Tuning la superlativ: Ce poti face cu o Honda NSX si putina imaginatie
Exista numerosi factori pe care sa ii iei in seama atunci cand te apuci de modificat o masina, insa parca nici unul dintre acestia nu cantareste la fel de mult precum bugetul pe care-l ai la dispozitie. Intr-adevar, imaginatia joaca si ea un rol extrem de important pentru reusita proiectului de tuning, alegerea modelului pe care vrei sa-l imbunatatesti reprezentand o alta decizie cu greutate - nu de alta dar, dupa cum probabil stii si tu, nu toate autoturismele "iubesc" la fel de mult schimbarile.
Din fericire, nici unul dintre elementele enumerate mai sus nu pare sa reprezinte o problema in cazul de fata. Si exista multiple dovezi care sa afirme cele atestate de noi, motorul reconstruit aproape in totalitate fiind doar una dintre acestea. Exact, in loc sa aleaga calea usoara si sa opteze pentru un sistem de supraalimentare, fie el cu turbina sau compresor mecanic, specialistii Kakimoto Racing au preferat sa perfectioneze majoritatea internelor ascunse sub capota, propulsorul V6 prezent la datorie mandrindu-se acum, printre altele, si cu pistoane forjate, biele din titan, injectoare cu debit marit, pompe de ulei si benzina upgradate sau sistem de admisie din carbon si titan, plus evacuare custom si ECU Motec M84.
In urma tratamentului aplicat de japonezi, capacitatea cilindrica a motorului a urcat pana la 3.110 centimetri cubi, in timp ce valorile maxime numara acum 345 cai putere la 6.900 rotatii per minut si 362.8 Newton-Metri la 5.900 rotatii per minut. Nu stim cum se traduc aceste cifre in performante, insa stim ca nu doar motorizarea a suferit modificari majore, ci si trenul de rulare. Tren de rulare care se remarca in special printr-un transplant de transmisie NA2 cu sase rapoarte, la care se mai adauga si un disc ambreiaj de la Exedy, un diferential cu alunecare limitata de la ATS, o volanta mai usoara (ca greutate), dar si un radiator de ulei realizat special pentru acest proiect.
Iar surprizele nu se opresc aici. "Multumita" unui accident major, care avea sa afecteze destul de serios partea frontala a NSX-ului donor, specialistii Kakimoto Racing primeau din nou ocazia sa "improvizeze". Ceea ce s-a si intamplat de altfel, rezolvarea acestei probleme ducand la alipirea unui cadru tubular de sasiul din aluminiu al supercarului japonez. Drept urmare, obtinerea unei setari a suspensiei cat mai apropiate de perfectiune s-a facut mult mai usor si cu ajutorul unor elemente de prindere custom (in partea din fata, evident), plus a unor amortizoare ajustabile.
In ceea ce priveste aspectul vizual, ei bine... flaps-urile uriase aplicate partii frontale vor atrage cel mai probabil intreaga atentie, insa suntem mai mult ca siguri ca nici prelungirea spoilerului fata nu va trece neobservata. Asta ca sa nu mai vorbim de difuzorul posterior dramatic stilizat sau de eleronul intalnit la nivelul capotei motorului, de dimensiuni (mult) mai mult decat generoase. De asemenea, pe langa kitul aerodinamic realizat din fibra de carbon, proiectul celor de la Kakimoto Racing se mai lauda si cu un set de jante ultra-usoare Volk Racing CE28N, care ascund de privirile curiosilor discuri de franare Endless de 370, respectiv 340 milimetri servite in compania unor etriere Brembo cu sase, respectiv patru pistonase - fata / spate.
Referitor la cockpitul supercarului japonez, lista cu modificari include volan in trei spite semnat Momo, scaun fata de tip scoica, marca si modelul Recaro SP-G, consola centrala custom, instrumente de bord aditionale si roll cage complet, integrat in sasiu. In cazul in care te intrebi unde au disparut elementele de confort caracteristice versiunii standard a supercarului japonez, trebuie sa stii urmatorul detaliu: aceasta Honda NSX a fost racolata cu un singur scop in minte: acela de a fi transformata intr-o arma impotriva circuitului. Lucru reusit cu brio, daca este sa ne intrebati pe noi.
Sursa Foto: SpeedHunters
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €