va felicit pt seria voastra din categoria "manualul micului automobilist", dar v-as ruga sa completati episodul de astazi cu informatii despre slick-uri, semi-slick-uri
@ Tano: mai desteptule (in conditiile in care mi se pare ca ma ataci cu "Domnul,mare automobilist"), eu nu faceam misto, chiar am vorbit decent; ori te-ai nascut acum 5 ani ori n-ai citit nimic la viata ta; "manualul micului..." era un manual care te introducea in diverse domenii; eu chiar i-am laudat pe cei de la 4tuning pt seria lor de episoade cu informatii tehnice; nu pretind sa vina cu tratate in domeniul anvelopelor;
Referitor la DOT. Stiam ca 2105 inseamna ca a fost fabricat in saptamana a 21-a din anul 2005, nu saptamana a 14-a, cum e scris in articol. Am dreptate sau nu?
Foarte informativ articolul! Bravo!
Pentru un calculator de roti ceva mai complex, care cuprinde comparararea pe latime a doua roti diferite in functie de latimea jantei, latimea anvelopei si ET, puteti urma acest link:
http://www.1000rims.com/rt_specs.jsp
"Prima parte – 21, arata ca anvelopa a fost fabricata in a 14-a saptamana a anului specificat de a doua parte a codului – 05, adica 2005 "
Care e logica aici? ce treaba are 21 cu 14?
Ai comentat ca sa nu taci.
Nu e rau sa surprinzi anumite erori, asta arata in primul rand ca citesti un articol cu interes.
In plus am intrebat, pt ca am zis ca poate s-a schimbat ceva si nu stiu eu.
Care e problema?
Gata, nu va mai certati, ati semnalat o greseala in articol si aia e, nu trebuie acum fiecare sa pareti interesanti si inteligenti. Foarte bine ca a vazut greseala din articol, inseamna ca are spirit de observatie si voi sariti aiurea! Peace and drive in safe!
Este foart einteresant acest articol,multe chestii nu le stiam si sunt foarte utile cand iti cumperi anvelope sau cand ti le montezi pe masina.E foarte important sa stii cu ce fel de anvelope iti incalti masinuta.
Articolul e bun...cu o singura"lacuna".Durata de utilizare a unei anvelope auto poate merge pana la 10 ani conform site-ului celor de la Michellin....in rest numai de bine....si cei carora le place sa " calce " pedala...sa-si cumpere doar anvelope noi...si musai cu caracteristicile buna.
Un articol foarte util. Eu sunt indignat ca aceste informatii nu se primesc in scoala de soferi asa cum se face in tarile...ce sa mai zic, stiti voi care. La noi, iata, apare pe un site de tuning deci doar impatimitii in ale automobilismului le pot citi. Asteptam aceleasi date si despre jante, dimensiuni si mai ales calculul ET-ului (nu ca nu l-as stii). In rest, tineti-o tot asa, super !!!!!
In primul rand, articolul e foarte bun, dar nu e complet si are o greseala, aspect ratio nu e valoarea ratei de aspect, in literatura de specialitate e raportul nominal de aspect, a-ti putea include si o poza cu partile componente ale unei anvelope, ceva in genul http://www.anvelopeweb.ro/images/anvelopa-constructie.jpg, nu sunt critic doar am venit cu completari, in Romania, din pacate, asa ceva nu se invata decat la Politehnica, la Autovehicule Rutiere, ceea ce e pacat
Acest articol nu face decat sa ne ajute sa ne trezim la realitate, pentru majoritatea dintre noi carora ne-a placut la un moment dat "sa-i dam forja" fara a ne gandi la cate riscuri implica... dupa parerea mea, anvelopele joaca un rol foarte important in vederea sigurantei noastre dar si a celorlalti participanti la trafic... e vorba despre distanta de franare, despre rezistenta anvelopelor la o anumita viteza... temperatura... tipul de carosabil... conditiile de drum.. etc.. eu acum realizez cat de mult am riscat mergand cu o viteza cu mult peste limita inscrisa pe anvelope... sa nu mai pomenesc despre calitatea lor precara... se pare ca e un Dumnezeu acolo sus, si Micutzu langa EL... stand cu ochii pe noi;)
Interesant articolul.O intrebare:prezenta grupului MS ne indica faptul ca anvelopa este all season sau este pt zapada sau noroi?In opinia mea sunt doua lucruri diferite...Nu v-as sfatui sa mergeti cu anvelopa M+S pe ploaie!
Mersi fain, foarte util articolul.
Ati scris ca Profilul caii de rulare (thread pattern) este unul dintre factorii importanti ce determina performantele unei anvelope. Sunt trei profiluri: simetric, asimetric si unidirectional.
Dar care sunt diferentele?
Felicitari pentru articol!
Vreau sa ridic o problema, poate cineva imi da un raspuns:
Se spune ca in situatia in care montezi pe masina niste roti al caror diametru total este cu ceva mai mare (sau chiar mai mic) decat diametrul total al rotilor originale ale masinii, daca diferenta la diametru (sau la raza in timpul exploatarii - adica aceea cu cauciucul deformat datorita greutatii masinii) nu depaseste 3%, situatia nu ar fi "grava" (bineanteles, asta in situatia in care cauciucul nu atinge telescopul sau pasajul de protectie al rotii !)