Cum sa alegem jantele pentru masina Ghidul soferului 3 Mai Cum sa alegem jantele pentru masina
Toate comentariile (61):
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
ajuta greutatea jantelor la manevrabilitate? Am auzit ca se simte nasol de tot cand treci pe ceva mai greu. Nu vad fizic cum ar ajunge vreo diferenta in volan (exclusa greutatea totala a masinii)
03 mai 2011, 10:13
+1
ZeroRDK
78 comentarii 142 puncte
Pai gandeste un model in minte: daca tii o roata de bicicleta de surubul din butuc cu amandoua mainile, care se invarte, si incerci sa ii schimbi directia, o sa aiba tendinta sa se opuna. acuma gandeste-te ca tii, in acelasi mod, o roata de motocicleta clasica, cu spite din metal. da-ti seama ca e mult mai greu sa ii schimbi directia in mers. toata aceasta greutate si tensiune crescuta se reflecta in mod direct asupra componentelor directiei si implicit a manevrabilitatii masinii. deci si a volanului. eu am simtit diferenta la masina si cand am schimbat jantele de tabla pe 15" late de 185 cu unele de aliaj pe 16" late de 195. si cred ca multi simt...
03 mai 2011, 11:11
+5
144 comentarii 521 puncte
Fiecare zi in Bucuresti, sau in Romania este o competitie. Combinatie mortala de viteza cu offroad.
03 mai 2011, 12:47
+12
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
exista mitshubishi pajero ,toyota rav 4,toyota hi lux,land crusser ,patrol, si mai nou dacia duster pentru o adevarata competitie off road prin fropile din tara
11 oct 2014, 23:12
+1
5 comentarii 1 puncte
interesant articolul dar la mine s-a intamplat un lucru foarte interesant ,detin un e36 318tds touring si aveam jante pe 15 (Pirelli W190 SnowControl 2 Dimensiune: 195/65 R15)cu 7,5jarata foarte bine dar consuma mai mult si era foarte greoaie directia ,acum am jante pe 17 M3(225x45 Goodyear Eagle F1 GSD3)si vreau sa spun ca e o diferenta de la cer la pamant ,masina e mult mai stabila consum mult mai redus si curios dar nu se simt la fel denivelarile (gropile) cum era pe un cauciuc de 195x65,eu consider ca orice jante ai alege pentru masina conteaza enorm de mult ce cauciuc foloseste
03 mai 2011, 11:10
-1
160 comentarii 64 puncte
diferenta se simte. considerabil. eu trec de la 205/60/r15 de iarna la 225/40/r18 de vara. jantele de iarna sunt OEM bmw, cele de vara ASA, greutate redusa, stabile etc. vara, cu clima si mers sportiv am consum redus cu 1L fata de cele de iarna.
03 mai 2011, 11:59
-1
29 comentarii 12 puncte
te-ai gandit ca poate temperatura aerului afecteaza consumul masinii?
03 mai 2011, 14:56
+5
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Ai consum mai redus din cauza ca masinile iarna consuma mai mult, dureaza pana se incalzeste motorul, nicidecum din cauza jantelor sau a cauciucurilor!!!
03 mai 2011, 18:09
+3
160 comentarii 64 puncte
eu am schimbat anul asta tarziu jantele, era destul de cald si s-a simtit diferenta la consum, deci cred ca m-am gandit si la temperatura aerului. voi v-ati gandit la textura cauciucului de iarna? ;-)
03 mai 2011, 18:21
+1
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Anvelope mai late, inseamna frecare mai mare, de aici practic imposibil un consum mai mic. Cred ca altul este motivul. Ce masina conduci?
03 mai 2011, 21:20
+2
160 comentarii 64 puncte
320ci din 99 si 320limo din 94. la asta din urma nu se simte prea tare dar nu pot sa stabilesc ceva concret pentru ca nu are clima si rotile sunt considerabil mai grele. cauciucurile sunt la fel, pe spate la cea din urma mai late cu 2cm. la 320ci merg cu clima iarna si vara, posibil sa consume mai mult din cauza temperaturii, dar cum explici ca de 2 saptamani de cand am pus jantele cu cauciucuri de vara mi-a scazut consumul iar? (stilul de condus e acelasi)
04 mai 2011, 00:05
0
160 comentarii 64 puncte
mda, am citit acum tot articolul si se explica mai multe. demaraj mai mic, tensiuni crescute in planetare si cutia de viteze apar la masinile slab motorizate iar consumul de carburant e influentat de greutatea rotilor (jante+cauciucuri). eu m-am lamurit, tu, brabus?
04 mai 2011, 02:12
0
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Consum mult mai redus??? Comfort mai mare cand ai talon de 45 fata de 65 cat aveai inainte??? La tine legile fizicii functioneaza invers???
03 mai 2011, 18:08
+2
5 comentarii 1 puncte
da si daca ai fi in iasi te-as lua cu mine la o tura ca sa vezi si tu ....nu am nici un motiv ca sa mint sau ca sa inventez pentru ca nu am nimic de castigat ,poate ca o fi functionat invers legile poate ca nu dar din pacate nu am cum sa arat aici evolutia consumului
04 mai 2011, 17:21
0
roholidays
12 comentarii 1 puncte
SIncer , la ce gropi sunt in Bucuresti mai ales, dar si pe drumurile din tara, talonul cat mai mare este ideal. 65 e foarte bun. Janta trebuie sa fie de asemenea dintr-un material moale, contrar celor spuse mai sus, intrucat daca dai intr-o groapa cu o janta "forged" si o spargi, naiba o mai face ca lumea. Asa ca mai bine sa fie moale sa o poti indrepta fara sa se fisureze... Alea OEM sunt foarte bune, insa contrar celor de mai sus, sunt cele mai bine cotate la SH si au cel mai mare pret.
03 mai 2011, 11:13
+3
43 comentarii 32 puncte
Si cand iesi la drum ce mai faci cu talonul de 65 care incepe sa se onduleze dupa cum iei curbele? Din contra, anvelopele de vara trebuie sa fie mai tari si cele de iarna mai moi. Jantele mai moi care se stramba des iti afecteaza confortul, o spun din proprie experienta. Ale mele sunt oem si sunt f. proaste, se stramba usor si imi da vibratii in volan la viteze mai mari. Acuma daca tu treci cu 50-60 peste sinele de tramvai sa nu ai pretentii de la nici o janta fie ea moale sau mai dura. Cele oem, in mare parte, nu sunt mai bine cotate la sh, ba din contra. Vezi cate jante de bmw oem sunt pe 4tuning bazar si la ce preturi fata de cele aftermarket
03 mai 2011, 18:18
+2
33 comentarii 15 puncte
salutare,in primul rind alegi jante si cauciucuri in functie de buget,de masina si de drumul pe care rulezi zilnic.un alt criteriu valabil la mine este calitatea,mai bine cumpar SH adevarate decit replica noua,sint patit.pt drumurie din bucuresti si drumurile "nationale" pline de gropi alegi jante cu R mai mic si anvelope cu talon mai mare pt a nu distruge ariculatiile si directia.in 90% din cazuri am cumparat anvelope noi si a meritat.cu siguranta exista mult mai multe opinii. PS: in iarna am vrut sa cumpar cauciucuri reesapate,am fost in tirg vitan. 2 anvelope neatinse au facut gilma la montat.am renuntat.
03 mai 2011, 11:29
+2
160 comentarii 64 puncte
cu reesapatele ai dreptate, un amic de-al meu a ramas in 2 saptamani fara profil
03 mai 2011, 11:50
0
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
oricum articol irelevant ca "noi" astia 99.9% din populatie ne uitam la bani toti :P
03 mai 2011, 20:14
+1
160 comentarii 64 puncte
eu mi-am luat jantele de pe ebay cu cauciucuri cu tot si am economisit 1300e. jantele sunt tipla si cauciucurile mai au 5-6 mm profil dupa 2 ani. clar ca m-am uitat si la bani. :-)))
04 mai 2011, 00:16
+1
rover_cabrio
771 comentarii 1022 puncte
salut am eu 2 anvelope resapate pe masina Bine aduse din afara ...le am de vreo 2 luni pe masina , nici o problema si am rulat si cu 210 la ora cu ele si le mai am montate si pe fata la masina !!!
03 mai 2011, 12:15
-1
54 comentarii 190 puncte
ce-ti mai place sa traiesti ...
03 mai 2011, 12:25
+4
78 comentarii 29 puncte
frate parca resapatele sunt recomandate pana in 170 , deci pot sa zic ca ai avut norock pt ca putea sa inceapa sa se dezintegreze gumele
03 mai 2011, 12:36
+1
22 comentarii 5 puncte
Bun articolul. Eu, personal nu prea am respectat. Am un Vw Polo si aveam standard 165/70/r14 tabla, ca de producatorul stie ceva, de gropile din Romania sau sa faca economie, am trecut pe 195/50 r 15 si vara si iarna aliaj. Alegerea: 1. Jante MSW by OZ, deci si mari producatori lasa pentru strada din pret. Super multumit de ele, usoare si frumoase; 2. Jante OEM VW Golf 3 GT, anul viitor fac 20 de ani(1992), dar sunt super bune, grele, rezistente pentru iarna, lovituri si au si capacele originale (raritate) etc. Diferente constatate: 1. Stabilitate mai mare in viraje; 2. Forta de franare mai mare (m-au salvat de vreo 2 ori); 3. Consumul cu cele de vara nu a crescut semnificativ, de la 5,5 la 5,8l/100km exterior. Iarna pe 4000km cu drumuri scurte 7,5l/100km in oras. Reesapatele nu au viitor si oricum se recomanda doar pe spate la masinile cu tractiune fata, mai bine iti iei unele SH.
03 mai 2011, 12:30
0
baronlex
395 comentarii 340 puncte
in primul rand te uiti sa dea bine, iar dupa alegi in functie de zona in care esti, iar calitatea conteaza foarte mult. la noi in tara iti trebuie jantele alea care vin pe hummer din fabrica
03 mai 2011, 12:49
+2
35 comentarii 24 puncte
c_valentyn
Poate se pricepe cineva să îmi spună dacă jantele de pe maşina mea sunt alese bine, că eu nu prea mă pricep. Am cumpărat maşina cu jantele astea: AZEV A, 8J, ET 35, R17. Maşina este un BMW E36, 320I, 110KW. Din câte ştiu, maşina a venit din fabrică cu jante pe 15". Acum am anvelope Michelin 225/45 ZR 17 91W pe spate, şi pe faţă am 215/45 ZR 17 dar nu mai ştiu ce marcă sunt. Aştept părerea voastră dacă sunt bune sau nu. :)
03 mai 2011, 12:53
+1
160 comentarii 64 puncte
vin bine, daca te bate gandul vreodata sa le schimbi incearca un profil al spitelor YU si daca ai posibilitate o buza mai lata. in orice caz jantele tale sunt ok, sunt jante care vin penal pe bmw dar se potrivesc pe alte masini, totusi posesorii de bmw insista sa le puna pe masinile lor. eu am pe e36 jante de 18 (se putea cu buza un pic mai lata dar asa era echipata masina) cu dunlop de 225 pe fata si 245 pe spate, (aripile au fost un pic roll-uite) masina se lipeste super de asfalt si optic arata bine. in rest. indicele ET e important la alegerea jantelor.
03 mai 2011, 13:37
0
160 comentarii 64 puncte
sa nu se inteleaga gresit din cauza punctuatiei ce am afirmat mai sus "sunt jante care vin penal pe bmw". nu e vorba de jantele tale. (sunt de exemplu jantele DOTZ HANZO care vin bine pe seat dar nu pe bmw)
03 mai 2011, 13:43
0
35 comentarii 24 puncte
Întrebarea mea este dacă sunt dimensiunile potrivite pentru maşina mea (nu o folosesc intens). [Am înţeles ce ai vrut să spui. Oricum chiar dacă îmi ziceai să le schimb pe motiv că nu sunt frumoase, sau ceva de genu', nu mă luam după tine. :))) Mie îmi plac astea, şi oricum nu poţi să schimbi roţile de câte ori nu place la câte unu' :)))). Asta ar fi culmea culmilor. :)Şi până la urmă....am atâtea de schimbat la ea, că a îmbătrânit din '93 până acum.]
03 mai 2011, 22:15
0
160 comentarii 64 puncte
jantele sunt ok, dau bine astea in 5 spite pe e36. dimensiunile sunt de obicei scrise la portiera de la sofer, pe stalpul dintre portiere. nu sunt sigur care mai sus la e36 limuzina, nu am mai mers cu a mea de 2 ani si ceva. si stai fara grija ca o sa fie sigur vreo cativa la care nu o sa le placa jantele tale, cred ca e in natura lor sa carcoteasca. :-)))
04 mai 2011, 00:12
0
160 comentarii 64 puncte
pentru cei ce nu sunt decisi ce jante vor si nu au posibilitate sa probeze mai multe jante pana sa se hotarasca, exista configuratoare pe net unde se introduc datele masinii, culoarea si apoi se aleg modele de jante pe diferite dimensiuni si producatori.
03 mai 2011, 13:52
0
7 comentarii -15 puncte
Eu fix modelul ăla de jante am pe golf 3.Cele de pe Fia GT. Modelul sunt OZ Racing superturismo GT, şi m-au costat doar 700 de ron, toate 4, SH!Super mulţumit de ele, doar că-mi trebuie o suspensie sport să arate mai ok maşina!
03 mai 2011, 14:07
-1
6 comentarii -1 puncte
Eu am la al meu Ford jante din aliaj in 8 spite de la mama lui din Köln. Nu pot spune ca le ador, le voi schimba cu jante to aliaj, tot Ford, dar alt model. Pana acum am 3 modele pe care mi-ar placea sa le montez. Pentru iarna, evident, tabla ;) .
03 mai 2011, 14:27
0
23 comentarii 7 puncte
eu am pus jante originale ford ,pe mondeo mk2 ,dar din 2009 jantele,de pe un ford fiesta nou.diferente sunt ,in primul rand jantele astea sunt mai usoare ca cele de tabla,aerul trece mai usor prin ele,si se ventileaza mai bine discurile,jante aftermarket nu prefer deloc,ca sunt fiare vechi,si nu isi merita banii,plus ca se indoaie mult mai repede sau se sparg,cand achizitionezi roti la masina,te gindesti si la partea practica ,nu doar estetica,ca totusi mergem pe drumuri in romania,si mai un aspect,nu puneti dimensiuni mari la jante ca distrugeti directia,si ingreunati mersul la viteze mici,si masina ca si greutate in acelasi timp.
03 mai 2011, 16:48
0
160 comentarii 64 puncte
ai pus vreodata o janta de 15 cu cauciuc de 205/60 langa o janta de 18 cu cauciuc de 225/40 sa vezi care e diferenta? daca dai intr-o groapa distrugi ceva la masina, indiferent de dimensiunile jantei. cat despre jantele aftermarket, am doua seturi pe 18 (ASA si MAK) cu cauciucuri de vara si pot sa spun (nu din auzite) ca vara imi scade consumul cu aproximativ 1L (fata de 2 seturi pe 15 de iarna OEM), cu directia nu am avut probleme niciodata si sunt o placere la condus indiferent de viteza. foarte manevrabile la viteze mici si foarte precise la viteze mai mari. dar daca prin aftermarket te referi la SH-urile sudate si rasudate de pe piata, atunci ai dreptate, nu recomand nici eu.
03 mai 2011, 17:55
0
23 comentarii 7 puncte
stai ma,ce oem,nu de tabla.vorbim de lucruri diferite.de obicei oem este tabla,rotile late si mari iti pot da batai de cap destul de mari,sansele sa ditrugi directia si roata ,sunt mai mari cu jante pe diametru mare.
03 mai 2011, 19:18
0
160 comentarii 64 puncte
nop, OEM inseamna Original Equipment Manufacturer, nu tabla. :-D (bmw face jante de aliaj, deci OEM) ca marea majoritate a masinilor vin cu jante de tabla din fabrica e alta treaba. si fiecare producator iti da niste indici pana la ce dimensiuni poti duce jantele si cauciucurile in functie de greutate. la mine pe e46 320ci, de exemplu, pot sa merg si cu 19", dar nu vreau sa merg la extrem, janta de 19 inseamna talon 30 si sunt constient de drumurile de la noi. cum zice mai jos obywan, cand e cazul merg ca pisica. plus de asta sunt conditionat de bara fata joasa, care in cazul unei gropi s-ar strica asa ca m-am invatat sa fac slalom, de asta ziceam ca jantele mari sunt manevrabile la viteze mici.
03 mai 2011, 23:45
0
76 comentarii 98 puncte
nu diametrul jantei o pune in pericol,ci talonul mic al anvelopei.
03 mai 2011, 21:22
0
157 comentarii 34 puncte
Autorul articolului a gresit spunand ca "pierzi din demaraj" si "tensiuni in planetara" daca iti pui jante mai mari. Aiurea, dimensiunea rotii nu se modifica . Eu am jante de vara de 18 inch aftermarket luate din UK , de 2 ani. Unde-s gropi merg ca "pisica" ma doare-n fese de grabiti. Deocamdata am avut noroc si totul e OK . Ca sa nu mint, am avut un singur incident (asta este si antireclama la gunoaiele de la vulcanizarea de la podul din manastur din Cluj) anul trecut m-o mankat in freaza sa imi "echilibrez" rotile seara inainte sa merg in croatia. Pe langa ca gozerii mi-au luat o gramada de bani mi le-au descentrat total.De pe la 80 incepea bataia in volan am crezut ca innebunesc, i-am injurat pana am ajuns la croati. Mai bine nu mai imi aduc aminte, asa idioti numai in filmu' cu dezdoirea jantelor am mai vazut .
03 mai 2011, 22:40
-1
2 comentarii 1 puncte
Credem ca autorul are perfecta dreptate, solicitarile sunt superioare in cazul unor roti mai mari. Totul se rezuma la momente polare de inertie. Te invitam sa urmaresti urmatoarea problema. http://www.youtube.c om/watch?v=NHkIjkPQRl M
03 mai 2011, 23:34
0
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
O janta mai mare inseamna anvelopa mai lata de obicei. Adica aderenta mai mare, tensiuni mai mari, etc... Intelegi cred acum.
04 mai 2011, 09:23
0
23 comentarii 7 puncte
da talonul corect,balonajul foarte mic afecteaza mult jante,la gropane.si daca este mai lata roata decat prevede producatorul mareste consumul si nu arata bine viteza pe tahometru.
03 mai 2011, 22:49
0
2 comentarii 1 puncte
Foarte bun articolul, felicitari si la mai multe!!!
03 mai 2011, 23:24
+1
160 comentarii 64 puncte
apropo de OEM vs. aftermarket sau OEM vs. jante mari, jantele din poza de mai sus, Forge M Double Spoke se fabrica si in dimensiuni 19" x 8J fata si 19" x 9.5J spate cu 225/40ZR19 fata si 255/35ZR19 spate pentru e36. OEM, nu replici. cum afecteaza rotile astea directia si mai stiu eu ce? doar sunt OEM. ;-)
04 mai 2011, 00:33
0
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
Ia uite nene, dimensiuni de anvelope la jante! Niciodata nu vei vedea 255 pe E36! Nu exista asa ceva! Si jantele astea originale nu au existat niciodata pe 19 inch, doar replici. Iar M3 E36 avea pe 17, nicidecum 19 sau 18. E46 avea pe 19!
04 mai 2011, 09:21
0
160 comentarii 64 puncte
eroare de traducere, scuze. e vorba de alte jante.(M DOUBLE SPOKE FORGED AND POLISHED sunt diferite de FORGE M DOUBLE SPOKE). :-D jantele de care ziceam sunt pe 17" maxim (cele cu bmw motorsport inscriptionat) am cautat in Germania dimensiuni mai mari si nu sunt.
06 mai 2011, 19:48
0
23 comentarii 7 puncte
pai afecteaza,pentru ca,jantele alea sunt facute pentru masinile m power sau cele modificate de tuneri sau fabrica,adica tren de rulare modificat,uitate te rog la un m power si uitate la masina ta,sa vezi diferente la suspensie si tren de rulare,prezoanele se potrivesc restul nu prea,pina si aripile la cele modificate sunt mai late,si mai spatioase facand loc la jante mari si discuri pe masura,oricum masina arata urat cu jante de 19 si discuri mici,eu unul am vazut,e penal,toate aceste modificari,vin in paralel,nu face producatorul doar de dragul design-ului,ci pentru performanta totala si stabilitate.
04 mai 2011, 09:07
0
4 comentarii 2 puncte
la un logan daca s'ar vrea sa se puna jante de 17, cam ce cauciucuri ar fi bune (Ca marime)?
04 mai 2011, 10:08
+1
62 comentarii 1 puncte
daca puneti la logan jante pe 17 o sa mergeti la service mai des ca la vulcanizare!!!parere a mea!am montat jante si pe 18 pe logan fara probleme dar creste semnificativ cosumul de combustibil,a mai pierdut din putere(caluti putini)sa mai marit in schimb aderenta pe viraje.si refetitor la dimensiune ti-as recomanda 215/40/17 asta in functie si de jante,sa nu fie prea late jantele!!!!
04 mai 2011, 22:24
+1
4 comentarii 2 puncte
evident ca nu vreau neaparat ceva lat pe masina exact din motivele care le'ai enumarat tu, dar nici nu as ramane la 15", iar cu 16" nush cum ar arata ...
04 mai 2011, 23:17
+1
62 comentarii 1 puncte
baga pe 16"si o sa fii multumit
05 mai 2011, 00:03
+1
62 comentarii 1 puncte
intra pe forumul meu si documenteazate despre jante indreptarijante myforum.ro
05 mai 2011, 00:06
+1
62 comentarii 1 puncte
iao ca pe un sfat nu ca pe o reclama
05 mai 2011, 00:07
+1
3 comentarii 1 puncte
pt logan poti incerca 215/45/17 cu jante j7,5 max
04 mai 2011, 11:54
0
4 comentarii 2 puncte
merci, m'ai facut curios cum ar arata inainte sa fac ceva definitiv
04 mai 2011, 13:11
0
3 comentarii 1 puncte
trebuie sa ai grija la offset, sa nu iti frece pe interior sau exterior, et35-43 ar fi ok
04 mai 2011, 13:33
0
3 comentarii 1 puncte
Dan_316i
Eu consider ca pt BMW jantele OEM si anvelopa recomandata sunt cea mai buna alegere. Am un e36 316i, iar din DE a venit cu Rial pe 15 anvelope 205/60/15. De anul trecut am monatate pe masina jantele din imagine(style 29). Cele pe 15 cu tot cu anvelopa aveau 17.5 kg, cele pe 17 cu anvelopa 215/45/17 au 16.5 kg. Recomandat pe stalpul usii am 215/45/17 si 235/40/17, dar va dati seama 235/40 pe un 316 nu e chiar ok.
04 mai 2011, 12:13
+1
1 comentarii 0 puncte
salutare baieti am si eu o intrebare la care cred ca stiu raspunsul dar vreau sa fiu informat mai bine de cunosctori:posed un vw lupo 1.4 60cp care l-am cumparat cu jante aliaj MAM pe 15 et37 cu cauciucuri 195/50/15 de iarna(nu am avut bani sa le schimb inca),ele cantaresc 16,1kg fata de niste jante pe 13 de tabla cu cauciu 165/70/13 care au doar 11,1 kg,intrebarea este imi va scadea consumul considerabil?(la ora actuala zis eu ca este 10 benzina si 11,5 gpl in oras)ca ma cam deranjeaza si nu este o masina foarte grea si cu un motor foarte mare.in mare vreau sa stiu ce avantaje si dezavantaje am,nu ma intereseaza prea mult aspectul,iar masina merge noirmal nu fac''raly'' cu ea.multumesc si scuze daca nu m-am facut inteles.
05 mai 2011, 09:41
0
6 comentarii -6 puncte
"daca vrei sa-ti pui roti de 18 inch pe Logan" frate mai gândeste ce spui....Cum sa pui jante pe 18 pe logan nici pe 17 nu stiu daca merge dar mai pe 18 nici vorba
11 mai 2011, 12:12
-2
57 comentarii 22 puncte
"calitate ceva mai inferioara" ..de cand exista grad de comparatie pentru inferioara?
06 apr 2012, 14:21
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare