De ce este inutila o masina electrica in Romania anului 2019 Editorial 11 Martie De ce este inutila o masina electrica in Romania anului 2019
Toate comentariile (6):
780 comentarii 1141 puncte
Cred ca un hibrid ar fi mai OK!
11 mar 2019, 21:41
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
sigur ar fi mai ok. numai prin prisma faptului ca acumulatorul e mai mic, te ajuta strict la porniri, unde ai cel mai mult nevoie, iar faptul ca electricitatea vine din comustibili fosili, cu randament mai mic decat daca ai arde direct motorina/benzina, esti mai "verde" decat cu una full-electrica. in plus, pretul de achizitie la hibrid e semnificativ mai mic decat una electrica din aceeasi clasa, poate chiar o clasa superioara de confort/gabarit/siguranta. la 30000 de euro, de exemplu, iti iei un renault zoe sau un prius hibrid, care e mai mare, mai confortabila, se preteaza si la drumuri mai lungi, e cu 7000 de euro mai ieftina si ai si autonomie tripla.
12 mar 2019, 11:02
0
tibi_levi2008
4 comentarii 2 puncte
1 kilowat de curent se obtine din 500 kg de carbune sau motorina arse deci sunt ecologice pana peste cap.
12 mar 2019, 18:18
0
17 comentarii 31 puncte
Nici vorba. 1KWh de curent se produce din aproximativ 400 de GRAME de carbune. Mai documentativa si voi inainte sa raspanditi aberatii pe internet. https://www.mcginley.co.uk/news/how-much-of-each-energy-source-does-it-take-to-power-your-home/bp254/
08 mai 2019, 12:42
0
17 comentarii 31 puncte
Cine a scris articolul asta este grosolan de slab si gresit informat. Si da, am masina electrica in 2019 in Romania. Sa le luam pe rand: a) Pretul unei masini electrice nu este mai mare decat pretul unei masini normale. Cu discounturile de la stat care se dau in momentul de fata (rabla si rabla plus) ajungi sa tai aproximativ 11500 euro din pretul de lista al masinii, astfel incat un Hyundai Ioniq EV cu autonomie 250-300km ajunge sa coste cat o skoda octavia cu aceleasi dotari. Sau un smart for four ED costa cam 11.000 EUR, cat varianta lui pe motorina/benzina. Deci costul mare nu mai este o scuza; b)Autorul spune acolo de stat 2-3 ore la Kaufland ca sa asteptam sa se incarce masina. Acelasi autor nu stie ca statiile de incarcare rapida incarca la 50kW, adica in 20-30 de minute ai bateria incarcata aproape la maxim; c)Daca mai ai o masina pe motorina inseamna ca esti ipocrit. De ce? Daca 90-95% din km ii faci in mod electric, iar pentru concedii si drumurile mai lungi mergi cu o masina normala, inseamna ca esti ipocrit? ABERATII! d)Masinile electrice consuma la fel de mult curent cata motorina consuma un diesel daca incarci de acasa. Nici macar pe aproape de adevar. O masina electrica consuma 10-15kwh/100km. Asta inseamna un cost de 5-7,5 RON/100km. Asta echivaleaza cu un consum de aproximativ 1,1 litri/100km. Stiti multe dieseluri care consuma 1 litru la suta? e)Curentul e produs din carbuni deci polueaza la fel de mult. Iarasi gresit. Exista nenumarate studii care demonteaza mitul asta: https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2017/dec/25/how-green-are-electric-cars O masina electrica polueaza mai putin chiar daca tot curentul ar fi produs din arderea carbunilor. Iar peste tot in lumea procentul de energie electrica produs din surse regenerabile este in continua crestere. Spre ex. UK si-a propus ca pana in 2025 sa renunte complet la carbuni, iar Germania pana in 2038.
08 mai 2019, 12:39
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
presupun adevarata afirmatia cum ca 400g carbune produc 1kwh, ceea ce e ok. dar alea 400grame de carbune prin ardere produc 1.6kg CO2, adica 746 de litri. Un motor diesel 1.6 produce 99-136gCO2/km. cati km poti sa mergi cu 1KWh si cu ce viteza? daca se poate deplasa o masina cu 1kwh pe o distanta de 10km, atunci e la fel de eficienta ca un diesel, dpdv al poluarii, daca am considera ca energia electrica e produsa exclusiv din carbune superior si toate randamentele de la ardere, producere curent, transformare, transport, incarcare acumulator, motor electric sunt unitare. sa zicem ca 50% din curent e produs din surse "verzi", inseamna ca o baterie de 50kwh ar trebui sa asigure o autonomie de 250km. Asta in cazul ideal, fara pierderi de la termocentrala pana la roata masinii. Un R.renault Zoe merge, dupa datele Renault, 300km cu o baterie de 41kwh. Cel putin pe hartie, e la fel de ecologica ca un diesel. Tocmai citeam ca un Zoe la 87km/h consuma 7kwh. Adica in 87km curentul din energie fosila (50%) ar produce 10kg CO2 (5200litrii). Un Scenic diesel, de exemplu, pe acelasi drum, ar produce 9.4Kg CO2 (am luat valoarea medie, 110g/km). Costul energiei electrice, cam 5 lei, motorina ar fi cam 38 de lei. adica 33lei/100km avantaj electrica. Un zoe e 24175Euro (rabla inclusa), un Prius e 24000 (rabla inclusa). Autonomie zoe, 300km, autonomie prius nu am gasit ceva palpabil, insa totoyoda sustine ca ar merge cu consum echivalent de 1l/100km, adica la fel ca una electrica. diferenta de gabarit, confort, nu cred ca are rost s-o luam in discutie, un zoe demontat intra in portbagaj si pe locurile din spate de la prius. hibrida pare, la prima vedere, sa fie si de taraiala si de oras, adica poti pleca cu ea in concediu si sa mergi si la munca zilnic, pe cand cu zoe, doar la munca, daca nu-ti faci concediile la mai putin de 500-600km de casa. viitorul, pe termen lung, e electric, evident, acum, insa, e inca o chestiune de gusturi si subiect de discutii aprinse :)
08 mai 2019, 17:39
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »