VW Golf cu motor central si tractiune spate: ASA arata oare hot-hatch-ul ideal?

Exista numeroase moduri pentru a modifica un Volkswagen Golf de generatie a patra, iar acest lucru se datoreaza si popularitatii uriase a modelului de clasa compacta din Wolfsburg. Ce se intampla insa atunci cand nici unul dintre pachetele disponibile la nivel planetar nu sunt suficiente pentru a-ti satisface atat foamea de perfectiune, cat si setea de unicitate?
Ei bine, te apuci sa improvizezi! Nu de alta, dar cat de greu poate fi pana la urma urmei? Si, vorba aceea, de ce nu ai reusi chiar si tu, daca altii au facut-o? Situatia se simplifica si mai mult in cazul in care stii deja unde sa cauti nu doar inspiratia, ci si piesele necesare, iar majoritatea timpului ti-l petreci ca specialist intr-un atelier de tuning.
Lasand insa in urma toate aceste detalii oarecum nesemnificative, acceleram puternic si revenim la ideea de baza, care ne ofera toate ingredientele necesare argumentarii faptului ca avem de-a face cu hot-hatch-ul perfect (pentru unii dintre noi). Argumentari care au drept actor principal un motor V6 de 2.7 litri si provenienta Audi S4 model 2001.
In spiritul extremului, scos in evidenta si de transplantul propriu-zis, motorizarea cu pricina nu a scapat deloc neatinsa, inlocuirea internelor existente cu unele ceva mai performante reprezentand o prima dovada in acest sens. O alta schimbare majora consta in cresterea capacitatii cilindrice a propulsorului V6 pana la trei litri, in timp ce in locul turbinei standard regasim acum doua supradimensionate.
Asta nu inseamna totusi ca avem de-a face cu o configuratie twin-turbo si asta deoarece soferul aflat in spatele volanului nu are la "dispozitie" decat una dintre acestea. Altfel spus, pe langa toate enumerarile facute pana in acest moment, proiectul americanilor de la 034Motorsport se mai poate lauda si cu ECU de tip stand-alone, ce ofera doua harti diferite, fiecare cu turbina ei (Precision Turbo sau Garrett).
Montata central, in spatele locurilor fata, unitatea V6 vine la pachet impreuna cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si rapoarte custom, la care se mai adauga si un diferential cu alunecare limitata, respectiv alte cateva bunatati - precum ambreiaj din carbon sau volanta din aluminiu. In plus, atunci cand se merge pe 'setarea' Garrett, motorul supraalimentat de trei litri mai impresioneaza si prin cei 800+ CP pe care ii furniza rotilor... spate.
Asadar, acestea fiind spuse, ajungem la urmatorul element surpriza, Volkswagen-ul Golf IV din povestea noastra renuntand la caracteristica-i tractiune fata pentru a se bucura de avantajele oferite de cea spate. Si chiar daca nu a fost deloc usoara, operatia de schimbare a locului in care sunt livrati caii putere a meritat pe deplin, din absolut toate punctele de vedere. Sa precizam oare si ca pentru aceasta misiune au fost folosite numeroase elemente de Porsche 911 (996)?
Acum, ca tot am facut aceasta mentiune, nu trebuie sa dam uitarii nici componentele sistemului de franare, care provin si ele in mare masura de la iconicul automobil de inalta performanta din Stuttgart - componente preluate de-aceasta data, ce-i drept, atat de la un 993 Turbo (etrierele puntii fata), cat si de la un 996 Turbo (etrierele puntii spate).
In ceea ce priveste suspensia, amortizoarele ajustabile in trei moduri diferite, ce poarta semnatura specialistilor Ohlins, promit sa lucreze in armonie cu elementele de Porsche 911 (996) mai sus amintite, de prezenta unei manevrabilitati exemplare urmand a se asigura si jantele din aluminiu pe 18 inci, cu o latime de 8, respectiv 11 inci (fata / spate), accesorizare cu o pereche de anvelope marca si modelul Continental ExtremeContact DW.
Intr-un final, lista cu modificari propusa de proiectul 034Motorsport se incheie cu numeroasele detaliile exterioare agresiv stilizate, servite in compania unui interior (oarecum) inspirat de lumea sporturilor cu motor, ce aduce in prim plan volan si scaune de Golf R32, respectiv GTI (ambele Mk.IV), plus un roll cage complet, ce joaca un rol esential in rigidizarea caroseriei.
Sursa Foto: SpeedHunters
-
Mercedes glk 350 amg 2017 26850 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Kit injectie bmw 640 cod motor n47d30b
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Suzuki gsxr 600 ! stare foarte buna 1599 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
-
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Redresor baterii moto/atv/auto ! nou 30 €
Ford focus benzina 2014 4420 €
Set curea transmisie cu caneluri audi a6 (4a, c4) (1994 -... 154 Lei
-
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Vw golf benzina 2010 2901 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
-
Protectie bmw f36 430d; 8510114 (motor) 100 Lei
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
-
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
-
Ford focus benzina 2014 4655 €
Motor diesel asy 1.9 sdi cu injectoare volkswagen polo 9n 2001 800 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
-
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3900 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3500 €


