Ce trolling ar fi sa scoata si varianta manuala in 9 trepte!! :))) iti iei carnetelul la tine sa tii minte in ce viteza esti :P Macar fazele din fast and furious cand schimba aia cate 20 de viteze ar fi valabila
Ca sa-ti imbogatesc cunostintele in materie auto... VW Golf 7, Skoda Octavia , Seat Leon au cutii de 7 DSG iar Audi A4 si Bentley Continental GT 8 trepte Tip, Multi tronic toate astea apartin Grupului VAG.. desi nu au inca unul de 9 sunt sigur ca vor scoate pe un model 2014... 8 e chiar aproape de 9 crezi ca este publicitate?
Rectificare:
1. Multitronic este o cutie fara viteze, este o cutie cu transmisie variabila (CVT) si este din ograda LUK, doar denumirea este din ograda VAG.
2. Tiptronic este doar o denumire data de VAG a unei cutii automate cu convertizor (nu este o cutie a grupului VAG) si eventual cu posibilitate de schimbare manuala a vitezelor. Nu este o cutie din grupul VAG, este o cutie folosita de mai multi producatori sub diferite denumiri, la BMW aceeasi cutie numindu-se Steptronic.
3. DSG este la fel, doar o denumire a cutiei, ea fiind pusa pe mai multe marci de masini (si non VAG) DSG fiind doar denumirea folosita de ei pentru cutia cu dublu ambreiaj.
Nicio cutie de viteze nu este din grupul VAG, ele sunt din grupurile: BorgWarner, Getrag, LuK, ZF, etc..
Fara a intra in rectificari noi... nu contezaza particularitatea fiecarei cutii am dat doar exeplu ca pe masinile VAG gasesti masini cu subliniez nr de viteze aproape indentice ca cel mentionat in articol... ca aceste cutii au proprietati diferite de la un model la altul sau producator nu are nici o relevanta in exemplul dat de mine pt ca nu era o dezbatere legata de diferentele dintre DSG MULTI sau TIP tronic. (greseala mea este ca am zis ca apartin grupului VAG pe cand doar sunt folosite pe modelel grupului VAG :))) )
PS. Mersi pt rectificarea adusa, macar gasim oameni cu comenturi constructive din care mai invatam.
Ok, nicio problema. Daca cumva nu ma inseala memoria, prima cutie de viteze cu 8 trepte pe un autoturism a aparut la Lexus ISF.
Din punctul meu de vedere cutiile astea pot sa aibe si 18 viteze, atat timp cat schimbul a devenit atat de rapid si silentios in acelasi timp.
N-ati inteles nimic! 9 trepte de viteza va avea si noul S Class de la Mercedes si Audi A8 facelift pentru ca a noua treapta te ajuta sa ai turatie mica la viteze foarte mari (peste 200km/h) deci in consecinta un consum mic la viteze mult peste limita legala la noi, deoarece in afara autostrazile sunt numeroase si unele chiar neconditionate de viteza maxima ca cele din Germania, deci era ceva necesar! Sa mergi cu 250km/h si sa ai 3-4000 de turatii la un motor pe benzina de 3-4000cc cu siguranta e o inventie excelenta! Poate nu stiati dar in ziua de azi un autoturism care ruleaza in treapta a VI a la peste 200km/h consuma dublu fata de 100km/h in aceeasi treapta de viteza, de aceea a aparut asa ceva, sa elimine acest incovenient!
Hyundai Equus ( un fel de S-classe de buget pt piata americana ) va fi echipat cu o cutie in 10 trepte din 2014 momentan fiind echipat cu una in 8 trepte
sunt curios la 9 trepte cum mai pui frana de motor cat timp iti ia sa ajungi de la 9 la 1 sa opresti in conditii de maxima securitate pe timp de iarna....astept comentarii pe tema asta
depinde cum folosesti cutia pe manual sau automat ! Dar in primul rand cum pui tu frana de motor la peste 200 km ? pe manual se schimba extrem de repede sa nu mai zic pe automat ca se schimba instantaneu