Transmisia manuala reprezinta insusi esenta condusului. O masina sport fara transmisie manuala (stick) nu are nici un farmec. Are idei bune BMW, orientate catre sofer. Revine la I6 pe M3, transmisie manuala 7 trepte ...Mai rar intr-o epoca in care totul se automatizeaza si devine ECO.
Total de acord, am avut ocazia sa conduc si masini cu cutie automata si nu pot sa zic ca nu imi place, pentru ca in unele situatii e mai comfortabil, dar parca tot cutia manuala ma atrage mai mult :P.
Chiar ma bucur sa vad ca constructori "grei" din lumea auto (BMW in cazul de fata si sa nu uitam de PORSCHE) inca mai dezvolta si inoveaza cutiile manuale si nu se axeaza doar pe cele automate.
....ce poate fi mai frumos decat o transmisie manuala? de a simti si dirija masina in adevaratul sens al cuvantului...BMW- adevarata pasiune de a conduce ...
Dupa cum sugereaza si poza, ma tem ca acel electromechanical shift actuator o transforma tot intr-o cutie automata (robotizata, SMG, etc) doar ca modul in care comanzi treapta dorita aminteste de cel clasic... De fapt e ca si cum ai avea 8 butoane si ceva feedback mecanic. Ce-i aia "block physical selection of wrong gear", adica sa nu pot avea placerea de a distruge ceva in cutie daca schimb gresit? :))
"in loc sa renunte la serviciile acestei unitati, au continuat dezvoltarea ei si practic au reinventat-o." pai de ce sa renunte cineva la transmitia manuala? atunci nu mai are nici un farmec. daca nu schimbi tu vitezele tot degeaba. atunci ne luam toti masini automate ca si americanii. mie unu mi s-ar parea cea mai mare prostie din industria auto sa renunte vreodata la transmitia manuala.
interesanta cutia de la bmw.
porsche are (R sus, 1 2 3 4 5 6 si 7 sus)
corvete are (1 2 3 4 5 6 (7) sus si R jos.)
iar bmw cum este in imagine. mie unu mi se pare mai interesanta la bmw si dupa aia la porsche. si aici ma refer la cele in 7 trepte. vad pe viitor sa faca aproape fiecare marca in stil diferit. (adica sa puna vitezele in stil diferit). si oricum de prin 2014 incep incet incet toate marcile sa faca cutii in 7 trepte. audi are idei, vw, nissan z. si mai multe. (din cate am citit)
iar in legatura cu pedalele... adevarul este ca uneori sunt enervante 3 pedale insa mai bine in 3 decat 2. la cele 2 sunt numa viteza si frana. prea simplu pt mine.
07 iun 2012, 12:08
-2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
nu cred ca stii ce vorbesti , doar o persoana care e paralel cu condusu poate sa faca asa afirmatie .nu o tine pe a ta si incearca sa cercetezi articole cu avantaje si dezavantaje intre ele si apoi vorbeste .
m-ai ghicit! sunt paralel! stiu foarte bine avantajele cutiei automate! deja sunt la a 5ea masina automata, nu ca m-ai crede, sau ca ma laud! romanul tot roman .....
Nuuu tinere, e gresita conceptia ta, sincer daca as avea bani sa-mi iau un M3 nou, cu siguranta l-as lua manual, sau un AMG tot manual as dori, sau un RS, tot manual, pentru ca: Daca as detine una din ce ti-am enumerat, eu unu nu o sa merg zi de zi cu una din ele, o sa imi cumpar alta automata cu motor decent, care da! sa fie automata, tot la cutia automata apelez zi de zi!
vezi mentalitatea de roman! nu-mi poti zice ca e gresita conceptia mea! fiecare e liber sa-si ia ce vrea cum vrea! eu sunt la a 5ea masina automata si orice o sa-mi cumpar pe viitor tot automat va fi! mie astea imi plac! dar 50% tot esti de acord cu mine!
Aaaaaaaa da?! Bine, vrei si un o macara sa te urce/scoata din masina?! Serios acum ce ****** e asa greu sa schimbi niste viteze?! Oricum, manuala o sa ramana in timp, doar la cei pasionati....
deja am macaraua! mie mu-mi place sa schimb vitezele! tot automata e mai buna! orice ai zice tu sau oricine altcineva, nu ma va schimba! esti liber sa ramai pe manuala toata viata!
Long live manual transmission! Tot timpul mi-a placut sa vad trei pedale intr-un BMW! :) Avantaje si dezavantaje sunt de ambele parti, nu o sa ma apuc acum sa le scriu, pentru ca banuiesc ca multa lume le stie. Lumea a evoluat, transmisia automata a castigat teren, insa asta nu inseamna ca transmisia manuala s-a demodat. Sunt oameni care prefera o cutie manuala, simpla, in locul oricarei cutii automate cu "N" rapoarte. In opinia mea, cutia manuala nu o sa dispara niciodata.
P.S.- in SUA exista un adevarat cult al posesorilor de BMW cu transmisie manuala. Sa nu uitam ca aproape toate BMW-urile in America au ca optiune cutia manuala, exceptand X5, X6 seria 7 si 5GT.
Dara cum *****, ca in f1, raliu, wtc, etc, sunt folosite cutii automate. Daca erau asa de bune sau folositoare la o masina de competitie sigur le adaptau din sec doi.
la F1 sunt automate din cate stiu, dar la raliu sunt semiautomate cu maneta f sus si soferul impinge pt treapta inferiora si trage pt superioara (sau invers dar principiul e acelasi)
Mie unu imi plac cel mai mult cutiile semi-atomate (cu padele in spatele volanului), pe locul 2 vine cutia manuala si pe ultimul loc cea automata clasica (parerea mea)
BMW are in oferta optiunea de cutie manuala la foarte multe modele comparativ cu concurenta, faptul ca foarte multa lume in ziua de azi le cumpara cu transmisie automata e alta treaba, insa de renuntat nicidecum. Singurul model la care s-a renuntat la optiunea de transmisie manuala este seria 6, asta pentru Europa ca pentru SUA toate motorizarile pot fi cuplate la o cutie manuala.
o sa bage naiba 12 viteze ca la TIR..ce pana mea pleci cu a 2-a de pe loc..unele femei nu se descurca naiba cu 5 trepte si astia fac cu 7..e bine ca faci mai mult sport si nu te plictisesti