Sarto Racing CLK W209: Civilul german inrolat in armata japoneza

Sarto Racing CLK W209: Civilul german inrolat in armata japoneza
Asiaticii continua asaltul asupra Europei, cea mai noua isprava a acestora constand in transformarea unui Mercedes CLK W209 dintr-un civil german intr-un razboinic japonez.
Distribuie pe Facebook

Fabricata in perioada 2002 - 2009, cea de-a doua si totodata ultima generatie a modelului Mercedes CLK nu a reusit sa se ridice niciodata la nivelul rivalului sau bavarez, coupe-ul producatorului de automobile din Stuttgart impresionand insa, intr-un mod placut, prin editiile sale speciale, precum exclusivistul CLK DTM AMG sau impresionantul CLK63 AMG Black Series.

Un alt punct forte cu care se poate lauda cea de-a doua generatie a modelului Mercedes CLK consta in aspectul sau extrem de atragator, liniile simple, respectiv formele rotunde ale caroseriei transformand coupe-ul producatorului de automobile din Stuttgart intr-un adevarat "eye-catcher". Chiar si asa, marile companii de tuning s-au ingramadit sa lanseze pachete de infrumusetare pentru acesta, trendul continuand chiar si acum, la aproximativ jumatate de deceniu de la retragerea din activitate a civilului german.

Mercedes CLK240 by Sarto RacingMercedes CLK240 by Sarto Racing

Mercedes CLK240 by Sarto Racing

Asadar, cel mai nou pachet de tuning - asta daca ii putem spune asa, destinat celei de-a doua generatii a modelului Mercedes CLK vine tocmai din Tara Soarelui Rasare, acolo unde o companie infiintata de numai cateva luni spera sa devina celebra cu ajutorul unui exemplar al coupe-ului din Stuttgart. Cu ajutorul unui exemplar Mercedes CLK240 transformat radical, care sustine clar si raspirat - prin modificarile de care se bucura, ca marea sa pasiune este reprezentata de sporturile cu motor, mai exact.

Si daca tot veni vorba de modificari, ei bine... cele mai importante schimbari aplicate de catre specialistii Sarto Racing celei de-a doua generatii a modelului Mercedes CLK se regasc la nivel de exterior si constau intr-o parte frontala agresiv stilizata, caracterizata de un splitter central proeminent, dar si de prize de aer atent sculptate, cu una dintre acestea luand locul blocului optic de pe partea stanga.

Mercedes CLK240 by Sarto Racing

Mercedes CLK240 by Sarto RacingMercedes CLK240 by Sarto Racing

De asemenea, cu numeroase detalii sinonime cu sportivitatea absoluta ne intalnim si la nivelul partii posterioare, acolo unde coupe-ul producatorului de automobile din Stuttgart impresioneaza acum in special prin eleronul sau de dimensiuni mai mult decat generoase. Dar asta-i doar o mica parte a marelui intreg, un intreg care mai iese in evidenta si prin cele doua difuzoare individuale aplicate spoilerului spate, dar si prin extensiile uriase ce confera aripilor laterale o savoare cu totul si cu totul speciala.

Am folosit cumva expresia "o savoare cu totul si cu totul speciala"? Nu de alta, dar aceasta pare sa fie cea mai potrivita caracterizare si atunci cand vine vorba de aspectul interior, cockpit-ul celei de-a doua generatii a modelului Mercedes CLK respirand acum un aer pur racing, toate dotarile de confort si lux specifice coupe-ului producatorului de automobile din Stuttgart fiind indepartate si inlocuite de specialistii Sarto Racing cu tot felul de componente specifice masinilor de curse, scaunele de tip scoica, centurile de tip ham, comutatoarele prezente la nivelul consolei centrale si roll cage-ul ce imbraca intreg interiorul reprezentand cele mai elocvente detalii.

Mercedes CLK240 by Sarto RacingMercedes CLK240 by Sarto Racing

Mercedes CLK240 by Sarto Racing

Asadar, se poate spune ca avem o masina de curse pentru strada, o alta dovada in acest sens fiind data de jantele ultra usoare Enkei RS05RR pe 18 inci, ce ascund de privirile curiosilor atat un sistem de franare marca Yellow Speed Racing, ce aduce in prim plan discuri de 380, respectiv 356 milimetri si etriere cu sase, respectiv patru pistonase - fata / spate, cat si suspensia ajustabila marca si modelul Yellow Speed Racing Dynamic Pro Sports sau frana de mana hidraulica.

In ceea ce priveste motorizarea, ei bine... lucrurile nu stau atat de roz - sau sa spunem candy red?, precum pare. Nu de alta, dar motorizarea V6 de 2.6 litri si 170 de cai putere oferita in standard de Mercedes-ul CLK240 in cauza a scapat aproape complet neatinsa, singura imbunatatire care i-a fost adusa fiind sistemul de evacuare sport. Sistemul de evacuare sport cu doua tobe de esapament si transmisia manuala cu sase rapoarte, care a inlocuit cutia automata cu care a fost livrat coupe-ul producatorului de automobile din Stuttgart pe piata din Japonia, mai exact.

Mercedes CLK240 by Sarto Racing

Mercedes CLK240 by Sarto RacingMercedes CLK240 by Sarto Racing

Totusi, viitorul suna bine, cea de-a doua generatie a modelului Mercedes CLK urmand a primi un transplant de motor, pentru a face o impresie puternica si pe plan tehnic, si nu doar vizual.

Sursa Foto: SpeedHunters

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (26) Poze Mercedes CLK240 by Sarto Racing
mai multe