S is for Stendhal: Peugeot 206 by Cosmin
Povestea incepe in anul de gratie 2002 cand, dupa 4 luni de asteptare, Cosmin si-a luat in primire "micul leu" cu trapa panoramica. Initial, toate dotarile - mai putin playerul Clarion, erau standard. Dar nu pentru mult timp.
La scurt timp, scaunele au fost retapitate cu piele ecologica in spiritul lui Stendhal - rosu si negru , perfect compatibile din punct de vedere cromatic cu exteriorul, unde si-au facut simtita prezenta un parasolar si un sticker metalic pentru buson.
Mai tarziu, a trecut la jante. Prima optiune a fost un set Rondell de 15'', cu ET mic (11) si J mare (7,5), pe care le-a si pastrat cativa ani, pana sa le inlocuiasca cu unele Canonica. Acestea s-au bucurat de notorietate doar cateva luni, pentru ca, in final, Cosmin s-a oprit asupra unor Mak Volare, jantele actuale.
Cat priveste exteriorul, 206-le a primit cu bucurie sedinta de infrumusetare programata de Cosmin. Pe rand, au fost montate triplele clare FK si farurile Angel Eyes de la Sonar Automotive, instalatia xenon Siemens, semnalizatoarele laterale clare, folia negru mat pe plafon, vinilurile laterale, plus evacuarea Yed.
A urmat inlocuirea bara fata/spate cu un set Carzone Samurai - ulterior, una din ABS a luat locul celei din spate, iar pragurile perfect asortate cu grila frontala JOM si protectiile pentru praguri. De asemenea, pe geamurile din spate a fost aplicate folie 3M, datorita legislatiei in vigoare. Bineinteles, odata cu aceste schimbari s-a renuntat si la embleme.
La interior se face categoric simtita pasiunea mostenita de la bunic - Cosmin a inlocuit scaunele din fata cu unele tip soica DTS si centuri Sparco, iar bancheta din spate ... si ea intra in ecuatia "piele naturala rosu-negru", care a luat locul "piele ecologica rosu-negru".
Tot in piele rosie au fost invelite tetierele, capitonajele usilor, cotiera, usa de la torpedou si capacul de la sigurante. Volanul, manerul de la frana de mana si burduful schimbatorului de viteze au trecut prin aceleasi schimbari, singura diferenta fiind reprezentata de brand-ul ales: piele Nappa bicolora, rosu si negru. In plus, pentru un confort maxim, tetierele au primit arcuri Pilot.
In perfecta armonie cu restul decorului sunt si pedalele, nuca schimbatorului - Momo Raptor, bandourile, ramele manerelor de la usi si aerisire, bordul si carcasa consolei centrale.
Pentru faptul ca luminatul galben si banal al display-ului central, al consolei, al butonelor pentru geamuri, al plafonierei, al butonului pentru reglajul farurilor, al player-ului si al bordului nu starnea nicio senzatia mai aparte, Cosmin a optat pentru leduri alb-neon, albastru si rosu. Tot in aceeasi idee, un buton al amplificatorului audio actioneaza un led care lumineaza in mod strategic emblema echipei de fotbal preferate.
Dupa chiptuning, 206-le lui Cosmin numara in prezent 95 CP. Unii ar zice ca sunt putini, altii ca sunt insuficienti. Noi consideram ca daca proprietarul e fericit, masina e si mai fericita.
Ca planuri de viitor, Cosmin intentioneaza sa monteze o alta evacuare, mai performanta decat cea actuala, plus o suspensie air-ride. Si cum a demonstrat deja ca nimic nu e imposibil cand vine vorba de tuning, asteptam cu interes maxim urmatoarea intalnire. Felicitari, Cosmin!
IMPORTANT: Daca ai cunostinta de o masina in care s-au investit multe ore de munca, pasiune si sacrificii sau chiar masina ta intruneste aceste conditii, nu ezita si trimite un e-mail la office@4tuning.ro! Imparte cu restul pasionatilor de tuning povestea din spatele proiectului tau, fa-ti masina vedeta pe 4Tuning!