Cateva sfaturi de condus preventiv Ghidul soferului 21 Iunie Cateva sfaturi de condus preventiv
Toate comentariile (130):
5 comentarii 34 puncte
clar ca la ce soferii sunt in RO,trebuie sa fii atent la ei in primul rand chiar daca ai tu prioritate etc!
21 iun 2011, 13:23
+24
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
4 comentarii 25 puncte
bai nea soferachi,da unde ai auzit tu ca un sofer bun merge iarna cu cauciucuri de vara in spatele altuia la 3-4 metri si mai coboara si un pod? un sofer bun stie din start ca daca are cauciucuri de vara si merge iarna (coborand un pod cum zici tu)sta la 30-40 de metri de cel din fata, si cu siguranta are timp de toate.....
21 iun 2011, 20:00
+20
18 comentarii 0 puncte
+1..un sofer bun trebuie sa stie...adica...STIE ce poate masina si ce cauciucuri ii trebuie; stie cum sa traga de masina, stie cat trebuie sa pastreze intre el si cel din fata, stie cand trebuie sa franeze....asa ca ipoteza ta nu isi are justificare, fara suparare
21 iun 2011, 22:12
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
184 comentarii 51 puncte
cel mai bun raspuns i l-ai dat bravo
22 iun 2011, 15:09
0
108 comentarii -7 puncte
atata timp cat te uiti in oglinzi sa zicem cam la 5 secunde, totul este mai usor
23 iun 2011, 01:59
+1
164 comentarii 3 puncte
intr-un fel are dreptate yneedlove .... numai ca nu sunt prea multe masini la 900 kg, majoritatea au 1.5 t ,deci e mai grav. daca am pastra o distanta de 30-40 de m la cate masini sunt in buc. ne-am intinde pana in constanta. :)) toti va dati zmei , si in caz de ceva , va panicati si apasati puternic frana.atata. (asta daca esti experimentat) si nu ma contraziceti ca asa facem toti.....
23 iun 2011, 19:47
+2
75 comentarii 72 puncte
Cand o sa mai cresti si o sa mai strangi si tu kilometri-n talpi o sa vezi ca se pot face mai multe manevre pe secunda! Pana atunci multumeste-te cu cat poti(2/min). PS: E SCHUMAHER!
21 iun 2011, 23:05
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
44 comentarii 24 puncte
Daca masinii din fata i s-au blocat rotile, tu ai sanse sa opresti mult mai repede ca el in frana de motor, si cu uzura aia de 50% de pe cauciucurile de vara cu care racerul din tine circula iarna in curul celui din fata. Manevre mai complicate nu are rost sa aducem in discutie, scapa de mamaliga din geam (prin km efectuati, nu prin luni trecute de cand ai permisul) si apoi poate le comentam si pe alea.
22 iun 2011, 01:22
+3
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
LiquidTW
89 comentarii 190 puncte
Ba omule bun. Daca tu cobori un pod si ii in panta, fiind mazga pe jos cand sti ca nu po-ti evita un obstacol pe loc, tu stai doar 3-4m in spatele celui din fata? Si mai ales cu gume de vara 50%? Se vede ce gandire ai. Ti-ai dat singur duma. Daca tu mergi cu cauciucuri de vara 50% uzate si mergi ca si cand ai avea de iarna, la 3-4m in PANTA, atunci omule ce sa spun....... E nasol sa te gandesti ca exista gandiri dinastea cum gandesti tu si soferi de genul Hai salut ! P.S : este un articol foarte bun. Bravo si mersi 4tuning :*
22 iun 2011, 09:52
+2
199 comentarii -8 puncte
e bine ca tu gandesti altfel... inca odata nu este vb de mine... este vb doar TEORETIC...ce ai fi putut TU sau altu inteligent sa faca in situatzia de fatza... te ascult... daca ai ceva de zis.... nu macanituri si pareri...ca asa pot spune si eu...ce dreaq cauta aia cu masinile cu tractiune spate iarna.... ca de ce isi pun unii pe bmw gume late de 195-205 in loc de 155 ....ca alea subtiri sapa alea late nu.... si lista continua... dar ca sa imi zica mie niste parveniti si niste inteligenti...ca INTR'O SECUNDA te uiti in oglinzi iei decizi faci si dregi.... hai mai ce dreaq.... GET REAL !!!
22 iun 2011, 10:15
-2
27 comentarii 28 puncte
te anunt ca un bmw fara control al tractiunii, cu cauciucuri de iarna chiar si pe 225 este mult mai sigur decat oltcitul cu rapanduri de vara uzate. cat despre situatia data de tine, numai frana de motor combinata putin cu cea de serviciu, dar n-ai cum sa gasesti solutii soferesti la o situatie in care numai un incepator cu carnet de 150 E ar ajunge. Stiu ca o sa spui ca aberez si eu, asa ca dupa atatea "aberatii" de deasupra mea, ai putea sa ne spui si noua ce-a facut prietenul ala a tau priceput
22 iun 2011, 11:28
+1
381 comentarii 502 puncte
@ yneedlove Iarna e bine sa ai cauciucuri cat mai inguste posibil. SI intradevar, masinile cu tractiune spate si fara esp se pot controle foarte bine iarna, daca ai cauciucuri de iarna (nu rahaturi resapate, sau cauciucuri de vara uzate pana la sarme). Trebuie doar sa fii foarte atent. Daca esti tampit, si folosesti cele mai late cauciucuri de vara care le poti pune, pe deasupra sa mai fie si uzate, iti zic sigur ca nici 100 de esp-uri nu te salveaza de la derapat. Apropo, de ce toti producatorii auto recomanda ca iarna sa ai cele mai inguste cauciucuri posibil, si de ce masinile de raliu pentru stagiile pe zapada au cauciucuri extrem de inguste ? Daca ai cauciuc ingust, atunci presiunea exercitata asupra suprafetei de rulare creste mult, iar sansele sa ajungi la o suprafata cu aderenta mai mare cresc. Dar bine inteles, cine are un ***** de masina la care nici franele nu merg, ce sa mai zici de sisteme electronice de siguranta, mai are pe deasupra si niste rahaturi de cauciucuri de vara uzate pana la sarme, se mai si plange iarna ca derapeaza. La noi mentalitatea tipica e "de ce sa imi pun eu cauciucuri de iarna, ca tot la fel se comporta masina". Am fost la schi cu masina cu tractiune spate, si esp dezactivat, pt ca pe zapada doar te incurca si mie personal imi place sa ma joc cu masina, si nu am avut nici o problema. Aveam cauciucuri de iarna Nokian Hakkapeliitta. Bine inteles, posesorii de cotete antice cu tractiune fata si cauciucuri de vara, la inceput au ras de mine, "uita-te la ala, ca sigur nu urca, doar prostii merg cu masini cu tractiune spate iarna", dar am urcat fara nici o problema. Cand caposii cu tractiune fata au dat de zapada, s-au dat jos din masini si au trecut la impins-viteza.
26 iun 2011, 09:56
+2
Nukeblast
53 comentarii 54 puncte
@vneedlove esti ratat nenea! cine a scris articolul bine a facut! subscriu la ceilalti utilizatori ca esti ori incepator ori dobitoc care nusi face rca ca "nu se merita si merg la risc" off
22 iun 2011, 13:27
+2
38 comentarii -2 puncte
Articolul ne spune ce ar trebui sa faca un sofer bun. Cel care ajunge in ipostaza descrisa de tine numai sofer bun nu e. Ideea este tocmai sa prevenim situatiile imposibile. Eu mai merg iarna cu o masina veche, cauciucuri de vara de la sh, fara ABS si n-am provocat accidente, las in fata distanta suficienta de franare. Mai vine cate unu si se infige in spatiul liber, fara semnalizare, fara asigurare: dupa trosneala daca recunoaste ca s-a bagat bine, daca nu ii dau asigurarea, la rabla mea nu se mai cunoaste o zgarietura in plus. Problema e cand merg cu masina noua, ca trebuie sa fiu atent la toti dementii.
22 iun 2011, 22:10
0
17 comentarii -5 puncte
cati 14 ani ai prietene?
24 iun 2011, 01:17
0
96 comentarii 3 puncte
nici unu dintre noi nu suntem soferi de elita pana si cei mai buni soferi tot invata pe parcurs si daca tot se tin unii soferi ,sofer bun esti de la 80.000-100.000 de km in sus.respecte
25 iun 2011, 19:35
0
15 comentarii 8 puncte
Eu cred ca sunt si persoane care au peste 80.000-100.000 km, si nu prea se descurca, si sunt care acum si-au luat carnetul, si stiu mai multe decat cei cu multi km. Eu cred ca totul depinde de persoana, si cum scria si in articol, tot timpul mai ai inca de invatat, nu conteaza ca ai facut 100.000 km sau ai facut 1.000.000 km. Parerea Mea
14 nov 2011, 00:05
0
89 comentarii 109 puncte
asta da articol, multumim 4tuning, cand voi da de carnet imi voi aminti tot ce am citit ;)
21 iun 2011, 13:26
+30
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
+1
21 iun 2011, 13:38
+12
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
89 comentarii 109 puncte
stiu deja ca a conduce nu inseamna a deplasa masina fara sa opresti motorul, asta se invata repede. nu inveti sa conduci pe camp ci in oras.
21 iun 2011, 22:08
+3
27 comentarii 28 puncte
eu mi-am luat carnetul de 2 luni, stiam sa conduc bine, asa ca nu am avut emotii cu plecarile de pe loc si parcarile, si am putut sa fiu atent la sfaturile instructorului, majoritatea foarte de folos. cand te apuci de scoala, du-te la un instructor care stii sigur ca te invata calumea, nu la unul calm care te invata sa pleci de pe loc, sa faci o parcare si iti aranjeaza examenul..
22 iun 2011, 11:37
0
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
nu am inca carnet..am doar 17 ani...dar de cand conduc mi-a bagat tata in cap sa anticipez inainte...am vrut sa parchez masina in curte m-am uitat in oglinda, am semnalizat, am lasat sa mearga umpic masina singura si cand m-am uitat a doua oara chestie de o secunda era o masina langa mine:|.....oricum la noi in cluj ii mai domol traficul
21 iun 2011, 13:38
+9
65 comentarii 63 puncte
Daca tata te-a invatat sa ..."anticipezi inainte", cred ca scoala nu te-a invatat mare lucru!! Dar, poate vei fi sofer bun! Macar!
21 iun 2011, 15:13
+11
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
199 comentarii -8 puncte
uite mah si profesorii de romana....
21 iun 2011, 18:23
+3
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
pentru ezw: nu inteleg ce vrei sa zici...dar din ce ai scris imi dau seama ca iti place sa comentezi si tu...la varsta mea pun pariu ca habar nu aveai cu ce se mananca masina.
21 iun 2011, 19:04
+1
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
pentru c.sainz: unu la mana tu esti orb si nu vezi ca scrie ca am 17 ani deci n-am permis...si doi la mana la 17 ani ce pana mea vrei sa inveti...incepi pe rand...anticipezi..t e asiguri si reactionezi..wow greu ii sa citesti un comment
21 iun 2011, 19:02
+2
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
E foarte la moda sa se critice greselile de vorbire sau de scriere pe 4tuning, unii uita ca subiectul comentariilor ar trebui sa fie exclusiv masinile si, desi inteleg ce vrei sa spui, tin neaparat sa te corecteze. In alta ordine de idei, bafta multa la carnet!
21 iun 2011, 19:24
+7
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
pentru blacksnake: in sfarsit vad si eu un om destept..mersi :) eu tot nu inteleg ce am gresit chiar la primul comment da fie..
21 iun 2011, 19:38
+7
5 comentarii 1 puncte
ANTICIPÁ - A face sau a spune ceva INAINTE de o anumită dată (fixată) sau înaintea timpului cuvenit. Cu alte cuvinte "a anticipa inainte" e pleonasm. Definitia pentru pleonasm e de asemenea prezenta in DEX. Celor care nu va convine sa fiti corectati: Chiar daca e forum de tuning nu aveti nici o scuza pentru faptul ca nu stiti romana. 4tuning ar trebui sa faca si un articol despre gramatica pentru ca sunt din ce in ce mai multi care fac greseli grave. O zi buna tuturor si fara incidente in trafic!
22 iun 2011, 11:50
+1
bmwismylife
56 comentarii 104 puncte
n-ai frica ca stiu si eu ce ii ala pleonasm ;)...numa voi trebe sa va bagati in seama cu ceva...sa aratati ca sunteti mai smecheri..si atunci in loc sa cititi un comment pe un site dedicat masinilor faceti limba si literatura romana. Fac pariu ca si tu ai gresit de multe ori. Cat timp nu scriu cu prescurtari de ***** si toate prostiile ca alti zic eu ca ii bine..
22 iun 2011, 12:07
0
17 comentarii -5 puncte
de acord! pe de o parte are dreptate si blacksnake dar daca stai sa numeri oamenii care fac greseli gramaticale pe 4 tuning si pe multe alte forumuri o sa ajungi la o cifra destul de maricica
24 iun 2011, 01:22
+1
21 comentarii 5 puncte
urca-n sus coboara-n jos...))))))))))
24 iun 2011, 11:14
-1
111 comentarii 153 puncte
Uitati-va la link-ul acesta! Oglinzile sunt proiectate cu un scop! FOLOSITI-L!!! http://www.youtube.c om/watch?v=Kd_ydzclQ R Q&feature=related Atentie....link-ul este despartit! Din cauza 4tuning-ului!
21 iun 2011, 13:54
0
503 comentarii 588 puncte
Ce zici tu e bine, dar o motocicleta este mult mai rapida si tind sa cred ca cel cu masina s-a asigurat inainte, dar motociclistul a venit ca din senin in spatele lui. Asa ca, aici as spune ca e vina motociclistului ca nu a pilotat preventiv, dar si a soferului care nu a semnalizat manevra si daca nu ma insel pe acel marcaj, nu trebuie sa calci cu roata.
21 iun 2011, 16:32
+3
111 comentarii 153 puncte
Ideea in sine e sa te asiguri de doua ori in oglinzi! Nu zic ca n-a gresit si motociclistul dar de aia este mobra (sa te strecori prin trafic)! Din video daca observi...ala cu masina avea marcaj continuu, mai venea si masina pe contrasens (de aia a ajuns sub rotiile ei, motociclistul)! Eu sunt si sofer si motociclist! Daca ai km sub la volan si sub sa, gandesti altfel( unii au doar cat.B sau mai rau cat.A) si nu inteleg cum e sa conduci o masina! Respect si aveti grija de corpurile voastre!
22 iun 2011, 09:39
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
daca gandesti asa, ca de aia ai motocicleta, ca sa te strecori, eu zic sa mai meditezi un pic...din cauza gandirii asteia ajung multi sub rotile camioanelor, ca doar se strecoara. nu ca astia cu B, C, D, etc ar fi niste exemple, dar de foarte multe ori, motociclistii "si-o cauta"...
24 iun 2011, 00:09
-1
331 comentarii 212 puncte
mare dreptate aveti 4tuning cu acest articol...am prieteni care s-au dat zmei ca ei sunt regii soselelor si majoritatea dintre ei au patit-o din cauza vitezei si neatentiei...vreau sa subliniez ca "O SECUNDA DE NEATENTIE LA VOLAN TE POATE COSTA VIATA"
21 iun 2011, 13:57
+3
diclatu
597 comentarii 55 puncte
Nu chiar...hai...2 sau 3. Mai taie-le,da-le naibii.
21 iun 2011, 17:56
+4
331 comentarii 212 puncte
:))) am exagerat un pic cam 2-3 ai dreptate+1:)))
22 iun 2011, 01:13
0
diclatu
597 comentarii 55 puncte
pai da...mai aprinzi o tigara,mai "arunci un ochi" la o d`soara...2-3 secunde :)
22 iun 2011, 09:24
0
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
Multumim 4tuning pentru sinteza de mai sus, foarte bine subliniat faptul ca multe accidente le suferim din cauza altora, deci trebuie sa nu fim egoisti si sa ne gandim ca in trafic mai exista si altii care ''au tot timpul dreptate''
21 iun 2011, 13:57
+8
cata_mcd
61 comentarii 143 puncte
Aceste informatii se tin minte doar daca iti place sa conduci.Pentru cei care isi folosesc masina doar ca sa nu mearga pe jos,soferii de duminica si alte tipuri,ele sunt inutile.Si,binentele s,cei pasionati de asa ceva le deprind din situatile prezentate si aici.E de ajuns sa iesi in trafic,imediat vezi diferenta...
21 iun 2011, 13:57
+9
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
bravo cata mcd, exact aia sunt tampitii de care trebuie sa ne ferim.
21 iun 2011, 14:11
+3
Andrei0
41 comentarii 11 puncte
Corect:)
21 iun 2011, 14:37
+1
arminyoyo
219 comentarii 10 puncte
Anticipare, reactie, accident, pui frana si ala din spate intra in tine genul de condus American, romanii conduc bine fata de alte tari, parca in Suedia scoala de soferi se invata de la 18 ani, te pune sa faci "raliu" si pe la 21 ani parca iei permisul(am vazut la TopGear) da nu sunt sigur, lasati mai jos mesaj care stie. O da si legat de articol, poti citii 1000 de informati dinaste, nu inveti nimic, cu Stig intr-o saptamana te face profesionist;), cati dintre voi au pus frana pana jos pedala?! sa sti ce se intampla cu masina asa se invata s.a. Pana la urma tot intra un nebun in tine, numai daca ti masina in garaj schepi de accidente.
21 iun 2011, 14:13
0
14 comentarii 19 puncte
Si eu tot la top gear am vazut ce ai zis tu,dar tara nu este Suedia,ci Finlanda.
21 iun 2011, 14:34
0
88 comentarii 180 puncte
yo zic ca ar trebui sa o lasi mai moale cu TopGear'ul deoarece iti dauneaza psihic ;) in primul rand Stig face ce face doar pe circuit SI ESTE O DIFERENTA DE LA CER LA PAMANT ! nu ai de unde sa sti cum merge el cu masina personala :) sfatul meu...uita'te la TopGear ca la desene :)
21 iun 2011, 14:39
+4
arminyoyo
219 comentarii 10 puncte
Eu ma uit la TopGear ca la un film, sunt regizate si nu le iau in serios, e bine? Atata ca odata am avut chef sa vad "fizica masinii", am mers cu ea pe un platou de beton(destul de mare fara pericole), si am testat asa: linie dreapta 50 KM/h frana de picior, viraj 360* pana ce urla cauciucurile, am dus cu mine si 5 sticle( pet unplute cu apa), am facut slalom printre ele, eu zic ca am invatat multe, si am prins si curaj-incredere nu experienta si reflexi. Acum daca unul franeaza in fata mea, stiu sa ma orientezi si la alte aspecte cum ar fi trecerea pe langa el daca se poate. O zi buna la toti, cheers!
21 iun 2011, 15:11
+1
dadi_t
379 comentarii 346 puncte
Esi pe langa, TOTAL. Anticiparea nu inseamna sa trantesi piciorul pe frana ca un tractorist si sa provoci alte accidente. Ce legatura are ? Se cunoaste ca esti rupt de realitate. Nu, romanii nu conduc bine fata de cei din alte tari. De aici si nr. extrem de mare de accidente. Si in alte tari se merge cu viteza. Si in alte tari mai beau oamenii o bere, doua. Insa la noi sunt prost pregatiti, majoritatea si de aceea cum merg un pic mai tare, ori beau o bere, s-a cam terminat cu manevrarea masinii. Examene prea usoare, plus mii de carnete luate cu pile, impreuna cu probleme ce tin de infrastructura. Astea sun cauzele principale a celor mai multe din accidentele de la noi.
21 iun 2011, 14:42
+5
493 comentarii 1318 puncte
asa e, examenele la noi sunt prea usoare si testul psihologic, in orice domeniu, este foarte permisiv, sa nu zic inutil,inadecvat, etc. Noi romanii suferim de multe, mania vitezei, a depasirilor, a provocarilor. Merg mult afara din oras si de multe ori sunt obligat sa calc frana in momentul in care masina din spate ma depaseste, foarte multi depasesc la limita, se intampla sa depasesc si in secunda 2 sa fiu depasit de aceeasi masina care se pune in fata mea revenind la viteza de dinainte, se intampla sa depasesc mai multe masini si de multe ori o masina din coloana imi iese in fata, fara se se asigure, cu o viteza mult mai mica decat a mea, punandu-ne in pericol pe toti. Multi sunt neatenti, nepasatori, nu respecta benzile, in Buc. fata de provincie traficul e bun, stii la ce sa te astepti, totul are un mers, in orasele mici, regulile de circulatie sunt incalcate voit, majoritatea merg cum vrea p_la lor, tot ce conteaza e sa ajunga la destinatie. Ma deranjeaza ca nu stim sa semnalizam, o facem in scurt. La intersectii semaforizate se semnalizeaza cu maxim 10m inainte de a vira si asta cand se face verde, ar trebui ca si cel din spate sa stie ca urmeaza o schimbare de directie cu ceva timp inainte, ar fi mult mai bine pentru trafic, nu ne-am mai bloca atata, am sti ca Gica face stanga si stam pe banda din centru nu fortam intersectia ca ii ramane jumate de masina ca asteapta pietonii. Anticipare si atentie pentru unii si multa nepasare pentru altii.
21 iun 2011, 15:27
+3
199 comentarii -8 puncte
Prea multi analfabetzi, prea multe cefe late.... si ai dreptate... insa nu in totalitate... eu unu nu beau de fel...iar daca scap un vin sau o bere...nu ma sui la volan nici sa stiu ca moare tata... am permisul de 4 ani dar conduc de peste 10 ani... insa articolul este bun,super informaiv si educativ dar la final se abereaza grav.... Colegul de mai sus, nu am inteles ce a vrut sa spuna, dar ai pot transmite ca eu sunt FAN top gear , fift gear...si tot ce tine de emisiuni auto....si cand o sa stie el sa faca derapaje controlate si sa treaca la "mustata" de obstacole , atunci sa ne zica si noua ,asta asa...ca aia sunt atat de retardatzi incat conduc masini de sute de mii de euro.... insa orice tampit in parcare de la supermarket...sau pe camp...este shofer grande.... cand ajunge in trafic....realizeaza /sau nu ,ca e alta mancare de peste ... cel mai bun sofer...sa circule in italia si in turcia....daca in maxim un an nu face nici o bubuiala....eu il felicit... Hai ca deja sunt multi copii....multe comentarii de prisos....unii nu ai nici macar abonament pe transportul in comun...si nici varsta pt scuter... asa ca degeaba ne agita.... NOTA 9 pt articol.... daca nu era finalul de NAPOLEON.... merita un 10+
21 iun 2011, 18:32
+1
3 comentarii -2 puncte
Nu stiu ce ai inteles din finalul articolului dar hai sa iti explic la ce se referea cu acele multe lucruri facute intr-o singura sec: 1.sa se asigure in spate,(daca te uiti in oglinda odata la 5 10 sec din obisnuinta vei sti in orice moment ce se intampla in spatele tau si langa tine) in fata (te uiti in fata mereu nu ai cum sa nu stii ce e in fata ta), 2.sa franeze astfel incat sa nu blocheze rotile(daca nu ai abs la franarile bruste nu e bine sa blochezi rotile; o franare la limita blocarii e mai eficienta decat o franare cu rotile blocate...daca iti cunosti masina stii cat sa apezi pedala pt a frana cat mai eficient), 3.sa ia o pozitie defensiva(pentru orice eventualitate iti iei cand incepi franrea te tii mai bine de volan te incordezi un ic si trebuie sa fii pregatit chiar si pentru eventualitatea unui impact..de preferat minor ), 4.sa semnalizeze masina din spate, sa puna avariile daca e cazul(un sofer "bun" cu experienta nu se panicheaza si atunci in momentul in care apasa franele poate da si semnalizarea daca intentioneaza sa evite in vre-o parte(in cazul in care are loc in una din parti fara a periclita traficul) sau poate pune avariile). In legatura cu situatia prezentata de tine: In mod normal nu ar trebui sa ajungi intr-o astfel de situatie dar daca esti atat de ignorant si ajungi sa ai o astfel de situatie ai doua solutii: 1. Incerci sa eviti prin stanga daca nu vine masina din fata. 2. Incerci sa franezi cat mai eficient ca sa reduci viteza cat mai mult si astepti impactul...Daca nu ai fost atat de idiot incat sa mai si mergi cu viteza o sa ai un impact la 20 30Km/h...dai asigurarea iti repari masina si ai scapat...in situatii limita gandirea preventiva nu inseamna doar anticipare ci si posibile rezolvari si alegerea celei mai bune din partea ta la posibile intamplari aparute. PS: Am carnet de 4 ani si nu am condus foarte mult (nu am facut niciodata un calcul dar am peste 10000 km)condusi atat cu dacia veche cat si cu alte masini, cl
23 iun 2011, 15:09
0
kony00
33 comentarii 44 puncte
In jur de 70% din soferii din Romania sunt pe langa condus , nu au nici o treaba.Am condus un an de zile in Anglia e adevarat au si eu soferi distrusi dar nu se compara cat bun simt si respect au , nu am vazut o depasire la limita, nu am vazut un flash pe autostrada ,daca te grabesti si mergi mai aproape de el nu dureaza mult si iti da voia, nu auzi atat claxon ca aici. Chiar daca esti mai incepator sau nu le ai cu condusul te inteleg. Pieteni iti multumesc ca le dai voie la trecerile de pietoni + unde e aglomeratie in intersectii chiar daca are prioritate iti da voie si tie pentru fluidizarea traficului. Eu sincer am ramas mut cand am vazut toate astea, nu credeam ca exista undeva asa civilizatie in trafic. Si din cate am inteles eu ,la examenul pentru permisul de conducere trebuie sa conduci 45 minute intregi nu ca la noi 10 15 minute si admis. Bravo pentru articol!
21 iun 2011, 16:52
+1
381 comentarii 502 puncte
Laso mai usor cu Top Gear, ca 90% din emisiune e doar show-off si caterinca. Auzi acolo ca Stig te face profesionist intr-o saptamana. Si porcul zboara... Pilot profesionist o sa fii dupa ce faci mii de km pe circuit, nu dupa o saptamana. Ce crezi ca te poate invata intr-o saptamana ? Eventual franarea cu stangul, tehnica varf-calcai, dublu ambreiaj, si poate sa conduci o masina ce nu are sincroane in cutia de viteze. SI aceste lucruri le inveti doar teoretic, ca pana sa le stapanesti cu adevarat, faci praf vreo 5-6 masini. Si stai tu linistit, ca nu Stig cel mai bun pilot din lume. Fostul Stig, concediat in 2010, e Ben Collins. Nu zic, are experienta foarte vasta, dar daca vrei sa vezi piloti extrem de buni, uita-te la campionii din WRC, din Formula 1 si din punctul meu de vedere, cei mai buni piloti din toate timpurile sunt campionii de raliuri Grupa B. Apropo, daca calci frana maxim, inseamna ca esti fraier. Daca nici nu ai ABS si franezi maxim, inseamna ca esti complet inconstient. Hai sa iti dau un sfat daca tot vrei sa te inveti sa conduci sportiv si sa stapanesti masina. Pune mana pe o masina cu tractiune spate, fara ABS, si daca se poate si fara servo frana, gaseste o parcare goala, pune niste conuri si incearca sa faci un traseu, cu viraje, franari bruste si slalom. Sa vezi ce inseamna cu adevarat sa controlezi o masina, nu cum sunt toate masinile moderne, te scapa ESP si TC din 99% din cazuri. Ce farmec mai are atunci condusul, cand intri cat de tare vrei tu in o curba, calci frana si sistemele de siguranta se asigura sa nu ajungi in camp/pomi/stalpi etc.
21 iun 2011, 17:03
0
493 comentarii 1318 puncte
care e legatura dintre condusul pe circuit si cel din viata reala? Asta e prostia romanilor, ce vad in filme, pe net, vor sa faca ziua in trafic iar ceilalti participanti la trafic sunt considerati adversari. Daca esti pilot profesionist nu inseamna ca esti si un bun participant in trafic, nu e mare smecherie sa conduci si nici sa schimbi vitezele la rosu sau sa pui frana cu stangul, mai greu e respecti regulile de circulatie, sa iti pastrezi calmul, sa fii atent si sa conduci in siguranta. Condusul sportiv e pentru incostienti, cat timp pui oameni in pericol nu te numesti sofer, nici pilot, esti doar un inconstient si o eroare a "testului psihologic". Am vorbit in general la ce se intampla la noi, fara referire la cineva anume!
21 iun 2011, 17:53
+1
381 comentarii 502 puncte
Ai mare dreptate, dar multi pun sau vreau sa puna in practica ce vad la TV, gen Top Gear sau Fifth Gear. Eu la asta m-am referit mai sus. Normal ca e incredibil de periculos sa conduci ca la raliu pe strada. Vrei senzatii tari, dute pe Transfagarasan noaptea. Cel putin, e liber drumul si daca faci vreo greseala, te duci pe ****, dar macar nu omori si pe altii. In trafic, trebuie sa fii atent la ce intampla in jurul tau, si aici ma refer la masinile din fata, din spate si de pe celelalte benzi de circulatie, unde e cazul. Nu de multe ori era sa ma bag in cate un berbec care schimba benzile fara sa se asigure si fara sa semnalizeze. Mai trebuie sa ai si reflexe, iar una din cele mai mari greseli care o fac incepatorii e sa calce frana maxim, cand evita ceva, sau si mai rau cand masina incepe sa derapeze. Supravirajul se corecteaza doar prin contraviraj si acceleratie, ca daca calci frana maxim, in 99% din cazuri pierzi complet controlul masinii. Mare atentie la masinile fara sisteme electronice de asistare a sofatului, gen ABS, ESP, TC. Sunt bune, mai ales iarna ESP-ul este un lucru foarte bun sa il ai, dar nu recomand nimanui sa se bazeze ca ESP-ul o sa il scoata din orice situatie. Toate sistemele electronice de asistare nu ocolesc legile fizicii, si sunt situatii in care poti pierde controlul la orice masina. Niciodata nu e bine sa intri in panica. Atunci se produc majoritatea accidentelor, cand soferul nu mai stie ce sa faca si calca frana.
21 iun 2011, 18:26
+3
15 comentarii 8 puncte
14 nov 2011, 00:13
0
unfukable
149 comentarii 87 puncte
Jos palaria articolul, intr-adevar tot timpul avem cate ceva de invatat in trafic, ideea e sa le invatatm pana nu e prea tarziu... Cel mai important punct e ala cu oglinzile... cei care nu le folositi ar trebui sa luati aminte!!!!
21 iun 2011, 14:39
+1
631 comentarii 899 puncte
Interesant articol
21 iun 2011, 15:15
+2
23 comentarii 22 puncte
Romanii NU conduc bine fratzi de la Chilia reveniti-va! Toti se baga aiurea, nu-ti dau prioritate in sensurile giratorii, ies fara sa se asigure, depasesc fara sa se asigure. Vara trecuta am fost in Statele Unite. Sa vedeti acolo cum se conduce. Si la ei se merge tare dar lumea e disciplinata, respecta semnele. AAA si la ei femeile conduc la fel de bine ca si barbatii nu exista asemenea discutii.
21 iun 2011, 15:22
0
Arrete
62 comentarii 132 puncte
Zici tu?! Da-i o tura prin Cehia sau Turcia, ca poate atunci pana si blondele cu 206 o sa fie soferi cat de cat constiinciosi! A, de entuziasmat ce ai fost sa te aflii in state, AI UITAT SA NUMERI BENZILE!
21 iun 2011, 22:01
0
razvanutzu4ever
6 comentarii 8 puncte
Eu merg cu motorul... e cu totul altfel decat cu masina... la ce tampiti sunt in oras (IASI) cred ca daca nu eram eu atent sigur aveam vreo 10 cazaturi si chiar accident dar oglinzile si multe altele te ajuta....
21 iun 2011, 16:30
+5
111 comentarii 153 puncte
Ai grija de corpul tau!
22 iun 2011, 09:44
0
florin260hp
239 comentarii 979 puncte
foarte bun articolu !
21 iun 2011, 16:50
+1
16 comentarii 8 puncte
Nota 10 pentru articolul asta. Unde mai recomanzi sa gasim informatii pentru condus preventiv?
21 iun 2011, 17:03
0
genius
8 comentarii 21 puncte
hai să nu ne luăm numai de șoferii din România ! sunt alții și mai răi ca noi. Cred că ați avut ocazia să vedeți destule filmulețe cu accidente din alte tări,să realizați că nu trebuie să fi român ca să fi șofer bun sau prost.
21 iun 2011, 17:09
-2
5 comentarii 1 puncte
Probably, the best article from this forum :)?
21 iun 2011, 17:16
0
113 comentarii 303 puncte
Examenele ar trebui sustinute la ore de varf, iar examinatorul sa urmareasca si dexteritatea elevului,rapiditatea /reflexele nu numai "conduita melc-economica"...ci ne se descurca, bine. Cine nu -mai face sedinte si cand va fi pregatit va avea permis. Nu zic sa dai volanul cu podu palmei 2 ture(desi e super comod, rapid si de bun simt pt aia care stau si te asteapta)dar sa stai 5 minute pana faci o laterala pe o straduta..mai bine mai stateai putin pe la scoala. Daca sta la infinit cu a 2-a...iar nu e bine.Mie mi se pare absurd cand intalnesc cate unu care merge mai incet decat tramvaiul(bulevarde mari,lungi,asfalt bun etc)...si toti ne inghesuim sa il depasim pe dreapta. Sau altii - care merg pe banda din 'mijloc', cand ele sunt doar 2 pe sens ....
21 iun 2011, 17:29
+5
Andrei0
41 comentarii 11 puncte
Da asa e si nu numai.Intructorul trebuie sa stie ce indicatii sa-ti dea si sa fie atent la tot ce faci tu si sa te corecteze, nu numai sa fie atent sa nu intri in ceva. Si cu orele de varf ar fi o solutie foarte buna ca atunci vezi care stie sa conduca si care stie doar sa tina de volan.Foarte indicat ar fi sa se vorbeasca cu instructorul sa puna cat mai multe din orele de conducere la ore de varf, eu asa am facut cand am facut scoala si mia prins foarte bine.
21 iun 2011, 23:03
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
1 comentarii 3 puncte
app pt com de mai sus..aceia care merg incet iti da.i seama k sunt incepatori!!..decat sa mearga cu 100 si cva km/h atat timp cat este un incepator eu zic ca este mai bn sa mearga incet si nu cred ca este bine ca altcineva sa.i impinga de la spate cum se intampla de obicei cu claxoane si alte chestii..
21 iun 2011, 17:48
+3
Andrei0
41 comentarii 11 puncte
Deci daca un sofer vede lamaia in luneta celui din fata nu conteaza ca merge cu 80-90 la ora sau daca la volan nu e un incepator ci un om cu experienta dar care a uitat sa scoata lamaile...se baga in curul lui si da flashuri, claxoneaza ,depaseste prin dreapta sau ii taie calea. Eu cand am fost incepator conduceam foarte bine si mergeam pe banda a 2a cu 90km/h si in spatele meu unu imi dadea flashuri sa ma dau la o parte si dupa ce a trecut in fata mea mergea cu 70...la noi se cam duce lipsa respectului fata de ceilalti participanti la trafic.
21 iun 2011, 23:14
0
16 comentarii 26 puncte
eu am fost invatat de la scoala de soferi ca daca soferul din fatza are stopurile de frana tre sa ai si tu piciorul pe frana. asta e prima chestie. a doua, din proprie experienta nu folosesc oglinda retrovizoare doar cele laterale, aia retrovizoare nu-mi da informatiile de care am nevoie, iar timpul de raspuns e mai mare decat cele laterale,am timp sa franez mai repede daca ma uit in cele laterale. iar a treia chestie e ca eu conduc in germania cam cu 200 km/h si era sa lovesc multi care nu se uita in oglinda, se uita acum nu vede nimic,iar in 6 sec esti in spatele lui si el vrea sa se bage in depasire,asa ca si pe aici sunt soferi neatenti nu numai la noi.
21 iun 2011, 18:25
0
cristiactiv
3 comentarii 1 puncte
eu zic ca e simplu, ca o concluzie, daca ai respect pentru ceilalti participanti la trafic, si seriozitate pentru condus, si sa fi constient de posibile pericole, ar fi cu siguranta mai putine accidente,
21 iun 2011, 18:30
0
magyyx99
17 comentarii 8 puncte
la capitolul soferi prosti eu zic ca romanii nu sunt cei mai varza rusi sunt no.1 si multe accidente se intmpla din cauza permisului luat pe 300 euro ca aer mami si tati bani si masini de sute de cai pe mana unora care nu sunt in stare sa mearga cu un tico sau un microcar ca e mai bun exemplul nu exista soferul perfect toti gresim dar imp e sa nu facem acceasi greseala de mai multe ori bun articolul
21 iun 2011, 18:41
+1
magyyx99
17 comentarii 8 puncte
are * face mijto tastatura de mine ;))
21 iun 2011, 18:42
0
El3ctr0n_MRK
13 comentarii 6 puncte
legat de tipul care ziceai ca intr-o zi Stig te face profesionist... nu cunosc identitatea lui stig dar in urma cu cativa ani...shumacher sau cum doamne iartama s-o scrie a sustinut examenul pentru permis...si surpriza ( A PICAT ) a intrat pe o strada cu semnul interzis...era o strada sens unic din sens invers!
21 iun 2011, 18:42
0
199 comentarii -8 puncte
daca nu ma inshel...sting...era chiar MICHAEL SCHUMAHER
21 iun 2011, 19:29
0
493 comentarii 1318 puncte
era ben collins, a si scris cineva mai sus, Schumi a fost o diversiune cand a inceput goana dupa Stig :)
21 iun 2011, 19:34
0
199 comentarii -8 puncte
da, asa e , ai dreptate , insa presupun ca stiti ca fostul STING a fost ucis...nu?!
21 iun 2011, 19:43
0
111 comentarii 153 puncte
STIG.....nu STING! :)
22 iun 2011, 09:46
0
199 comentarii -8 puncte
ok vina mea....:D
22 iun 2011, 09:57
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2 3
Pagina următoare