Nimic spectaculos de vazut aici. Doar atat poate un TDI de 115 CP in materie de acceleratie Masini noi 30 Martie Nimic spectaculos de vazut aici. Doar atat poate un TDI de 115 CP in materie de acceleratie
Toate comentariile (6):
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
La 240 Nm cum sa nu accelereze frumos. Loganul de 1.5l DCI are cuplul maxim sub 186 Nm (aluzie la ce zicea "Un Alin" in celalalt set de comentarii). O benzinara de 1.6 (Hyundai i30 2012) are max 164 Nm cu 1168kg -> 9.9s% declarat. Deci masa noului Q2 este mult mai mare decat 1168kg. Si felicitari ca in sfarsit ati pus puterea acolo unde ii este locul: in rezervor(pentru ca e in directa legatura cu consumul) si nu langa acceleratie, unde cuplul, rapoartele cutiei, rotile si masa totala a masinii spun tot.
31 mar 2017, 13:02
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
nu mai lauda cuplul de tractor, ca fara o cutie buna, e doar senzatia ca te baga in scaun pt 500rpm si dupa aia se duce in baia de ulei cuplul. contraexemplu la cuplul care rupe scaune in acceleratie: o masina usoara, logan dci90cp are 220Nm, 1060kg si prinde suta in 12 sec. dupa teoria cuplului atotputernic, tractorasul de la dacia tre' sa rupa pe genunchi audi(si totusi caruta romaneasca nu omoara caruta nemteasca) la o diferenta de 10% cuplu si 30% greutate. prin comparatie, loganul benzinar de 1.4 aspirat cu 75cp si 110Nm, 1000kg, face 13 secunde pana la suta. conteaza cum e repartizat cuplul pe plaja de turatii, cate rapoarte are cutia, ce rata are de la o treapta la alta (etajarea). nu compari un dsg in 7-8 trepte cu o manuala in 5 si ajungi la concluzia ca dieselul de 140cp de pe passat e mai tare decat 1.4_85cp aspirat de pe opel...
31 mar 2017, 14:32
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Ai dreptate. Eu am o problema cu utilizarea puterii in descrierea performantelor motoarelor termice. Puterea e direct legata de consum, nu de forta de tractiune. De aceea am laudat articolul pentru ca a marginalizat puterea, dar nu am intrat in detaliile pe care le-ai expus mai sus. Curba de cuplu pe toata plaja de turatie, masa, etajarea cutiei si diametrul rotilor sunt concludente la accelerari, nu puterea.
06 apr 2017, 15:07
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
toti producatorii se lauda cu valorile maxime ale cuplului, respectiv puterii, fara a face referire la repartizarea lor pe plaja de turatii. de aia unii considera cuplul maxim important, altii puterea. desi intre ele exista o legatura directa (formula matematica), prezentarea strict a unor cifre, tie, ca producator, iti aduce clienti. pt ca nu prea sta lumea sa vada cat e de grea masina, cate trepte are, repartitie cuplu, etc. reclama pura, motiv de "scandal" intre posesorii de masini si pasionati deopotriva :)
07 apr 2017, 14:44
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
Tocmai de aceea ma facut calculatorul online de transmisie auto, gratis pentru cine e curios sa analizeze.
07 apr 2017, 14:58
0
marius_ciclistu
77 comentarii 14 puncte
*am facut
08 apr 2017, 00:18
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »