Defecte comune in functie de marca: 'boala lor'

Defecte comune in functie de marca: 'boala lor'
  • Lantul de distributie la motorul 1.2 TSI cedeaza dupa scurt timp
  • BMW E39 are probleme cu modulul de ABS
  • Dacia are probleme cu injectoarele la motorizarile dCi
Distribuie pe Facebook

Am reusit sa identificam cateva probleme tehnice care apar la anumite modele de masini. E vorba de defecte de fabricatie care nu au fost remediate si produc diverse neplaceri in timp pentru soferi. Iata aici cateva exemple de marci si problemele pe care le au in timp. E vorba de "boala" fiecarei masini, asa cum se numeste popular.

Noi am localizat cateva probleme ce apar foarte des la aceste marci. Despre ele se scrie si pe forumurile straine sau de la noi din tara. Dar am ales cele mai frecvente probleme tehnice. Insa poate ne mai spui si tu ce alte probleme ai mai avut, nu doar la marcile enumerate mai jos, ci si la altele, pentru a mai completa lista. Scopul acestui articol este informarea corecta a celor care doresc sa-si cumpere o masina la mana a doua sau chiar noua.

BMW:
-bec airbag aprins la modelele E46 din cauza defectarii plasei de la scaunul pasagerului
-fulie arbore cotit la modelele diesel care are miezul din cauciuc si cu trecerea timpului devine consumabila
-scurgeri de ulei datorate intaririi garniturilor de etansare la motoarele pe benzina mai vechi
-roti "culcate" pe spate datorita uzurii bucselor "scartaitoare"
-la modelele e46 uzura mecanismului de la geamurile electrice duce la zgomote suparatoare la ridicare si coborare
-oscilatii la relanti la motoarele pe benzina
-flansa cardan care produce zgomot la plecarea de pe loc
-injectorul cu fir la modelele diesel
-modulul de ABS cedeaza la seria 5 E39 pentru ca e amplasat in spate si in timp caldura de la evacuare ii pune probleme
-ruperea lantului de distributie la motoarele diesel N47 care se poate gasi pe X3, X1, 520d, 318d, 320d, 118d, 120d, 123d...

VW:
-motorul intra in LIMP MOD datorita blocarii lagarelor de la turbina la motoatele TDI
-consum de ulei destul de mare chiar si la motoarele mai noi
-trepidatii la plecarea de pe loc datorate volantei cu masa dubla care se uzeaza in timp
-fum negru excesiv la acceleratiile bruste care este rezultat din arderea incompleta de carburant din diverse cauze legare de turbina sau injectoare
-fum alb-albastru specific motoarelor pe benzina de capacitate mica care da de gol uzura segmentilor si a o-ringurilor de la supape
-lipsa de putere datorita infundarii EGR-ului o problema des intalnita la noi in tara datorita carburantului de slaba calitate si a exploatarii necorespunzatoare
-materialul plastic de la interior care este acoperit de un strat de cauciuc se zgarie foarte usor si arata destul de rau in timp scurt de utilizare
-motorul 2.0 TDI produs pana in 2007 are probleme la injectoare si turbosuflanta dupa un anumit numar de km
-lantul de distribuitie la motorul 1.2 tsi care incepe sa produca zgomote in scurt timp si neschimbat se poate rupe
-toba finala rugineste foarte repede, in primii ani de utilizare la modelele pe benzina noi

Opel
-ulei in vasul de expansiune la modelul 1.7dti, cedeaza racitorul de ulei
-calculatorul de la pompa de injectie ii cedeaza lipiturile pentru ca este amplasat direct pe blocul motor si absoarbe toata caldura fiind din aluminiu
-diodele de la alternator sunt suprasolicitate la unele modele si cedeaza atunci cand vine frigul, necesitand reparatia alternatorului
-EGR-ul se infunda la modelele diesel dar se poate fi curata, spre deosebire de cel de la modelele pe benzina care trebuie inlocuit, fiind electronic
-la modelele pe benzina mai vechi esapamentul rugineste si racordul flexibil cedeaza in timp
-motoarele 2.0 dti intra in modul de protectie din cauza electrovalvelor de pe sistemul de vacum care cedeaza
-alternatorul este si el un punct sensibil pe modelul 1.9cdti
-debitmetrul de asemenea trece la consumabile pe modelele mai vechi diesel
-oringurile de la caloriferul din interiorul masinii cedeaza si iti uda mochetele, inlocuirea lor este dificila datorita pozitionarii dar costul lor este infim

Dacia
-la modelele pe benzina senzorul de la arborele cotit poate da erori, se curata sau se inlocuieste usor
-pompa de apa nu are o viata prea lunga, se recomanda inlocuirea ei la fiecare schimb de curea de distributie la 60.000km
-frana de mana se slabeste dupa primii ani de utilizare
-scartait la tamburii spate in momentul eliberarii pedelei de frana dupa primii ani de utilizare
-compresorul de la AC devine zgomotos
-lampile spate se aprind aiurea datorita oxidarii lamelelor din interior
-binecunoscuta problema la injectoare la modelele dCi, care de fapt este problema pompei de injectie delfi care produce span si il trimite in injectoare
-unele modele au probleme cu rugina la aripile din spate
-interiorul incepe sa produca zgomote inca din primele mii de km

Audi
-becuri aprinse in bord care sesizeaza diverse probleme electrice
-motoarele pe benzina de generatie mai veche sunt recunoscute ca fiind amatoare de ulei
-butoanele de pe consola centrala se uzeaza destul de repede fiind imbracate cu un strat de material cauciucat, sensibil la inele, unghii si obiecte tari cu forme neconventionale
-binecunoscutele probleme la injectoare si turbina la unele modele 2.0 TDI

Distribuie pe Facebook
mai multe