Editorial: CNADNR trebuie acuzat imediat de tentativa de omor!

Editorial: CNADNR trebuie acuzat imediat de tentativa de omor!
  • CNADNR investeste in camere de monitorizare, nu in reparatii
  • In medie, in 24 de ore, circa 14 automobile fac pana pe tronsonul Bucuresti-Fundulea pe A2
  • Soferii sunt in pericol de moarte de fiecare data cand circula pe un drum cu gropi
Distribuie pe Facebook

Poate ati vazut pe Facebook ca am postat doua filmulete inregistrate pe autostrada A2 duminica, 8 februarie 2015. Nu sunt cuvinte care pot descrie situatia in care este tronsonul Bucuresti-Fundulea dar vom incerca sa va explicam. Si vom incerca sa va demonstram ca acei ingineri care au facut ultimele reparatii pe acest sector de drum, dar si cei care sunt platiti din banii nostri ca sa intretina aceasta autostrada, in speta CNADNR, trebuie sa fie acuzati imediat de tentativa de omor.

In Germania, printr-o minune, ca prin miracol, la un colt de strada dintr-un orasel cu doar 8428 de locuitori apare o groapa de diametrul unei farfurii de cafea. Absolut toti trecatorii se opresc si se holbeaza ca la un extraterestru, de parca de acolo ar fi iesind un dragon inflacarat. Soferii opresc masina pe avarii, isi pun propriile triunghiuri reflectorizante si pun mana pe telefon sa sune la politie. Evident, intre timp mai sunasera inca vreo 30 de cetateni pentru aceasta problema scoasa parca dintr-un film, ceva ce nu s-a mai pomenit niciodata. Nu trece o ora ca vin autoritatile cu 3 vehicule speciale, decoperteaza tot, fac proiect pe loc si gaura dispare ca prin minune, totul fiind la nivel milimetric, o lucrare impecabila menita sa-i faca pe locuitori sa uite de aceasta problema. Normal, in ziarul local de a doua zi, Primarul isi cere scuze pentru groapa de 20x15 cm aparuta in carosabil si promite ca nu se va mai repeta niciodata.

Ce am scris mai sus este real 100%. Oamenii civilizati au un spirit civic incredibil si tot ce nu corespunde cu modul lor de viata si cu convingerile lor pare ceva de pe alta planeta. Arunca o tigara pe geam in Germania ca te opresc 10 soferi sa-ti ceara socoteala, cum de ai indraznit asa ceva, cum de le pui sanatatea in pericol, iar alti 20 de soferi vor suna la politie si se vor oferi martori la proces ca sa te condamne ca ai aruncat tigara pe geam. Toata lumea se uita la tine urat, ca la ultimul om, esti un proscris, un extraterestru, nu ai ce sa cauti in aceasta comunitate... La fel este si cu gropile. Apare o groapa in asfalt, lumea o priveste ca pe fantoma lui Elvis.

Romania, 2015: tara in care ninge cu TNT

Nu pricep cum de nu se scriu documentare despre Romania, aceasta tara unica pe mapamond in care iarna ninge cu fulgi de TNT si ploua cu obuze si napalm. Altfel nu imi pot explica de ce asfaltul de pe strazile patriei se dizolva precum mierea in ceai. Sau mai este o posibilitate: drumarii folosesc coca de prajituri la asfaltare. Pentru ca alta explicatie logica si normala nu exista pentru aparitia unor cratere de dimensiuni jurasice pe strazile si autostrazile din Romania.

Cu totii ati mers prin centru, pe Stefan cel Mare, pe Dorobanti, pe Regina Elisabeta sau pe Carol, pe Magheru sau pe Iuliu Maniu in Bucuresti, nu? Nu mai exista 100 de metri liniari fara o groapa in care a cazut un obuz venit tocmai de la Ucrainieni. In Bucuresti, sa zicem ca inca poti ocoli gropile din carosabil. Nu insa si pe centura capitalei, nu insa si pe autostrazi.

Care este cauza gropilor? Dorinta acerba a drumarilor de a fura din banii publici. Si cum sa fure mai bine, daca nu folosind materiale de calitate proasta si turnand asfaltul in conditii extrem de proaste. Drumarii aia pe care ii vezi tu la televizor avand milioane de Euro in cont asa s-au imbogatit: au folosit asfalt reciclat sau cu o granulatie prea mare si niste lianti ieftini, astfel incat sa le ramana cat mai multi bani din contract. Acei asfaltangii sunt aia care toarna asfalt cand ploua sau cand ninge si sunt aia care carpesc drumul cu lopata fara sa plombeze gropile ca la carte...

Autostrada Soarelui, pericol iminent de accidente grave

Urmarind filmuletele de mai jos, iti dai seama ca prima banda a autostrazii A2 este distrusa in proportie de 100%. Sunt gropi uriase exact acolo unde treci cu anvelopele, unele chiar si de 50 cm latime si 2 metri lungime. Sunt gropi care pun pe butuci orice masina care indrazneste sa calce pe acolo cu niste anvelope cu talon mai mic. Anvelope, bucsaraie, pivoti, suspensii, casete de directie, toate sunt condamnate de gropile din asfalt. Nu ai ce face decat sa circuli pe banda de urgenta cu doua roti, incalecand cateva dintre ele, sau pe ultima banda... Dar atunci cand cineva vine din spate, tot trebuie sa te dai la o parte, asa cum am facut si noi...

Cum se intampla accidentele cauzate de gropi?

Extrem de simplu, iar acest lucru este dovedit in fiecare an, pentru ca mor oameni din cauza gropilor. Mergi normal, cu o viteza constanta, dai intr-o groapa, faci pana si pierzi controlul, ajungi in copac. Mergi linistit, iei vreo 4 gropi din astea ucigase la rand si retezi un furtun de la frana, ramai fara frana, esti in drum spre morga fara indoiala. Mergi normal, din cauza gropilor ti se rupe un element de directie sau un prezon, pierzi directia si te infigi intr-un TIR parcat pe banda de urgenta, si el oprit ca sa faca o pana...

Dar cel mai probabil este urmatorul scenariu: mergi pe autostrada cu 130 km/h si vezi o groapa in ultimul moment si tragi brusc de volan ca sa o ocolesti. Pierzi controlul masinii, te rasucesti si ajungi intr-un cap de pod. Toata tara te vede la stiri pe tine si pe intreaga familie in saci de plastic. Sau, vrand sa ocolesti o groapa, tragi de volan si ii tai fata unuia care tocmai voia sa te ocoleasca regulamentar. Omul franeaza brusc, tu iti vezi de drum dar in spatele tau masina cealalta derapeaza dupa ce a franat violent si intra intr-un stalp.

Aceste cazuri nu sunt povesti, nu sunt imaginare. Astfel de situatii se intampla zilnic si se pot intampla in orice moment chiar si cand esti tu la volan. Poate ca suna sinistru exemplele de mai sus, dar sunt reale. Nu este bine nici daca dai in gropi, nici daca le ocolesti. Ideal ar fi sa nu existe gropi, ca intr-o tara civilizata si normala.

Unde sunt banii de roviniete, acciza, taxe de drum si impozite?

In caz ca ai uitat, soferul din Romania plateste ca sa circule cu masina urmatoarele: RCA, ITP, intretinere si revizii periodice, taxa de drum inclusa in pretul de la pompa, acciza suplimentara marca Ponta, rovinieta obligatorie, taxa de pod si impozite anuale. Tot ce inseamna taxe si impozite se presupune ca vin la bugetul general si de acolo se impart inclusiv la CNADNR, compania de drumuri care este responsabila cu intretinerea si construirea de sosele. Dar, se pare ca banii nostri sunt buni pentru altceva: pentru achizitionarea de noi sisteme de monitorizare a masinilor care nu au platita rovinieta, ca sa fie amendati. Sa ne fie scuzata franceza, dar de ce mortii vostri am vrea sa platim atatea taxe de drum, cand noi nu avem... drum ci poteci pline de hartoape???

Distribuie pe Facebook
mai multe