Foarte frumoase desenele (randarile) ... imi place in special Nissan Electro ... am vazut cateva din ele si la sectiunea Freehand - Desene de mana creion ascutit in continuare :P (ma rog tableta :D )
Pasiunea si talentul tau sunt clar vizibile. Ai idei, dar esti cam excentric. Nu iti zic sa faci ce face toata lumea, dar daca ai trece un pic spre main stream ai uimi lumea.
Cu stima,
Vlad
(Sper ca va ajunge la artist textul asta)
El are o viziune foarte futurista in materie de masini, e normal ca putina lume sa inteleaga dar n-ar fi rau sa incerce sa le faca mai practice si realiste.
Frumoase lucrari. Tu ai facut ceva studii in desen de proiectie/tehnic?
Daca te uiti la lucrarile mele si eu am o viziune asupra masinilor, numai ca eu le dau o indenditate propie, urasc sa fac ptr alte masini exceptand Porsche si traditionala noastra Dacia :), dar.. tot prefer sa-mi fac "randarile" in St.Paint si niste schite in creion. Si-mi place cand vad cum lumea incearca sa inteleaga de ce nu fac masini care exista... ei bine eu le dau o identitate propie inca de cand de pe la 12-13 ani... si nu ma voi lasa de asta.
Ma oftici ca ai scule ( ma refer la randari), eu am o jarfita care merge pe carbuni si in creion jos palaria. Mai am de invatat de la cei mari, sa mai exersez.
Nu te lasa de asta, nu se stie nici o data!
Mult noroc!
Sfatul meu ar fi sa desenzi in tehnici traditionale , este caramida de baza pentru orice evolutie ulterioara . Utilizand , creioane , tempera , aquarele , date cu pensula sau cu aerograful , se pot obtine desene foarte bune . Referitor la identitate este un exercitiu interesant sa faci una proprie insa daca vrei sa ajungi designer trebuie sa incerci sa dezvolti modele in cadrul a diverse identitati , vei descoperi treptat latura frumoasa a acestei provocari.
Multumesc pentru urari :-)
Scz acum am citit descrierea artistului...
Daca vrei sa faci ceva in design auto, trebuie sa inveti sa le faci practice si utile. Inteleg chestia asta de a face schite concept dar trebuie sa te apuci sa faci si pe scara reala conceptele pe care le gandesti, astfel vei avea sanse sa faci ceva. Pune mana pe niste niste ingineri auto sa te invete exct care-s partile principale ale masini,astfel vei sti exact ce si cum sa le desenezi.
Sper ca ai sa asculti sfatul meu.
Si eu o sa caut sa fac studii de design-proiectare.
Multumesc de bunele intentii privin sfatul :-) , am experienta suficienta referitoare la componetele masinilor , cum influenteaza ele un design , masterul de exemplu a fost facut si cu consultarea unor cadre din Politehnica . Portofoliul a fost vazut si de designeri auto cu multi ani de experianta , prin urmare stiu sigur nu sunt probleme in acest sens . Referitor la concepte pentru viitorul apropiat si concepte show-car , am scris o nota mai jos , despre cat de importante sunt tehnologiile , costurile , utilitatea , pentru unele sau altele .
Da stiu ca trebuie sa fac mai multe "identitati" dar inca nu sunt foarte avansat, inca mai fac anumite greseli.
Nu stiam de faza cu Poli de a consulta portofoliu la master, asta e un semn bun, se poate.
Oricum sunt putini cei care inteleg stilul asta de a desena concepte si nici nu trebuie sa te intereseze ca uni sa inteleaga stilul. Continua tot asa si poate ajungi la Renault sa ne desenezi Daciile sa le faci mai frumoase :).. cine stie!
marfa...
dar de ce nu incerci ceva realistic ? ce se poate realiza in viitoru apropiat...ca idee si sa ne incantam ochii cu ceva ce poate vom vedea in viata asta
Multumesc :-) . Am fost in discutii insa din nefericire a intervenit si criza care a inghetat posturile disponibile , iar pe piata este o concurenta acerba , insa sunt sperante ca lucrurile incep din nou sa se miste in acest sens :-)
Ma bucur ca desenele au placut si multumesc mult celor ce au tinut sa ma felicite in acest sens :-) Ca nu poti multumi pe toata lumea , este stiut ca este aproape imposibil , mai ales intru-un domeniu ce tine si de subiectivitate , gusturi personale etc. Desenele prezentate aici surprind doar schitele de concept , punctul de plecare , din lipsa de spatiu nu am atasat si planse ce tin de ergonomie , aspecte tehnice . Din cadrul propunerilor prezentate , 7 vizeaza concepte ce tin de viitorul apropiat 3 – 5 ani propuneri ce pot fi realizate cu tehnologia existenta , in parametrii economici , poate cu ajustarile clasice pe care le sufera din pricina costurilor multe dintre concepte in momentul in care trec in productia de serie : roti mai mici , blocuri optice mai in ton cu piata , suprafata vitrata laterala creste , bara cu proiectoarele primeste o rezolvare mai clasica , designul interior care se schimba complet ,etc . Important in acesta lupta dintre conceptul initial si ce rezulta in final , produsul de serie , este sa se pastreze cat mai mult posibil din conceptul initial , personalitatea conceptului sa fie cat mai putin alterata de o gramada de factori ce apar inerent pe parcursul dezvoltarii unei masini , factori economici , tehnologici , decizionali etc. Restul schitelor – concept prezentate fac parte din alta categorie , ele nu urmaresc viitorul apropiat cu posibilitatea de a fi produse in serie , acestea din urma reprezinta un fel de ganduri – show- car-uri , concepte ce au rol de vector de imagine , sa atraga atentia , prin forme , tehnologii etc . Ele se adreseaza unui viitor mai indepartat pe care toata lumea incearca sa il ghiceasca , cum ar putea sa fie el atunci . Scopul lor este sa impresioneze , criteriul de functionalitate care este important pentru o masina utilizata in viata de zi cu zi nu mai are o importanta asa mare , costurile de productie nu mai sunt nici ele luate in consideratie , conteaza doar atentia pe care o atrag , de adm
, de admiratie sau de mirare ..chiar reactii adverse , insa important este sa nu lase lumea indiferenta , atunci un astfel de concept isi atinge scopul . Un mare designer spunea ca un concept de tip show-car vector de imagine , trebuie sa fie pentru public, ori foarte cald - fierbinte ori rece ca gheata , insa in nici un caz undeva caliu , pe la mijloc :-) . Lumea designului auto este fascinata , si sunt enorm de multe lucruri de spus despre asta , insa deja am scris prea mult si risc sa plictisesc :-) .
Va multumesc din nou pentru cuvinte si echipei 4tuning , pentru spatiul pus la dispozitie pentru acest articol .