LIKE ori DISLIKE: Dezbatem in detaliu noul Audi RS6 Avant
Un motor mai mic, mai putina putere, dar mai multa performanta. Acestea sunt cele trei caracteristici definitorii ale recent lansatului Audi RS6 Avant C7.
Asa cum am precizat si la momentul lansarii, noul Audi RS6 Avant se bucura de prezenta unui propulsor cu numai opt cilindri in V si o capacitate cilindrica de doar patru litri - cu pana la doi cilindri, respectiv un litru mai putin decat precedesorul sau, care se putea lauda cu serviciile unei motorizari V10 de 5.0 litri. De asemenea, tot comparativ cu modelul pe care il inlocuieste, ultima generatie a super-Avant-ului din Ingolstadt a scapat si de 20 CP, puterea maxima urcand de-aceasta data numai pana la pragul celor 560 de cai.
Si totusi, desi echipat cu un motor mai mic, respectiv mai putin puternic, noul Audi RS6 Avant este mai performant ca oricand. Astfel, pe langa cei 560 CP, viitorii cumparatori vor mai primi si un cuplu maxim de 700 Newton-Metri (+50 Nm comparativ cu vechiul model), dar si o transmisie tiptronic cu opt rapoarte (care inlocuieste vechea unitate tiptronic cu numai sase trepte), acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se astfel in doar 3.9 secunde! Mai mult de-atat, in functie de optiunile bifate, ultima generatie a super-Avant-ului din Ingolstadt poate fi capabila si de o viteza maxima de aproximativ 305 kilometri pe ora.
Aducand din nou in discutie vechiul model, cea mai importanta imbunatatire se regaseste la nivelul acceleratiei, primii 100 kilometri pe ora venind acum cu pana la 0.6 secunde mai rapid. Secretul succesului? Pe langa modificarile aduse la nivelul propulsiei, respectiv trenului de rulare, ultimul Audi RS6 Avant beneficiaza si de o caroserie realizata partial din aluminiu, rezultatul fiind o scadere a greutatii cu pana la 100 de kilograme comparativ cu modelul C6. Astfel, pe langa plusul de performanta s-a obtinut si o doza extra de eficienta, consumul de carburant coborand cu circa 40 de procente, pana la o valoare de 9.8 litri la 100 de kilometri.
Alte picanterii tehnice ce insotesc cea mai noua generatie a modelului Audi RS6 Avant includ sistem de tractiune integrala quattro cu functie 'torque vectoring' si diferential central autoblocabil, sistem de franare de inalta performanta echipat cu discuri ventilate de 390 milimetri, respectiv suspensie sport pneumatica, capabila sa coboare garda la sol si cu pana la 20 de milimetri, atunci cand este cazul. De asemenea, cei care vor un maximum de performanta au la dispozitie si un sistem de franare dotat cu discuri carbon-ceramice de 420 milimetri, suspensie sport plus cu Dynamic Ride Control (DRC) sau diferential pentru puntea spate.
Mai impunator ca oricand, noul Audi RS6 Avant se remarca inca de la prima aparitie printr-o agresivitate desavarsita, scoasa in evidenta de prizele uriase de aer, dar si de logo-ul quattro de dimensiuni generoase, aplicat la nivelul grilei frontale.
Indiferent ca vorbim de prima sau a doua sa generatie, modelul Audi RS6 Avant a fost intotdeuna criticat pentru lipsa sa de agresivitate vizuala. Constructorul german a tinut in cele din urma cont si de parerile venite din exterior, iar cea mai noua versiune a popularului super-Avant din Ingolstadt a primit un aspect exterior pe masura performantelor. Un aspect exterior caracterizat prin prize uriase de aer sculptate la nivelul spoilerului fata, prin nelipsita grila frontala de dimensiuni mai mult decat generoase, dar si prin difuzorul remarcabil atasat spoilerului spate, respectiv eleronul dramatic stilizat, ce continua linia plafonului.
De asemenea, probabil pentru prima oara in istoria sa, modelul Audi RS6 Avant se bucura si de prezenta logo-ului quattro inscriptionat cu litere uriase la nivelul spoilerului fata, in timp ce lista cu bunatati vizuale va continua cu jantele pe 20 inci, tips-urile ovale ale evacuarii duble, dar si cu interiorul inzestrat cu volan in trei spite, scaune fata / spate sport, plus insertii de fibra de carbon.
Concluzia?
In ciuda down-sizing-ului regasit sub capota, noul Audi RS6 Avant ofera un nivel de performanta neatins pana acum de predecesorii sai, cu un mare plus intalnindu-ne si la nivel vizual - si asta desi combinatia de rosu si argintiu regasita la exemplarul din primele fotografii oficiale nu este chiar cea mai reusita (spre deosebire de exemplarul finisat in gri).
Altfel spus, ultima generatie a super-Avant-ului din Ingolstadt se poate lauda ca fiind unul dintre cele mai complete break-uri din intreaga istorie a omenirii. Si ar fi meritat chiar primul loc in cazul in care cineva ar fi intocmit un astfel de clasament insa, intre timp, germanii de la Mercedes au venit cu un raspuns pe masura - modelul E63 AMG S-Model, ce beneficiaza de un potent V8 biturbo de 5.5 litri, ce promite sa livreze tuturor celor patru roti nu mai putin de 585 cai putere si 800 Newton-Metri.
Care dintre cele doua impresionante creatii germane se va impune la final, ramane de vazut. Pana atunci insa, avem de dat un vot: Noul Audi RS6 Avant - LIKE ori DISLIKE?
In episodul anterior al seriei Like ori Dislike, am dezbatut impreuna noua Skoda Octavia. Pentru impresii, pareri si concluzii, click AICI.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw passat gmo 2017 11900 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €