Senzatii tari pentru intreaga familie: Monovolumul cu 1.029 CP sub capota

Senzatii tari pentru intreaga familie: Monovolumul cu 1.029 CP sub capota
Cu un ampatament de aproximativ trei metri lungime si o capacitate de incarcare a portbagajului care poate depasi, in anumite conditii, chiar si pragul celor 2.000 de litri, monovolumul Honda Odyssey reprezinta alegerea ideala pentru familiile numeroase. Ce se intampla insa atunci cand adaugi in peisaj si un set de modificari sinonime cu 1.029 de cai putere?
Distribuie pe Facebook

Monovolumele de inalta performanta nu sunt chiar o noutate majora, germanii de la Mercedes acceptand in urma cu o buna perioada de timp provocarea de a lansa pe piata un astfel de automobil. Totusi, din pacate pentru producatorul din Stuttgart, decizia luata s-a dovedit a fi extrem de neinspirata, modelul R63 AMG nereusind sa atinga standardele - in materie de vanzari - stabilite de oficialii nemti.

Drept urmare, odata cu episodul-esec Mercedes R63 AMG, constructorii de masini si-au luat gandul de la monovolumele de inalta performanta, acestia concentrandu-se catre alte nise, precum crossover-ele sport sau coupe-urile cu patru usi, de exemplu. Din fericire insa pentru iubitorii de combinatii inedite, minivan-urile cu cifre si valori demne de automobilele (super)sport nu au disparut complet din peisaj.

Honda Odyssey by BisimotoHonda Odyssey by Bisimoto. Senzatii tari pentru intreaga familie - inclusiv burnout-uri.

Iar cel mai bun exemplu in acest sens vine de la Bisimoto, celebra companie americana de tuning luand o scurta pauza de la pregatit pachete de mii de cai putere pentru modelele Porsche si indreptandu-si intreaga atentie catre... o banala Honda Odyssey. Rezultatul? Ei bine, sa zicem ca monovolumul japonez este deodata capabil sa ofere senzatii (mega)tari pentru intreaga familie.

Si cand folosim aceasta expresie nu ne referim la cine stie ce sistem multimedia de ultima generatie, oferit in compania vreunui Xbox One sau PlayStation 4. Intr-adevar, interiorul a suferit si el cateva imbunatatiri, specialistii de peste Ocean preferand insa in locul unor tablete sau monitoare LCD un roll cage in patru puncte. Asta pe langa tapiteria din piele maro sau scaunul pentru copii de la... Recaro.

Honda Odyssey by BisimotoSiguranta pe prim plan. Sau, altfel spus, cine are nevoie de tablete sau console de jocuri atunci cand ai la dispozitie 1.029 de cai putere?

Honda Odyssey by BisimotoSurprize, surprize! O transmisie manuala cu sase rapoarte pe Honda Odyssey nu poate avea decat o singura explicatie: transplant de cutie de viteze.

Asadar, revenind la senzatiile (mega)tari pentru intreaga familie, despre ce este vorba mai exact? Pai, spre deosebire de versiunea standard, proiectul Honda Odyssey de la Bisimoto vine la pachet impreuna cu nu mai putin de 1.029 cai putere. Secretul acestei performante consta in interminabila lista cu modificari aplicata propulsorului V6 din dotare, lista care include printre altele si un sistem de supraalimentare cu turbina Turbonetics BTX7265.

Tot la capitolul schimbari dramatice mai putem mentiona, de asemenea, si noile axe cu came, pistoanele forjate, bielele custom, bujiile cu iridiu sau injectoarele cu debit marit si pompa de benzina upgradata, o alta operatie extrem de importanta prin care a fost trecum monovolumul japonez de catre specialistii americani constand intr-un transplant de transmisie.

Honda Odyssey by BisimotoAsemeni versiunii standard, impresionantul proiect de tuning al companiei americane ascunde sub capota un V6 de 3.5 litri. Asemanarile intre cele doua propulsoare se opresc insa aici.

Honda Odyssey by BisimotoAcesta-i unul dintre motivele principale pentru care monovolumul japonez poate pune la dispozitia celui aflat la volan pana la 1.029 de cai putere.

Caci, spre deosebire de versiunea standard, care se poate lauda cu prezenta la datorie a unei unitati automate, proiectul Honda Odyssey de la Bisimoto beneficiaza din plin de pe urma serviciilor unei cutii manuale cu sase rapoarte, preluata de la un exemplar Acura TL Type S si inzestrata atat cu un ambreiaj Stage 5, cat si cu o volanta din aluminiu.

In ceea ce priveste aspectul stilistic, principala atractie este reprezentata de departe de intercooler-ul de dimensiuni mai mult decat generoase, monovolumul japonez reusind insa sa atraga toate privirile asupra sa si multumita caroseriei finisate intr-o nuanta speciala, pe nume Rueda, respectiv jantelor pe 20 inci marca si modelul Fifteen52 Tarmac R40.

Cat despre portbagajul exterior sau suspensia pneumatica de la Air Ride Equipment, ei bine... acestea au atat un rol functional, cat si unul vizual. Ceea ce nu poate decat sa ne bucure!

Honda Odyssey by BisimotoIntercooler-ul de dimensiuni mai mult decat generoase reprezinta principala atractie a... exteriorului. Si asta fara voia sa, el avand mai mult un rol functional.

Honda Odyssey by BisimotoNu vor fi insa trecute cu vederea nici carosera finisate intr-o nuanta speciala, pe nume Rueda, sau jantele pe 20 inci marca si modelul Fifteen52 Tarmac R40 servite in compania unei suspensii pneumatice.

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (30) Poze Honda Odyssey by Bisimoto
mai multe
Publicat în categoria: Masini Tunate DATA PUBLICĂRII: 18 Martie 2014