Pe vremuri BMW era cunoscuta ca cea mai sportiva marca, motoare puternice si gurmande care au facut din aceasta marca unul din cele mai puternice brand-uri auto. Acum, in 2012, un BMW are 95cp mai putin decat o utilitara Duster, mai putin decat unele Clio si Polo, cine .... mea isi cumpara BMW sa consume 4 si sa nu ai curaj sa te bagi in depasire, ce face o masina sportiva cu 95cp? Sa ma scuzati dar BMW numa' sportiva nu mai e.
comparatia cu utilitara duster nu-si are locul,cand o avea utilitara aia motor bi-turbo de 3 litri mai vorbim. Pana una alta nu inteleg ce va agitati atat? Daca tot sti atata istorie BMW ar trebui sa ti minte 316'le e30, e36 si e46. Alea erau cu ceva mai sportive? Sau Audi A3, 1.6 TDI de 105. Au fost modele entry-level pentru cei ce nu-si pot permite mai mult sau nu au nevoie de mai mult. Nu e ca si cum asta ar fi singura motorizare care-o ai la dispozitie, vrei mai mult ia 118d,120d sau 125d
este o comparatie facuta prin prisma puterii, nicidecum a pozitionarii marcilor. Ce vrei sa-ti spun ca Dacia produce modele ieftine iar BMW o marca premium cu valente sportive aduce fiorosul de 95cp? Scuza-ma dar ma depaseste total acest produs si nu pe strada...imi este peste puterea mea de a intelege strategia lor. Vrei un model ieftin, cumpara Peugeot si limiteaza-le la 100cp.
Cum poti sa cataloghezi BMW-ul ca si marca,dupa un singur motor....dar de restul,ce zici? este seria 1 cu 320 de cai putere,135is. Ei pur si simplu isi largesc gama de motoare ,ca in final,marja de acoperire a pietei sa fie de 100%. Vrei putere si sportivitate,alegi BMW...Vrei consum mic,alegi BMW. Simplu,nu?
pai tocmai asta zic, omori caracterul unei marci care era ultima neintrata in jocul asta al puterilor de clasa mini. Eu pana acum nu am mai auzit "Vrei consum mic, alegi BMW!", pentru consum mic aleg Yaris, Polo, daca vreau si ceva spatiu Logan sau târâitoarea aia de 1.3 de la Fiat. Este exclus in imaginea mea sa aleg BMW si sa consume putin, cui ii pasa sau cine vrea un BMW mai slab ca o Corsa de 1.3?
eu cred ca tu nu stii ce puteri avea w202 si B5 in acea perioada, adica fix concurenta. Si Audi si Mecedes aveau motoare de 2000cmc cu puteri de 75cp, adica BMW din rasnita de 1.6 scotea 90cp in anii '90-2000 si ajungem in 2012 ca dieselul lor de 1.6 sa scoata aceeasi putere.
Nimeni nu e obligat sa aleaga varianta asta,repet. BMW-ul este si va ramane o marca de renume,doar ca mai nou,le impaca pe toate. Daca eu vreau sa-i iau un BMW la nevasta-mea,fii sigur ca nu-i iau M3,ci o masina de oras premium,mica cu motor economic...sper ca ai prins idea.
Monaco, 118d nu e bun sau 140cp sunt prea multi pentru sotia ta? Oricat ai zice, masina vine cu un motor cu o putere nepotrivita pentru clasa premium, nu poti sa dai 95cp si sa te vrei premium. G7 manca' seria 1 oricand la toate aspectele cat e el de BMW, iar asta e o rusine.
Caii putere maxim apar la turatii aproape maxime gen 5000 rpm daca e benzinar,cuplul e cel mai important la turatii mici de pana in 3800 rpm ,cuplul e ala care te impinge in scaun defapt,daca era benzinar asta la 95 cai atunci da ,era mai puturos in turatii.
pai la 120 la un motor de 95cp cam cate rotatii ai, cat mai poti accelera intr-o treapta sa poti depasi repede? Ai mers cu masini diesel de 100cp sa simti cuplu, eu da si nu as avea curaj sa fac depasiri in scurt.
DAAA,AM MERs cu 1.8 100 de cai cu ford focus si tragea ca foarte bine in depasiri datorita cuplului si nu am schimbat peste 3500 . La laogan dci de 90 de cai in treapata 5.a ai cam 140 pe ceas la 3000 rpm,asa si la altele. Conteaza si cutia de viteza. Si dai treapta inferioara daca vrei sa faci depasire mai tare,trebuie sa cunosti masina,dar la cei 235 nm nu ai treaba cu depasire. Dap,daca schimbi vitezele la turatia maxima de diesel merge greu adica faci cei 12,2 secunde :) 0.100 Cauta pe net "cuplu vs putere"
Sigur,de banii aia iti ei diesel mai puternic decat bmw,la bani si mai putini. Un lodgy 1.5 dci de 110 cai il rupe ,cu siguranta. ;) si la 0.100 si pe reprize.
E un mit stupid asta cu cuplul, e vorba de mersul motorului. Masinuta asta o sa fie batuta de o Honda Civic oricand si are mult mai putin cuplu :(
Cum a zis si edi2peu : il face loganul 1.5 dci
@hammerphilosopher,n u e mit vorba de cuplu,poti itnreba orice ingienr auto de cuplu ca iti va spune ca al e cel mai important pentru un consum redus si acceleratie buna in depasiri. Nu laud masina,mi se pare slaba la 1.6 95 de cai la ora actuala sunt de 130 de cai dci de 320 nm ,o masina care face suta in 13 secunde care are cuplu de peste 200 nm trage bine in depasiri,dapei cea care face suta in 8 secunde. ;) Documentati-va!
@hammerphilosopher,d ap cand schimbi la tuatia maxima,acolo intra caii putere,deci bvenzinarul invinge pe tuatii la o intrecere 95 diesel vs 95 benzina . :) Atunci da,benzinarul castiga la acei cai.
este si parerea mea, cuplul la un motor diesel de putere mica este doar o senzatie, una ireala, ai impresia ca masina fuge de sub tine dar in realitate nu se intampla asta, este pur o senzatie mincinoasa. Un diesel cu turbina tot timpul va parea agresiv sau ca are mai multa putere decat pare, dar este total gresit, este doar o senzatie mincinoasa si e din viata reala nu din documentari de pe net. Fa niste teste si incearca niste timpi cu masini diesel sa vezi despre ce zic, e nu am reusit sa dau treapta inferioara la diesel la 120km/h pentru ca iese din plaja in care trage, ajunge in momentul plafonarii, vorbesc doar de diesel de 110cp.
uite care e treaba defapt,ai dreptate cat de cat aici la ultimul comentariu,daca am converta cuplul de 230 nm in cel de benzina ar fi 115 nm ,cand ai accelera de la 4000 la 5000 rpm la un benzinar de 115 cai ,ar fi ca acel diesel de 230 nm de la 2000 la 3000,si la benzinar de la 4000 la 5000 ca dieselul de la 3000 la 4000,chiestia e ca toata acea forta e concentrata in turatie mai mica,e un clip cu logan dci de la 40 la 100 in a 3.a trage exact ca tot logan 1.6 16v cu a 3a de la 40 la 100 doar ca era la turatie mai mare peste 4000 cum ziceam mai sus,cu 1000 rpm mai mult,cand vrei sa "convertesti" cuplul de diesel la benzina imparti la 2,eu raman la motoarele benzina cu tubo,care au combinatie de cuplu si de cai si de tuatie.dieselul e doar de consum asa,sa nu il turezi daca vrei putere,deci putere la tuatii mici. Cand m.am dat cu ford focus 1.8 de 100 de cai diesel , cu logan 1.6 dupa ce am trecut de 4000 rpm deja nu mai putea sa ma ajunga.
2012 BMW 114d 95 cp 0-100 in 12.2 secunde.
2012 Audi A3 1.6 TDI 90 cp 0-100 in 13.3 secunde.
Sa inceapa duelul melcilor! :)) Parca erau marci premium, nu erau destul de submotorizate variantele de 1.6 pe benzina de 105 cai? Chiar era nevoie de mai putin? Astept cu entuziasm 112d de 70 de cai. :)) Penibile motorizari, dai 25k pe un BMW seria 1 si te intrece unu cu Logan 1.6 16v. Pacat ca s-a ajuns aici... Din pacate acesta este doar inceputul, BMW va dezvalui luna aceasta la salonul auto de la Paris sub forma de concept seria 1 GT cu tractiune fata, acesta urmand a intra in productia de serie in 2013.
Se pare ca asta au de gand...
La secunda 1:32 se poate vedea cum robotul asaza motorul transversal (pozitie caracteristica masinilor cu tractiune fata).
http://www.youtube.c om/watch?v=aLKH1k12Ay k
la c prafuri sunt afara nici macar BMW-ul nu se poate psiha contra vantului.pacat,pt ca inca a ramas drogul multora dintre noi.imi pare rau ca toata lumea se duce in cap..
Total irelevant motorul, hai sa dam 22000 de euro pe o masina care consuma putin. Efectiv nu are logica. Inteleg ca incearca sa acopere o paleta cat mai larga, dar o dau in penibil. In continuare se bazeaza ca sunt printre cele mai populare marci si asa cum zicea un cunoscut realizator de emisiuni auto " BMW ar vinde si cutii goale bine, doar din cauza brandului ". Nu am nimic cu BMW, dar nu prea vad rostul motorului.
Parca e prea putin. Insa vorbim de 114d, care va avea cea mai putin puternica motorizare din cate are Seria 1. Totusi 95 cai putere pentru un BMW nou din ziua de astazi suna destul de ciudat, insa ma bazez pe planurile si strategiile lor. Or stii ei unde vor sa ajunga. BMW in continuare va produce si masini extrem de puternice si masini mai putin puternice dar eficiente si cu un consum redus. In decursul istoriei, nu toate motorizarile BMW erau extrem de puternice. De exemplu 316 (d sau i). Insa, parerea mea este ca daca acestia vor continua sa realizeze mai multe astfel de motorizari slabute ca putere, gresesc d.p.m.d.v. Inteleg eficienta si consum redus, dar totusi BMW s-a remarcat de-a lungul timpului ca fiind masina cu ADN sportiv. Inteleg si ca lumea se mai schimba, dar totusi traditiile trebuiesc RESPECTATE, indiferent de "vreme".
O zi buna!
avand in vedere noile norme de poluare , acest 114D trebuie sa existe ca sa poata exista in gama si 135M performance sau de ce nu un viitoar seria 1 M .
Cat timp produc ,,modele specifice marcii,, eu zic ca nu este o problema.
Acum pe bune, dezvoltarea si cercetarea in domeniul auto nu este ieftina deloc. Pentru o marca cu pretentii premium trebuie din cand in cand sa iesi cu produse inovatoare.....astea costa!!!
Atunci s-au gandit (parerea mea) baietii de la mareting sa mai acopere o paleta de cumparatori : cei care doresc o masina mica , premium , cu un consum decent si cu taxe mici. Eu stiu destule persoane cu bani ce se uita serios la consum si taxe. Banui ca nu sunt niste exceptii. Pana la urma sunt unii care vor sa dea banii pe un produs de calitate si pe un design sportiv...dar nu doresc sa se ia la intrecere cu nimeni si vor un consum mic si niste impozite mici.
Si atunci ..din punct de vedere comercial.....de ce sa nu le ia BMW banii si acestor persoane ?!?!!?!
@mannyx,pai cu ce e mai tare asta decat loganu? :))) sau decat 1.6 dci de 130 de cai cu un cuplu de 320 nm,urmeaza 1.5 dci de 120 de cai ;) sau ford 1.6 benzina de 150 cai , nu are sens BMW .......
Nu era mai ieftin sa ia un 1.5 dCi Energy si sa-l bage acolo?, este la ani lumina motorul ala, mai ales ca deja a scapat de bolile copilariei, este la generatia a doua si consumul chiar este mic si pe deasupra rafinat. Oricum 1.6 asta am senzatia ca face parte din proiectul lor cu PSA. Oricum dezamagitor, putere mica dintr-un 1.6 cand francezii scot 130 CP si 320 Nm, o referint a in domeniu, pur si simplu nemtii astia sunt in pana de idei. Renault are 180CP si 400Nm cu o turbina BMW a pus doua ca sa atinga specificatii similare, think abut it!, PS. conduc o Toyota, nu suport bataia de joc pe care o fac nemtii in ultimul timp.
@connectorxp
citesti 2-3 anunturi si esti expert....
Puterea, desi puteau lejer sa o irce mai mult, nu o fac pentru ca s-ar suprapune cu 316d care are 116 cp daca nu gresesc, si si-ar face singur concurenta (acum au pe diesel 95-116-143-163-184) parca obtinute din 2 motoare de 1.6 si 2.0
cat despre 2 turbine in loc de una, asta inseamna o plaja de cuplu mai mare si uniforma, si o putere care se obtine mai jos dar si fiabilitate mai mare si un rafinament mai mare.
Cat despre motorul de 1.6 (PSA) si cel 1.5 Renault pot sa spun ca de la prima generatie, cel de 1.6 a fost mult peste in ceea ce priveste fiabilitatea, un pic peste la consum, considerabil mai performant, o idee mai zgomotos. Banuiesc ca si la a doua generatie tot aceeasi ierarhie o sa se mentina.
so...