Masinile europene si japoneze, corijente la testele americane IIHS

Masinile europene si japoneze, corijente la testele americane IIHS
  • Fiat 500L a primit calificativ SLAB
  • Numai 6 automobile din cele 12 testate au fost BUNE sau ACCEPTABILE
  • Testul este mult diferit fata de cele realizate de Euro NCAP
Distribuie pe Facebook

Organizatia americana IIHS, Insurance Institute for Higway Safety, a testat mai multe modele de masini europene si japoneze. Acestea insa se pare ca s-au comportat mult sub asteptarile standardelor IIHS.

Asa cum Euro NCAP se ocupa de testele de impact la nivel european, dincolo de ocean sunt cei de la IIHS. O organizatie care face diferite teste, printre care si cele de siguranta in cazul unor accidente. Testul numit SOT, adica Small Overlap Test, simuleaza un impact cu un arbore sau stalp la viteza de 64 km/h, acesta lovind o suprafata de numai 25% din partea din fata a masinii.

Pe primele pozitii ale topului s-au aflat urmatoarele modele: Chevrolet Volt, care a obtinut un punctaj bun la protectia pasagerilor si un punctaj adecvat in ceea ce priveste structura masinii, MINI Coope Countryman care s-a comportat la fel de bine, fiind de altfel si singura masina ce a primit calificativ BUN per total, acestea fiind urmate de alte automobile precum Ford C-Max Hybrid, Mitsubishi Lancer, Scion FR-S si Subaru BRZ, toate fiind catalogate drept avand o protectie decenta.

Masinile medii care au fost catalogate cu o siguranta marginala au fost Scion xB si Hyundai Veloster, acestea fiind depunctate pentru modul in care s-a deformat caroseria, in timp ce pasagerii erau bine protejati. Pe ultimele locuri insa s-au aflat niste masini de la care nu ne-am fi asteptat sa prezinte deficiente in siguranta: Fiat 500L, Nissan Juke, Nissan Leaf si Mazda 5.

Cea din urma, masina japonezilor de la Mazda, s-a bucurat de cel mai prost punctaj din sesiunea testelor realizate recent de IIHS. Mai precis, a reusit sa obtina un punctaj SLAB la toate capitolele, cu exceptia protectiei in zona capului a soferului. In schimb, Mazda a fost depunctata pentru felul in care isi protejeaza pasagerii in zona picioarelor, pentru felul in care s-a deformat masina si pentru felul in care s-au comportat sistemele active si pasive de siguranta.

Chiar daca IIHS se afla pe alt continent, poate ca nu strica sa tinem seama si de ce spun acestia. In timp ce Euro NCAP a standardizat testele si producatorii stiu ce sa puna pe masini astfel incat sa castige puncte cu diverse sisteme electronice, americanii realizeaza teste mai apropiate de realitate, la viteze mai mari.

Distribuie pe Facebook
mai multe