Tuning la superlativ: Ce poti face cu o Honda NSX si putina imaginatie

Tuning la superlativ: Ce poti face cu o Honda NSX si putina imaginatie
Un buget nelimitat si o imaginatie pe masura reprezinta doua dintre cele mai importante detalii pe care sa le iei in considerare atunci cand vine vorba de crearea unui proiect de tuning cu adevarat unic. Din fericire, nici unul dintre aceste doua atribute nu lipsesc din cazul de fata.
Distribuie pe Facebook

Exista numerosi factori pe care sa ii iei in seama atunci cand te apuci de modificat o masina, insa parca nici unul dintre acestia nu cantareste la fel de mult precum bugetul pe care-l ai la dispozitie. Intr-adevar, imaginatia joaca si ea un rol extrem de important pentru reusita proiectului de tuning, alegerea modelului pe care vrei sa-l imbunatatesti reprezentand o alta decizie cu greutate - nu de alta dar, dupa cum probabil stii si tu, nu toate autoturismele "iubesc" la fel de mult schimbarile.

Honda NSX by Kakimoto

Din fericire, nici unul dintre elementele enumerate mai sus nu pare sa reprezinte o problema in cazul de fata. Si exista multiple dovezi care sa afirme cele atestate de noi, motorul reconstruit aproape in totalitate fiind doar una dintre acestea. Exact, in loc sa aleaga calea usoara si sa opteze pentru un sistem de supraalimentare, fie el cu turbina sau compresor mecanic, specialistii Kakimoto Racing au preferat sa perfectioneze majoritatea internelor ascunse sub capota, propulsorul V6 prezent la datorie mandrindu-se acum, printre altele, si cu pistoane forjate, biele din titan, injectoare cu debit marit, pompe de ulei si benzina upgradate sau sistem de admisie din carbon si titan, plus evacuare custom si ECU Motec M84.

Honda NSX by Kakimoto

Honda NSX by KakimotoHonda NSX by Kakimoto

In urma tratamentului aplicat de japonezi, capacitatea cilindrica a motorului a urcat pana la 3.110 centimetri cubi, in timp ce valorile maxime numara acum 345 cai putere la 6.900 rotatii per minut si 362.8 Newton-Metri la 5.900 rotatii per minut. Nu stim cum se traduc aceste cifre in performante, insa stim ca nu doar motorizarea a suferit modificari majore, ci si trenul de rulare. Tren de rulare care se remarca in special printr-un transplant de transmisie NA2 cu sase rapoarte, la care se mai adauga si un disc ambreiaj de la Exedy, un diferential cu alunecare limitata de la ATS, o volanta mai usoara (ca greutate), dar si un radiator de ulei realizat special pentru acest proiect.

Honda NSX by Kakimoto

Iar surprizele nu se opresc aici. "Multumita" unui accident major, care avea sa afecteze destul de serios partea frontala a NSX-ului donor, specialistii Kakimoto Racing primeau din nou ocazia sa "improvizeze". Ceea ce s-a si intamplat de altfel, rezolvarea acestei probleme ducand la alipirea unui cadru tubular de sasiul din aluminiu al supercarului japonez. Drept urmare, obtinerea unei setari a suspensiei cat mai apropiate de perfectiune s-a facut mult mai usor si cu ajutorul unor elemente de prindere custom (in partea din fata, evident), plus a unor amortizoare ajustabile.

Honda NSX by Kakimoto

In ceea ce priveste aspectul vizual, ei bine... flaps-urile uriase aplicate partii frontale vor atrage cel mai probabil intreaga atentie, insa suntem mai mult ca siguri ca nici prelungirea spoilerului fata nu va trece neobservata. Asta ca sa nu mai vorbim de difuzorul posterior dramatic stilizat sau de eleronul intalnit la nivelul capotei motorului, de dimensiuni (mult) mai mult decat generoase. De asemenea, pe langa kitul aerodinamic realizat din fibra de carbon, proiectul celor de la Kakimoto Racing se mai lauda si cu un set de jante ultra-usoare Volk Racing CE28N, care ascund de privirile curiosilor discuri de franare Endless de 370, respectiv 340 milimetri servite in compania unor etriere Brembo cu sase, respectiv patru pistonase - fata / spate.

Honda NSX by Kakimoto

Honda NSX by KakimotoHonda NSX by Kakimoto

Referitor la cockpitul supercarului japonez, lista cu modificari include volan in trei spite semnat Momo, scaun fata de tip scoica, marca si modelul Recaro SP-G, consola centrala custom, instrumente de bord aditionale si roll cage complet, integrat in sasiu. In cazul in care te intrebi unde au disparut elementele de confort caracteristice versiunii standard a supercarului japonez, trebuie sa stii urmatorul detaliu: aceasta Honda NSX a fost racolata cu un singur scop in minte: acela de a fi transformata intr-o arma impotriva circuitului. Lucru reusit cu brio, daca este sa ne intrebati pe noi.

Honda NSX by Kakimoto

Honda NSX by KakimotoHonda NSX by Kakimoto

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze Honda NSX by Kakimoto
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 27 Februarie 2014