The Ultimate Touring Machine: Povestea BMW-ului 318i transformat in M3 Break

The Ultimate Touring Machine: Povestea BMW-ului 318i transformat in M3 Break
Spre deosebire de rivalii lor din Stuttgart, respectiv Ingolstadt, oficialii BMW nu au luat niciodata in serios provocarea de a lansa un break de clasa medie si inalta performanta. Refuzul producatorului din Munchen de a veni cu un rival pentru C63 AMG T-Model sau RS4 Avant nu i-a infuriat insa pe fani bavarezilor; ba din contra, i-a motivat! Oarecum...
Distribuie pe Facebook

A fost introdus pe piata in urma cu aproximativ trei decenii, ajungand intre timp la generatia cu numarul cinci. A fost oferit spre vanzare in numeroase versiuni de caroserie, impreuna cu multiple optiuni la nivel de motorizari - atat cu patru, cat si cu sase sau opt cilindri, cu aspiratie naturala sau inductie fortata. Cu toate acestea, legendarul BMW M3, caci despre el este vorba, nu s-a bucurat niciodata de o versiune break. Sau, cel putin, nu pana acum...

BMW M3 Touring by Nick Pritchard

Intr-adevar, nici in cazul de fata nu se poate vorbi, din pacate, chiar de un automobil de fabrica. Si totusi, eforturile nelimitate - fie ele de ordin fizic sau financiar, depuse pentru realizarea unui proiect de o astfel de anvergura merita numai cuvinte de lauda, dar si date drept exemplu pentru a observa cu totii ce poti realiza atunci cand pasiunea si ambitia se regasesc din plin.

Indeajuns insa cu introducerile si sa trecem direct la subiect. Adica, stii si tu, la partea aceea in care enumeram toate ingredientele magice, care transforma un model banal, de serie, intr-o adevarata vedeta pe patru roti atat a lumii reale, cat si a lumii internetului.

BMW M3 Touring by Nick PritchardBMW M3 Touring by Nick Pritchard

Pentru a depasi limitele impuse de BMW si a ajunge la acel M3 E91 Touring pe care producatorul bavarez de automobile a refuzat sa-l fabrice din varii motive, Nick Pritchard a apelat la ajutorul unui exemplar 318i. Un exemplar 318i din anul 2007, ce avea sa-si uneasca destinul cu un M3 Sedan, prima consecinta a acestei casnicii constand in inlocuirea motorizarii I4 de doi litri regasite sub capota celui dintai cu V8-ul de patru litri despre care se stie ca asigura propulsia celui de-al doilea model.

Odata scapat de acest transplant complicat, BMW-ul 318i Touring implicat in acest riscant experiment se pregatea sa intre inca o data in sala de operatii, doctorii urmand sa preia de la BMW-ul M3 Sedan donor si transmisia cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj, spoilerul fata, capota motorului, pragurile laterale si chiar intreg interiorul, cu exceptia catorva detalii, care provin de prin alte partii si despre care vom discuta ceva mai tarziu.

BMW M3 Touring by Nick PritchardBMW M3 Touring by Nick Pritchard

BMW M3 Touring by Nick Pritchard

Asadar, in urma tratamentului suferit, banalul break bavarez se bucura de mai toate caracteristicile necesare pentru a deveni un reprezentant de seamana al familiei de modele BMW M GmbH. Lipsea insa totusi ceva... Exact, cum puterea maxima urcase de peste trei ori, o interventie asupra trenului de rulare era mai mult decat necesara. Interventie care a si venit de altfel, aducand cu sine atat o suspensie sport cu amortizoare ajustabile, marca si modelul KW Variant 3, cat si un sistem de franare de inalta performanta, accesorizat cu discuri de 380 milimetri si etriere Brembo, cu sase, respectiv patru pistonase (fata / spate).

Odata aplicate aceste schimbari, proprietarul BMW-ului M3 E91 Touring a ajuns la concluzia ca exista loc si de cateva imbunatatiri, sistemul de inductie a aerului marca RPi, resoftarea unitatii de control a motorului "imprumutata" de la versiunea de top M3 GTS, evacuarea semnata BMW Performance si padelele alungite de la Verstrabe fiind cele mai reprezentative dovezi in acest sens.

BMW M3 Touring by Nick Pritchard

BMW M3 Touring by Nick PritchardBMW M3 Touring by Nick Pritchard

Cel putin atunci cand vine vorba de aspectul tehnic. Nu de alta, dar daca vine vorba de aspectul estetic.... ei bine, lista cu bunatati se mai prelungeste si cu alte detalii, precum grilele BMW Performance, splitter-ul frontal de BMW M3 CRT, extensiile pentru aripile spate, spoilerul posterior custom sau jantele Breyton Race GTSR-M pe 20 inci, livrate in compania unor anvelope Falken FK452 in dimensiunile 245/30R20, respectiv 285/25R20 - fata / spate.

In ceea ce priveste interiorul, break-ul bavarez (acum) de inalta performanta iese in evidenta, pe langa panoul de bord, fetele usilor si bancheta preluate de la BMW-ul M3 Sedan donor, atat prin volanul imbracat in alcantara si scaunele fata incalzite de tip scoica - ambele marca BMW Performance, cat si prin pedalierul din aluminiu, respectiv levierul franei de mana semnate AC Schnitzer.

BMW M3 Touring by Nick Pritchard

BMW M3 Touring by Nick PritchardBMW M3 Touring by Nick Pritchard

In plus, se pare ca ar mai fi de mentionat si sistemul de navigatie cu hard disk inclus, insa preferam sa ne concentram intreaga atentie asupra sistemului de supraalimentare care anunta sa ia cu asalt, in viitorul apropiat, compartimentul motor. Abia atunci sa vezi distractie la cumparaturi!

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (28) Poze BMW M3 Touring by Nick Pritchard
mai multe