stai linistit ca va depasi 100k km pe nesimtite... motorul ala e totusi facut de ingineri care iau in calcul foarte multe variabile, nu e facut de tine si nici de mine.
si M5-u nu pica la 100.000? sau e mai cu motz? la motoare pe benzina nu prea au dat gres cei din grupul VAG... singurul problematic e dieselul de 2.0... dar pare a fi scapat si acesta de probleme odata cu trecerea la common rail...
mie mi s-a dus pumpe-duse-le la 48000km din senin la passat 2,0tdi 2008... e boala lor asta.. era, ca s-a remediat... oricum, am dat un espero pe un injector:))
Acea problema cu injectoarele de la 2,0 tdi PD s-a remediat odata cu introducerea sistemului CR...common-rail. Sistem folosit tot din 2008, dar incepand cu luna septembrie, parca.
Cat despre "caderea" unui motor la 100k, asta e o aberatie crasa si pt. unul de 800 cmc, darmite pt. niste bijuterii tehnologice.
Ti s-a dus pumpe-pl... Binenteles ca tu comentezi pe posturi dar pe forum n-ai nici o postare iar ca avatar ai o DACIE rosu cu negru...
Hai, viseaza in alta parte.
Alea-s defecte de fabricatie care se intalnesc la mai toate masinile, intr-un nr. destul de mic.
Defectele de fabricatie n-au legatura cu fiabilitatea.
voi vorbiti de defecte de fabrica ... pai sa vedeti la uzina la mioveni cand ii ia somnu pe baietii de la caroserie la schimbu 3 si incep sa sudeze de vedeti voi umflaturile alea la sudura pe logane :))
nu-i mai da pt ca acum is una dupa alta nu mai este diferenta de 4 ani iar ca putere is foarte apropiate doar ca ca rs6 o sa piarda din cauza tractiunii quattro.
20 iun 2011, 19:02
-2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Pe dragtimes(oricum e liniuta nu circuit ce a zis baiatul mai sus) e cam greu sa-ti dai seama care e stock sau nu(unele chiar daca nu sunt stock nu au precizat altceva), si chiar si asa fluctueaza cand M5 e60 cand RS6 (la cele modificate la greu sunt multe RS6'uri rapide) dar gandeste'te asa, diferenta era de 80 de cai si 130 cuplu.
Acum insa diferenta nu va mai fi asa mare, amandoua vor avea V8'uri supraalimentate. Va avea cu 20 de cai in plus, sa vedem cum va sta la cuplu si cat va cantari.
Oricum acum batalia se va da pe bune, ambele platforme fiind recente( numa bine si E63'ul a primit un upgrade).
Triou german, motoare noi, V8-uri supra alimentate cu puteri cat de cat asemanatoare.
5.5 vs 4.4 vs 4.0 :) ce vrei mai mult de atat?
In ceea ce priveste cuplul cred ca va sta cam asa treaba :
E63 > M5 > RS6, asta daca e sa ne luam dupa cc.
veloce... tu cu ygd nu sunteti oameni ma... si nu meritati nici pisat de gargara. sincer nu inteleg cum va mai inghite pamantul. sunteti niste inecuperabili. voi chiar nu stiti sa vb omeneste si civilizat? prin ce puscarie va fatat mama voastra ma? vai de capul vostru de inecuperabili si inculti. unu "tai-kon-do" :))))(YGD) si unu "pacat ca este lexus" (veloce)
aaa si o sa vedem care marca o sa fie mai des intalnita in viitor. pt ca audi nu va muri. asta se stie clar.
scuze de offtopic: am modelat in catia un motor V8 (principalele componente) si as avea nevoie de niste dimensiuni cum ar fi: unghiul dintre cama care actioneaza supapa de admisie si cama care o actioneaza pe cea de evacuare si raportul dintre viteza de rotatia arborelui cotit si cea a axului cu came ( care, din cate stiu eu, e 1/2). i-as fi profund recunoscator celui care m-ar ajuta.
in mod normal n-as fi comentat aici ca nu stiu ce sa zic cu privire la masinile astea scumpe, doar ca m-am gandid ca e un articol de interes si o sa vada multi useri commentul meu si poate o sa mi se si raspunda:)
Salut. Poate te pot ajuta informativ...
Nu cred ca o sa gasesti undeva un unghi exact, intrucat depinde de la motor la motor. In general, cele mai comune unghiuri intre cama de admisie si cea de evacuare se situeaza intre 104 si 114 grade ale axei cu came.
Insa depinde de motor, aceste unghiuri pot fi depasite cu plus sau minus. De ex, un motor cu revolutii inalte, si cursa redusa a pistonului, cum ar fi cele de la BMW M, o sa aiba unghiul acesta mai redus. La cele cu o cursa mai lunga a pistonului, gen Merc AMG, unghiul este mai larg (ma refer la diferenta de 1-6 grade). Insa in afara de unghi, mai sunt doua elemente foarte importante in designul unei axe cu came: durata, adica timpul in care o cama incepe sa actioneze tachetul pana il elibereaza, si maximul, adica lungimea razei maxime a (inaltimii) camei.
Apoi mai este curba de intrare si cea de iesire, care se calculeaza cu functii logaritmice, pentru un contact maxim, o uzura minima, si evitarea saltului tachetului de pe cama cand se atinge maximul.
Pentru masini obisnuite, deschiderea (largimea) unei axe cu came este destul de mica, si exista chiar si un spatiu nul intre cele doua came, moment in care ambele supape sunt inchise. La cele mai sportive sau chiar de curse insa, maximul unei came se reduce, insa se largeste plaja acesteia, putand chiar intersectandu-se, moment in care ambele supape pot fi intredeschise, in momentul inceperii deschiderii celei de admisie si inchiderii celei de evacuare.
De specificat, considera axa ca avand 360 grade la o revolutie. Unghiul pe care l-am scris mai sus se refera la actionarea camelor in sens invers, adica prima fiind considerata cea de evacuare, si a doua cea de admisie. Pentru ca din momentul actionarii celei de admisie, pana intra cea de evacuare exista cursa de explozie a pistonului, iar acolo trec aprox 245-256 grade ale axei cu came.
Da, ai avut dreptate, pentru motoarele in 4 timpi (4 vectori de miscare ai pistonului pentru o revolutie globala considerata la o ardere) raportul este de 1:2, deci la o revolutie a axei cu came ai doua revolutii ale axului cardanic.
Daca proiectezi 3D un motor doar in scop vizual nu ai nevoie de calcule ale axei cu came, si poti alege un design simplu, de tip semiluna, al camelor.
Insa daca faci o proiectare cu scop functional, ai nevoie de un set riguros de calcule si functii pentru determinarea formei camelor, printre cele mai complicate calcule din intreg motorul.
Sper ca te-am putut ajuta si n-am fost prea plictisitor. :)
merci mult, uite ca totusi sunt cunoscutori pe site-ul asta:). am folosit un unghi de 90 de grade intre came, l-am animat si mi se pare sincronizat. dar gresesti la raportul vitezelor de rotatie a arborelui cotit si a axului cu came, defapt e invers, la o rotatie a arborelui cotit am doua rotatii a axului cu came. in orice caz, merci mult pentru explicatii!
Ba...te-as ruga sa cercetezi mai atent. Stiu ce spun, sunt inginer in autovehicule rutiere.
Arborele cotit executa 2 revolutii per 1 singura revolutie a axei cu came, la un motor in 4 timpi.
Pistonul coboara, face admisia, vibrochenul se roteste cu 180 grade...apoi urca, face compresia, inca 180 grade. Intervine explozia, pistonul coboara cu inca 180 grade ale vibrocnelului, si in final urca, evacuand gazele, cu inca 180 grade. 4x180=720 grade, adica doua revolutii. In astea 4 miscari ale pistonului, axa cu came se roteste o singura data, adica 360 grade. Deci e cum am zis mai sus, raport de 1:2 intre axa cu came si vibrochen.
Uita-te aici: http://www.youtube.c om/watch?v=FfTX88Sv4I 8
ca fiabilitate oricum toate generatiile noi sunt mult sub cele vechi...sunt prea de ,,unica folosinta'',mai ales la diesel...injectoarel e parca sunt consumabile,si sincer se observa clar diferente intre generatii...sunt mai performante dar numai pun accent pe fiabilitate,sunt ,,mancatoare de bani'' !
Pai e oarecum logic...gandeste-te ca ei trebuie sa mai scoata bani dintr-o masina si dupa ce au vandut-o,si anume din piese...d-aia nu se mai fac masini asa fiabile ca pe vremuri...
Eu sunt de parere ca dominatia RS6-lui a luat sfarsit.M5 F10 deja vine tare din urma si cred ca acei 20 de cai putere in minus nu o sa il impiedice sa detroneze super-sedanul celor din Ingolstadt.Pacat de acel V10 de pe E60 care scoatea un sunet de-a dreptul infiorator! >:)Oricum cred ca V8-ul de pe F10 o sa sune cel putin la fel de bine.Astept cu mare nerabdare duelul "titanilor"!
arata fain, desi nu ma mai pasioneaza nicio germana, nu stiu de ce...si oricum toate masinile in ziua de azi, au inceput sa fie vorba cuiva mai sus...mancatoare de bani, bagi bani in ele dupa 50.000 km cum bagi intr-un rahat de SH cu peste 100.000. Nu prea se mai renteaza noile modele scoase acum, nu stiu dar nu mai sunt ce au fost. Incearca ei sa te surprinda sa te dea pe spate ca, face suta in 2 secunde etc...degeaba daca nu ramane fiabila mult timp. Am o cunostinta care are un Golf 6 si deja are 70.000 cu el si are o gramada de probleme...motorizar e Diesel. Pacat de banii care i-a dat pe el si cat mai fac reparatiile..iti vine sa-i dai foc. Cat despre Rs6 vs. M5, eu cred ca M5-u o sa faca fata oricarei provocari.
Vorbiti prostii si numai din auzite. Generalizati aiurea, fara cunostinte solide si doar dupa niste cazuri izolate, ori care nu tin de masina in sine, ci de modul de exploatare sau combustibilul exrem de prost de la noi din tara.
Masini cu defecte de fabrica sau serii mai proaste au fost intotdeauna, desi erau mult mai simple din punct de vedere tehnologic. Ca nu erati nascuti ca sa auziti de ele, asta-i alta treaba.
Uite asa creati idei gresite si mituri, fara baze reale, ci numai pe informatii subiective.
zeroRDK, scuze, le-am incurcat, ai dreptate, arborele cotit de doua ori axul cu came o data, asta e raportul pe care l-am si folosit in simularea mea. merci
Mi se pare putin anormal 580 cp pt noul rs6...adica 580 are si actualul , iar eu auzisem ceva de 600 cp pt cel nou(dar ma rog...zvonurile sunt zvonuri)
da, dar are altfel de transmisie, amortizoare, aerodinamica, cuplu mai mare... poate au aceeasi putere, dar daca la pui una langa cealalta, pe 402m o sa se cunoasca diferenta... puterea nu e totul... am dreptate??
nu chiar... gandeste te la rs4... ce ar face cu atata putere daca nu ar avea masele distribuite egal, daca nu ar avea o transmisie, o directie imbunatatita.. ce ar face cu atata putere daca nu ar avea discurile alea imense de franare? chiar si body kitul este calculat astfel incat sa aiba mai putina frecare, mai multa aerodinamica... toate se leaga... e ca lanticul pe care il porti la gat... continuu... intotdeauna continuu...