanesti: Renault 12 Istorie auto 3 Decembrie Povestea stramosului Daciei noastre romanesti: Renault 12
Toate comentariile (14):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Dincolo de inexatitatile si greselile multiple ale informatiilor culese pentru acest articol, nostalgia copilului din mine care a crescut intr'o Dacia 1300 "frantuzeasca" din '74 si a invatat sa o conduca in bratele bunicului pentru ca nu ajungea la pedale, ramane atat de vie incat intr'o buna zi voi regasi masina ... pe "Șofronica" cea cuminte si harnica, ce a mers ca unsa pana cand bunicul meu a murit si inca vreo cativa ani buni dupa. :) Azi conduc tot o "Dacia" in versiune la fel de frantuzeasca ca si Renault 12 (Laguna 2) mult mai moderna si dotata ... pe care am cumparat'o dupa ce mi s'a luat de "duritatea/seriozitatea" masinilor germane ale caror merite nu le contest ... da parca nu "suiera" motorul ala al lor la fel de latin ca si asta care uneori imi aduce aminte de batrana "Șofronica". :) Deci sa nu fiim prea duri cu autorul articolului ... care poate nu are aceiasi pasiune ca si noi cei care am crescut in asemenea masini cu care avem de atunci o legatura speciala dincolo de timp. :)
03 dec 2015, 18:16
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Este total gresit.Dacia nu a produs Nova ca fiind "conceptie Romaneasca".De fapt Dacia "romaneasca"s-a numit R 524 din care a deviat Nova,SuperNova,Solenza. Este o masina copiata dupa Renault 11. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renault_11_krk.JPG Foarte multe piese(suspensie,directie,transmisie ) se potrivesc 100% de la Nova la Renault 11.Iar design-ul .....ce sa mai vorbim.O asemanare in proportie de 95 %.Putem spune ca Dacia a realizat un "facelift" al modelului Renault 11.
03 dec 2015, 20:03
+2
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
E ... aici este total discutabila treaba pentru ca dpdv al designului mai degraba ai spune ca s'au inspirat dupa Peugeot 309 decat dupa Renault 11, pana si interiorul pare copiat de la Peugeot. Acum sa fim seriosi, toata lumea se inspira de la toata lumea chiar si in "lumea buna" a producatorilor de automobile, de aia nu ar fi ceva deloc iesit din comun ca inginerii de la Dacia sa se fi inspirat dupa un model francez iar la faza cu piesele din nou nu este ceva iesit din comun sa se potriveasca pentru ca probabil unele patente au fost cumparate de catre Dacia. In ziua de azi din punctul asta de vedere avem N exemple cand unele piese se potrivesc de la un producator la altul fara ca teoretic acestia sa aiba ceva in comun.
03 dec 2015, 20:30
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Sa zicem ca ai dreptate. Poti sa-mi enumeri doua modele de masini,marci diferite una produsa in 1983 si alta in 1996 la care sa se potriveasca cutia de viteze ?Electromotorul ? Pentru ca eu am avut renault 11 si i-am pus cutie/transmisie de nova.Nu mai vorbesc ca am montat amortizoare,arcuri ,pivoti ,contact si multe altele de nova la ren 11.Unele componente se potrivesc inclusiv la renault 9. Crede-ma masina este copiata foarte minutios.
03 dec 2015, 20:54
+1
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Opel Kadett E -> Daewoo Cielo/Nexia ... dezvoltate pe aceiasi platforma la multi ani distanta, cele doua modele imprumutau foarte multe componente una de la alta iar acesta este doar un exemplu banal. Dandu'ti si partea ta de dreptate ma opresc aici ... bafta si toate bune!
04 dec 2015, 09:52
+1
2 comentarii 2 puncte
A existat R12 4x4 cu transmisie Sinpar... Au participat si la Dakar. http://lesrenaultdepapier.fr/CouverturesCatas/P1070367.JPG
04 dec 2015, 08:57
+1
Lavinius75
181 comentarii 323 puncte
Pt vremea ei masina era chiar ok.Ca fost posesor de Renault 12,productie 1971 pot sa spun ca avea niste dotari care m-au lasat masca.:).Am cumparat masina in 1994:).De la un navigator neamt din Constanta.Avea scaune imitatie piele neagra impecabila,cotiera rabatabila fata,levierul franei de mana amplasat sub bord,cutie de acte intre scaunele fata,plafon imbracat in alb gofrat,husa pt volan din piele rosie cu tinte nichelate,capace pt roti speciale din aluminiu,carburator dublu corp.Elementele alea cromate aratau demential,bara,ornamente stopuri si aerisiri spate,dungile laterale,insertiile cromate la chedere parbriz si luneta..nebunie.:)).Masina avea 65.000 km cand am cumparat-o si prima interventie mare a fost la 165.000 km cand am segmentat-o.Mai tusea platina,mai tuseau bujiile dar masina aia chiar mi-a placut.Eleganta,simpla si placut de condus.Of..nostalgie.:)).
04 dec 2015, 09:33
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Caut si la ora actuala un Renault 12 in stare perfecta !
04 dec 2015, 10:32
+2
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Din pacate sunt foarte foarte rare si in stare perfecta cum iti doresti tu sare la cateva mii bune de euro. Eu m'as multumii cu unul cu cat mai multe piese originale chiar daca starea sa nu ar fi una perfecta ca proiect de restaurare in timpul liber. Pana atunci probabil ca intr'un final ma voi indrepta inspre o Dacia 1300 care este la fel de greu de gasit cu piesele originale. Mi'a scapat printre degete una intr'o stare foarte buna (vopsea originala in stare perfecta) acum vreo 3 ani din '71 a unui pensionar care a murit si copii lui s'au gandit ca cea mai buna cale ar fi sa o dea la REMAT pentru un tiket de Logan, desi discutasem cu batranul cat traia inca si cu ei ca sunt interesat de ea. :(((
04 dec 2015, 11:10
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am gasit.Turcia.Sunt mii de astfel de exemplare in stare exceptionala.La vara o am !:)))
05 dec 2015, 07:25
+2
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Un pret aproximativ? Importul presupune ceva taxe? Pe unde ai ajunge daca aia duce o masina de acolo ca bani?
05 dec 2015, 08:09
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Incep de la 500 euro si cresc spre 4-5000. Plus taxele vamale.Insa pentru o astfel de masina,eu zic ca se merita.Este singura tara unde poti gasi un R12 autentic la un pret rezonabil
06 dec 2015, 19:51
+1
9 comentarii -2 puncte
Renault 12 o masina buna pentru vremea ei.
05 dec 2015, 01:36
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »