The Ultimate Touring Machine: Povestea BMW-ului 318i transformat in M3 Break
A fost introdus pe piata in urma cu aproximativ trei decenii, ajungand intre timp la generatia cu numarul cinci. A fost oferit spre vanzare in numeroase versiuni de caroserie, impreuna cu multiple optiuni la nivel de motorizari - atat cu patru, cat si cu sase sau opt cilindri, cu aspiratie naturala sau inductie fortata. Cu toate acestea, legendarul BMW M3, caci despre el este vorba, nu s-a bucurat niciodata de o versiune break. Sau, cel putin, nu pana acum...
Intr-adevar, nici in cazul de fata nu se poate vorbi, din pacate, chiar de un automobil de fabrica. Si totusi, eforturile nelimitate - fie ele de ordin fizic sau financiar, depuse pentru realizarea unui proiect de o astfel de anvergura merita numai cuvinte de lauda, dar si date drept exemplu pentru a observa cu totii ce poti realiza atunci cand pasiunea si ambitia se regasesc din plin.
Indeajuns insa cu introducerile si sa trecem direct la subiect. Adica, stii si tu, la partea aceea in care enumeram toate ingredientele magice, care transforma un model banal, de serie, intr-o adevarata vedeta pe patru roti atat a lumii reale, cat si a lumii internetului.
Pentru a depasi limitele impuse de BMW si a ajunge la acel M3 E91 Touring pe care producatorul bavarez de automobile a refuzat sa-l fabrice din varii motive, Nick Pritchard a apelat la ajutorul unui exemplar 318i. Un exemplar 318i din anul 2007, ce avea sa-si uneasca destinul cu un M3 Sedan, prima consecinta a acestei casnicii constand in inlocuirea motorizarii I4 de doi litri regasite sub capota celui dintai cu V8-ul de patru litri despre care se stie ca asigura propulsia celui de-al doilea model.
Odata scapat de acest transplant complicat, BMW-ul 318i Touring implicat in acest riscant experiment se pregatea sa intre inca o data in sala de operatii, doctorii urmand sa preia de la BMW-ul M3 Sedan donor si transmisia cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, spoilerul fata, capota motorului, pragurile laterale si chiar intreg interiorul, cu exceptia catorva detalii, care provin de prin alte partii si despre care vom discuta ceva mai tarziu.
Asadar, in urma tratamentului suferit, banalul break bavarez se bucura de mai toate caracteristicile necesare pentru a deveni un reprezentant de seamana al familiei de modele BMW M GmbH. Lipsea insa totusi ceva... Exact, cum puterea maxima urcase de peste trei ori, o interventie asupra trenului de rulare era mai mult decat necesara. Interventie care a si venit de altfel, aducand cu sine atat o suspensie sport cu amortizoare ajustabile, marca si modelul KW Variant 3, cat si un sistem de franare de inalta performanta, accesorizat cu discuri de 380 milimetri si etriere Brembo, cu sase, respectiv patru pistonase (fata / spate).
Odata aplicate aceste schimbari, proprietarul BMW-ului M3 E91 Touring a ajuns la concluzia ca exista loc si de cateva imbunatatiri, sistemul de inductie a aerului marca RPi, resoftarea unitatii de control a motorului "imprumutata" de la versiunea de top M3 GTS, evacuarea semnata BMW Performance si padelele alungite de la Verstrabe fiind cele mai reprezentative dovezi in acest sens.
Cel putin atunci cand vine vorba de aspectul tehnic. Nu de alta, dar daca vine vorba de aspectul estetic.... ei bine, lista cu bunatati se mai prelungeste si cu alte detalii, precum grilele BMW Performance, splitter-ul frontal de BMW M3 CRT, extensiile pentru aripile spate, spoilerul posterior custom sau jantele Breyton Race GTSR-M pe 20 inci, livrate in compania unor anvelope Falken FK452 in dimensiunile 245/30R20, respectiv 285/25R20 - fata / spate.
In ceea ce priveste interiorul, break-ul bavarez (acum) de inalta performanta iese in evidenta, pe langa panoul de bord, fetele usilor si bancheta preluate de la BMW-ul M3 Sedan donor, atat prin volanul imbracat in alcantara si scaunele fata incalzite de tip scoica - ambele marca BMW Performance, cat si prin pedalierul din aluminiu, respectiv levierul franei de mana semnate AC Schnitzer.
In plus, se pare ca ar mai fi de mentionat si sistemul de navigatie cu hard disk inclus, insa preferam sa ne concentram intreaga atentie asupra sistemului de supraalimentare care anunta sa ia cu asalt, in viitorul apropiat, compartimentul motor. Abia atunci sa vezi distractie la cumparaturi!
Sursa Foto: SpeedHunters
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei