Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch

Fiat devine verde prin adoptarea sistemului Start/Stop de la Bosch
Tehnologia eco-friendly castiga teren in domeniul auto, incet dar sigur, iar italienii de la Fiat se alatura si ei trend-ului mondial de a deveni verde prin adoptarea, incepand cu luna martie a anului 2009, a sistemul Start/Stop,
Distribuie pe Facebook
Fiat devine verde


Tehnologia eco-friendly castiga teren in domeniul auto, incet dar sigur, iar italienii de la Fiat se alatura si ei trend-ului mondial de a deveni verde prin adoptarea, incepand cu luna martie a anului 2009, a sistemul Start/Stop, ce va echipa, pentru inceput, modelul Fiat 500, alaturi de cutia de viteza automata Dualogic si motorul pe benzina de 1,2 l.

Bosch produce sistemul Start/Stop din anul 2007, adoptarea lui de catre constructorii auto fiind astfel la inceput. Cu toate acestea, Presedintele Departamentului Bosch Starter Motors and Generators, Stefan Asenkerschbaumer este de parere ca piata va imbratisa acest tip de tehnologie: n 2008, 5% dintre autovehiculele noi din Europa erau dotate cu un sistem Start/Stop. in anul 2012 acest nivel va ajunge, dupa calculele noastre, la 50%, iar in cele mai multe cazuri va fi vorba despre tehnologia Bosch.

Ce face el? Sistemul e simplu de explicat si mai ales foarte prietenos cu utilizatorul/soferul. Start/Stop opreste automat motorul atunci cand autovehiculul se afla in stationare, de exemplu la semafor. in momentul in care soferul actioneaza ambreiajul pentru a cupla intr-o treapta de viteza, motorul este repornit automat.

n ideea de a proteja mediul, tehnologia Start/Stop mai face ceva, si anume reduce cu pana la 5% consumul de combustibil si implicit emisiile de dioxid de carbon eliminate in atmosfera.

Din ce e compus? Foarte pe scurt, dintr-un starter, un sistem de control al motorului, precum si din senzorul pentru acumulator.
Pentru cunoscatori, dar si pentru cei interesati sa afle lucruri noi in directia eficientizarii consumului de combustibil si a unei mai bune gestionari a motorului, electromotorului si acumulatorului vom adauga ca pentru modelul Fiat 500, Bosch livreaza si unitatea de comanda a motorului, impreuna cu un software care interpreteaza datele necesare preluate de senzori, controland astfel oprirea si pornirea motorului.
n plus, senzorul pentru baterie verifica nivelul actual de incarcare al acumulatorului si transmite mai departe aceasta informatie sistemului de gestionare al energiei.

Pana in acest moment, Bosch a livrat peste 500.000 de startere pentru BMW si Mini.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 26 Februarie 2009