VW Golf cu motor central si tractiune spate: ASA arata oare hot-hatch-ul ideal?

VW Golf cu motor central si tractiune spate: ASA arata oare hot-hatch-ul ideal?
Perfect pentru unii, exagerat pentru altii, proiectul americanilor de la 034Motorsport transforma in realitate visul tuturor de a vedea pe strazi, 'in viata', un hatchback cu motor central si tractiune spate.
Distribuie pe Facebook

Exista numeroase moduri pentru a modifica un Volkswagen Golf de generatie a patra, iar acest lucru se datoreaza si popularitatii uriase a modelului de clasa compacta din Wolfsburg. Ce se intampla insa atunci cand nici unul dintre pachetele disponibile la nivel planetar nu sunt suficiente pentru a-ti satisface atat foamea de perfectiune, cat si setea de unicitate?

Ei bine, te apuci sa improvizezi! Nu de alta, dar cat de greu poate fi pana la urma urmei? Si, vorba aceea, de ce nu ai reusi chiar si tu, daca altii au facut-o? Situatia se simplifica si mai mult in cazul in care stii deja unde sa cauti nu doar inspiratia, ci si piesele necesare, iar majoritatea timpului ti-l petreci ca specialist intr-un atelier de tuning.

VW Golf cu motor central si tractiune spate

VW Golf cu motor central si tractiune spate

Lasand insa in urma toate aceste detalii oarecum nesemnificative, acceleram puternic si revenim la ideea de baza, care ne ofera toate ingredientele necesare argumentarii faptului ca avem de-a face cu hot-hatch-ul perfect (pentru unii dintre noi). Argumentari care au drept actor principal un motor V6 de 2.7 litri si provenienta Audi S4 model 2001.

In spiritul extremului, scos in evidenta si de transplantul propriu-zis, motorizarea cu pricina nu a scapat deloc neatinsa, inlocuirea internelor existente cu unele ceva mai performante reprezentand o prima dovada in acest sens. O alta schimbare majora consta in cresterea capacitatii cilindrice a propulsorului V6 pana la trei litri, in timp ce in locul turbinei standard regasim acum doua supradimensionate.

VW Golf cu motor central si tractiune spate

VW Golf cu motor central si tractiune spate

Asta nu inseamna totusi ca avem de-a face cu o configuratie twin-turbo si asta deoarece soferul aflat in spatele volanului nu are la "dispozitie" decat una dintre acestea. Altfel spus, pe langa toate enumerarile facute pana in acest moment, proiectul americanilor de la 034Motorsport se mai poate lauda si cu ECU de tip stand-alone, ce ofera doua harti diferite, fiecare cu turbina ei (Precision Turbo sau Garrett).

Montata central, in spatele locurilor fata, unitatea V6 vine la pachet impreuna cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si rapoarte custom, la care se mai adauga si un diferential cu alunecare limitata, respectiv alte cateva bunatati - precum ambreiaj din carbon sau volanta din aluminiu. In plus, atunci cand se merge pe 'setarea' Garrett, motorul supraalimentat de trei litri mai impresioneaza si prin cei 800+ CP pe care ii furniza rotilor... spate.

VW Golf cu motor central si tractiune spate

VW Golf cu motor central si tractiune spate

Asadar, acestea fiind spuse, ajungem la urmatorul element surpriza, Volkswagen-ul Golf IV din povestea noastra renuntand la caracteristica-i tractiune fata pentru a se bucura de avantajele oferite de cea spate. Si chiar daca nu a fost deloc usoara, operatia de schimbare a locului in care sunt livrati caii putere a meritat pe deplin, din absolut toate punctele de vedere. Sa precizam oare si ca pentru aceasta misiune au fost folosite numeroase elemente de Porsche 911 (996)?

Acum, ca tot am facut aceasta mentiune, nu trebuie sa dam uitarii nici componentele sistemului de franare, care provin si ele in mare masura de la iconicul automobil de inalta performanta din Stuttgart - componente preluate de-aceasta data, ce-i drept, atat de la un 993 Turbo (etrierele puntii fata), cat si de la un 996 Turbo (etrierele puntii spate).

VW Golf cu motor central si tractiune spate

VW Golf cu motor central si tractiune spate

In ceea ce priveste suspensia, amortizoarele ajustabile in trei moduri diferite, ce poarta semnatura specialistilor Ohlins, promit sa lucreze in armonie cu elementele de Porsche 911 (996) mai sus amintite, de prezenta unei manevrabilitati exemplare urmand a se asigura si jantele din aluminiu pe 18 inci, cu o latime de 8, respectiv 11 inci (fata / spate), accesorizare cu o pereche de anvelope marca si modelul Continental ExtremeContact DW.

Intr-un final, lista cu modificari propusa de proiectul 034Motorsport se incheie cu numeroasele detaliile exterioare agresiv stilizate, servite in compania unui interior (oarecum) inspirat de lumea sporturilor cu motor, ce aduce in prim plan volan si scaune de Golf R32, respectiv GTI (ambele Mk.IV), plus un roll cage complet, ce joaca un rol esential in rigidizarea caroseriei.

VW Golf cu motor central si tractiune spate

VW Golf cu motor central si tractiune spate

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze VW Golf cu motor central si tractiune spate
mai multe