Tuning la superlativ: Ce poti face cu o Honda NSX si putina imaginatie
Exista numerosi factori pe care sa ii iei in seama atunci cand te apuci de modificat o masina, insa parca nici unul dintre acestia nu cantareste la fel de mult precum bugetul pe care-l ai la dispozitie. Intr-adevar, imaginatia joaca si ea un rol extrem de important pentru reusita proiectului de tuning, alegerea modelului pe care vrei sa-l imbunatatesti reprezentand o alta decizie cu greutate - nu de alta dar, dupa cum probabil stii si tu, nu toate autoturismele "iubesc" la fel de mult schimbarile.
Din fericire, nici unul dintre elementele enumerate mai sus nu pare sa reprezinte o problema in cazul de fata. Si exista multiple dovezi care sa afirme cele atestate de noi, motorul reconstruit aproape in totalitate fiind doar una dintre acestea. Exact, in loc sa aleaga calea usoara si sa opteze pentru un sistem de supraalimentare, fie el cu turbina sau compresor mecanic, specialistii Kakimoto Racing au preferat sa perfectioneze majoritatea internelor ascunse sub capota, propulsorul V6 prezent la datorie mandrindu-se acum, printre altele, si cu pistoane forjate, biele din titan, injectoare cu debit marit, pompe de ulei si benzina upgradate sau sistem de admisie din carbon si titan, plus evacuare custom si ECU Motec M84.
In urma tratamentului aplicat de japonezi, capacitatea cilindrica a motorului a urcat pana la 3.110 centimetri cubi, in timp ce valorile maxime numara acum 345 cai putere la 6.900 rotatii per minut si 362.8 Newton-Metri la 5.900 rotatii per minut. Nu stim cum se traduc aceste cifre in performante, insa stim ca nu doar motorizarea a suferit modificari majore, ci si trenul de rulare. Tren de rulare care se remarca in special printr-un transplant de transmisie NA2 cu sase rapoarte, la care se mai adauga si un disc ambreiaj de la Exedy, un diferential cu alunecare limitata de la ATS, o volanta mai usoara (ca greutate), dar si un radiator de ulei realizat special pentru acest proiect.
Iar surprizele nu se opresc aici. "Multumita" unui accident major, care avea sa afecteze destul de serios partea frontala a NSX-ului donor, specialistii Kakimoto Racing primeau din nou ocazia sa "improvizeze". Ceea ce s-a si intamplat de altfel, rezolvarea acestei probleme ducand la alipirea unui cadru tubular de sasiul din aluminiu al supercarului japonez. Drept urmare, obtinerea unei setari a suspensiei cat mai apropiate de perfectiune s-a facut mult mai usor si cu ajutorul unor elemente de prindere custom (in partea din fata, evident), plus a unor amortizoare ajustabile.
In ceea ce priveste aspectul vizual, ei bine... flaps-urile uriase aplicate partii frontale vor atrage cel mai probabil intreaga atentie, insa suntem mai mult ca siguri ca nici prelungirea spoilerului fata nu va trece neobservata. Asta ca sa nu mai vorbim de difuzorul posterior dramatic stilizat sau de eleronul intalnit la nivelul capotei motorului, de dimensiuni (mult) mai mult decat generoase. De asemenea, pe langa kitul aerodinamic realizat din fibra de carbon, proiectul celor de la Kakimoto Racing se mai lauda si cu un set de jante ultra-usoare Volk Racing CE28N, care ascund de privirile curiosilor discuri de franare Endless de 370, respectiv 340 milimetri servite in compania unor etriere Brembo cu sase, respectiv patru pistonase - fata / spate.
Referitor la cockpitul supercarului japonez, lista cu modificari include volan in trei spite semnat Momo, scaun fata de tip scoica, marca si modelul Recaro SP-G, consola centrala custom, instrumente de bord aditionale si roll cage complet, integrat in sasiu. In cazul in care te intrebi unde au disparut elementele de confort caracteristice versiunii standard a supercarului japonez, trebuie sa stii urmatorul detaliu: aceasta Honda NSX a fost racolata cu un singur scop in minte: acela de a fi transformata intr-o arma impotriva circuitului. Lucru reusit cu brio, daca este sa ne intrebati pe noi.
Sursa Foto: SpeedHunters
-
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta...
3000 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230
300 Lei
Stop stanga dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
-
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
-
Plasa rulou separare portbagaj originala vw touareg (7l)
299 Lei
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
-
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
Vw bora 1600 2000
1000 €
-
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
-
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
-
Citroen ds5 1.6thp 200cp 2012
7350 €
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen...
500 Lei
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
PieseAuto.ro
Pastile solubile in loc de lichid pentru parbriz: sunt bune de ceva?
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor











