Metode simple ca sa previi cheltuielile in plus cu masina ta

Metode simple ca sa previi cheltuielile in plus cu masina ta
  • Cum sa nu bagi bani multi in reparatii costisitoare
  • Schimbarea lichidului de racire este mai importanta decat crezi
  • O baterie slaba iti poate afecta electronica masinii
Distribuie pe Facebook

Putina grija pentru masina ta inseamna grija pentru tine, vei scapa de stres si cheltuieli neprevazute respectand regulile de baza de mai jos.

S-au mai scris si se vor mai scrie o multime de articole pe aceasta tema. Nu o sa fie nimic nou, nimic nemaintalnit sau nedescoperit. Doar esentialul.

Daca vrei ca masina ta sa reziste mult si sa nu bagi bani multi in reparatii costisitoare, fa-ti putin timp pentru ea. Astazi o sa discutam despre cateva trucuri de mentenanta care iti vor tine masina departe de service pentru mult timp.

Prima si cea mai importanta este sa iti schimbi uleiul si filtrul de ulei cat mai des. Daca masina ta a trecut deja de prima tinerete, iti sugerez sa schimbi uleiul la mai putin de 10.000 km. Daca folosesti ulei Full Syntetic poti prelungi intervalul de service pana la maxim 15.000 km. Reparatia unui motor e foarte scumpa si nu o sa mai fie la fel de bun, dar uleiul e ieftin si il gasesti peste tot. Multe service-uri iti ofera manopera gratuita daca alegi sa cumperi uleiul si filtrele de la ei. Cand vine intrebarea legata de felul uleiului pe care trebuie sa il folosesti, cel mai bun raspuns e sa folosesti uleiul recomandat de producatorul masinii tale. Aceste date le gasesti pe busonul de la motor sau in manualul de utilizare.

Un alt lichid vital pentru motorul tau este lichidul de racire, fara de care motorul nu ar putea functiona mai mult de cateva minute. Majoritatea pun apa sau nu il schimba gandindu-se ca nu e important, sau ca mai merge si anul asta. Gresit, piesele din componenta unui motor sunt din aluminiu, nu ruginesc, dar daca lichidul de racire e foarte vechi sau neadecvat corodeaza foarte repede, ducand la probleme la pompa de apa sau la infundarea circuitelor din radiator.

Antigelul vechi poate strica garniturile, poate coroda radiatorul sau iti poate strica senzorii amplasati pe motor, de-a lungul sistemului de racire, mai ales la masinile de generatie noua, despre care stim cu totii ca sunt pline de electronica. Cu un antigel conventional schimbul e recomandat o data la 3 ani. Exista si produse Long Live, mai scumpe, dar care iti ridica acest interval la 5 ani.

Ultimul lucru important despre care vreau sa vorbesc este bateria, care trebuie verificata anual. Tensiunea din baterie e vitala pentru masinile noi, pline de electronica, senzori si calculatoare care, daca nu au suficient curent la pornire, pot functiona prost si se pot strica.

Verificati si bornele bateriei daca sunt corodate. Daca pe ele exista un invelis alb ca sarea de bucatarie e bine sa le curatati cu o perie de sarma si sa le dati cu un spray de mecanisme fine sau ce aveti la indemana.

Pana la urma nu pare asa greu, sunt cateva lichide vitale, care nu costa mult si se schimba usor. Aceasta mentenanta periodica, normala pana la urma, te va scuti la un moment dat de investitii.

Distribuie pe Facebook
mai multe