4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Inventie romaneasca: filtrul care scade consumul de carburant

Inventie romaneasca: filtrul care scade consumul de carburant

Consumul de carburant, cosmarul oricarui sofer, ar putea fi eficientizat cu ajutorul unui filtru de aer, fabricat de Corneliu Birtok-Baneasa, un inginer din Deva.

Filtrul, inventat si brevetat de Baneasa, creste puterea motorului cu pana la 10% si reduce consumul de carburant cu 10-15 procente. Cu aceasta inventie, inginerul a castigat premii la saloanele de inventica din Elvetia, Rusia, Kuweit si Romania.

"Lucrez in asociere cu mai multe firme pentru realizarea unui stoc de aproximativ 200 de filtre supraaspirante, dupa care voi solicita Registrului Auto Roman certificatul de omologare pentru acest produs. Sper ca pana la sfarsitul anului sa finalizam toate procedurile de aplicare catre Registru, dupa care vom trece la productia de serie, pentu piata libera.

Putem incepe productia imediat ce vom obtine aprobare de la autoritati, intrucat liniile de fabricatie sunt deja puse la punct.", a declarat Birtok-Baneasa.

DATA PUBLICĂRII: 7 Noiembrie
0
0
151
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (151 comentarii )
ZeroRDK
ZeroRDK, 34 ani, Cluj-Napoca, Cluj
75 comentarii 144 puncte
07 nov 2011, 22:29
+9
Voi sunteti ca niste maimute din alea care incearca sa isi bage degetele in gaurile de la nucile de cocos precum si le baga in nas, numa nu stiu ca is astupate cu lemn.

Comentati toti ca niste gaitze de romania si sunteti reticienti desi n-aveti habar de principiile teoretice si ingineresti de functionare ale unui motor.

Ca inginer, va pot explica ce voua vi se par minuni:

1. Viteza aerului crescuta la admisie nu baga mai mult aer, pentru ca in cilindru aerul umple volumul, apoi creaza presiune proprie ce respinge alt aer sa mai intre. Mai poate intra mai mult doar daca este fortat de o turbina sau un compresor. Insa aerul intrat mai repede nu mai lasa pistonul sa-l traga, si deci motorul prinde inertie interna mai multa, deci mai putin combustibil pentru a-l rula, chiar si la ralanti. Si aici am raspuns si la pct 2.

2. Da, viteza mai mare a aerului scade consumul, din motivul de mai sus.

3. Puterea unui motor e generata de o anumita cantitate de energie, eliberata dintr-o anumita cantitate de benzina arsa. DACA insa motorul depune mai putina energie pentru a trage aerul inauntru, consumul pentru a sta aprins, si implicit, pentru a creste in rotatii scade, doarece scade rezistenta la rotatii. Asadar daca din aceeasi cantitate de benzina bagata in motor, acsta ia mai putin pentru a sta aprins, restul de benzina ramane pentru a genera putere...asadar creste puterea, dar scade si consumul, pentru ca motorul pierde mai putin efort.

Cunoscatorii stiu ca la motoarele nerodate consumul e mai mare. De ce? Frecari interne mai mari.

4. Filtrul asta nu baga aer cu presiune, ci il lasa sa circule mai repede, si de aici avantajele de mai sus. Dar na...minte creata, repede sa judece, nu?

5. Daca totusi nu intelegeti ce am explicat mai sus, bagati-va vata in nas, si incercati sa alergati cu gura inchisa. Apoi scoateti-o. Si o sa vedeti ce inseamna efort mai mic.

Bafta! :)
07 nov 2011, 23:28
+2
Prietene, ce zici tu la pct 1 si 2 se aplica in general doar la motoarele cu carburator.

La motoarele cu injectie e cam diferit.
Si eu sunt inginer mecanic, asa ca te rog sa analizezi ce o sa scriu mai jos, si sa vezi daca am dreptate sau nu.

La pct1, iti zic sigur ca daca cresti debitul de aer la admisie (in acest caz micsorezi pierderile), cresti si puterea.
AI uitat de un lucru de baza al motoarelor moderne pe injectie, faptul ca au un mecanism care regleaza cantitatea de combustibil injectat in functie de cantitatea de aer ce intra.
Practic, MAF-ul citeste cantitatea de aer ce intra, si mentine ~constant raportul aer/combustibil.
Ce zici tu la pc1 nu are sens. Gandeste-te ca iti pui o turbina la un motor aspirat. Nu luam in calcul riscul de a ceda componentele interne datorita cresterii presiunii in camera de ardere.
Pt aceeasi pozitie a clapetei de acceleratie, intra mai mult aer pe traseul de admisie. ECU primeste aceasta valoare prin intermediul diversilor senzori (principal MAF) si injecteaza mai mult combustibil, conform tabelei de valori si a altor factori.
Ideea de baza e ca un motor isi regleaza cantitatea de combustibil in functie de cantitatea de aer, si nu invers.

La fel e si la un sistem de admisie care prin nu stiu ce metoda baga mai mult aer. Creste puterea.
Singurul fel in care poti sa scazi consumul, e daca montezi un sistem de admisie mai liber, la o masina ce avea un sistem de admisie foarte restrictiv. Mai pe romaneste, la o masina ce tragea greu aer. Aici, se aplica faza cu consumul, deoarece motorul se "chinuia" sa traga aer si astfel pierdea putere.
Dar aceste cazuri sunt f rare.

La pct3: Vezi ce am scris mai sus. Mai mult aer=>>mai multa benzina=>>putere mai mare.
Pana la un anumit punct, deoarece ai putere mai mare pe aceeasi gama de turatii, scade consumul, fiind ca la acelasi regim de mers, poti obtine aceeasi putere ca si inainte, fara sa apesi la fel de mult acceleratia.
07 nov 2011, 23:43
0
M-am chinuit sa-i explic si eu,dar el uita de parametrii furnizati de MAF.Si ii tot repet,ca pentru motoare turbo nu se poate,doar pe carburatie.Detinator de motor turbo,el trebuie sa ma convinga sa-i cumpar filtrul,sa-mi demonstreze cum preraceste aerul,cu cate grade,ca doar asa ma intereseaza.
08 nov 2011, 00:20
+2
Eu sunt detinator de motor aspirat, dar am f multe modificari.
Chiuloasa portata, valve mai mari, arcuri de valve duble, tacheti si culbutori schimbati, axe cu came 280/272, pistoane forjate CP, biele forjate Carillo, cuzineti la comanda Mahle, componente de racire de pe masinile de curse de anduranta, + suspensii coilover si diferential cu alunecare limitata, si evacuare completa fara catalizatoare.
Eu nu mai am MAF, nici sonde labmda, si am o resoftare custom, Alpha-N.
Dar si asa, ECU comanda injectoarele in functie de tabela de valori si de valorile la de la senzori, si oricum, ECU mai are si o functie de "invatare", stiuta de f putina lume. ECU, mai ales la masinile performante, se adapteaza in functie de anumite valori, chiar si daca ai scos MAF si sonda lambda.
La alea mai simple intra direct in limp mode, dar asta e deja alta discutie.
In fine, la ce vreau sa ajung, e ca:
1. Toate aceste modificari au fost pt a avea o crestere de putere fara nici un fel de risc si de efecte negative.
2. Aceste modificari, au crescut puterea cu ~70 de cai.
Asta, ca sa vada lumea ce greu e sa scoti cai din aspirat, si nu abureli de +50 de cai din filtru si toba.
Oricum, la ce ai zis si tu, si daca nu mai ai anumiti senzori, tot nu poti prosti un motor modern.
Si eu am invatat tot felul de rahate despre motoarele cu carburator in facultate, si mult prea putin despre cele cu injectie, si safim seriosi, carburatorul e deja piesa de muzeu.
09 nov 2011, 23:44
+1
Inginerasule, tu incerci sa explici ceva ce nici tu nu crezi.

1. Ce se castiga se pierde. Nu mai ai acelasi vaccum, dar ai un volum mai mare de comprimat. Acum o sa spui ca este acelasi volum si ca difera doar viteza de umplere. Fals. Din moment ce prin admisie aerul circula cu o viteza mai mare, in cilindru ajunge un volum mai mare. La masinile de serie, umplerea cilindrului nu este completa din mai multe cauze (durata mica a admisie, traseu prea mic, etc).
2. Nu, viteza mai mare a aerului, nu scade consumul.
3. Raport stoichiometric , Raport Aer-Carburant, AFR, cum il stii. E, ala nu tine cont de viteza a aerului, a motorului sau a timpului ce trece pe langa noi in timp ce vorbim aici. Ala vrea sa fie fix xx/1 si atat.
A, ca pui filtrul asta la carburatie si pacalesti carburatorul sa bage aceeasi benzina in noua cantitate de aer e altceva, dar asta tot nu micsoreaza combustibilul.
4. Pun doar un tifon pe admisie si atunci circula in cea mai mare voie. Cred ca economisesc 299 lei (in conditiile in care ala costa 300 lei cat am vazut pe aici).

"Turbina nu are nicio treaba cu ECU, ci doar este citita viteza acesteia de catre ECU ca sa calculeze raportul aer-benzina."
Si atunci de ce mai exista senzor de presiune pe admisie? De ce are protectie de la o anumita presiune?
"Apoi, aerul coimprimat se INCALZESTE"
Cred ca exista un INTERCOOLER pe undeva in ecuatia asta. Si aerul se incalzeste dupa turbina, nu inaintea ei, adica filtrul FIX 0

Daca tu asta ai invatat in 6 ani de facultate ai invatat degeaba.
Am invatat doua zicale de care poate o sa tii si tu cont

1. Teoria ca teoria, dar practica ne (in cazul de fata, te) omoara.
2. Nu de ingineri duce tara asta lipsa, ci de baieti destepti.

Numai bine.
07 nov 2011, 22:45
0
Tu nu intelegi ca pentru un motor cu turbina,nu poate sa bage mai multa presiune?Turbina baga la cat ii setata de ECU(in cazul in care functioneaza in parametrii).Adica nu baga sa zicem,1,5 bar+0,2 presiune data de filtru,ca tot 1,5 baga.Apoi se zice ca preraceste aerul.Cum face treaba asta?
ZeroRDK
ZeroRDK, 34 ani, Cluj-Napoca, Cluj
75 comentarii 144 puncte
07 nov 2011, 23:07
+4
Nu, tu nu intelegi de fapt.

Turbina e imbinsa de gazele de evacuare. Acestea imping CU FORTA paletele turbinei, ca sa TRAGA aerul si sa il IMPINGA in motor. Asta inseamna CONSUM DE ENERGIE. Daca SUFLII aerul spre turbina, aceasta nu mai este nevoita sa TRAGA aerul, ci doar il primeste, si il COMPRIMA. Asadar, poate creste presiunea in admisie, intre turbina si chiulasa.

Turbina nu are nicio treaba cu ECU, ci doar este citita viteza acesteia de catre ECU ca sa calculeze raportul aer-benzina. Doar cand este variabila, ECU-ul schimba parametrii ei, in functie de rotatia motorului si alti parametrii pe care nici nu ti-i mai explic.

Apoi, aerul coimprimat se INCALZESTE, la fel cum o seringa astupata la varf se incalzeste daca o comprimi. DAR daca admisia lasa aerul sa circule mai usor, acesta nu are timp sa se incalzeasca, deci e mai rece, chiar si comprimat. Aerul mai cald e mai expandat, deci are densitate mai mica, adica molecule mai putine, si deci o ardere mai incompleta.

Daca eu is inginer, lucrez in domeniu, tot tu imi explici mie cum functioneaza, de pe wikipedia sau cum? :)
09 nov 2011, 10:59
+1
O mica corectie: ECU-ul nu citeste viteza turbinei. Raportul aer benzina este calculat in functie de sarcina(rich/lean). Pentru a calcula cantitatea de benzina necesara obtinerii acestui raport se folosesc informatii de la debitmetru(masa de aer) si de la MAP(presiunea aerului din admisie), asta deoarece, cum ai spus si tu, aerul mai cald la aceeasi presiune evident are masa mai mica(PVT)... Aici apare legatura directa dintre turbina si presiunea din admisie. Chiar daca turbina nu are geometrie variabila presiunea din admisie este controlata via waste-gate(controlat de ECU in functie de MAP).
Ai punctat bine totusi facand referire la frecarile interne care sunt ignorate dar reprezinta un procent foarte mare din pierderi.
07 nov 2011, 23:18
-3
Repet,date concrete,fise dyno,diagrame de putere-moment.Stiu perfect cum functioneaza turbina,dar nu m-ai convins ca filtrul asta este bun de ceva.
09 nov 2011, 02:46
0
Daca puteam sa dau "thumb up" de zece ori, o faceam, numai pentru punctul 5. Mi-au dat lacrimile de ras !!
08 nov 2011, 12:03
-2
Inginerule, explică-mi și mie cum bagi aer forțat cu o turbină? Aceeași întrebare pentru restul inginerilor care vorbesc despre turbine care bagă aer cu presiune în motor.
08 nov 2011, 12:13
-2
Inginerilor, explicați-mi și mie cum bagă aer sub presiune în motor o turbină!
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
07 nov 2011, 23:05
-4
dupa ce zici tu acolo inseamna ca daca dau jos filtru si bag 2 ventilatoare cacacioase in admisie "maresc viteza aerului si cresc caii si scad consumul cu 10-15%"... are logica ce zici tu acolo dar alea sunt diferente de sub 1% din ambele pct de vedere :))) maxim 6 cai frumoshi... 1% mai cred dar sa aberezi ca scoti 10-15% fara sa accelerezi/comprimi aerul artificial... lol


si daca chiar e pe bune... unde ii e vila tipului? de ce nu il are pe Bill Gates ca portar la palatul personal?
ZeroRDK
ZeroRDK, 34 ani, Cluj-Napoca, Cluj
75 comentarii 144 puncte
07 nov 2011, 23:12
+5
Nu are rost sa iti explic in 5 minute ce am invatat in 6 ani de facultate. Daca nu intelegi niste principii fizice de baza, cum vrei sa intelegi cum gandeste un inginer, asa cum e Corneliu, care a are brevet de inventie.

In sistemul in care traim sunt exista oameni influenti si interese. Acestia sunt la fel de reticienti fata de ideile noi precum sunteti voi la informatii pe care nu le intelegeti. De asta poate nu are vila. Sau...poate are. Stii tu? :)
08 nov 2011, 08:05
+2
Draga colegule,

Acest filtru face ce zice, cu o singura mentiune:
DOAR LA MOTOARELE CU CARBURATOR ! ! !

Explicatia, foarte simpla si neinginereasca, e urmatoarea:
Filtrul e permisiv, deci creste putin puterea.
1.Pana aici e cam adevarat la toate filtrele si la toate motoarele.
2.Problema la motoarele cu carburator e ca functioneaza cu un amestec prea bogat, sau mai pe romaneste baga mai multa benzina decat ii trebuie.
Pur si simplu jafurile cu carburator baga prea multa benzina.
De aceea consuma asa de mult, comparativ cu cele pe injectie.

3. La un asemenea motor, daca reusesti sa ii bagi mai mult aer, cresti puterea printr-un filtru mai mult decat ai creste la un motor pe injectie.
Asta, deoarece in aces caz imbunatatesti putin randamentul motorului.
4. Motoarele moderne au sistemul de injectie electronic, deci sa cam dus faza cu consumul.
ECU comanda injectoarele, in fuctie de cat aer intra.
La masinile moderne, raportul aer/combustibil e una din prioritatile de baza ale ECU, acesta monitorizand incontinuu cantitatea de aer ce intra, regland dupa aceasta si cantitatea de benzina, si apoi masoara cantitatea de benzina nearsa, prin intermediul sondelor lambda, si iarasi face reglaje la cantitatea de benzina injectata.

AM scris si mai jos, pana la un anumit punct, cresterea de putere pe toata gama de turatii duce la scaderea consumului, dar scade cam putin.
La carburatoare s-ar putea sa scada cu maxim 1 l/100 km.
La injectie, scaderea de consum e nesemnificativa. E cam aceeasi treaba cu de ce la mers batranesc, pt aceeasi acceleratie de sa zicem 3 m/s*s, pe aceeasi masina si aceeasi transmisie, un motor de 1.8, pana la un punct, consuma mai putin decat unul de 1.6, deoarece are mai multa putere. Daca mergi sportiv cu amandoua, atunci normal ca cea cu 1.8 -mai multa putere va consuma mai mult.

Daca vrei chiar sa cresti puterea fara sa cresti si consumul, te apuci sa reduci pierderile parazitice si sa imbunatatesti randamentul motorului.
695 comentarii 679 puncte
08 nov 2011, 07:24
+1
"fusu"-le taci ca esti vai de capul tau.
08 nov 2011, 12:02
0
Nu te mai chinui...Sincer nici eu nu as fi crezut daca le vedeam vandute pe un site oarecare. Aici chiestia e ca, Corneliu a primit un brevet de inventie. Astia mistocarii lu peste de pe aici poate nu au nici 12 clase. In fine eu oricum l-am contactat chiar duminica si daca reuseste pentru motorul meu sa imi faca unu o sa imi montez cu siguranta!
07 nov 2011, 13:11
+8
daca statul roman nu ar fi asa id...t.. si l-ar sustine pe corneliu poate ar reusi sa faca ceva frumos... dar de cativa ani de cand stiu de el se chinuie cu RAR-ul si cu alte cerinte si aprobari pe care trebuie sa le obtina de peste tot fara sa primeasca nici o sustinere...
334 comentarii 48 puncte
08 nov 2011, 12:02
-2
Mai intai ala sa investeasca in marea inventie , sa scoata la vanzare pe piata aceste filtre la preturi decente , nu la 3 mil un filtru , ca la 380 ron deja cumperi kit admisie Pippercross , Green sau K&N. Stai ca Guvernul trebuie sa-si bage banii in minciunile astuia ca alte treburi nu are !
Daca are incredere in ce a descoperit sa investeasca tot ce are in afacerea asta ... altfel sa moara de foame cu filtrele in brate , pentru ca testele nu au adus nimic interesant . Daca-l compari cu un filtru sport ... tot aia e , poate chiar mai slab .
SilvianDement91
131 comentarii 63 puncte
11 nov 2011, 16:27
0
Nu peste tot merge deviza "Totul sau Nimic", la multe merge "Incerc in limite".
07 nov 2011, 13:05
+7
Bravo ...In sfarsit contribuim si noi cu ceva in lumea automobilistica...RE SPECT... Abia astept sa se gaseasca in magazine...
altperformance
18 comentarii 29 puncte
07 nov 2011, 20:57
+4
ma intreb daca le tremura chilotii la cei de la K&N ;-)

cel mai eftin si performant filtru e sa nu pui filtru...intra aer rece cu viteza
motorul merge struna. Problema e praful, mai ales din Romania. Aceste filtre care maresc puterea si scad consumul isi fac treaba , dar cu riscul sa bagi praf in motor , debitmetru moare, etc... sunt facute pt masini de curse unde sunt schimbate des sau curatate si mai des, nu de mers zi de zi ,,,mai ales pe la noi...
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
07 nov 2011, 21:34
+2
le tremura de ras chilotii stai tu linistit
altperformance
18 comentarii 29 puncte
08 nov 2011, 20:16
0
sincer m-as bucura sa fie adevarat , dar firmele mari gen K&N au departamentele lor de cercetare, dotate etc...teste peste teste...masini peste masini...nu le-ar fi scapat chestia asta ;-)

cum ar putea demonstra baiatul,simplu:

-aceeasi masina , filtru orig si filtru minune
1. test comparativ la drum 100 km pentru consum
1. test comparativ pe stand dynno

nu-l va costa prea mult , se pot face toate testele intr-o zi ;-))) poate folosi si masina proprie ;-))
08 nov 2011, 10:58
+4
Retardatul asta a luat ban pe o tona de forumuri pana acum. In 3 ani de cand minte lumea cu inventia lui nu a fost in stare sa vina cu o fisa de dinamometru care sa demonstreze avantajele aduse, pentru ca acestea NU EXISTA!
8 comentarii 12 puncte
08 nov 2011, 11:35
+4
Uite aici ce s-a intamplat pe clubopel cu filtrul in cauza:
http://www.clubopel. com/viewtopic.php?t=5 4988
Daca n-aveti timp/chef sa cititi 300+ posturi, va zic eu pe scurt:
-descopera cineva cateva articole in presa despre filtru
-apare in discutie la un moment dat si inventatorul
-incep discutiile pro si contra
-se implica in discutie unul dintre moderatori, proprietar de service auto, si propune un test cu respectivul filtru pe cateva masini
-inventatorul trimite filtrele, se face testul comparativ, in aceleasi conditii de trafic, pe acelasi traseu, la aceeasi temperatura exterioara: filtrul minune vs filtru stock nou
-se posteaza rezultatele testelor, care nu ajuta in nici un fel credibilitatea inventatorului.
-inventatorul nu mai raspunde la nici o intrebare...
Comentariile sa le faca altii
08 nov 2011, 13:06
-1
Ba inseamna ca aia de la Saloanele Internatioale sunt prosti si voi sunteti destepti.
Romanul ii bun la toate si le stie pe toate.
08 nov 2011, 14:51
0
Nu, dar Romanul s-a cam saturat de tzepari si incepem sa ni-i dorim cu sfoara dupa gat...
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
08 nov 2011, 18:16
0
Da tu ai cap numa ca sa nu-ti ploua in gat? Crezi tot ce ti se spune? Oricine poate sa spuna orice, singura variabila e motivul.
07 nov 2011, 13:01
+3
am un filtru facut de corneliu(in persoana-nu de imitatatori)...pe un mondeo 1.8 16v125 de cp... se simte diferenta si sunetul e superb....
07 nov 2011, 21:23
+5
"Se simte diferenta si sunetul e superb".Astea sunt argumentele?Pai in lumea tehnica,trebuie sa vii cu argumente solide,si anume o fisa dyno,cu si fara filtru,ca sa vedem si noi cresterea aia de putere.
08 nov 2011, 11:24
+1
Exact..este un filtru de aer sport,nu inchide fonic motorul ,de acolo si "sunetul super".Aerul este mai usor absorbit,creste in turatii mai repede....atat...nic i un calut in plus !!!!
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
07 nov 2011, 21:31
+3
numa sunetu are vreo 20 cai in plus, masina nu =)) Oricum romanii sunt cred ca printre cei mai buni in lume la tras tzepe... mai nasol sa fi roman si sa-ti iei teapa de la un compatriot tzepar :)) rusine mare
07 nov 2011, 17:56
+2
cum ai luat legatura cu el ?
334 comentarii 48 puncte
08 nov 2011, 11:56
-1
Bai tu esti un pusti de 20 de ani , cu 17 posturi pe acest forum , vinzi fluiere pt tobe de Logan si te dai aici mare stiutor , incerci sa convingi lumea sa va cumpere filtrele . Lasati vrajelile si minciunile !!!
07 nov 2011, 21:11
+2
Eu pun problema in felul urmator.Sa-mi spuneti si mie la un motor supraalimentat(turbo ),cum poate filtrul asta sa bage aer cu presiune?Cine imi spune are un filtru gratis de la mine.
07 nov 2011, 22:32
+6
Singura metoda prin care un filtru de aer poate sa bage aer cu presiune, e sistemul RAM-air.

Sistemul functioneaza prin creearea de presiune dinamica, ce implicit creste presiunea statica din traseul de admisie.

Mai simplu, ori ai filtrul de aer in contact cu exteriorul, fiind pus direct in spatele grilei de la capota/radiator, sau ai un traseu care ia aerul din exterior si il duce la carcasa filtrului din interiorul compartimentului motor.

Oricum, sistemul RAM-air are 2 dezavantaje:
1. la viteze mici, nu prea scoate performante in plus fata de un sistem clasic cu acelasi filtru.
2. schimbi filtrul mult mai des, deoarece intra mai mult aer in el, direct din exterior, deci implicit si mai mult praf.

Sincer, habar nu am cum functioneaza acest filtru, eu m-am referit mai sus la sisteme de filtre actuale.
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
07 nov 2011, 21:42
-3
magneti =)))))
07 nov 2011, 22:04
+2
eu am mers cu masina fara filtru si nu da nici o putere si nici un consum mai mic daor ca se aude turbina un pic mai tare! Daca era asa simplu nu faceau marile companii de automobile masiniile cu astfel de filtre?
08 nov 2011, 14:21
+2
Eu unul ma indoiesc de calitatea inventiei.... o mari puterea, o reduce consumul, dar este oare la fel se eficient la filtrare ca si restul filtrelor de aer?

Cele mai fine particule de praf daca sunt aspirate si angrenate intre componentele ce freaca, produc uzura. Sper sa nu ne trezim dupa 30-50.000 km cu uzura la motor in asa fel incat costurile de reparatie al turbinelor, segmetarilor s.a.m.d. sa fie cu mult peste economia realizata folosind un astfel de filtrul.

Pana atunci, e de luat in calcul doar comentariul celor care au parcurs peste 150-200.000 km folosind un asemenea filtru.
Sa ne spuna ei ce probleme/beneficii au acumulat folosind un asemenea filtru. Eu unul nu sunt tentat sa-l folosesc.
07 nov 2011, 14:07
+1
f tare. felicitari.
07 nov 2011, 19:44
+3
stergeti contul lui hamza96 va rog eu.numa aberatii scoate in toate posturile.
08 nov 2011, 11:14
+1
vrajeala toata treaba
334 comentarii 48 puncte
08 nov 2011, 11:52
+1
Ce ma enerveaza reclama astea tampite ! Si pe Daciaclub si pe alte forumuri al fel s-au bagat ca vand ei ceva nemaivazut si nici acolo nu au reusit sa convinga pe nimeni . Asta cu Mondeo al lui deja e platit si poate reseller al lor si de asta se tot baga in seama . A fost si la TV un reportaj PLATIT dintr-un judet in care o firma de transport a folosit filtrele lor de aer .
Orice masina daca va avea pe ea un filtru de aer sport decent in loc de cel stock va merge mai bine , va avea un castig in putere si ii va scade putin consumul in acelasi regim de functionare .
Daca veti face comparatii intre aceste filtre si cele de calitate NU veti gasi diferente . Calitatea materialelor de filtrare nu este diferita de cele sport , aburelile cu fluxul turbionar de aer este un ******** , pt ca multe masini au admisia mai departe de corpul clapeta care permite aerului sa fie aspirat in motor , iar acel efect nu se pastreaza atat de nealterat , incat sa spuna ca este o mare invetie si imbunatatire .
Totul s-a intamplat de fiecare daca exact cum spune si colegul de mai sus "99MJE", exact asa , pe toate forumurile .
Nu uitati , lucrurile bune se vand SINGURE si nu au nevoie de reclama ! Nimeni nu face reclama la iarba ! :)) ca nu e nevoie !
NU mai puneti botul la toate porcariile ! daca vreti o admisie sport , instalati-va una decenta , intretineti filtrul cu un kit de curatare/intretinere si veti avea o masina mai buna .
08 nov 2011, 12:19
+1
Chiar ieri citeam pe astraforum unde incerca sa vanda acest filtru.... si dupa ce a facut cineva testul pe nu stiu ce site si a fost publicat rezultatul... e clar... mareste consumul. Nu ai cum sa scazi consumul numai din filtru de aer. Si nici nu explica cum a ajuns la concluzia asta. Din 3 teste facute de utilizatorii unui formu... toti au avut consumul marit, puterea usor crescuta si sunetul mai sport...

Pentru noi in Romania sa iti pui un alt fitru decat cel stoc trebuie sa fii pregatit sa il schimbi foarte des sau de o reparatie la motor... ca la cat praf avem...
08 nov 2011, 13:14
+1
Bai nene... de 2 bani esti tu...
Nu am timp acum sa iti arat ca omu asta a dat cateva filtre pentru test pe astra club daca tin bine minte... si in toate cazurile consumul nu a scazut, chiar a crescut. Teste facute in service.
Poate ne spun cei care folosesc filtrele sport cat de mult le-a scazut consumul de cand au scos filtrele stock si cu cat le-a crescut puterea.
Omu asta cu filtru... sau un investitor al sau asa cum isi zicea pe forumul repsectiv, a fost intrebat cum reduce consumul si nu a putut sa raspunda. Pe cand cei care au testat filtrul asta au venit cu informatii exacte si au demonstrat ca acest lucru nu este posibil.
Dupa ce au fost facute publice pe forumul respectiv rezultatele testelor omul nu a mai raspuns si nu a mai fost vazut pe forum discutand de acest produs.
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
08 nov 2011, 18:24
-2
nici nu trebuie sa dea filtre la test ca sa-ti dai seama ca e o prostie totala din MULTE puncte de vedere... de la situl si explicatiile lui penibile la abureala cu 10-15% la FIZICA
08 nov 2011, 15:40
+1
Nu contest premiile castigate...
Ar putea de exemplu, sa dea unu sau doua la cei care se ocupa de 4tuning.ro si sa faca ei niste teste pe 2 masini sa zicem si sa se publice rezultatele, putere, consum... etc.
Daca ar fi fost asa usor ca un filtru sa reduca consumu cred ca ar fi descoperit altii inainte, care sunt profesionisti in filtre.

Daca imi aduc bine aminte se mentiona pe forumul unde am vazut aceasta inventie ca ar avea un difuzor care ala ar fi racit aerul... si ca ala ar fi motivul pentru scaderea consumului.
Nu ma pricep la diversele componente ale motorului...
Dar ne pot spune cei care cunosc mecanica ce se intampla cu diversii senzori care detecteaza un flux mai mare de aer... cum reactioneaza senzorul, calculatorul... si ce se intampla...
moldy007
moldy007, 49 ani, Satu Mare, Satu-Mare
46 comentarii 16 puncte
08 nov 2011, 16:31
+1
Filtrul nu are constructiv nimic nou......maxim are strat filtrant mai rar,deci este mai permisiv.Insa asta nu creste puterea si scade consumul asa semnificativ.Este un filtru deschis ,de acea se aude altfel......este si efect psihologic ,cum i-ti pui toba sport care suna mai tare ai impresia ca vehicolul merge mai bine.
In schimb amplasat in compartimentul motor trage aer cald care e mai rar ,are mai putine molecule de oxigen pe unitate de volum si efectiv pierzi din putere ! Multe masini au o teava care merge undeva in fata ,unde trage aer proaspat.
Daca vrei admisie mai usoara pui un filtru standard de la o masina mai mare cu 1500cmc ,dar e de lucru ,plus nu incape asa usor.
La conditiile de praf de la noi nu se renteaza filtru sport toata ziua.......inghite motorul in prostie.
Am un K&N i-l spal la 1000km cu solutie speciala si sprayez cu cel aferent......e plin de mizerie,mi se si face groaza cing camionul din fata ridica praful de pe marginea drumului.
Umflarea corecta plus 0.2 bari a cauciucurilor face mai mare economie decit filtrul minune.....
74 comentarii 6 puncte
08 nov 2011, 18:35
+1
salutare tuturor,parerea mea e ca tuning(sorcove) ca la noi la nimeni,romanul nostru isi pune o toba care are diametrul la fel ca teava pe unde a iesit,filtre nu mai stiu de care,eu unul nu as schimba admisia si evacuarea cu unele sport fara a face o resoftare(am vazut de curand pe discovery ca fara o resoftare poti doar sa pierzi putere:)))),admisie, evacuare si resoftarea(numai asta costa cam 400lire)-a castigat cam 18 cp la un subaru :))))have fun la intregirea parcului de sorcove in romania sau a face tuning adevarat
145 comentarii 188 puncte
09 nov 2011, 14:03
0
la wheelers dealers:) la noi tuning-ul se face dupa ureche..asa pun si eu la masina un burlan in loc de toba si o hota de aragaz in loc de filtru si zbor :P
09 nov 2011, 01:30
+1
Nu inteleg de ce la orice stire, informatie trebuie sa existe anumite comentarii inutile ale unor oameni care sincer sunt pe langa subiect cu mult. Unii banuiesc ca sunt niste copii care poate nici permis nu cred ca au si vorbesc total anapoda doar de a se afla in treaba. Oare chiar credeti ca daca postati orice impresionati pe cineva? Duceti-va si ocupativa timpul altfel sau puneti mana si mai invatati ca vad ca nici limba romana nu o stiti...nu stiti sa scrieti. Copii incuiati la minte
74 comentarii 6 puncte
09 nov 2011, 20:18
0
salut pareri pro si contra au fost si vor fi in continuare la orice pe lumea asta;si cu toate ca daca vrei cumperi(vorba pe care la noi ti-o spun in general cei care vand)sunt bune si pareri(de la cunoscatori sau cei care au testat produsul);parerea mea:D,si apropo romanii sunt buni la multe numai ca nu au resurse la dispozitie(pt aia mici-cine a inventat laserul????),avem in romanica noastra oameni mult peste alte natii,dar asta e la noi sunt prosti si in strainatate is luati de buni -la adevarata lor valoare
09 nov 2011, 23:24
+1
pentru cine detine suportul financiar necesar achizitionarii sa-l cumpere nu ma deranjeaza'' pentru cine foloseste masina in alte scopuri la fel'' pentru cei care nu vor ,sa nu-lcumpere'' si cu asta am incheiat''!
Comentează şi tu: