Inevitabilul s-a produs: un sofer moare decapitat intr-o masina Tesla care se conducea singura

Inevitabilul s-a produs: un sofer moare decapitat intr-o masina Tesla care se conducea singura
  • Sistemul nu a recunoscut obstacolul din cauza luminii
  • 210.000.000 kilometri a parcurs Tesla in mod autonom
  • Este primul accident cu o masina Tesla cu Autopilot
Distribuie pe Facebook

Daca acum 10 ani nebunia din industria auto se invartea in jurul masinilor electrica, iata ca acest subiect a fost eclipsat in ultimul an de ceva nou. E vorba de masinile autonome. Adica masini in care te urci, dar nu mai trebuie sa le conduci, ca se descurca singure. Iata insa ca a avut primul accident fatal la bordul unei asemenea masini, semn ca acest sistem nu e tocmai... de incredere.

Accidentul a avut loc in Statele Unite, iar masina este una deja devenita celebra: Tesla Model S, din care exista cateva si in Romania inmatriculate. Automobilul electric era dotat cu functia Autopilot care transforma masina intr-un autonoma, capabila sa accelereze, sa franeze si sa schimbe benzile fara interventia soferului. Cel putin, asa se mandreau cei de la Tesla.

Asta pana cand a avut loc un accident mortal in care si-a pierdut viata un sofer care "conducea" aceasta masina. Conform autoritatilor din Florida, acolo unde s-a petrecut accidentul, soferul mergea pe sosea, pe scaunul soferului, insa controlul masinii era dat in grija sistemului Autopilot. Masina insa a intrat frontal intr-un camion care circula perpendicular si soferul a murit decapitat, din cauza ca masina nu a franat deloc.

Se pare ca in timp ce automobilul electric era lasat in baza sistemului Autopilot, soferul avea alte preocupari: citea cartea Harry Potter. Si, asa cum cel mai probabil a mai facut-o de atatea ori, a lasat masina sa-l duca singura acasa. De aceasta data insa, conform investigatorilor, camerele video nu au recunoscut camionul care era alb si lumina soarelui se reflecta direct in el. Sistemul Autopilot nu a sesizat la timp camionul, nu a franat, iar accidentul fatal s-a petrecut intr-o fractiune de secunda, fara ca macar soferul sa fi stiut ce se intampla.

Momentan, accidentul care s-a produs in luna mai a acestui an, este investigat de autoritatile in domeniu din Statele Unite, adica National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Acestia vor da un verdict cu privire la sistemul Autopilot si daca acesta a fost de vina pentru accident. Situatie in care, cei de la Tesla vor avea cateva explicatii de dat si, cel mai probabil, niste daune semnificative.

Chiar si asa, oficialii Tesla spun ca masinile lor echipate cu Autopilot sunt extrem de sigure. Ei se bazeaza pe cei 210 milioane de kilometri parcursi in mod autonom fara accident, o distanta care este cu mult peste media la nivel mondial care este de 95 de kilometri parcursi pentru fiecare accident fatal. Cu alte cuvinte, chiar daca cineva si-a pierdut viata, Tesla spune ca e vorba de un accident, nu este vorba de ceva generalizat sau de o eroare de fabricatie.

Vieti salvate de Autopilot

Chiar daca acum presa vuieste de moarte acestui sofer, in trecut, sistemul Autopilot de la Tesla a salvat mai multe vieti. Pentru ca a reusit sa recunoasca obstacolele la timp si a franat violent masina, mult mai bine decat ar fi facut-o soferul (VIDEO jos)

De retinut mai este si faptul ca, desi ti se vinde o masina care se poate conduce singura, esti atentionat ca acest gen de sisteme care transforma automobilul normal intr-unul autonom nu trebuie sa fie lasat 100% sa preia controlul conducerii. Adica chiar daca tu nu stai cu mainile pe volan si cu picioarele pe pedale, trebuie sa fii atent la trafic. Nu sa dormi, nu sa citesti Harry Potter sau sa iti faci de cap cu prietena pe bancheta din spate. Asadar, daca ar fi sa ne intrebi pe noi, in cazul in care se adevereste faza cu cititul la volan, singurul vinovat este... decedatul. Voi ce parere aveti?

Distribuie pe Facebook
mai multe