Cum functioneaza ambreiajul masinii Ghidul soferului 19 Ianuarie Cum functioneaza ambreiajul masinii
Toate comentariile (66):
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
interesant articol....
19 ian 2012, 15:20
+8
2 comentarii 9 puncte
foarte bun articolul
19 ian 2012, 15:23
+8
17 comentarii 2 puncte
este interesant dar, daca stai sa te gandesti toata ziua la cum actionezi ambreiajul, la cum calci pedala de frana, la cum accelerezi ca sa ai un consum optim - inseamna ca esti un sofer optim! :)
19 ian 2012, 15:43
+2
rover_cabrio
771 comentarii 1022 puncte
foarte foarte bun !!! e , asta mai spun si eu site dedicat auto !
19 ian 2012, 15:44
+4
144 comentarii 521 puncte
mai intai postez sa va laud si dupa aia ma apuc de citit.... da-le drq de TZATZE !!
19 ian 2012, 15:59
+5
7 comentarii 13 puncte
asa da tata... asta da articol!
19 ian 2012, 16:04
+14
2 comentarii 1 puncte
foarte bun articolul. foarte frumos explicat.
19 ian 2012, 16:25
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
2 comentarii 1 puncte
sa stii ca eu nu prea am habar, si cu toate astea am priceput cate ceva. oricum e clar ca o sa ma gandesc cand apas ambreiajul, de acum incolo. mentioneaza si despre arcuri la un moment dat, desi vag.
19 ian 2012, 17:10
0
28 comentarii 40 puncte
io am la masina 170 000 cu ambrajul din fabrica, nu l-am schimbat niciodata si merge si acum...deci e aproape dublu decat spune ca tine un ambraj nou
19 ian 2012, 17:08
+1
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
240 000 cu ambreiaj stock perfect functionabil :D Passat 1,9 tdi ajm 116 hp in proprietataea tatalui meu de la 90 de mii de km. Iti urez cat mai multi km fara probleme !
19 ian 2012, 17:17
0
AndreyPH
83 comentarii 82 puncte
Frati-miu Golf 4 cu 340.000km, ambreiaj stock, abia acum incepe sa ii faca figuri pedala, in sensul ca tine foarte sus cand schimbi, degeaba calca toata pedala ... Taica-miu cu Passat la 260.000km e tipla cu ala stock, eu la A3 am 210.000km si la fel, tipla. Cred ca este exagerata afirmatia cu 100.000km. Daca stii sa schimbi si nu pleci cu scartz la semafor, cred ca te poate tine si 350k km.
27 dec 2015, 20:54
0
1153 comentarii 4446 puncte
Felicitari fiecare are de invatat cate ceva..!!!
19 ian 2012, 17:18
+3
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
ma asteptam sa gasesc ceva mai mult in articol legat de volanta in articol, datorita faptului ca la majoritatea masinilor "moderne" mecanicii consiliaza schimbarea ambreiajului cu tot cu volanta. De fapt mai mult ti se spune ca daca trebuie sa schimbi volanta este foarte probabil sau aproape sigur ca ambreiajul nu te vatine mult sau nu va funtiona in parametri optimi. Spun asta pt ca am avut experiente cu un Focus 1,8 TDCI, cunoscut pt problema disiparii caldurii la volanta, pornirile cu socuri in habitaclu si uneori la turatii mici. Deci?
19 ian 2012, 17:21
0
FLORIN_TM
3 comentarii 8 puncte
ASA DA..
19 ian 2012, 17:26
+4
LFS_mihai
126 comentarii 288 puncte
ambreiajul de pe masina mea este cel original din fabrica ,are 240.000 de km si merge foarte bine
19 ian 2012, 17:28
+5
lawrentziu18
427 comentarii 470 puncte
eu cu ambreajul de pe masina mea (renault laguna 1) am mers aproximativ 300.000km dupa care l-am schimbat, acum am 9000 km cu cel nou. cine nu ma crede sa fie sanatos, nu am cum sa-i dovedesc ca e adevarat ce zic :D
19 ian 2012, 18:19
0
141 comentarii 53 puncte
cine nu te crede inseamna ca ori a mers numai cu dacia 1300, ori are masina fabricata dupa 2002, vorba unui prieten care are service, daca dai plasticele jos de pe ele nu mai ramane nimic!
06 feb 2012, 20:26
+1
1 comentarii 0 puncte
sigur ai o masina cu data de fabricatie inainte de anul 2000!
30 iul 2012, 21:12
0
3 comentarii 2 puncte
sunt inginer auto....aici sunt cateva greseli...inainte sa postati cva va rog sa va informati mai mult......in primul rand nu se zice volanta....se numeste volantul masinii..si nu este ax...ci arbore din cutie....multumesc pt intelegere
19 ian 2012, 18:32
+7
Daniel-WTF
33 comentarii 88 puncte
Hoo inginere ca ''alunici''!
19 ian 2012, 20:07
+2
1 comentarii 1 puncte
ca sa continui, ceea ce in articol a fost numit "placa de presiune" este de fapt partea conducatoare a ambreiajului, un subansamblu format din placa de presiune, arcul diafragma, arcurile periferice care retrag placa de presiune cand arcul diafragma este apasat de furca de actionare prin rulmentul de presiune, si carcasa ambreiajului. din partea conducatoare mai face parte si volantul. Iar acele arcuri de pe discul de ambreiaj au rolul de a amortiza oscilatiile torsionale venite de la arborele cotit, nu numai la cuplarea ambreiajului. Tin sa mentionez ca mesajul se doreste a fi critica constructiva, nu vreau sa jignesc pe nimeni :) Dar ar ajuta sa aveti si un inginer auto in echipa :)
24 ian 2012, 12:07
+1
badea_laurentiu88
1790 comentarii 836 puncte
un ambreiaj te tine chiar si 100 000 de km??? rectific eu 260 000 de km, masina lu tata cumparata de noua, nici mie nu-mi vine sa cred:)) deocamdata nici eu nu am schimbat vreun ambreiaj pentru ca nici o masina nu am tinuto mai mult de 2 ani, dar in caz ca trebuie schimbat prefer sa beau aia 400 de lei manopera si sa il schimb singur in garaj. foarte interesant articolul, la mai multe!!!
19 ian 2012, 18:38
+9
marius3191
63 comentarii 57 puncte
subscriu...am aproape 210000 pe un golf 4 tdi si dupa anumite abuzuri, destul de serioase, nu da nici un semn de oboseala...
19 ian 2012, 19:21
0
2 comentarii 0 puncte
Subscriu si eu, si plusez: 400k cu un Passat Variant din 2000, 1,9 TDI, 85kw, manual. Dar i se apropie sfârșitul ca îmi face figuri volanta pe canicula si solicitare intensiva. Oricum la km astia ma asteptam! Articol foarte bun!
16 apr 2015, 21:41
0
10 comentarii 7 puncte
Un mare + pt artcolul asta.Parca mai suntem pe4tuning
19 ian 2012, 20:42
+6
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
Si nu tot timpul se schimba tot kitul de ambreiaj...nu va mai lasati pacaliti prin serviceuri,pentru ca placile de presiune se distrug foarte greu si pot si verificate daca sunt sparte!!! Asta in cazul in care nu ati mers cu masina cu ambreiajul stricat pana ce rulmentul a intrat in placa...si de cele mai multe ori placile originale sunt muuuuuult mai bune decat cele aftermarket...e un fenomen general de turma,care a luat amploare..."Schimba domne; tot kitul ca sa fii sigur pe masina"...cum sa nu...si toata lumea a inceput sa puna botul... Sfatul meu e sa va uitati bine in service ce e stricat si ce nu e stricat la masina...ca daca nu,kitul cumparat de voi,poate sa contina in final doar rulmentul si discul,iar placa sa ramana pe la "baietii care fac manopera"... Intotdeauna cereti sa vedeti toate piesele inlocuite!
19 ian 2012, 21:14
+7
62 comentarii 99 puncte
Habar n-ai ce vorbesti.
20 ian 2012, 06:10
-4
381 comentarii 502 puncte
@bytzu11 Prietene, lasa-ne cu teorii deastea. Am vazut destui inteligenti care s-au zgarcit sa isi schimbe rulmentul sau placa, si au schimbat doar discul de ambreiaj, iar dupa 2-3 mii de km, au trebuit sa isi dea iar jos cutia, ca rulementul s-a distrus, sau placa de presiune s-a decalit, si ca atare se incalzea atat de tare incat incalzea si discul de ambreiaj de nu mai prindea. Gandeste-te ca atunci cand ti se "duce" ambreiajul, se incalzeste extrem de puternic, iar placa de presiune se decaleste de la atatea cicluri de incalzire puternica si racire. O placa decalita nu mai e buna de nimic. Sa nu mai zic ca 95% din soferi isi duc masina la service pt a schimba ambreiajul, putini isi schimba singuri ambreiajul. Daca ai schimbat macar o data ambreiajul, iti zic sigur ca o schimbi de fiecare data tot chitul. Cand am avut masini cu cutie manuala, imi schimbam singur ambreiajul -lucru de maxim 4 ore. Alt lucru important e cum conduci si cum schimbi vitezele. Eu foloseam ambreiajul doar la pornire. Bine, daca conduceam foarte agresiv, atunci retrogradam cu dublu ambreiaj, si ocazional mai franam cu varf calcai. La nici una din masinile ce le-am avut nu am avut nici cea mai mica problema la transmisie. Varf calcai nu recomand la nimeni daca nu are experienta multa la volan, la fel si schimbarea fara ambreiaj. In schimb, dublu ambreiaj la retrogradare recomand la toata lumea, e usor sa te obisnuiesti, retrogradezi mai usor, si prelungesti foarte mult durata de viata a cutiei de viteze. Pt cine nu se risca, recomand condusul batraneste.
20 ian 2012, 09:38
+10
vladpop
310 comentarii 343 puncte
:))) dublu ambreiaj, esti cu raba prietene??? Trecerea intr-o treapa inferioara se face foarte bine cu calcarea ambreiajului si retrogradare, adevarat, ajutat de un spritz ptr a ajuta sincroanele la aducerea pinioanalor in turatia optima....
22 ian 2012, 11:20
+1
381 comentarii 502 puncte
Sunt tare curios ce masina ai tu de ma iei pe mine la misto. Ambele masini ce le am acum, un CLS si un Landcruiser, sunt cu cutie automata, dar inainte am avut doar masini cu cutie manuala. Ultima mea masina cu cutie manuala a fost un 530i E60, si schimbam vitezele cum am scris si mai sus. Nici cea mai mica problema nu am avut, ai am facut 180000 de km cu masina. Cand imi schimam uleiul din cutie, nu aveam nici cea mai mica urma de span in uleiul uzat, iar cand mi-am schimbat ambreiajul, volantul arata perfect. Si ai cumva habar despre cum funcitoneaza o cutie de viteze ? Stii de ce este utila retrogradarea cu dublu ambreiaj, chiar daca ai sincroane ? Apropo, au mai zis acest lucru multi piloti si soferi profesionistit: Schimbatul din inferioara in superioara e mai rapid si mai eficient daca nu calci ambreiajul -asta daca stii cum, si retrogradarea cu dublu ambreiaj e cea mai buna, indiferent de dantura pinioanelor si daca ai sau nu sincroane, deoarece sincroanele au rolul de a reduce diferenta de turatie intre arborii din cutie pana la o viteza aproape identica, moment in care se realizeaza angrenarea. Daca tu poti sa realizezi acest lucru fara sincroane, e foarte bine. Daca nu ai sincroane, metodele de mai sus sunt singurele prin care poti schimba vitezele.
23 ian 2012, 13:18
0
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
Sa-mi explici si mie cum schimbi tu fara ambreiaj un benzinar de 1.4 ,la o viteza de aprox. 140 km/h (evident o retrogradare din 5 in 4)...Si pe acest forum sunt oameni care merg cu simple Dacii care s-ar putea sa iti dea peste nas la tehnica auto,chiar daca mergi tu cu vreun Cls,sau mai stiu eu ce...aici dam sfaturi,nu ne laudam...daca era nevoie de dublu ambreiaj in retrogradare,iti garantez ca gaseai sfatul la instructorul auto! Pilotii,in marea lor majoritate au ambreiaj dublu la masina,nicidecum ce gasim noi la masinile de zi cu zi...eu sfatuiesc omul sa cumpere exact ce ii trebuie,nu am nici cel mai mic interes sa desfac o masina de 10 ori sa remediez aceeasi problema...dar uneori,nu e nevoie de tot kit-ul de ambreiaj...Eu am vandut Nova,care este renumita ptr cutia foarte proasta,cu aproape 430000 km in bord,fara sa umblu niciodata in cutia de viteze,si conduc destul de agresiv...si nu am folosit niciodata tehnici "racey" de schimbare a vitezelor...
25 ian 2012, 00:20
+2
381 comentarii 502 puncte
Prietene, NU vreau sa ma laud, DAR am studii universitare in domeniu -sunt inginer mecanic. Ca nu lucrez in domeniu, e altceva. In timpul facultatii am lucrat ca si mecanic auto, la un service unde veneau doar masini de lux si masini sport. Asa ca stiu cu ce se mananca mecanica auto. Mecanicii aia care toata viata au avut dacii simple, nu prea stiu sa repare altceva in afara de dacii 1310 si alte rable de pe vremea lui Ceasca. Da-i la un mecanic de rable sa iti schimbe directia la un Mercedes sau la un Bmw de 3-4 ani. Sau sa iti verifice sistemul de injectie. Vezi ce o sa zica. Referitor la retrogradare, e simplu. Scoti la liber -fara sa calci ambreiajul, accelerezi suficient incat sa apropii vitezele arborilor din cutie, si bagi in treapta inferioara. Bine, nu stiu daca poti face acest lucru la 1.4 benzina, eu nu am condus nici o masina pe benzina cu motor mai mic de 2.5, asa ca nu pot sa zic ca e universal valabil. ATENTIE: daca nu faci schimbarea de viteze aproape perfect, faci praf cutia. DAR am scris si mai sus, pt condus foarte agresiv -exemplul dat de tine se incadreaza perfect, folosesc dublu ambreiaj. Referitor la dublu ambreiaj si la instructori auto, imi vine sa rad. Eu am facut 2 cursuri de pilotaj auto -unul in tara, la scoala lui Titi Aur, si unul in Anglia, la Team O`neil. Nu sunt pilot, dar de obicei conduc foarte agresiv, am facut cursurile pt a sti cum sa manevrez masina in siguranta la viteza si in conditii dificile. NU are ce sa ma invete pe mine un instructor de copii de 18 ani. Nu inteleg la ce te referi prin faptul ca masinile de curse au dublu ambreiaj. Majoritatea masinilor de curse au cutii manuale, cu "craboti" -adica pinioane cu dinti drepti, fara sincroane si crabotii in sine. Indiferent de modul de actioanare a cutiei -secvential sau de tip H, la curse se schimba se retrogradeaza DOAR cu dublu ambreiaj. Poate mai sus te-ai referit la tipul ambreiajul, care poate avea mai multe discuri de ambreiaj suprapuse.
25 ian 2012, 21:22
-3
381 comentarii 502 puncte
Referitor la rulmentul de presiune, la ce pret mic are, nu vad de ce sa nu il schimbi. Sa vezi distractie daca ti se sparge, ca trebuie sa cumperi si alta placa de presiune, care e mult mai scumpa decat rahatul ala de rulment. Acum, daca mergi batraneste cu masina, un chit de ambreiaj te poate tine si 200000 de km, iar in aceste conditii poti refolosi placa de presiune, desi nu recomand nimanui acest lucru. Depinde de cum conduci si unde conduci, ca nu e tot una sa faci 10 km in 2 ore sau in 10 minute. Fiecare procedeaza cum crede ca e mai bine. Eu din proprie experienta recomand tuturor sa isi schimbe tot chitul de ambreiaj, deoarece in majoritatea cazurilor, manopera e cat placa de presiune, si de cateva ori mai scumpa decat rulmentul. Iar referitor la tehnicile "racey" cum le numesti tu, eu nu mai zic nimic. Intreaba pe oricine a concurat in diverse competitii de motorsport, si o sa iti confirme tot ce am scris eu, cu aceeasi precizare ca si mine: daca nu ai experienta mare la volan si nu esti dispus sa suporti reparatia transmisiei, condu normal. 2 greseli ce le-am scris mai sus: unele cutii de viteze la masinile de curse au mecanism de actionare secvential, iar acolo la unele schimbi tot timpul fara ambreiaj, iar la unele folosesti ambreiajul doar la retrogradare, prin schimbarea simpla, fiind ca nu poti sa scoti la liber o asemenea cutie. In fine, deja intru in detalii la cutiile de pe masinile de raliu si nu are rost. A 2a greseala e ca Team O`neil e in Dalton, Noua Anglia, SUA. Oricum, idee e ca se pot folosi cu succes multe tehnici de la masinile de curse la masinile de strada, dar cu foarte mare grija si cu multa atentie.
25 ian 2012, 21:58
-2
Teddygsi
3 comentarii -1 puncte
Vorbim de ambreaje sau ce,Nova stiu ca are volant simplu,cat despre cutie depinde de sofer ca daca o carai toata ziua e ceva normal sa se duca .
04 feb 2013, 10:48
0
69 comentarii 64 puncte
Problema este alta, clientii merg cu ambreiajul patinand iar placa se incinge atat de tare incat se decaleste si nu mai lucreaza bine. Din acest motiv mecanicii nu mai vor sa riste si cer kit de ambreiaj. Ca sa schimbi doar discul ar trebui ca clientul sa vina sa schimbe discul imediat ce sesizeaza ca patineaza ambreiajul iar asta nu prea se mai intampla in ziua de azi.
29 ian 2012, 12:41
+2
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
si mie mi s-a spus asta si... culmea!!! cand au fost demontate (disc placa si rulment erau toate intr-un stadiu f avansat de uzura), mai putin discul, insa rulmentul, abia daca se mai invartea, lamele...mai aveam doar una intreaga, dar si aia statea sa cedeze... deci... decideti voi!!! eu spun ca pentru a evita uzura si manopera in plus, schimbati-le odata pe toate. faza cu volanta uzata... asta tine tot de mecanic si de gradul ei de uzura.
30 ian 2012, 15:42
0
Teddygsi
3 comentarii -1 puncte
Salut. ce vorbesti tu sant basme,disc uzat inseamna placa incinsa,disc ars,la volanta cu masa dubla(bimasica)insea mna volant cu jocuri foarte mari,discu patineaza,placa incinsa,la masa dubla daca schimbi doar placa discu si rulmentu datorita duritati placi care este noua si a discului nou se strica volanta imediat asta in 2000- 10000 km depinde de sofer,si unde mai pui ca un chit volant,placa,disc si rulment este mai ieftin decat luate separat, mai intervine si manopera care e destul de scumpa ,si sa platesti manopera de 2 ori e destul de frustant + ca dai mai nult si pe piese,asa ca laso asa cum a picat si baga capu in nisip,eu cred ca esti mecanic ca numai voi dati soluti dinastea inverse (mecanici stiu),si sa iti spun si de ce mie la fiat ma puneau sa schimb pompa de benzina,si era de la filtru inbacsit ne schimbat de 50000km cu benzina made in RO.care a costat 17 lei nu 300 lei deci ,sa fiti sanatosi.
04 feb 2013, 10:43
-1
Ottaviano_m
608 comentarii 523 puncte
bytzu, mersi fain, esti singurul care si-a asumat raspunderea si a dat un raspuns dubiilor mele. Eu am schimbat o volanta si mecanicul mi-a spus ca ambreiajul meu la 80K de km arata ca la corolla lui la 250 de mii si ca aproape sigur va patina... ceva imi spunea ca ar face ciubuc,chiar daca era un mecanic la un service destul de mare ce parea si profesionist (in buzau), cam departe de casa mea (SM) rezultatul: nu am schimbat ambreiajul, doar volanta si de atunci am facut 50 de mii fara nici cea mai mica problema.
19 ian 2012, 22:30
0
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
Eu imi spun parerea ca toti ceilalti...nu stiu cati dintre voi cand va treziti dimineata va uitati la masinile clientilor,inainte sa vedeti daca e soare afara...eu cam asa incep dimineata...nu sunt vreun mecanic cu experienta de ani de zile,ci doar un viitor inginer mecanic in devenire...care in timpul liber repara masini! Placa de presiune,se decaleste foarte greu,iar o placa aftermarket,GARANTAT te va tine mai putin ca cea originala...rulmentu l aproape tot timpul trebuie inlocuit sau "incarcat",ptr cine vrea sa faca meserie,nu doar sa inlocuiasca piese! Dublu ambreiaj facea bunicul la Craz,la masina din secolul 21,nu vad rostul la dublu ambreiaj,ca nu suntem in competitie zi de zi...Fiecare schimba ce vrea la masina lui,cum vrea...eu doar va spun ce se mai intampla prin service,cand clientul nu e prezent...Numa'bine!
25 ian 2012, 00:07
+2
66 comentarii 58 puncte
daca ai grija la schimbatul vitezelor si mai ales la plecarea de pe loc poate sa te tina foarte mult....la masina mea(A4 1.9tdi din 2002) este ambreiajul original si are 321.000 de km
19 ian 2012, 23:20
0
20 comentarii 27 puncte
Foarte bun, chiar astazi pe zi in timp ce conduceam mi-am pus intrebarea asta !
20 ian 2012, 01:59
0
17 comentarii 26 puncte
Bravo 4Tuning, interesant articol, cu totii mai invatam cate ceva nou chiar daca "le stim pe toate" :D
20 ian 2012, 09:08
+7
ork_as_clotzanul
7 comentarii 1 puncte
am avut si io o problema la un citroen Xsara din 98 cu ambreiaju abia i-am dat de cap dupa ce am schimbat 2 seturi de ambreiaj cel original si inca 1 nou PE SCURT TREBUIA SCHIMBATA SI DULIA DE GHIDAJ CA ERA ZGARIATA SI INGRADEA RULMENTU PE EA SI II RUPEA URECHIUSELE ALEA 2 ORICUM SUPER IDEE CU ASTFEL DE REPORTAJE!
20 ian 2012, 18:03
0
ork_as_clotzanul
7 comentarii 1 puncte
A DA SI CORECT PENTRU bytzu11 si tot odata felicitari pentru bytzu11 SUNT firme care nu fac piesele fix la aceleasi cote ca cele originale in 100% din cazuri cand se sparte rulmentul De ambreiaj omu de la service iti zice ca manopera e circa 300 de lei nu are rost sa mai dai inca 300 de lei dupa ceva timp iar sati mai schimbe ceva si te pune sa schimbi tot setu AM PATITO felicitari bytzu11 tot respect!
20 ian 2012, 18:06
0
21 comentarii 31 puncte
Foarte bun articolul. Observ ca toata lumea de pe aici isi prezinta numarul de km facuti cu un kit de ambreiaj.Normal ca la unii rezista 200k km atata timp cat masina a facut mai mult drumuri extraurbane.Ganditi- va la masinile care 80% din km ii fac in oras, de cate ori e nevoie sa schimbi viteza.ex:Bucuresti. ..dimineata. Ca o mica adaugare:unele autoturisme "moderne" au volanta cu masa dubla, iar la astea kitul' e mai scump, doar volanta ajungand la ~1000 lei. Inca un sfat:Nu tineti pedala de ambreiaj apasata cand stati la semafor!!!! Sa aveti parte de drumuri cat mai bune!
20 ian 2012, 23:18
+1
141 comentarii 53 puncte
Unii dintre noi am spus si unde am facut kilometrii si toata lumea stie ca multe dintre masinile noi sunt mult mai slabe calitativ fata de cele vechi.acum se pune accentul mai mult pe electronica, zorzoane, luminite cat mai colorate, de preferat albastre, functii de confort si mult mai putin pe calitatea componentelor mecanice, iar componentele after market sunt de cele mai multe ori incomparabile cu cele originale.
01 feb 2012, 20:20
0
79mario79vrs
73 comentarii 2 puncte
un ambreiaj te tine chiar si 100 000 de km??? pai atat ma tin placutele de frana..
21 ian 2012, 18:12
+1
catalin ursu
8 comentarii 7 puncte
Nu este adevarat, cand vrei sa opresti, mai intai calci ''frana'', apoi cand simti ca turatia motorului nu mai face fata la viteza pe care o are masina, ''adica incepe sa trepideze'', abia atunci poti calca ambreiajul, asa ca la scoala ta, cine te-a invatat in felul acesta a gresit !
24 ian 2012, 23:56
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare