VW Golf cu motor central si tractiune spate: ASA arata oare hot-hatch-ul ideal?
Exista numeroase moduri pentru a modifica un Volkswagen Golf de generatie a patra, iar acest lucru se datoreaza si popularitatii uriase a modelului de clasa compacta din Wolfsburg. Ce se intampla insa atunci cand nici unul dintre pachetele disponibile la nivel planetar nu sunt suficiente pentru a-ti satisface atat foamea de perfectiune, cat si setea de unicitate?
Ei bine, te apuci sa improvizezi! Nu de alta, dar cat de greu poate fi pana la urma urmei? Si, vorba aceea, de ce nu ai reusi chiar si tu, daca altii au facut-o? Situatia se simplifica si mai mult in cazul in care stii deja unde sa cauti nu doar inspiratia, ci si piesele necesare, iar majoritatea timpului ti-l petreci ca specialist intr-un atelier de tuning.
Lasand insa in urma toate aceste detalii oarecum nesemnificative, acceleram puternic si revenim la ideea de baza, care ne ofera toate ingredientele necesare argumentarii faptului ca avem de-a face cu hot-hatch-ul perfect (pentru unii dintre noi). Argumentari care au drept actor principal un motor V6 de 2.7 litri si provenienta Audi S4 model 2001.
In spiritul extremului, scos in evidenta si de transplantul propriu-zis, motorizarea cu pricina nu a scapat deloc neatinsa, inlocuirea internelor existente cu unele ceva mai performante reprezentand o prima dovada in acest sens. O alta schimbare majora consta in cresterea capacitatii cilindrice a propulsorului V6 pana la trei litri, in timp ce in locul turbinei standard regasim acum doua supradimensionate.
Asta nu inseamna totusi ca avem de-a face cu o configuratie twin-turbo si asta deoarece soferul aflat in spatele volanului nu are la "dispozitie" decat una dintre acestea. Altfel spus, pe langa toate enumerarile facute pana in acest moment, proiectul americanilor de la 034Motorsport se mai poate lauda si cu ECU de tip stand-alone, ce ofera doua harti diferite, fiecare cu turbina ei (Precision Turbo sau Garrett).
Montata central, in spatele locurilor fata, unitatea V6 vine la pachet impreuna cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si rapoarte custom, la care se mai adauga si un diferential cu alunecare limitata, respectiv alte cateva bunatati - precum ambreiaj din carbon sau volanta din aluminiu. In plus, atunci cand se merge pe 'setarea' Garrett, motorul supraalimentat de trei litri mai impresioneaza si prin cei 800+ CP pe care ii furniza rotilor... spate.
Asadar, acestea fiind spuse, ajungem la urmatorul element surpriza, Volkswagen-ul Golf IV din povestea noastra renuntand la caracteristica-i tractiune fata pentru a se bucura de avantajele oferite de cea spate. Si chiar daca nu a fost deloc usoara, operatia de schimbare a locului in care sunt livrati caii putere a meritat pe deplin, din absolut toate punctele de vedere. Sa precizam oare si ca pentru aceasta misiune au fost folosite numeroase elemente de Porsche 911 (996)?
Acum, ca tot am facut aceasta mentiune, nu trebuie sa dam uitarii nici componentele sistemului de franare, care provin si ele in mare masura de la iconicul automobil de inalta performanta din Stuttgart - componente preluate de-aceasta data, ce-i drept, atat de la un 993 Turbo (etrierele puntii fata), cat si de la un 996 Turbo (etrierele puntii spate).
In ceea ce priveste suspensia, amortizoarele ajustabile in trei moduri diferite, ce poarta semnatura specialistilor Ohlins, promit sa lucreze in armonie cu elementele de Porsche 911 (996) mai sus amintite, de prezenta unei manevrabilitati exemplare urmand a se asigura si jantele din aluminiu pe 18 inci, cu o latime de 8, respectiv 11 inci (fata / spate), accesorizare cu o pereche de anvelope marca si modelul Continental ExtremeContact DW.
Intr-un final, lista cu modificari propusa de proiectul 034Motorsport se incheie cu numeroasele detaliile exterioare agresiv stilizate, servite in compania unui interior (oarecum) inspirat de lumea sporturilor cu motor, ce aduce in prim plan volan si scaune de Golf R32, respectiv GTI (ambele Mk.IV), plus un roll cage complet, ce joaca un rol esential in rigidizarea caroseriei.
Sursa Foto: SpeedHunters
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6800 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10400 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €