Interesant ca majorjtatea din optiunile astea au fost folosite de masini americane la inceput,tot timpul credeam ca germanii erau cei care puneau primii optiunile astea.Mersi Cadillac pentru scaune incalzite;)
Ar fii fost mai tare daca ati fii pus in ordine anii nu aruncate aiurea,si daca ati fii pus poze la fiecare masina sa stim cum arata
Americanii pe vremea aia au avut banii si curiozitatea de a face o gramada de inventii, pe langa cele reusite au avut o gramada de inventii care au esuat, nemtii erau mai calculati si au iesit cu ceea ce se stia ca este 100% functional si safe :)
08 feb 2013, 14:08
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
si sa mai spuna unii ca masinile americane sunt proaste.. daca nu erau astia evolutia automobilului era mult mai in urma
si din cate stiu prima masina cu semnalizari pe oglinzi Mercedes
Cam fortata afirmatia totusi...sa nu uitam ca Europa a trecut prin 2 razboaie mondiale si economia de pe continent a avut de suferit extrem de mult. Din acest punct de vedere mai salutara mi se pare renasterea industriei auto din Germania, Italia, Franta, Anglia...decat a USA ( care nu a stiut ce inseamna razboi in propria tara )si a avut timp sa dezvolte idei de confort si siguranta fara prea mult efort financiar.
Conteaza unde este teatrul de lupta mai mult decat cine lupta. Si cati militari are armata SUA. Germania in WW2 a avut 20 de milioane de soldati, in timp ce SUA abia vreo 8 dintr-o populatie de 3 ori mai mare.
Nu vreau sa deschid o polemica istorica....insa te rog sa te gandesti cata infrastructura a reconstruit GERMANIA, JAPONIA, ANGLIA(etc) si cat a reconstruit USA ?!?!??!?!? Unii si-au reconstruit tara de la 0 si altii au dat ,,din dobanda,,...
Au uitat sa mentioneze si asta :)) sa nu mai spun 2013 ESP si posibil 2016 climatronic si 2020 un autoturism sport. O fi ea LOW_COST dar sa fim seriosi , low cost - high cost , macar pentru ambele categorii de oameni sa faca.
YGD asta este adevarul. Sunt si posesor de 1300 din 1984 , de Supernova 2002 , varianta Campus - asta este chiar ok si la ora actuala Ford Focus pentru dotari, confort etc. Si Dacia te face fericit la volan, te duce din punctul A in B si inapoi .. daca sufli jiglerul ca altfel se ingatuie, cel putin din experienta cu 1300. Mentionez ca si Dacia avea in dotare piele de fabrica neagra, pacat ca ajuns la remat, ca o mancase rugina.
Prima masina cu motor cu injectie mecanica de benzina: Mercedes-Benz 300 SL, 1954; prima Dacie dotata cu motor pe injectie de benzina: 1998. Suntem numai cu 34 de ani in urma, ceea ce inseamna ca mai dureaza inca 12 ani pana vom vedea faruri cu xenon pe o Dacie, din fabrica, sau inca 20 si ceva de ani pana vor introduce tehnologia LED. Tot le spun cunoscutilor ca atunci vom avea noi autostrazi in toata tara, cand celelalte tari vor circula pe perna magnetica. Inapoiati mai suntem.
Concluzia este ca , Carl Benz a creat prima masina din lume .....masina mea preferata este Mercedes deci tot ce conteaza din lista aia este punctul 1 :) :X....si alte marci care au avut inventii inovatoare pentru masini sunt bune ( cum ar fi Peugeot care este al 2 lea brand din lume care a aparut dupa Benz si cei care au inventat anvelopele la masini s-au Buick care avea ecran tactil in anii aia asta chiar ma uimit ) dar pt mine Mercedes este ceva aparte si asa va fi mereu :X
08 feb 2013, 15:50
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
@Dan1983, de unde ne scrii de vezi numai Mercedes-uri? Dacă ne scrii din România garantat nu e cea mai comună mașină, iar dacă ție ți se pare comună înseamnă că îți atrag atenția spre deosebire de marea de mașini banale, de aceea ți se par multe, iar o mașină fără personalitate nu poate face asta.
sunt cateva chestii aici care mi se par de-a dreptu impresionante....ma refer aici la geamuri electrice in 1940 care nu sunt pe toate masinile ca standard in ziua de azi, head-up display in 1987 cand abia le-am vazut produse in masa pe noile generatii de masini, touchscreen in 1985 chiar nu ma asteptam...asta ne arata cata vreme trece pana ce lumea are acces la ultimele descoperiri...this sucks :)
Le proprun celor de la 4Tuning sa adauge fiecarui articol posibilitatea ca cititorii sa i dea nota, o scala ceva, de la 1 la 5, de ex. Si asta mi se pare inca un articol foarte bun. Multumim pentru informatii!
Da, si 80% din ele nici macar nu erau functionale sau erau doar concepte. De la prima masina care a avut un anumit sistem si pana la prima masina de serie cu un astfel de sistem 100% functional e cale lunga, tatica. Asa ca S-class inca face pipi in curtea tuturor.
subscriu la ceea ce ai spus tu
in anii 1960 sa lucrat la prima masina zburatoare dar nu vedem nici una pe strazi si suntem in 2013
toate aceste optiuni au fost la nivel de prototip pana sa devina complet functionale si montate pe automobilele de serie au mai trecut ani buni. cred ca trebuia mentionat si acest aspect in articolul vostru
nu vad sa fie masini cu comenzi vocale ,si cand ma gandesc ca strabunicii nostri foloseau mijloace de transport cu pornire/oprire, directie si chiar schimbau viteza de deplasare folosind comenzi vocale la greu.... :))))
wow,prima masina cu touchscreen a fost fabricata in 1985,asta chiar mi se pare interesant. m-am documentat despre istoria touchscreen si am mai aflat ca primul ecran tactil a fost inventat in anul 1974 la un accelerator de particule,iar primul telefon cu touchscreen a fost inventat in 1993. o tehnologie aparent noua e destul de veche.
Si de aici reise de ce draku noi suntem aici si multe alte tari sunt atat de departe.Pe noi ne-a tinut regimumul ingraditi si indobitociti.Astfel ca Dacia pune in anul 2013 pe masini,accesorii care americanii le-au inventat si le foloseau din 1900.In anii aia la noi inca erau rascoale,iar la ei totul se baza pe inventii.Asta este nenorocita asta de tara pe care o iubim asa cum ne-au dat-o.
Lohner Porsche (1900), primul 4x4 (all-wheel-drive) auto,motor electric in fiecare rota.
Spyker 60 CP (1903): primul 4x4 masina sport.
Dernburg-Wagen (1907): Daimler primul autoturism 4x4.
Jensen FF (1966): primul autoturism 4x4 produs in serie mica
Subaru Leone (1972), primul atutoturism 4x4proidus in serie mare
Se spune ca atunci cand a facut lumea Dumnezeu a rasturnat sacul cu minuni in locul unde este acum Romania. Uimit si putin socat de bunavointa excesiva a Stapanului sau un inger Il intreaba:
- Ce faci Preasfintite, le dai prea multe!
La care Dumnezeu ii raspunde:
- Stai sa vezi ce conducatori le dau!
1862 Adam Opel founds a company in Rüsselsheim to build sewing
machines, laying the foundation for the future Adam Opel AG.
One million sewing machines are built up to 1911.
1863 Opel’s first advertisement is published.
1865 The company hires its first apprentice.
1886 By entering the booming bicycle manufacturing business,
Opel secures a second foothold for his company and an
affordable form of mobility for his customers. In the following
decades, Opel becomes the world’s largest bicycle producer.
1890 The first factory fire service is founded.
1899 “Opel Patent Motor Car, System Lutzmann” is the name
given to the first Opel automobile.
1902 The first Darracq chassis are outfitted with Opel bodies in
Rüsselsheim. The vehicles are marketed under the brand name
Opel Darracq.
1906 The one-thousandth Opel automobile leaves the factory.
1907 The first “workers’ committee” is founded; the first Opel works
council starts its work.
1911 Opel builds the first aircraft engine.
Foundation of a pension fund, the “Adam Opel Stiftung”,
for the employee retirement pension plan.
1912 Opel celebrates its fiftieth anniversary.
1924 The first car built with assembly-line processes rolls out
of the plant: the legendary 4/12 hp model, better known as the
“Laubfrosch” or “tree frog”.
Opel-Patent Motorwagen System Lutzmann: With the bicycle market maturing, Opel shift its attention to the speculative and still uncertain automobile business. Only 67 units of this initial model were made.
treaba asta se intampla in 1899...
astea nu-s toate chestiile, sunt o parte, pe citroen ds spre exemplu au fost faruri adaptive, servodirectie, volvo a inventat geamul ala din ziua de azi care nu se face cioburi, mercedes are oricum sute de patente, bord imbracat, volan deformabil, oglinda retrovizoare care nu e fixa, centura in 3puncte, sasiu deformabil, asta e o lista mica pe care o are articolul
The W116 S-Class incorporated a broad variety of Mercedes-Benz safety innovations.
Four wheel anti-lock brakes were first featured on the W116 S-Class. This system prevents the wheels from locking while braking. The system improves steering control during hard braking situations, and to shorten brake distances.
Strengthened body structure. The W116 featured a more stable security passenger cell with a stiffened roof frame structure. High strength roof and door pillars, along with other reinforced zones, provided enhanced vehicle occupant protection.
A padded dashboard, deformable switches and controls, and a four-spoke steering wheel with impact absorber and broad impact cushion aimed to reduce occupant injury during collisions.
The fuel tank was no longer fitted at the rear end, but was now placed above the rear axle for added protection.
Wraparound turn signals made it easier to communicate with nearby drivers.