Ford demonstreaza permanent ca stie sa faca masini rare.Pana acum toate Ford-urile GT sunt "de colectie" si sunt foarte scumpe.Un exemplar original(nu replica) GT 40 din 2006 se vinde cu aprox 450.000 de dolari. Mai mult ca sigur ,cele 500 de GT-uri vor avea aceleasi preturi(daca nu substantial mai mari) si peste 10 ani !
Analogia cu Lamborghini nu prea isi are locul.Comparativ cu modelele GT de la Ford,(de la primul MK I,pana la ultimul Mk IV )care sunt in mai toate colectiile respectabile,Lamborghini nu a prea excelat in masinii de colectie,exceptie Miura ,Espada si Countach.Restul modelelor s-au cam pierdut in "negura" timpului .
In plus istoria Ford GT ,masini dezvoltate in decursul timpului de legendarul Caroll Shelby, campioane in cursele Le Mans(4 titluri),campioane la constructori,plus alte sute de victorii in diverse curse(Daytona de ex.)reprezinta totusi ceva comparativ cu Lamborghini.
Se cumpara putina istorie,nu neaparat masina !
Nu va inghesuiti la cumparare ,nu este loc !:))
Mi-as dori o asa masina,dar nu am cum !:))
Apropo:Ford GT nu este la a treia generatie cum scrie in articol:
Mk I-1966-1968 4,7 litri
Mk II-1967-7 litri
MK III-masini doar de strada-doar 7 masini produse motor 4,7 litri
MK IV-dezvoltat din conceptul J car -1967-1970 motor 4,7 litri
Cel putin asa stiu(sunt fan):))
Stiam ca GT 38 a iesti primul,transformat mai apoi in GT40.38-40 reprezinta inaltimea in toli a masinii :))
Se poate spune ca este a doua platforma GT(a doua generatie cum bine spui),pentru ca Ford GT(mk I,mkII,mkIII,mkIV) s-au construit toate pe aceeasi platforma,diferentele fiind motorizarile,si putin la partea estetica.In articol scrie a treia generatie,total gresit !
Da ! Ford stie sa faca masini rare, bune si relativ economicoase (exclus piata europeana), dar începe sa întreaca masura. Pt. o hibrida cu motor ecoboost, pretul justificat ar fi pe undeva pe la 150.000, cel mult 175.000 EURO si nicidecum jumate de milion. Nu e cu nimic mai breaz comparativ cu un i8 cu elemente de caroserie din plastic moale precum paharele de la automatul de cafea si carlinga din fibra de carbon.
Da ! Si totusi exista diferente enorme de la o tara la alta, de la un continent la altul iar în ceea ce priveste aberatia ecoboost, nu ma convinge. Chiar din contra, îmi da de gîndit, mai ales daca tin cont de testul Ford Mustang V8 vs. Mondeo ecobost, unde mustangul cu V8 consuma în medie 9 litri / 100 km (4 litri mai putin comparativ cu ce spune producatorul în fisa tehnica - 13 litri) iar mondeo cu pîrciul lui ecoboost de 1,5 litri în 3 cilindri, consuma de se sparge, aproape cît mustangul (7,5 litri sau chiar 8 în loc de 5 litri /100 km cum spune producatorul în fisa tehnica. Dupa ce am vazut videoul cu mustangul vs. mondeo (vezi linkul video în articolul VÎNZARI MUSTANG), n-am crezut si am refacut testul personal cu un mustang identic închiriat, pe acelasi traseu si aceasi maniera de condus unde întradevar consumul mediu nu a depasit 9,1 litri / 100 km rulati. Daca si rahatul ecoboost din acest GT e o astfel de sugativa impertinenta ca cel din mondeo............ (n-ato mîndro ca t-am dres-o), mai bine i-ar fi pus un V8 ca ar fi fost mai economic. Cam atît la capitolul consum si..... ecologie (frectie la picior de lemn).